İşte zaten mesele biraz bu. Polo için 50.000km HİÇBİRŞEY. Turbo da mesele değil. 94'den beri turbo arabalar kullanıyorum ben. Mesele, o turbo tamir ediliyor mu, değişmesi mi gerekiyor? Şanzıman tamir ediliyor mu, değişmesi mi gerekiyor? Bilgisayarlar da aynen böyle. Basit bir arıza, anakartta diyelim, tamir ediliyor mu? Anakartın değişmesi mi gerekiyor? Alet sağlam. Yanlış anlamayın. Ama arıza yaşandığında tamir edilememesi için özel çaba sarf ediyorlar. Mesele bu. Adilikleri bu. Ek olarak da, tamircileri fena halde darlıyorlar. Avukatlar aracılığı ile tehditler falan... Çok aşağılık firmadır yani. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Monster Laptop Almadan Önce Mutlaka Okuyun (10. sayfa)
-
-
Ben bir genelleme yapmıyorum. Akıl var mantık var. Desktopta herhangi bir komponent bozulursa, herhangi bir marka, herhangi bir model ile değiştirir hayata devam edersiniz.
Ben şimdiye kadar hiçbir laptopta önemli bir sorun yaşamadım bu arada. Ama kullandığım laptoplar hep orta seviye ve dandik ekran kartlı idi. Kasıtlı olarak seçilmiş ürünlerdi. Piyasadaki en kalas aleti guvenilir markadan aldım geçtim.
Ben 25 yıldır bu işlerin içindeyim. Desktopun esnekliği ile laptop asla yarışamaz. Tabii ki laptopum ve tabletim de var. Dışarıda iken onları kullanıyorum. O ayrı. Ama onlara para vermiyorum pek. Tabletimi iki yıl önce ABD'den ikinci el aldım. İ5 dengi bir işlemci ve 8gb rami var. 200 dolar verdim. Dolar 6.7tl idi. laptop veya tablete yapacağım muamele budur yani.
--------
Aynı anda 5pc besliyorsanız da desktop her zaman en ucuzudur. Ana pc'den çıkan eskisine gider. Böylece tek PC maliyeti ile yürürsünüz.
-------
Ama laptop kötü mü? Hayır? Amacınızı çok iyi değerlendirin. Size uygun ürünü ona göre alın. Yaşam şekliniz için ideal tabii ki bir laptop olabilir. Öyle ise sizin için en iyisi laptoptur. Ama, değilse, laptopu amaca uydurmaya kasmayıp, desktop almak daha ekonomik ve esnek olacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben her daim kar zarar ilişkisine bakarım.. ne verdim ne aldım.. mac e fazla para verip 10 sene temiz kullanabiliyor muyum ? cevap evet ise her daim mac... istedikleri numarayı istedikleri adiliği yapabilirler.. bana 10 sene kafa rahat iş yapmamı sağlıyorsalar.. 2027 de yeni mac için şimdiden yerimi ayırtabilirim. Ve eminim 2027 de 10 senelik mac imide hatrı sayılır bir rakamada satabileceğim.. Tıpkı Iphone larda olduğu gibi... öyle olmasa 6 7 senelik 7 pluslar bugun halen daha 3 4 bin tl eder miydi ? Madem öyle 6 7 senelik muadili samsunglar ne durumda şu an ??
Cok basitçe gelebilir ama kalite bu olsa gerek..
dediğiniz çoğu şeye katılmakla beraber.. kaliteli her ürünün komplike oldugu bir gerçegınıde unutmamalıyız.. bir hyundai ile bir audi arasında seçim yap desem hemen audi dersiniz.. neden ? kalite değilmi.. halbuki hyundai daha basit parcası ucuz anlayanı çok masrafsız vs.. neden audi diyorsunuz peki... İşte bende o yüzden Mac diyorum..
