Şimdi Ara

Modifikasyon nedir bilen varmı?????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
68
Cevap
0
Favori
6.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şu an yazdığım tüm mesajlar time exprime mi dir nedir ondan oluyo ve gelmiyo ama bunu deniycem belki gelir... malum bi topicde yok albea şunu yapmaz yok şahin şunu yapmaz bilmemne diye laflar çıktı..... şimdi size modifikasyon nedir onu yazıyorum elimden geldiğince


    MODİFİKASYON NEDİR?
    MODİFİYENİN TANIMI ELİNDEKİ BİR MALZEMEYİ REVİZE ETMEK YENİLEMEK VE YENİLERKEN ORJİNALİNDEN FARKLI DEĞİŞİMLER YAPMAKTIR....


    ŞİMDİ GELELİM ASIL KONUYA

    MOTOR MODİFİKASYONU NEDİR?

    Motor modifikasyonu motorun orjinal gücünü artırmak için yapılan değişimlerdir..bunlar nelerdir?

    BAŞLICA YAZARSAK İKİ GRUP ALTINDA İNCELERİZ

    1-BESLEMELİ MOTORLAR
    Bunlar turbo nos supercharger gibi extra besleme yapılarak motora HACMİNDEN FAZLA HAVA+YAKIT KARIŞIMI YOLLAYARAK PATLAMAYI ŞİDDETLENDİRMEK DOLAYISIYLE MOTOR GÜCÜ VE TORKUNU ARTIRMAKTIR.... TURBOSUZ Bİ ARACA TURBO TAKILIRKEN KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPILIR..BUNUNDA AMACI ARAÇ ORJİNALİNDE ÖRNEĞİN 1242 CC 16 V OLARAK 80 HP MOTOR GÜCÜ VERİYOR DİYELİM..FABRİKANIN TAKTIĞI PİSTONLARDAN GÖMLEKLERDEN TUTUNDA KRANK MİLİNE SOĞUTMA YAĞLAMA SİSTEMİNE VS KADAR PARÇALARIN DEĞİŞMESİ YENİLENMESİ GEREKİR-Kİ YÜKSEK GÜCE DAYANSIN..... BUNUN ÜSTÜNDE FAZLA DURMUYORUM NEYSE GEÇELİM ASIL ANLATMAK İSTEDİĞİME


    2-ATMOSFERİK MOTOR MODİFİYESİ

    ASIL KONUMUZ BUDUR ARKADAŞLAR YANLIZ BU KONUDA YORUM YAPACAKLAR EĞER ALTTA ŞİMDİ YAZACAĞIM PARÇALARI BİLMİYOSA NASIL ÇALIŞTIĞINI BİLMİYOSA SADECE SORSUN YORUM YAPMASIN BİLMEDEN KAALKE ALINMAYACAKTIR.... ATMOSFERİK MODİFİYE NEDİR? ATMOSFERİK MODİFİYE BESLEME YAPILMADAN MOTORUN GÜCÜNÜ ARTIRMAKTIR BUDA NASIL OLUR?

    -AÇIK TİP HAVA FİLTRESİYLE
    -EGSOZ SİSTEMİNDEKİ DEĞİŞİKLİKLERLE
    -EMME VE EGSOZ MANİFOLTUNUN DEĞİŞİMİYLE
    -YÜKSEK DERECELİ EKSANTRİK MİLLERİYLE
    -SİLİNDİR KAPAĞINDA YAPILAN İŞLEMLERLE(SİBOP YUVASI BÜYÜLTME ,YOLLARIN GENİŞLETİLMESİ, ALT KISMIN PALANYA EDİLEREK SIKIŞTIRMA ORANININ YÜKSELTİLMESİYLE VS...)
    PİSTONUN PARFORMANS TİPİYLE DEĞİŞTİRLMESİYLE(FORGET PİSTON GİBİ..BUNUN SAYESİNDE SIKIŞTIRMA ORANI ARTIRILABİLİR)
    -MOTOR PARÇALARININ BLUE PRİNTİNG DENEN İŞLEME TABİİ TUTULMASIYLA
    -STROKER DENEN SİSTEMLE SIKIŞTIRMANIN VE HACMİN ARTIRILMASIYLA
    -MOTOR HACMİNİN ARTIRILMASIYLA
    -PERFORMANS TİPİ YAKIT SİSTEMİYLE( ENJEKTÖR VEYA KARBÜRATÖR BUNLARA UYGUN BESLEME POMPASI BENZİN BASINÇ REGÜLATÖRÜ VS....
    -ATEŞLEME SİSTEMİNİN MODİFİKASYONUYLA( ÇOK TIRNAKLI SOĞUK TİP VEYA ULTRASONUK BUJİ PERFORMANS TİPİ KABLOLAR,VOLTAJ YÜKSELTİCİ...VS)
    - ELEKTRİK SİSTEMİNİN KONTROL EDİLMESİYLE(FAN,ŞARJ DİNAMOSU VS GİBİ ELEKTRİK VEYA GÜÇ ÇEKEN SİSTEMLERİN MANUEL VEYA OTOMATİK KONTROLÜYLE
    -MOTORA GİREN HAVANIN SICAKLIĞININ DÜŞÜRÜLMESİYLE
    -ECU Y LA OYNANMAYLA
    -KAYIŞ VE KASNAKLARIN DEĞİŞMESİYLE
    -SİLİNDİR KAPAĞINDA SUBAP YAYALARININ DEĞİŞMESİYLE

    VE DAHA BİR ÇOK ŞEKLİYLE ATMOSFERİK MOTOR GÜÇLENDİRİLİR ALIN EN GÜZEL ÖRNEK;

    FİAT PALİO 1.6 HL 103 hp STANDART ARAÇ TEKNK VERİLER;

    Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, üstten çift egsantrık, çok nokta enjeksiyon, 16 supap
    Motor Hacmi: 1581 cc
    Çap/Strok: 86.4x67.4 mm
    Sıkıştırma oranı: 10.15 :1
    Motor gücü: 5500 d/d'de 75 8 kW (103 HP DIN)
    Max. tork: 4500 d d de 142 Nm


    KAYNAK İNANMAYANLARA:http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=173&yil=1998&pg=2

    Gelelim aynı motor yapısı üzerindeki palio sportinge aradaki fark sadece emme manifoltu ecu yazılımı ve silindir kapağıdır

    palio sporting 1.6 120 hp

    Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, üstten çift eksantrikli, 16 supaplı motor
    Motor Hacmi: 1596 cc
    Çap/Strok: 80.5x78.4 mm
    Sıkıştırma oranı: 10.5 :1
    Motor gücü: 6000 d/d'de 120 HP
    Max. tork: 4000 d/d'de 147 Nm


    kaynak:http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=378&yil=2002/05&pg=2



    gelelim aynı yapıda fakat yarış için hazırlanmış beslemesiz FİAT PALİO SUPER 1600 E:


    Fiat Palio Super 1600
    Motor : 1597 cc
    Silindir : 4 silindir 16 supap
    Çap : 81 X 77,5
    Max. Güç : 215 HP 8300 d/d
    Max. Tork : 195 Nm / 7000 d/d
    Süspansiyon : Ohlins toprak / asfalt
    Jantlar : 17" Speedline asfalt, 15" Oz toprak
    Ecu : Magneti Marelli
    Vites Kutusu : 6 vites sıralı


    kaynak:http://www.fiatmotorsporlari.com/content/Otomobiller.aspx



    ilk konudan başlayalım şimdi akıllı arkadaşın birisi çıkar ilk verdiğinde motor hacmi daha ufak der.... o eski kasanın motor hacmidir son kasada da hacim 1597 dir ancak güç aynıdır hiç bir fark yoktur orta kasayı araştırın bulun....



    neyse gelelim asıl olaya... ŞİMDİ MODİFİKASYONLA MOTOR GÜCÜ YÜKSELTİLEMEZSE BUNLAR NASIL OLDU ARKADAŞLAR?







  • Diğer olaya gelelim bu şahsi olayımdır benim aracım nasıl 1242 cc den 130 beygiri geçebilir beslemesiz ve ben bu arabayı yapacak parayı buluyorumda bilgisayar alacak parayı bulamıyomuyum?

    ilk olarak para konsundan başlayalım ben yarış araçları hazırlıyorum ve bunların bazı parçalarını kendim yapıyorum tıpkıkendi aracımda olduğu gibi ayrıca bu araçlarda ömrünü tamamlamış parçaları beş kuruş vermeden kendi aracıma takabiliyorum ve kullanıyorum..bilgisayar konusuna gelince yarış araçlarının programlarını ayarladığım bi lap top um var ama internetten zamanında bi virüs girdi ve tüm programlarım gitti ve bu programlar normal chip tuning programı değildir italyadan magneti marelli firmasından özel gelir bu yüzden onu kesinlikle internete falan bulaştırmıyorum..gelelim maddi durumuma şu an ev aldım ve kredi ödemeye çalışıyorum şu an 1000 ytl benim için çok para arabama harcadığım en baba parça parası 200 ytl dir aradaki farkı anlayın...



    neyse bide bunu yazıyım bari benim makinada neler var?

    -SİLİNDİR KAPAK İŞLEMİ
    -ORJİNAL EKSANTRİKLERİN DERECESİNİN ARTIRILMASI
    -PERFORMANS TİPİ BUJİ VE KABLOSU
    -PALİO SPORTİNG ENJEKTÖR VE BESLEME POMPASI
    -KENDİ YAPTIĞIM VE ŞU AN DENEME AŞAMASINDA OLAN ÖZEL BİR MANİFOLT
    -PİSTON KOLUNUN UZUNLUĞUNU ARTIRARAK SIKIŞTIRMA ORANINI ARTIRMA
    -FAN KONTROL SİSTEMİ
    -EGSOZ VE PERFORMANS TİPİ HAVA FİLTRESİ(HAVA FİLTRESİNE DİREK HAVA GELMESİ İÇİN TAMPON DELİNDİ)
    -KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ
    -ORJİNAL VOLANIN HAFİFLETİLMESİ
    -Chip tuning zaten mecburidir onu yazmaya bile gerek yok
    VE BİR KAÇ TANE DAHA UFAK TEFEK MODİFİYE.....


    eee bi tahmin yürütün bakalım kaç hp verir 80 hplik orjinal motor?

    ekleme:130 küsürü 13 diye yazmışım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 2 Eylül 2006; 21:24:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Diğer olaya gelelim bu şahsi olayımdır benim aracım nasıl 1242 cc den 130 beygiri geçebilir beslemesiz ve ben bu arabayı yapacak parayı buluyorumda bilgisayar alacak parayı bulamıyomuyum?

    ilk olarak para konsundan başlayalım ben yarış araçları hazırlıyorum ve bunların bazı parçalarını kendim yapıyorum tıpkıkendi aracımda olduğu gibi ayrıca bu araçlarda ömrünü tamamlamış parçaları beş kuruş vermeden kendi aracıma takabiliyorum ve kullanıyorum..bilgisayar konusuna gelince yarış araçlarının programlarını ayarladığım bi lap top um var ama internetten zamanında bi virüs girdi ve tüm programlarım gitti ve bu programlar normal chip tuning programı değildir italyadan magneti marelli firmasından özel gelir bu yüzden onu kesinlikle internete falan bulaştırmıyorum..gelelim maddi durumuma şu an ev aldım ve kredi ödemeye çalışıyorum şu an 1000 ytl benim için çok para arabama harcadığım en baba parça parası 200 ytl dir aradaki farkı anlayın...



    neyse bide bunu yazıyım bari benim makinada neler var?

