Şimdi Ara

Modemde WAN ışığı yanmıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
8.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 3 ay önce yeni eve taşındım. Ttnet fiber internet bağlattım. Duvardaki prizin içinden gelen bir ethernet kablosu yapılmıştı. Bunu modeme takmama rağmen WAN ışığı yanmadı ve internet gelmedi. Daha sonra prizi çıkarıp baktığımda bina içinden gelen kabloya bantlama usulü ek yapıldığını gördüm ama mavi ve mavi-beyaz renkler sanki kasten bağlanmamış açıkta bırakılmıştı. Ben önceki kabloyu çıkarıp, başka bir ethernet kablosunu ortadan kesip, duvardan gelen 8 kablonun hepsine ek yaptım ve internet düzgün bir şekilde çalışmaya başlamıştı. Ama 2 gün önce tekrar internet gitti ve WAN ışığı yanmıyor. Kablonun ek yerlerini kontrol ettim, yeni kablo bağladım ama ne yaptıysam bu sefer düzelmedi. Sadece bir ara yeni taktığım kabloda WAN ışığı birkaç kez yanıp söndü ve ek yerlerini oynattığımda gidip geliyordu ama internet yoktu.

    Asıl sormak istediğim duvarın içinden gelen 8 renkli kablodan 8 ininde bağlı olması gerekir mi? Çünkü mavi ve mavibeyaz bağlı değildi daha öncesinde ve bu kablolar kısa bırakılmıştı. Ek yapmak baya zor oluyor bu iki kabloya. Diğer sorumsa o kablolara ek yapmak yerine daha garantili ve sağlam olsun diye nasıl bir çözüm bulabilirim?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Modemde WAN Işığı Yanmıyor Sorunu ve Çözümleri

    İnternet bağlantısında sorun yaşadığında, ilk kontrol etmeniz gerekenlerden biri modemdeki WAN ışığıdır. WAN ışığı yanmıyorsa, internet bağlantınız olmayacaktır.

    WAN Işığı Neden Yanmaz?

    Modemde WAN ışığı yanmadığında, bunun birkaç nedeni olabilir:

    • Modem arızası: Modemin kendisi arızalı olabilir.
    • İnternet bağlantısı kesintisi: İnternet servis sağlayıcınızda (ISS) bir kesinti olabilir.
    • Hatalı kablo bağlantısı: Modem ile duvar prizi veya router arasındaki kablo gevşek veya hasarlı olabilir.
    • Ayar sorunları: Modem ayarlarında bir sorun olabilir.

    WAN Işığı Yanmadığında Ne Yapmalısın?

    WAN ışığınız yanmıyorsa, aşağıdaki adımları izleyerek sorunu gidermeyi deneyebilirsiniz:

    1. Modem ve router'ı yeniden başlatın: Modemi ve router'ı kapatın ve birkaç dakika sonra tekrar açın.
    2. Kabloları kontrol edin: Modemle duvar prizi ve router arasındaki tüm kabloları kontrol edin. Gerekirse kabloları yeniden takın veya değiştirin.
    3. Modem ayarlarını kontrol edin: Modem ayarlarına giriş yapın ve WAN ayarlarının doğru olduğundan emin olun. İSS'nizin teknik destek ekibinden yardım alabilirsiniz.
    4. İSS'nize başvurun: Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse, İSS'nize başvurarak bağlantıda bir kesinti olup olmadığını kontrol etmelerini isteyin.

    Önemli Not:

    • Superonline müşterileri, modemde hem WAN hem de internet ışığı yanmıyorsa, fiber kabloyu kontrol etmeleri gerekir.
    • Türk Telekom müşterileri, modemde WAN ışığı yanmıyorsa, teknik destek hattını arayarak yardım alabilirler.

    WAN ışığı yanmama sorunu çözülmezse, bir teknisyenden yardım alman gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İlk başta prize kaç kablo bağlıydı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bynoname -- 8 Ağustos 2019; 21:28:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bynoname kullanıcısına yanıt
    Mavi ve mavi-beyaz dışındaki diğer 6 kablo bağlıydı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: differentt

    Mavi ve mavi-beyaz dışındaki diğer 6 kablo bağlıydı.
    Şu konuyu bi inceleyin, sorun çözülmezse yazarsınız.

    https://forum.donanimhaber.com/data-prizi-baglanti-renk-kodlari-acil-yardim--15284334

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bynoname kullanıcısına yanıt
    Bu akşam tekrar kabloları söküp hepsini tekrar bağladım. WAN ışığı şu an modem açıldıktan 2-3 dk sonra yanıyor. İnternet ışığıda ilk başta sürekli kırmızı yanıp bi süre sonra kırmızı-mavi yanmaya başlıyor. IP alamıyor sanırım. Sorun kabloları ek yaparak bağlamamdan mı kaynaklanıyo dicem ama internet gitmeden öncede bu şekilde bağlıydı ve sorun yoktu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: differentt

    Bu akşam tekrar kabloları söküp hepsini tekrar bağladım. WAN ışığı şu an modem açıldıktan 2-3 dk sonra yanıyor. İnternet ışığıda ilk başta sürekli kırmızı yanıp bi süre sonra kırmızı-mavi yanmaya başlıyor. IP alamıyor sanırım. Sorun kabloları ek yaparak bağlamamdan mı kaynaklanıyo dicem ama internet gitmeden öncede bu şekilde bağlıydı ve sorun yoktu.
    Ek yapmadan kaynaklanmaz. Apartmanın giriş kısmında yani ana kutuda kopukluk olabilir bir gözden geçirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bynoname -- 8 Ağustos 2019; 21:42:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.