Şimdi Ara

Motor, Beygir Gücü ilişkisi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
7.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.


    Yanlış hocam.Son sürate çıkmakta,hızlanmada beygir gücüyle ilişkilidir.Yani o dediğiniz 2000cc 75 beygir araç,150 liğin 180 yaptığı yerde 240 yapması imkansızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    Kaç kere tüm beygirleri kullandınız?

    Ama torku daima kullanıyorsunuz. 2000 devirde tüm beygirleri mi kullanıyorsunuz yoksa torkla mı götürüyorsunuz arabayı.


    Allah allaaaah ben teknik bir şeyden bahsetmedim ki ticari bir şeyden bahsettim. Siz arabanın torkuna bakıyor olabilirsiniz ama dünyada araba alan insanların %95'i sadece beygir gücüne bakarak araba alıyor yanlış mıyım. Ayar vericem heyecanıyla saçmalıyorsunuz resmen. Torkun araba sattırdığını nerede gördünüz? Google'a bir kendi yazdığınızı bir de tam tersini yazarsanız hangisinin doğru olduğunu göreceksiniz zaten.


    Ticari beni ilgilendirmez. Aldığım arabada firmanın ne kazandığı beni hiç bağlamaz.

    %95'i beygire göre alıyor olabilir normaldir. Kimseye ayar vermek gibi bir niyetimde olmadı. Sadece doğal bir soru sordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    bende yavaş hızlanır ama hız yapar dedim. dikkatli okusan bide


    sizin düşündüğünüz şey düşük hacimli motor redline bölgesine daha çabuk geleceği için beygiri fazla bile olsa yüksek hızlara çıkamayacak ama hacmi büyük motor düşük devirle ilerlediği, redline a daha geç ulaşacağı için yüksek hızlara çıkabilecektir mantığı sanırım.

    bu mantık yanlış, 1500 kg aracı 250km hıza ulaştırmak için gerekli beygir gücü x ise motor ister 1000cc olsun isterse 10000cc olsun bu gücü verebiliyorsa o aracı o hıza ulaştırır. önemli olan motorun hacmi değil ne kadar güç ürettiğidir.


    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    Kaç kere tüm beygirleri kullandınız?

    Ama torku daima kullanıyorsunuz. 2000 devirde tüm beygirleri mi kullanıyorsunuz yoksa torkla mı götürüyorsunuz arabayı.


    Allah allaaaah ben teknik bir şeyden bahsetmedim ki ticari bir şeyden bahsettim. Siz arabanın torkuna bakıyor olabilirsiniz ama dünyada araba alan insanların %95'i sadece beygir gücüne bakarak araba alıyor yanlış mıyım. Ayar vericem heyecanıyla saçmalıyorsunuz resmen. Torkun araba sattırdığını nerede gördünüz? Google'a bir kendi yazdığınızı bir de tam tersini yazarsanız hangisinin doğru olduğunu göreceksiniz zaten.


    Ticari beni ilgilendirmez. Aldığım arabada firmanın ne kazandığı beni hiç bağlamaz.

    %95'i beygire göre alıyor olabilir normaldir. Kimseye ayar vermek gibi bir niyetimde olmadı. Sadece doğal bir soru sordum.


    İnsanların %95'i beygire göre araba alıyorsa yazdığınız yanlış demektir aracı sattıran beygir gücü demektir. Bana göre ya da işi bilen kişilere göre tork araba sattırır demeniz lazımdı. Neyse kapayalım konuyu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.


    Yanlış hocam.Son sürate çıkmakta,hızlanmada beygir gücüyle ilişkilidir.Yani o dediğiniz 2000cc 75 beygir araç,150 liğin 180 yaptığı yerde 240 yapması imkansızdır.


    aynı yerde yapmaz yavaş hızlanır 240a çok yavaş çıkar alala ben mi anlatamadım siz mi anlamıyonuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    tersi değil. beygir arabayı hızlandırır. tork çekişi kuvvetlendirir.


    Çekiş arabayı sattırır mı diyorsun? Araba satın alırken kim bakıyor ki torkuna herkes beygirine göre almıyor mu?


    tork ticaride önemlidir. en azından ben öyle yapıyorum. tork yoksa yükü beygir kaldırmaz.

    Az önce söyledim. Tork düşük devirde yüksek güç almaya yarar. Bu söylediğim dizeller için geçerli. Tork yüksek devirde de korunabilirse zaten yüksek bg elde edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    tersi değil. beygir arabayı hızlandırır. tork çekişi kuvvetlendirir.


    Çekiş arabayı sattırır mı diyorsun? Araba satın alırken kim bakıyor ki torkuna herkes beygirine göre almıyor mu?


    tork ticaride önemlidir. en azından ben öyle yapıyorum. tork yoksa yükü beygir kaldırmaz.