    -SİLİNDİR KAPAK İŞLEMİ
    -ORJİNAL EKSANTRİKLERİN DERECESİNİN ARTIRILMASI
    -PERFORMANS TİPİ BUJİ VE KABLOSU
    -PALİO SPORTİNG ENJEKTÖR VE BESLEME POMPASI
    -KENDİ YAPTIĞIM VE ŞU AN DENEME AŞAMASINDA OLAN ÖZEL BİR MANİFOLT
    -PİSTON KOLUNUN UZUNLUĞUNU ARTIRARAK SIKIŞTIRMA ORANINI ARTIRMA
    -FAN KONTROL SİSTEMİ
    -EGSOZ VE PERFORMANS TİPİ HAVA FİLTRESİ(HAVA FİLTRESİNE DİREK HAVA GELMESİ İÇİN TAMPON DELİNDİ)
    -KISA ORANLI AYNA MAHRUTİ
    -ORJİNAL VOLANIN HAFİFLETİLMESİ
    -Chip tuning zaten mecburidir onu yazmaya bile gerek yok
    VE BİR KAÇ TANE DAHA UFAK TEFEK MODİFİYE.....


    eee bi tahmin yürütün bakalım kaç hp verir 80 hplik orjinal motor?

    ekleme:130 küsürü 13 diye yazmışım
    hocam kasayı saglamlastırmak ıcın neler yapabılırız? bide jantları dısarı cıakrtık bı kac yol tutusunu nasıl arttırız mın malıyetle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bal_975

    hocam kasayı saglamlastırmak ıcın neler yapabılırız? bide jantları dısarı cıakrtık bı kac yol tutusunu nasıl arttırız mın malıyetle

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bal_975

    hocam kasayı saglamlastırmak ıcın neler yapabılırız? bide jantları dısarı cıakrtık bı kac yol tutusunu nasıl arttırız mın malıyetle



    KASAYI SAĞLAMLAŞTIRMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR...İLK OLARAK FAZLA MALİYET GEREKTİRMEYEN AMORTİSÖR KULE GERGİLERİYLE KULELERİ SAĞLAMLAŞTIRABİLİRSİN AMA PROFESYONEL BİŞEY İSTERSEN ARAÇ KOMPLE SOYULUR VE KULLANACAĞIN ŞEKLE GÖRE (CADDE TİPİ,RALLİ RALLİKROS PİST VEYA HERNEYSE) ONA GÖRE ARACIN KAYNAKLARI YENİDEN ARGON KAYNAĞIYLA DİKİLİR VE GEREK GÖRÜLEN YERLER PARÇA TAKVİYESİYLE SAĞLAMLAŞTIRILIR SONRA BUNU PEK KULLANMASALARDA BEN ÇAMURLUK İÇİ ŞASİNİN PROFİL ŞEKLİNDEKİ BOŞLUKLARINA A B VE C SÜTUNLARINA ÇELİK ÇEKME BORU KAYNAĞI YAPILABİLİR ROLL CAGE YAPILABİLİR BU ŞEKİLDE KASA VE ARAÇ MOTOR MODİFİKASYONU GEÇİRDİYSE AŞIRI GÜCE DAYANAMAYACAK YERLERİ GÜÇLENDİRİLİR.... GELELİM YOL TUTUŞA SENİN JANTLARI DIŞARI ALMA DEDİĞİN OLAY JANTLA PORYA ARASINA SPACER KOYMAYLA OLUR(DİNGİLDE DEĞİŞİR AMA BU BAYA Bİ KÜLFETLİ Bİ İŞTİR? BUNDAKİ MANTIK ŞUDUR İKİ LASTİĞİN ARASI NE KADAR FAZLA AÇIK OLURSA AĞIRLIK MERKEZİNİN YANLARA KAYMASI VİRAJLARDA O KADAR AZ OLUR.... ZATEN YOK TUTUŞ ARTIRMA İŞLEMLERİNDE YAPILANLARI SAYARSAK
    -LASTİK TABAN GENİŞLİĞİNİ ARTIRMA=BU SAYEDE LASTİĞİN YERE SÜRTÜNEN YÜZEYİ ARTAR VE YOLA DAHA İYİ TUTUNURSUN FREN MESAFEN KISALIR
    -ARACIN YERDEN OLAN YÜKSEKLİĞİNİ AZALTMA=BU SAYEDE AĞIRLIK MERKEZİNİ AŞŞAĞI ALIRSIN VİRAJLARDA BUNUN ETKİSİ OLUMLU YÖNDE OLUR AYRICA ARAÇ YERE YAKINLAŞINCA ARACIN ALTINDAN GEÇEN HAVA MİKTARI AZALACAĞINDAN YÜKSEK HIZLARDAKİ GEZİNME DİYE TABİR EDİLEN OLAY AZALIR
    -SPACERLA LASTİK İZ GENİŞLİĞİNİ ARTIRMA BUNU YUKARDA YAZDIM.
    -AERODİNAMİK YAPIYLA OYNAMA=BUNUNDA AMACI ARACI YERE BASTIRMAKTIR ÖRNEĞİN SPOİLER BUNU BİZİM İNSANIMIZ GÖRÜNTÜ AMAÇLI KULLANSADA DÜZGÜN YAPILMIŞ BİR SPOİLER YÜKSEK HIZLARDA ARACIN ARKASINI YERE BASTIRARAK YOL TUTŞU ARTIRIR ÖZELLİKLE HB ARAÇLARDA BU FARK EDİLİR... KARLIK DENİN OLAYINDA MANTIĞI YİNE ARACIN ALTINA GİREN HAVAYI AZALTMAKTIR...


    BUNUN DIŞINDA SÜSPANSİYON SERTLİĞİNİN KULE GERGİLERİNİN DE YOL TUTUŞA KATKISI VARDIR AMA BUNLARI YAZMAYA GEREK YOK HERALDE AMA YAZ DERSEN YAZARIM...

