Şimdi Ara

Motor ariza isigi sorunu (cözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Iyi günler beyler

    mazda 323 2004 benzinli araba sahibiyim , arabamda 3 aydir motor uyari isigi sorunu mevcut.(Motor isigi yandiginda akünün siyah kablosunu cikartarak lambayi söndürüyorum ) Sehir icinde yada saatlerde kuyrukta beklesemde arabada motor uyari isigi sorunu olmuyor ancak otobana cikip arabayi 70 -80 km hizla sürmeye baslayinca motor uyari isigi cikiyor tamirciye gittim arabayi leptoba bagladi ve " KATALİZÖR SİSTEMİ SIRA 1 ETKİ ÇOK DÜŞÜK YADA BOZUK " diye uyari verdi ( katta giriste ve cikista 1 er tane sensör var ) usta bana SIRA 1 hatasi oldugu icin oksijen sensörü degisecegiz sorun devam ederse kat degisecek dedi bu sorunu daha önce yasayan yahut bilgisi olan bir arkdasimiz varmi ? Arabada cekisinde sorun yok , araba icinde koku yada ses yok , benzini cok yiyior. Araba bu sorunu oldugu halde emisyon testinden gecti (ama motor isigi sönük iken ) cevaplar icin sagolun simdiden...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warrior.virus -- 21 Mayıs 2015; 11:12:49 >







  • Arabada lpg yok anladığım kadarıyla yakıtı başka bi yerden alın sorun yüzde 80 düzelir.
  • Tabi oksijen sönsörü sağlamsa değilse bile pc ye adam gibi baksa anlar usta
  • yok hocam 3 ayda denemedigim benzim kalmadi , benzindedir dediler shell v-power benzini koydum ayni sonuc, buji dediler bujileri buji kablolarini hepsini degistim sonuc ayni.Biraz önce geldim ustanin yanindan iste motor isigi giderken yanmiyordu bana motor isigini yak gel dedi bende biraz bastim hemen motor ariza isigini yaktim takti cihaza geldi yanima elinde kagit ile " KATALİZÖR SİSTEMİ SIRA 1 ETKİ ÇOK DÜŞÜK YADA BOZUK " yaziyordu oda yukarda dedigim seyleri söyledi ama anlamadigim oksijen sensörünü neden ölcmedigi oldu direk dedi oksijen sensörü degiscek olmassa kat benim ögrenmek istedigim hangisinin bozuk oldugunu anlayabilirmiyim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warrior.virus -- 4 Mayıs 2015; 14:50:20 >
  • Bildiğim kadarıyla lambda yada diğer adıyla oksijen sensörlerinin katalizör içerisine konma sebebi motordaki yanma sonucu açığa çıkan ve egzostan atılan çevreye zararlı gazların mümkün olduğunca azaltılmasıdır. Aracınız kaç kilometrede bilmiyorum ama arıza ışığının uzun yolda yanma sebebi bir ihtimal yakıt sarfiyatının düşük değerde seyretmesi sonucu sensörde kalibrasyon gerekmesi yada katalizörde olan bir sıkıntı olabilir. Zira sensörün değişmesi hiçbir şeyi değiştirmez diye düşünüyorum. Ayrıca bu durum bir arıza değildir. Maalesef birçok serviste sinyal veren sistemi yorumlamak şöyle dursun çözemeden hemen değiştirelim olayı hakim.. Bence arıza kodunu doğru yorumlayabilecek bir yetkili servise aracı göstermelisiniz.
  • sagolun beyler cevaplar icin , bugün bir arkadas teknisyen ile konustum bana kat tikanmistir dedi arabada 80in üstüne yüklenince disariya atamayip motor hata isigini yakiyordur dedi , oksijen sensörü olsa sehir icinde giderkende yanar dedi bana mantikli geldi. Kat tikali olmasini gösteren belirtiler yok ama arabamda anlayamadim. pelstina arkadasim arabada 140.000 km artik baska bir ustaya gidecegiz
  • Dün arabami tamirhaneye götürdüm ve oksijen sensörünü degistirdim , sorun kalmadi 50 km yolu 120 üstünde giderek test ettim motor isigi yanmadi, size basindan gecen biri olarak tavsiyem arabanizdaki hatayi okutturmadan hicbirseyini degistirmeyin.Ben bos yere hatayi okuturmadan neredeyse 250 euroluk bos yere parca degistirdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warrior.virus -- 21 Mayıs 2015; 11:13:55 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.