    Az önce söyledim. Tork düşük devirde yüksek güç almaya yarar. Bu söylediğim dizeller için geçerli. Tork yüksek devirde de korunabilirse zaten yüksek bg elde edilir.


    aynısını söylediğimizi farkettinmi.




  • Hocam yavaşta olsa hızlanamaz.Yapamaz. 150 hplik araç hem daha fazla sürate çıkar hem daha hızlı çıkar.diğeri isterse 1000000 cc motor olsun 75 beygir ise çı-ka-maz.Bir yanlışta bu kadar ısrar etmeniz son derece gereksiz.

    Fakat eğer 2 araçta 150 hp olsun biri 1.6 diğeri 2.2 olsun.2.2 olan araç daha uzun süreler o hızda seyredebilir.Bu olur fakat sizin dediğiniz fizik bilimine tamamen terstir.

    Tekrar ediyorum bir arabanın yüksek sürate ister yavaş ister hızlı çıkması beygir gücüyle orantılıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 17 Eylül 2011; 13:22:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Hocam yavaşta olsa hızlanamaz.Yapamaz. 150 hplik araç hem daha fazla sürate çıkar hem daha hızlı çıkar.diğeri isterse 1000000 cc motor olsun 75 beygir ise çı-ka-maz.Bir yanlışta bu kadar ısrar etmeniz son derece gereksiz.

    Fakat eğer 2 araçta 150 hp olsun biri 1.6 diğeri 2.2 olsun.2.2 olan araç daha uzun süreler o hızda seyredebilir.Bu olur fakat sizin dediğiniz fizik bilimine tamamen terstir.

    Tekrar ediyorum bir arabanın yüksek sürate ister yavaş ister hızlı çıkması beygir gücüyle orantılıdır.




    tamam dediğiniz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.


    son hız yüksek olması için torkta gereklidir. torksuz bg hızlandırmaktan başka işe yaramaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srht99 -- 17 Eylül 2011; 13:26:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    tersi değil. beygir arabayı hızlandırır. tork çekişi kuvvetlendirir.


    Çekiş arabayı sattırır mı diyorsun? Araba satın alırken kim bakıyor ki torkuna herkes beygirine göre almıyor mu?


    tork ticaride önemlidir. en azından ben öyle yapıyorum. tork yoksa yükü beygir kaldırmaz.

    Az önce söyledim. Tork düşük devirde yüksek güç almaya yarar. Bu söylediğim dizeller için geçerli. Tork yüksek devirde de korunabilirse zaten yüksek bg elde edilir.


    aynısını söylediğimizi farkettinmi.

    Tam olarak aynı değil. Bilgisayarıma geçince açıklarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.


    son hız yüksek olması için torkta gereklidir.


    hayır hocam beygir gücü önemlidir.Tork devir gücüne ulaşan bir parametredir.

    Şöyle bir örnek vereyim Max torku 250 nm olan dizel 75 beygir araç max torku 150 nm olan 95 beygirlik araçtan her koşulda çok geri kalır.Sitede bununla ilgili bir sürü iddia yayınlandı videolarla desteklendi.

    ANlayacağınız olay beygir gücünde biter.Bugün f1 araçları 300 nm tork anca üretir.Çoku araçtan düşüktür torkları.Fakat 19000 devir çevirerek 800 hplere ulaşır.O yüzdende çok yüksek süratlere büyük hava direncine sahip kanatlarına rağmen çıkabilmektedirler.Dediğiniz gibi olsaydı f1 otomobilleri böyl olmazdı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.


    son hız yüksek olması için torkta gereklidir.


    hayır hocam beygir gücü önemlidir.Tork devir gücüne ulaşan bir parametredir.

    Şöyle bir örnek vereyim Max torku 250 nm olan dizel 75 beygir araç max torku 150 nm olan 95 beygirlik araçtan her koşulda çok geri kalır.Sitede bununla ilgili bir sürü iddia yayınlandı videolarla desteklendi.

    ANlayacağınız olay beygir gücünde biter.Bugün f1 araçları 300 nm tork anca üretir.Çoku araçtan düşüktür torkları.Fakat 19000 devir çevirerek 800 hplere ulaşır.O yüzdende çok yüksek süratlere büyük hava direncine sahip kanatlarına rağmen çıkabilmektedirler.Dediğiniz gibi olsaydı f1 otomobilleri böyl olmazdı...




    F1 otomobillerinin ağırlığı hakkında bilginiz varmı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    son hız yüksek olması için torkta gereklidir. torksuz bg hızlandırmaktan başka işe yaramaz.


    ortada çok basit bir eşitlik var hocam hp=tork*devir

    tork kendi başına hiçbir şey ifade etmez ama hp kendi başına gücün ta kendisini ifade eder. buna örnek olarak f1 araçlarını alabilirsiniz, son hızlarına baktığınızda torkları çok uçuk değerlerde değildir fakat beygir güçleri yüksektir.
    torkun yapacağı tek şey düşük devirde hızlanmayı kolaylaştırmak olacaktır.