    MALİYETE GELİNCE SANA ŞÖYLE Bİ ÖRNEK VERİRSEM ROLL CAGE İ BEN 2500 YTL YE ÖRÜYORUM MALZEME DAHİL AMA BAŞKASI KAÇA ÖRER BİLEMEM 5000 İSTEYENDE OLUR 1.000 DE AMA ARADA MUTLAKA FARK OLUR... KASA TAKVİYESİDE BOYA DAHİL O CİVARA ÇIKMAKTADIR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bal_975

    hocam kasayı saglamlastırmak ıcın neler yapabılırız? bide jantları dısarı cıakrtık bı kac yol tutusunu nasıl arttırız mın malıyetle



    KASAYI SAĞLAMLAŞTIRMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR...İLK OLARAK FAZLA MALİYET GEREKTİRMEYEN AMORTİSÖR KULE GERGİLERİYLE KULELERİ SAĞLAMLAŞTIRABİLİRSİN AMA PROFESYONEL BİŞEY İSTERSEN ARAÇ KOMPLE SOYULUR VE KULLANACAĞIN ŞEKLE GÖRE (CADDE TİPİ,RALLİ RALLİKROS PİST VEYA HERNEYSE) ONA GÖRE ARACIN KAYNAKLARI YENİDEN ARGON KAYNAĞIYLA DİKİLİR VE GEREK GÖRÜLEN YERLER PARÇA TAKVİYESİYLE SAĞLAMLAŞTIRILIR SONRA BUNU PEK KULLANMASALARDA BEN ÇAMURLUK İÇİ ŞASİNİN PROFİL ŞEKLİNDEKİ BOŞLUKLARINA A B VE C SÜTUNLARINA ÇELİK ÇEKME BORU KAYNAĞI YAPILABİLİR ROLL CAGE YAPILABİLİR BU ŞEKİLDE KASA VE ARAÇ MOTOR MODİFİKASYONU GEÇİRDİYSE AŞIRI GÜCE DAYANAMAYACAK YERLERİ GÜÇLENDİRİLİR.... GELELİM YOL TUTUŞA SENİN JANTLARI DIŞARI ALMA DEDİĞİN OLAY JANTLA PORYA ARASINA SPACER KOYMAYLA OLUR(DİNGİLDE DEĞİŞİR AMA BU BAYA Bİ KÜLFETLİ Bİ İŞTİR? BUNDAKİ MANTIK ŞUDUR İKİ LASTİĞİN ARASI NE KADAR FAZLA AÇIK OLURSA AĞIRLIK MERKEZİNİN YANLARA KAYMASI VİRAJLARDA O KADAR AZ OLUR.... ZATEN YOK TUTUŞ ARTIRMA İŞLEMLERİNDE YAPILANLARI SAYARSAK
    -LASTİK TABAN GENİŞLİĞİNİ ARTIRMA=BU SAYEDE LASTİĞİN YERE SÜRTÜNEN YÜZEYİ ARTAR VE YOLA DAHA İYİ TUTUNURSUN FREN MESAFEN KISALIR
    -ARACIN YERDEN OLAN YÜKSEKLİĞİNİ AZALTMA=BU SAYEDE AĞIRLIK MERKEZİNİ AŞŞAĞI ALIRSIN VİRAJLARDA BUNUN ETKİSİ OLUMLU YÖNDE OLUR AYRICA ARAÇ YERE YAKINLAŞINCA ARACIN ALTINDAN GEÇEN HAVA MİKTARI AZALACAĞINDAN YÜKSEK HIZLARDAKİ GEZİNME DİYE TABİR EDİLEN OLAY AZALIR
    -SPACERLA LASTİK İZ GENİŞLİĞİNİ ARTIRMA BUNU YUKARDA YAZDIM.
    -AERODİNAMİK YAPIYLA OYNAMA=BUNUNDA AMACI ARACI YERE BASTIRMAKTIR ÖRNEĞİN SPOİLER BUNU BİZİM İNSANIMIZ GÖRÜNTÜ AMAÇLI KULLANSADA DÜZGÜN YAPILMIŞ BİR SPOİLER YÜKSEK HIZLARDA ARACIN ARKASINI YERE BASTIRARAK YOL TUTŞU ARTIRIR ÖZELLİKLE HB ARAÇLARDA BU FARK EDİLİR... KARLIK DENİN OLAYINDA MANTIĞI YİNE ARACIN ALTINA GİREN HAVAYI AZALTMAKTIR...


    BUNUN DIŞINDA SÜSPANSİYON SERTLİĞİNİN KULE GERGİLERİNİN DE YOL TUTUŞA KATKISI VARDIR AMA BUNLARI YAZMAYA GEREK YOK HERALDE AMA YAZ DERSEN YAZARIM...

    MALİYETE GELİNCE SANA ŞÖYLE Bİ ÖRNEK VERİRSEM ROLL CAGE İ BEN 2500 YTL YE ÖRÜYORUM MALZEME DAHİL AMA BAŞKASI KAÇA ÖRER BİLEMEM 5000 İSTEYENDE OLUR 1.000 DE AMA ARADA MUTLAKA FARK OLUR... KASA TAKVİYESİDE BOYA DAHİL O CİVARA ÇIKMAKTADIR...

    Alıntıları Göster
    Hocam tesekkur ederım...
    bu spacerı nereden bualbılırım malıyetı kacı bulur? bıyonları degıstırmeme gerek varmı? bende kartal var azda olsa ızlerı dısarı almak ıstıyorum sence bu aradada uygulanabılırmı? baska ne gibi degılıklık yapmak gerekır? bıjon vs?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bal_975

    Hocam tesekkur ederım...
    bu spacerı nereden bualbılırım malıyetı kacı bulur? bıyonları degıstırmeme gerek varmı? bende kartal var azda olsa ızlerı dısarı almak ıstıyorum sence bu aradada uygulanabılırmı? baska ne gibi degılıklık yapmak gerekır? bıjon vs?

    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 2 Nisan 2012; 13:20:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    ...