Kalın sağlıcakla
-
Bir 1.8tfsi Audi A3 Cabrio sahibi olarak bir daha asla Audi ve hatta vag'dan araba almam ben. Hyundai alabilirim. Vag almam. Hyundai paranın karşılığını veriyor. Ketenpereye de getirmiyor. Audi bazı modellerinde paranın karşılığını vermiyor, üstüne bir de ketenpereye getiriyor. Hayatımda kullandığım en sorunlu, en baş belası araba. Opel frontera'yı geçti. Opel frontera'yı sorunda geçmek için Allah'a şirk koşmuş olmak falan lazım herhalde. Vag cenabetken mi başladı üretime? Öyle bir şeyler lazım yani.
Kafalarımız farklı çalışıyor. Onu söyleyeyim. Çok güzel örnek verdiniz. Cuk oturdu. Audi ve hatta komple vag'ı da Apple ile aynı kefeye koyuyorum: bir daha asla almam. apple'ın aslında otomotiv dünyasındaki karşılığı Tesla. Tesla da az şerefsiz değil. Ama tabi Türkiye'de tek tük oldukları için şerefsizliklerini bilen pek yok.
-------
Ben teknik altyapısı olan ve eli kolu uzun olan biriyim. Benim için kaya gibi sorunsuz bir PC kurmak, abartmıyorum, 30 dakika sürer. Genelde PC'mi Amerika'dan ikinci el toplarım. Daha yeni 3900x işlemci aldım. 2300tl'ye denk geldi. 12 çekirdekli. 24 thread. SSD, işlemci, ram gibi yükte hafif, pahada ağır şeyleri ABD'den ikinci el alırım. Anakart Türkiye'den. Kasa, psu almıyorum zaten var... Ben kasayı toplarken kazanırım. Satarken değil. Ha, iki yıl içinde satacak olursam da aldığımdan pahalıya satabilirim. "In bavul ticareti we trust." Şimdiye kadar hiç iki yıl kullanıp satmadım. Ama yapabilirim yani.
Tabletim eskidi. ABD'den ikinci el tablet aldım 200 dolara. Dolar 6.5 lira falandı. 1300tl vermişim Aynı tablet Türkiye'de 2500 liraydı ikinci el.
İkinci el satış değeri? Wtf is ikinci el satış değeri? Ofisimde dolana dolana 4 PC gezecek bu işlemci. Çıktığında 15 yaşında. 100 lira etse ne, 50 lira etse ne? Ben alırken yaparım leşçiliği. Benden ölüsü çıkacak çünkü.
------
Firma ahlakı olarak en beğendiğim firma Asus bu aralar mesela. Telefonum bile Asus. Sebebi de 10 yıl önce babama aldık bir tane. Alet yavaşlamadı. Pili ölmedi. Ben de ödüllendirdim kendilerini. Kayınvalideme yeni modelini aldım. Sonra baktım o da yavaşlamıyor ve herşey çok sağlam, eşime bir yenisini aldım. Sonra eşimin eski telefonuna çökmüştüm. O bozulunca bir yeni Asus'u aldım. Eşime verdim. Eşimin Asus'a çöktüm.
Herhangi bir marka bağlılığım yok. Asus'u seviyorum bu aralar. Ama bir kazık atmasına bakar. Anında dönerim. Beni kaziklayana ikinci kez para vermem ben.
-----
Otomobil'de de böyleyim. Tutulmayan, keyifli, baba malı ikinci el alırım. Ölüsünü çıkarır satarım. Saab, Subaru, Mazda Miata gibi aletler benim kalemim. Hayatımda ilk defa Audi gibi çok görülen, tercih edilen araç aldım. 10 yıldır kullanıyorum kalası. Nasıl pişmanım... Fabrikadan gelen 330.000km'de bir Fusion var. Freni düzgün çalışmadığı için Audi'den daha eğlenceli. Benim kafa biraz farklı özetle.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 8 Ekim 2021; 10:38:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
15 yıllık canı çıkmış audi ile yeni bir hyundai arasında seçim kararını sorgulamamıştım. Sıfır bir audi yada sıfır bir hyundai.. karar ? Sizin hyundai ise.. saygı duyarım elbette. Ben audi den tarafım.. 100km den sonra rüzgar sesi duymak istememenin, konforlu gitmenin, daha sağlam bir arabaya binmenin, her bindiğinde mutlu hissetmenin bedeli bedava olacak değil.. ben bunlara bakmam tek derdim a dan b ye götürsün derseniz hyundai tabiki doğru tercih olur. Tıpkı asus istemeniz gibi..