    üstte arkadaş açıklamış yine inanamamışsınız, siz doğrunuzla devam edin artık ne diyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Eylül 2011; 13:37:17 >




  • bu motorlardan hangisi diğerine göre daha performanslıdır.yada biri diğerine göre hangi anlamda fark yaratır!

    1-polo fabia ve ibizada kullanılan 1.4 85 hp 132 nm tork. maksimum tork devri 3800 dd maksimum beygir gücü 5000 dd. son hız 174km
    2-fiestada kullanılan 1.4 96 hp 125 nm tork.maksimum tork devri 4200 dd maksimum beygir gücü 5750 dd. son hız 175 km

    maksimum tork ve beygir gücünü daha yüksek devirde verdiği için 96 hp nin 85 hp ye göre pratikte hiç bi üstünlüğü yok diye düşünüyorum.yanılıyorsam düzeltin!zaten son hızlarıda aynı sayılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 17 Eylül 2011; 13:51:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    son hız yüksek olması için torkta gereklidir. torksuz bg hızlandırmaktan başka işe yaramaz.


    ortada çok basit bir eşitlik var hocam hp=tork*devir

    tork kendi başına hiçbir şey ifade etmez ama hp kendi başına gücün ta kendisini ifade eder. buna örnek olarak f1 araçlarını alabilirsiniz, son hızlarına baktığınızda torkları çok uçuk değerlerde değildir fakat beygir güçleri yüksektir.
    torkun yapacağı tek şey düşük devirde hızlanmayı kolaylaştırmak olacaktır.

    üstte arkadaş açıklamış yine inanamamışsınız, siz doğrunuzla devam edin artık ne diyelim


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    son hız yüksek olması için torkta gereklidir. torksuz bg hızlandırmaktan başka işe yaramaz.


    ortada çok basit bir eşitlik var hocam hp=tork*devir

    tork kendi başına hiçbir şey ifade etmez ama hp kendi başına gücün ta kendisini ifade eder. buna örnek olarak f1 araçlarını alabilirsiniz, son hızlarına baktığınızda torkları çok uçuk değerlerde değildir fakat beygir güçleri yüksektir.
    torkun yapacağı tek şey düşük devirde hızlanmayı kolaylaştırmak olacaktır.

    üstte arkadaş açıklamış yine inanamamışsınız, siz doğrunuzla devam edin artık ne diyelim


    Evet dediğiniz doğru son hız için hp gerekir fakat o hıza daha çabuk ulaşabilmesi için torkun yani çekişin de yüksek olması gerekir. Ama ana maksadınız ağırlık çekmek, kuvvet uygulamak ise bakacağınız unsur torkdur. Tork döndürme momentidir kuvvetin kendisidir.

    elimizde iki motor var beygir güçleri eşit;

    1. motor 1000 nm torka sahip ve dakikada 5 devir yapıyor.

    2. motor 1 nm torka sahip ve dakikada 5000 devir yapıyor.



    1 numaralı motoru vince koyarsınız takır takır çalışır. 2 numaralı motor oyuncak arabayı anca götürür. Demek istediğim beygir güçleri aynı olan 2 motor dahi olsa kullanım maksatları çok farklı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    bu motorlardan hangisi diğerine göre daha performanslıdır.yada biri diğerine göre hangi anlamda fark yaratır!

    1-polo fabia ve ibizada kullanılan 1.4 85 hp 132 nm tork. maksimum tork devri 3800 dd maksimum beygir gücü 5000 dd. son hız 174km
    2-fiestada kullanılan 1.4 96 hp 125 nm tork.maksimum tork devri 4200 dd maksimum beygir gücü 5750 dd. son hız 175 km

    maksimum tork ve beygir gücünü daha yüksek devirde verdiği için 96 hp nin 85 hp ye göre pratikte hiç bi üstünlüğü yok diye düşünüyorum.yanılıyorsam düzeltin!zaten son hızlarıda aynı sayılır


    Var hocam 96 hp olan daha performanslı olur teoride.Tabi burada bu verileri etkileyen birçok unsurda vardır.Mesela ağırlıklar,hava direnci ve en önemlisi vites oranları.Vites oranları ki honda civice otomatiğiyle manueli arasında herşeyi aynı olmasına rağmen 2.5 saniye 0-100 fark yarattırıyor.

    Eşit koşullar altında her zaman 96 hp olan 85 hp olandan çok daha performanslıdır...




  • Otomobil yarışçısı birini düşünün. Yarışacağı pist kısa ise (mesela 1 km), bu adamın yapacağı en akıllıca iş düşük hacimli, yüksek beygirli araba kullanmaktır. Yine yarışacağı pist uzun ise (mesela 10 km), o zaman da yüksek hacimli düşük beygirli arabayı tercih etmesi doğrudur.

    Ben yazılanlardan bunu anladım. Arabanın diesel veya benzinli olduğuna takılmayın.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.