    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 2 Nisan 2012; 13:20:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    ...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu albea yı çok merak ettiniz fotoğraf istediniz , fiatcı koyamadı bende bir foto var onu koyayım.

    Son hali değil , değiştimi değişmedide bilmiyorum ama işte Albea.

     Modifikasyon nedir bilen varmı?????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Arkadaşlar bu albea yı çok merak ettiniz fotoğraf istediniz , fiatcı koyamadı bende bir foto var onu koyayım.

    Son hali değil , değiştimi değişmedide bilmiyorum ama işte Albea.

     Modifikasyon nedir bilen varmı?????


    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 2 Nisan 2012; 13:21:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    ...

    Alıntıları Göster
    ben bu albea'yı biliyorum
    ayrıca fiatci arkadaşın dediklerinin hepsine de inanıyorum
    koca adam buraya gelip yalan söyleyecek değil
    zaten inanmayanların da arabalarla ne kadar ilgili olduğu ortada
    aadm sırf dalga geçmek için gelmiş,çamur atmış ve gitmiş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    ben bu albea'yı biliyorum
    ayrıca fiatci arkadaşın dediklerinin hepsine de inanıyorum
    koca adam buraya gelip yalan söyleyecek değil
    zaten inanmayanların da arabalarla ne kadar ilgili olduğu ortada
    aadm sırf dalga geçmek için gelmiş,çamur atmış ve gitmiş...

    Alıntıları Göster
    Fiatci kardeşim eline sağlık
    gerçekten herkesin anşayacağı şekilde anlatmışsın artık bundan sonra yok inanmamda şöyleydi de böyleydide diyenler çıkmaz heralde
    şu kulüp meselesini nasıl yapalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malimusavir

    Fiatci kardeşim eline sağlık
    gerçekten herkesin anşayacağı şekilde anlatmışsın artık bundan sonra yok inanmamda şöyleydi de böyleydide diyenler çıkmaz heralde
    şu kulüp meselesini nasıl yapalım

    Alıntıları Göster
    DİKKAT EDİYORUM RESİMDEKİ ALBEA MODİFİYA VE JANTLAR DA ORJİNAL. DEMEKKİ ORJİNAL JANT DAHA PERFORMANS VERİYOR. SİZCE DE DOĞRUMU?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    DİKKAT EDİYORUM RESİMDEKİ ALBEA MODİFİYA VE JANTLAR DA ORJİNAL. DEMEKKİ ORJİNAL JANT DAHA PERFORMANS VERİYOR. SİZCE DE DOĞRUMU?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Bal_975
    Hocam tesekkur ederım...
    bu spacerı nereden bualbılırım malıyetı kacı bulur? bıyonları degıstırmeme gerek varmı? bende kartal var azda olsa ızlerı dısarı almak ıstıyorum sence bu aradada uygulanabılırmı? baska ne gibi degılıklık yapmak gerekır? bıjon vs?



    Estafurullah.bu parçanın omp gibi marka olanları var ancak çok pahalı ama kaliteside ona göre..bi tornacıda yaptırabilirsin aracına uygun ama kullanacağı metalin çok kaliteli olması lazım..bijonlara gelince normalde bunun sınırı 10-15 mm yani 1-1.5 santim dışarı çıkarmaktadır bunu yaparsan bijon değişimine gerek yok ama sen bunun üstüne çıkarsan orjinal bijonlar uymayabilir...

    quote:

    SeLiM_50
    Fiatçı arkadaş sen bunlara bakma. Bilende konuşuyor bilmeyende takılıor öle işte.
    Gerçi bazı şeyleri bende annamıom su yılda 8.5 mılyon km olayını falan ama neyse şimdi eski konuları açmanın 1 faydası yok.Senin işi mod sa yapacak tabi arkadaşlar.Yoksa sokakdaki adamdan ne farkı varki.
    Adam işini yapıor hiç de uç noktada olan bişeyi yok.Yani kanıtlanacak 1 şeyi yok.Gerçi foto koysan en az 5 kat daha bilgilendirici olurdun ama imkan yoksa kasmaya da gerek yok.

    Yaw benım aklıma bişi takıldı onu sorcktım.
    Şimdi benzin - hava kaarışımını ateşlios ya
    haa şimdi bu havanın içinde % 78 mi ne azot war % 21 de oksijen geriside diğer gazlar
    yani motorun aldığı havanın 5 te 1 i bile tam olarak kullanılmıor.
    Ben diom ki sanayıde kaportacılarda oksijen tüpü yok mu
    heh işte onu arabaya baglasak turbo n ıyetıne ne olur acaba bi söleyiwersenız?
    yane direk Oksijen yollasak motora?





    ilk olarak desteğin için sağol o otobüsün 8.500.000 km yapması tsmc yada halefly dı yanlış hatırlamıyosam o tuttu olmayacak şeye olur dedi daha önceki bi konuda iddalaştı bende onunla ilgili iddalaştım ve sonunda açıkladım konuyu linkini bulabilirsem veriyim okuyun olayı bilmeden atarlar ancak.....

    senin dediğin oksijen miktarı artırılırsa motora dediğin şekilde benzin takviyeside yapamazsan tahribat verir bu konuyuda açıkladığım bi link vardı detaylı olarak onuda ekliyim buraya birazdan

    quote:

    Gkhn_

    Arkadaşlar bu albea yı çok merak ettiniz fotoğraf istediniz , fiatcı koyamadı bende bir foto var onu koyayım.