Ama ben audi istiyorum. Masraflı ama mutlu edici.. Tıpkı Mac de oldugu gibi. Alırken iki kat ödüyorsun ama 10 sene seni ilk günkü gibi mutlu ve huzurlu ediyor.
Tercih meselesi.. konfor hiç bir zaman ucuz olmadı. Olmayacak..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben Audi'yi 6 aylık, 9000km'de iken aldım. Yani Aracın 11 yaşında olması ile alakalı bir durum yok.
Şuraya bir liste bırakıyorum:
32.000km'de hatalı üretim kavrama değişti. 1 yaşında idi
72.000km'de hatalı segmandan ötürü komple motor yapıldı. Bunun işçiliğini bana yıkmaya çalıştılar. Çirkef aktı. Adamları her yerde rezil ettim. Tehdit ve tanıdıklar ile işimi hallettirdim. 2.5 yaşında idi.
74.000km'de mekatronik arızalandı. Değişti. Daha önce çirkef aktığı için utandılar. Ücretsiz değiştirdiler. 2.5 yaşında idi.
120.000km'de oksijen sensörü bozuldu. 1200 lira.
150.000km'de sente atladı! Araç zincir trigerli ve SENTE ATLADI. 6 yaşında idi. Bu zamanın parası ile 20.000TL masraf açtı. Ben bu araçlara ilk sente atlatanlardandım. Sonradan anlaşıldı ki, kullandıkları ZİNCİR TRİGER, zamanla uzama yapıyormuş. Sonradan ortaya çıkınca 120.000km bakımına triger değişimi eklediler. Halbuki zincir trigerin mantığı değişmemesidir. Olayı budur. Zaten sonra zincir trigeri bıraktılar. Yeni motorlarında normal triger kullanıyorlar.
160.000km'de şanzıman selenoidleri bozuldu. 5000TL masraf açtı. 7 yaşında idi.
Şu anda araç 180.000km'de. Turbosu çatlak. Çalışıyor ama bir ara değişmesi gerekiyor. Motor gene yağ yakmaya başladı. 11 yaşında. Yani, gene bir ara aracın motoruna komple dalacağım. Kabaca 14.000TL o tutar. 12.000TL de turbo. Gittiği yere kadar diyorum. Patladığında düşünürüz. Biri usturubuyla kimseye hasar vermeden şu aracı pert etse çok mutlu olacağım.
Bu arada, bu araç çok sakin kullanılan bir uzun yol aracı. Aracın sarf malzemesi olan kavramasının da 4000TL olduğunu ve onun da bir kere değiştiğini şuraya bırakayım. Tam otomatik araçlarda böyle bir maliyet yok. Manuel ve spor/lüks araçlarda da kavrama takımı 1500TL.
---------------
Gelelim başka deneyimlerime: Saab 900 SE Turbo: 240.000km'de araç 13 yaşında iken Turbo dağıldı. Tamir kiti var. Tamir gördü. 285.000km'ye kadar başka arıza yapmadı. Sonra bir çok arıza yaptı hali ile. 16 yaşında 285.000km'de normal. Araç 19 yaşında, 310.000km'de gitti. Gittiğinde Audi'den çok daha az sorun, çok çok çok daha az masraf çıkarmıştı.
Subaru Legacy: 225.000km'de pert oldu. O zamana kadar, 10 yıl, hiç arıza yapmadı. Bu km'nin 195.000km'sini LPG ile yaptı üstelik. Sadece Z rot değişti. O da 300TL falan.
Ford S-Max. Kira sözleşmesi bittiğinde 175.000km'de idi. Hiç arıza yapmadı. Bakım ve balatalar... Başka HİÇBİRŞEY DEĞİŞMEDİ.
BMW Z4. Kira sözleşmesi bittiğinde 160.000km'de idi. Sol arka amortisör takımı arızalandı - değişti.