    Son hali değil , değiştimi değişmedide bilmiyorum ama işte Albea.


    gkhn resim için sağolda bu benim arabam değil... bu foruma fiatci adıyla üye oldumuz ilk arkadaşımın aracı ama benimkinden pek farkı yok... bunun sahibini sen iyi tanırsın emrah saka..cengizle ortak bi iş yapacaktınız ordan tanışman lazım bu arkadaşla.....

    quote:

    bucakli

    ben bu albea'yı biliyorum
    ayrıca fiatci arkadaşın dediklerinin hepsine de inanıyorum
    koca adam buraya gelip yalan söyleyecek değil
    zaten inanmayanların da arabalarla ne kadar ilgili olduğu ortada
    aadm sırf dalga geçmek için gelmiş,çamur atmış ve gitmiş...




    eyvallah bucaklı sağolasın.... bu araba ankarada çok meşurdur ivedik organizede ilk yarışnalardan biriside bu arkadaştır draglarda şanssızlık ve şike peşini bırakmadı ama yinede 2005 te sınıf 2 türkiye şampiyonu oldu..bu yarışındada sınıfındaki araçların beslemesiz 1400 cc altı olmasına rağmen mg nin 1600 cc motor hacimli nos beslemeli aracıyla kaldırıldı...ondada pek şansı olamazdı zaten araç proshopta yapılmış tanınan bir araçtı ama şike döndüğünden arkadaşımız bişey yapamadı....

    quote:

    malimusavir
    Fiatci kardeşim eline sağlık
    gerçekten herkesin anşayacağı şekilde anlatmışsın artık bundan sonra yok inanmamda şöyleydi de böyleydide diyenler çıkmaz heralde
    şu kulüp meselesini nasıl yapalım



    abi şu an bi kırşehir işim var onu bi çözüyüm irtibata geçelim ve bişeyler yapalım...

    bu arada inanmayanlar aynen çıkacak ama ben her zaman hesabını veririm anlatırım...bana karşılığı teknik açıdan versişnler tamam ama boş konuşurlarsada artık kaale almıycam...

    quote:

    MULTIJET13
    DİKKAT EDİYORUM RESİMDEKİ ALBEA MODİFİYA VE JANTLAR DA ORJİNAL. DEMEKKİ ORJİNAL JANT DAHA PERFORMANS VERİYOR. SİZCE DE DOĞRUMU?

    onun sebebi şu..o araçta şu an mamın beş kollu jantı ve 185/65 r 14 ebatlarında lastikler var ve bu lastikler kalkışta aracın hızını kesiyor yani geç hızlandırıyor bu yüzden o arkadaşımız yarış sırasında önlerde 165/60 r 14 ebatında arkada ise 145/55 r 14 ebatında lastik kullanıyor bundaki amaçta aracın sürtünmesini azaltarak motorun daha çabuk üst devirlere dolayısıyle aracın dahaseri olarak hızlanmasını sağlamaktır...



    BENİ ANLAYAN VE DESTEK VEREN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDİYORUM...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    ...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Fiatçı arkadaş sen bunlara bakma. Bilende konuşuyor bilmeyende takılıor öle işte.
    Gerçi bazı şeyleri bende annamıom su yılda 8.5 mılyon km olayını falan ama neyse şimdi eski konuları açmanın 1 faydası yok.Senin işi mod sa yapacak tabi arkadaşlar.Yoksa sokakdaki adamdan ne farkı varki.
    Adam işini yapıor hiç de uç noktada olan bişeyi yok.Yani kanıtlanacak 1 şeyi yok.Gerçi foto koysan en az 5 kat daha bilgilendirici olurdun ama imkan yoksa kasmaya da gerek yok.

    Yaw benım aklıma bişi takıldı onu sorcktım.
    Şimdi benzin - hava kaarışımını ateşlios ya
    haa şimdi bu havanın içinde % 78 mi ne azot war % 21 de oksijen geriside diğer gazlar
    yani motorun aldığı havanın 5 te 1 i bile tam olarak kullanılmıor.
    Ben diom ki sanayıde kaportacılarda oksijen tüpü yok mu
    heh işte onu arabaya baglasak turbo n ıyetıne ne olur acaba bi söleyiwersenız?
    yane direk Oksijen yollasak motora?


    bu oksijenin linki dediğin sistem zaten nos diye satılıyor burda açıklamam var kafana takılan bişey olursa burda sorabilirsin

    http://forum.donanimhaber.com/m_8822815/tm.htm

    otobüs olayınıda bulunca eklerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Fiatçı arkadaş sen bunlara bakma. Bilende konuşuyor bilmeyende takılıor öle işte.
    Gerçi bazı şeyleri bende annamıom su yılda 8.5 mılyon km olayını falan ama neyse şimdi eski konuları açmanın 1 faydası yok.Senin işi mod sa yapacak tabi arkadaşlar.Yoksa sokakdaki adamdan ne farkı varki.
    Adam işini yapıor hiç de uç noktada olan bişeyi yok.Yani kanıtlanacak 1 şeyi yok.Gerçi foto koysan en az 5 kat daha bilgilendirici olurdun ama imkan yoksa kasmaya da gerek yok.

    Yaw benım aklıma bişi takıldı onu sorcktım.
    Şimdi benzin - hava kaarışımını ateşlios ya
    haa şimdi bu havanın içinde % 78 mi ne azot war % 21 de oksijen geriside diğer gazlar
    yani motorun aldığı havanın 5 te 1 i bile tam olarak kullanılmıor.
    Ben diom ki sanayıde kaportacılarda oksijen tüpü yok mu
    heh işte onu arabaya baglasak turbo n ıyetıne ne olur acaba bi söleyiwersenız?
    yane direk Oksijen yollasak motora?


    bu oksijenin linki dediğin sistem zaten nos diye satılıyor burda açıklamam var kafana takılan bişey olursa burda sorabilirsin

    http://forum.donanimhaber.com/m_8822815/tm.htm

    otobüs olayınıda bulunca eklerim

    Alıntıları Göster
    SAYIN FIATCI

    LASTİKLER KONUSUNDA BİR SORUM VAR. BU KONUDA UZMAN GÖRÜŞÜNE İHTİYACIM VAR. BENİM ARABA 2005 DIZEL PALIO VE ÜZERİNDE 175/70 R14 LASTİKLERLE ALMIŞTIM. TEKNİK ÖZELLİKLERİNDE DE BU EBATLAR YAZIYOR. LASTİKLER 2 SENEDE YIPRANDI BENDE YENİ LASTİK ALİM DEDİM. ANCAK LASTİKÇİ BANA ISRARLA 185/60 R14 LASTİK TAVSİYE ETTİ YOL TUTUŞU DAHA İYİ OLUR FALAN DEDİ. GERÇEKTEN YOL TUTUŞUNDA ÖZELLİKLE VİRAJLARDA GÖZLE GÖRÜLÜR FARK OLUŞTU. ANCAK ARABA SERİLİĞİNİ KAYBETTİ GİBİ. ACABA BU LASTİKLERDEN Mİ KAYNAKLANIYOR. EĞER LASTİKLERİ ESKİ EBATLARINA DÖNDÜRSEM ESKİ PERFORMANSIMI ALIRMIYIM. ÖZELLİKLE HIZLANMA KONUSUNDA.????????? CEVABINIZ İÇİN ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Fiatçı arkadaş sen bunlara bakma. Bilende konuşuyor bilmeyende takılıor öle işte.
    Gerçi bazı şeyleri bende annamıom su yılda 8.5 mılyon km olayını falan ama neyse şimdi eski konuları açmanın 1 faydası yok.Senin işi mod sa yapacak tabi arkadaşlar.Yoksa sokakdaki adamdan ne farkı varki.
    Adam işini yapıor hiç de uç noktada olan bişeyi yok.Yani kanıtlanacak 1 şeyi yok.Gerçi foto koysan en az 5 kat daha bilgilendirici olurdun ama imkan yoksa kasmaya da gerek yok.

    Yaw benım aklıma bişi takıldı onu sorcktım.
    Şimdi benzin - hava kaarışımını ateşlios ya
    haa şimdi bu havanın içinde % 78 mi ne azot war % 21 de oksijen geriside diğer gazlar
    yani motorun aldığı havanın 5 te 1 i bile tam olarak kullanılmıor.
    Ben diom ki sanayıde kaportacılarda oksijen tüpü yok mu
    heh işte onu arabaya baglasak turbo n ıyetıne ne olur acaba bi söleyiwersenız?
    yane direk Oksijen yollasak motora?


    bu oksijenin linki dediğin sistem zaten nos diye satılıyor burda açıklamam var kafana takılan bişey olursa burda sorabilirsin

    http://forum.donanimhaber.com/m_8822815/tm.htm

    otobüs olayınıda bulunca eklerim

    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 2 Nisan 2012; 13:21:56 >




  • Fiatci şirket gelde görüşelim.
    Seni tanıyamadım..
    Alo...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Fiatci şirket gelde görüşelim.
    Seni tanıyamadım..
    Alo...
    quote:

    MULTIJET13
    SAYIN FIATCI

    LASTİKLER KONUSUNDA BİR SORUM VAR. BU KONUDA UZMAN GÖRÜŞÜNE İHTİYACIM VAR. BENİM ARABA 2005 DIZEL PALIO VE ÜZERİNDE 175/70 R14 LASTİKLERLE ALMIŞTIM. TEKNİK ÖZELLİKLERİNDE DE BU EBATLAR YAZIYOR. LASTİKLER 2 SENEDE YIPRANDI BENDE YENİ LASTİK ALİM DEDİM. ANCAK LASTİKÇİ BANA ISRARLA 185/60 R14 LASTİK TAVSİYE ETTİ YOL TUTUŞU DAHA İYİ OLUR FALAN DEDİ. GERÇEKTEN YOL TUTUŞUNDA ÖZELLİKLE VİRAJLARDA GÖZLE GÖRÜLÜR FARK OLUŞTU. ANCAK ARABA SERİLİĞİNİ KAYBETTİ GİBİ. ACABA BU LASTİKLERDEN Mİ KAYNAKLANIYOR. EĞER LASTİKLERİ ESKİ EBATLARINA DÖNDÜRSEM ESKİ PERFORMANSIMI ALIRMIYIM. ÖZELLİKLE HIZLANMA KONUSUNDA.????????? CEVABINIZ İÇİN ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER



    İlk olarak yapılan işlem yol tutş konusunda doğrudur ancak aracındaki orjinal lastikler büyük ihtimal pırelli yada goodyeardı bunlar zaten daha doğrusu fabrikada takılanlar rezalet ordan bir fark olmuştur bir diğeri ise aracın artık yere 40 mm yani 4 cm daha fazla sürtünüyor bu sebeple yol tutuşun ve fren mesafen kısalır bende kendi aracımda öyle yapmıştım...ha bunun eksisi yere sürtünen yüzey arttığından aracın çekişi düşer ve yakıt miktarı artar ayrıca debriyaj daha hızlı aşınır ama buda şu demek değildirki benim debriyajım hemen bitecek doğru kullanırsan sana sana tek dezavantajı yakıtının artması olacaktır ama bunun yanında sana can güvenliği sağlayacaktır bence seçim güzel..... güvenlik için asla ve asla yakıt tasarrufu düşünme... cüzdanın canından önemli değildir..... boşver kmde 20-30 bin fazla yaksın ama acil bi durumda seni yolda tutsun..

    quote:

    SeLiM_50
    hocam nosu biliorum.Çok maaliyetli şeyler onlar. formulu N20 1 mol bılesıkde 2 mol azok 1 mol oksıjen war azot bagları zayıf oldugundan hemen kopuor ve oksıjen serbest kalıor.sonunda da asırı bi güç sağlıor.
    Benım dedığim şey sanayide kullanılan kaporta kaynakcıların oksıjen tupu yok mu onları dıorum ucuz hem de . He işte bunu uygun bi miktarda motora enjekte etsek noss gibi olur mu?
    enjekte ettıgımızı warsaysak onemlı deıl nası enjekte edılcee



    orda yazdım ama yine yazıyım.. şimdi sana şöyle açıklayım 1 birim benzini 15 birim havayla yakarsın(bunun içindeki azot diğer gazlar vs dahil) şimdi sen diyosunki oksijen miktarını artırıyım.. arkadaşım oksijen miktarını tek başına artırırsan motorda o kullanılan kaynak makinasından farkı kalmaz ve motor tahrip olur..ama sen güzel bi ayar tutturur yanında benzinde yollarsan doğru orantıda çalışır hemde gayet güzel olur ancak bu seferde aşırı güce motorun dayanabilmesi altyapısının güçlenmesi lazım...


    quote:

    hakanusta
    Fiatci şirket gelde görüşelim.
    Seni tanıyamadım..
    Alo...