----------------
Hyundai'nin de güzel arabaları var. Hyundai mi? Benim Audi mi? Hyundai abi. Kusura bakma. Genesis Coupe falan var yani. Sağılacak inek değilim ben. Bu Audi yerine MG alırdım. Aynı bela miktarı ile hiç olmazsa keyfim gıcır olurdu. Kalas bir arabaya binmiyor olurdum. Doğru duydun bu arada. Kalas bir araba. Keyif yok. Hızlı, seri, yol tutuş iyi. Fren iyi. Ama keyif yok. Saab 900 şu kalas Audi'nin beş kere içinden geçer keyif anlamında. Saab 900 94 model. 16 yaş daha yaşlı Audi'den. Daha performanslı. Yol tutuşu ve freni de aynı derecede iyi. 16 yaş daha yaşlı.
------------
Hayal alemindesiniz özetle. Parayı kaliteye veya sorunsuzluğa vermiyorsunuz. Olmayan bir şeye veriyorsunuz. İmaja. Sokayım imajına. Mal kötü. Hizmet kötü. Hissiyat kötü. Kötü yani.
"Araç yağ yakıyor" diyorum yetkili servise "Turbo arabalarda yağ sıcaklığı daha yüksek olur. Sıkıştırırsanız yağ eksiltir" diyor. Biz ilk turbo aracımızı almışız 1995'de. O zamandan bu zamana tüm araçlarımız turbo olmuş. Adama bunu söyledim. Morardı. Böyle de bir hizmet yani... Enayiyim çünkü ben. Cahilim. Sen de üç kuruşluk zekanla beni kandıracaksın... Şark kurnazı. Aynı anda hem Almanya'dan, hem de Doğuş genel müdür yardımcısından aranınca Allah'ı şaşmıştır şapşalın.
Neyse, Allahtan klasik arabam var. 57 Belair. V8'in titretmesi... Anlayamazsınız. Ara ara gidip kaputunu seviyorum.
------------
Anaciğum Subaru'yu pert edince, kendi aracım olan Mini Cooper 1.5d'yi anneme verdim. Bu kalas Audi'ye de abim biniyor. Mini Cooper bir sınıf alt alet. Audi'nin iki kere içinden geçer. Bu arada benim Audi C sınıfının güçlülerinden yani. Sıradan olanlar iyice kalas. Neyse. Keşke Audi'yi pert edeydin be anne. Legacy güzeldi. Neyse. Cana geleceğine mala gelsin.
Özetle, kafanızdaki imajlar sadece kafanızda. Gerçek dünya böyle değil. Bilgisayarda da değil. Otomobilde de değil. İyi bir bilgisayarı belirleyen faktörler bellidir. Bunlara uyarsanız, iyi bilgisayarı elde edersiniz. İyi bir otomobili belirleyen faktörler de bellidir. Kalanı sizin algılarınızla oynamak, imaj basmak, kompleks kaşımak ve üçkağıttır. Yemeyin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 9 Ekim 2021; 0:19:11 >
-
bence o fark değer bro. bak forumlara herkes monster bos güncellemesi arıyor. driverlar güncellendikçe bios geride kalınca sistem kararlılığı zedeleniyor. f/p olabilr ancak monster alanların çoğunun blgisayarın oyun performansının düşmesinden şikayetçi olduğu bir gerçek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aynı donanımı ucuza alıp ağlamasınlar onlarda. bende kullanıyorum o parlara asusun yada başka bir markanın i5 li bligisayarını almak varken dandik monster i7sini aldım, işlem gücü olarak işimi görüyor mu evet. ayrıca monster sadece oyun değil iş hesaplama simulasyon vs yapanlarda işlem gücünün ucuzluğu sebebi ile tercih ediyor. yıllardır 1 adet bile oyun yüklenmemiştir bu monster bilgisayara. yani nr kdar ekmek o kadar köfte. belkide sistemlerin yavaşlatılması bilerek de yapılıyor olabilir.
-
Şuanda monster kullanıyorum drop sorunu vs. Yok ilk 2 gün drop yedim çok korktum ama ayarlar yapınca düzeldi 1 haftadır bir sıkıntı yok ölü piksel yok ilerleyen zamanda ne olacak bakalım
Özellikler
16gb ram
Rtx3050 ti
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X