    Allah büyük gelecem bigün yanına bu aralar iş güç koşturuyoz ankarada durduğumuz yok......... bu arada bende seni tanıdım heralde taz 65 in ölçümleri senmi yaptın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    MULTIJET13
    SAYIN FIATCI

    LASTİKLER KONUSUNDA BİR SORUM VAR. BU KONUDA UZMAN GÖRÜŞÜNE İHTİYACIM VAR. BENİM ARABA 2005 DIZEL PALIO VE ÜZERİNDE 175/70 R14 LASTİKLERLE ALMIŞTIM. TEKNİK ÖZELLİKLERİNDE DE BU EBATLAR YAZIYOR. LASTİKLER 2 SENEDE YIPRANDI BENDE YENİ LASTİK ALİM DEDİM. ANCAK LASTİKÇİ BANA ISRARLA 185/60 R14 LASTİK TAVSİYE ETTİ YOL TUTUŞU DAHA İYİ OLUR FALAN DEDİ. GERÇEKTEN YOL TUTUŞUNDA ÖZELLİKLE VİRAJLARDA GÖZLE GÖRÜLÜR FARK OLUŞTU. ANCAK ARABA SERİLİĞİNİ KAYBETTİ GİBİ. ACABA BU LASTİKLERDEN Mİ KAYNAKLANIYOR. EĞER LASTİKLERİ ESKİ EBATLARINA DÖNDÜRSEM ESKİ PERFORMANSIMI ALIRMIYIM. ÖZELLİKLE HIZLANMA KONUSUNDA.????????? CEVABINIZ İÇİN ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER



    İlk olarak yapılan işlem yol tutş konusunda doğrudur ancak aracındaki orjinal lastikler büyük ihtimal pırelli yada goodyeardı bunlar zaten daha doğrusu fabrikada takılanlar rezalet ordan bir fark olmuştur bir diğeri ise aracın artık yere 40 mm yani 4 cm daha fazla sürtünüyor bu sebeple yol tutuşun ve fren mesafen kısalır bende kendi aracımda öyle yapmıştım...ha bunun eksisi yere sürtünen yüzey arttığından aracın çekişi düşer ve yakıt miktarı artar ayrıca debriyaj daha hızlı aşınır ama buda şu demek değildirki benim debriyajım hemen bitecek doğru kullanırsan sana sana tek dezavantajı yakıtının artması olacaktır ama bunun yanında sana can güvenliği sağlayacaktır bence seçim güzel..... güvenlik için asla ve asla yakıt tasarrufu düşünme... cüzdanın canından önemli değildir..... boşver kmde 20-30 bin fazla yaksın ama acil bi durumda seni yolda tutsun..

    quote:

    SeLiM_50
    hocam nosu biliorum.Çok maaliyetli şeyler onlar. formulu N20 1 mol bılesıkde 2 mol azok 1 mol oksıjen war azot bagları zayıf oldugundan hemen kopuor ve oksıjen serbest kalıor.sonunda da asırı bi güç sağlıor.
    Benım dedığim şey sanayide kullanılan kaporta kaynakcıların oksıjen tupu yok mu onları dıorum ucuz hem de . He işte bunu uygun bi miktarda motora enjekte etsek noss gibi olur mu?
    enjekte ettıgımızı warsaysak onemlı deıl nası enjekte edılcee



    orda yazdım ama yine yazıyım.. şimdi sana şöyle açıklayım 1 birim benzini 15 birim havayla yakarsın(bunun içindeki azot diğer gazlar vs dahil) şimdi sen diyosunki oksijen miktarını artırıyım.. arkadaşım oksijen miktarını tek başına artırırsan motorda o kullanılan kaynak makinasından farkı kalmaz ve motor tahrip olur..ama sen güzel bi ayar tutturur yanında benzinde yollarsan doğru orantıda çalışır hemde gayet güzel olur ancak bu seferde aşırı güce motorun dayanabilmesi altyapısının güçlenmesi lazım...


    quote:

    hakanusta
    Fiatci şirket gelde görüşelim.
    Seni tanıyamadım..
    Alo...


    Allah büyük gelecem bigün yanına bu aralar iş güç koşturuyoz ankarada durduğumuz yok......... bu arada bende seni tanıdım heralde taz 65 in ölçümleri senmi yaptın?

    Alıntıları Göster
    Abi sen bu işlerden harbiden anlıosun haa , senin fan club ını da ben acacam yakında :) Hatta dukkanına da gelicem cay icmeye bize de bişeler ogretirsin :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    Abi sen bu işlerden harbiden anlıosun haa , senin fan club ını da ben acacam yakında :) Hatta dukkanına da gelicem cay icmeye bize de bişeler ogretirsin :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Abi sen bu işlerden harbiden anlıosun haa , senin fan club ını da ben acacam yakında :) Hatta dukkanına da gelicem cay icmeye bize de bişeler ogretirsin :)

    Eyvallah sağolda ben bilgim olduğuna pek inanmam bununda nedeni şudur...otomotivi bir okyanus gibi düşün ve ben sadece bi damlayım daha bilmediğim neler var görmedğim ne sistemler var.. ben sadece imkanım oldukça araştırıyorum ve öğrenebildiğim kadarını öğrenip gerektiği yerde aktarıyoruım..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.