araya 20bg fark koy o zaman 90bg 2000cc 110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.
not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.
Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?
1.2 TSI 105ps 1.6 FSI 102ps
1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.
bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.
Ee son hızda da oyar demiş arkadaş?
TSI ve FSI motorlar farklı
quote:
Orijinalden alıntı: comboteam
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
quote:
Orijinalden alıntı: comboteam
araya 20bg fark koy o zaman 90bg 2000cc 110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.
not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.
Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?
1.2 TSI 105ps 1.6 FSI 102ps
1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.
bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.
Ben ne diyorum sen ne diyosun ? Hacmi yüksek diye bir otomobil nasıl hızlı olur anlamak mümkün değil şaka gibisiniz. Bas bas bağırıyoruz önemli olan beygir gücüdür, ağırlık, aerodinami, aktarma.
Şimdi alttaki araç yukarıdakilerden daha mı hızlı ?
Dodge Viper SRT-10 (8.3 litre)
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
quote:
Orijinalden alıntı: comboteam
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
quote:
Orijinalden alıntı: comboteam
araya 20bg fark koy o zaman 90bg 2000cc 110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.
not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.
Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?
1.2 TSI 105ps 1.6 FSI 102ps
1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.
bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.
Ben ne diyorum sen ne diyosun ? Hacmi yüksek diye bir otomobil nasıl hızlı olur anlamak mümkün değil şaka gibisiniz. Bas bas bağırıyoruz önemli olan beygir gücüdür, ağırlık, aerodinami, aktarma.
Şimdi alttaki araç yukarıdakilerden daha mı hızlı ?
Dodge Viper SRT-10 (8.3 litre)
otomobilin bide aktarması vardır. aynı araçlardan bahset.
Orijinalden alıntı: comboteam
bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.
Ben ne diyorum sen ne diyosun ? Hacmi yüksek diye bir otomobil nasıl hızlı olur anlamak mümkün değil şaka gibisiniz. Bas bas bağırıyoruz önemli olan beygir gücüdür, ağırlık, aerodinami, aktarma.
Şimdi alttaki araç yukarıdakilerden daha mı hızlı ?
Dodge Viper SRT-10 (8.3 litre)
otomobilin bide aktarması vardır. aynı araçlardan bahset.
al o zaman
997 GT3 RS 4.0 997 Turbo S 3.6
nolcak şimdi aynı araç aynı şasi ?
Yine yalan yanlış bilgiler ortalıkta dolaşıyor.
1.cisi motor hacmi motorun ürettiği tork ve güce etki eder.Eğer verimsiz bir motorsa motor hacminin daha fazla yakması dışında hiçbir artısı veya eksisi yoktur.
Örneğin; 2000cc 200PS 300NM tork A kod adlı yeni teknoloji motorumuz olsun. 4000cc 200PS 300NM tork B kod adlı eski teknoloji motorumuz olsun.
A ve B motorlarının yapabildikleri iş tamemn aynıdır.SOn hız taşıma kuvveti vs.Hacmin hiçbir artısı yoktur.Motor hacminin etkisi tork ve beygir gücü yüksek olduğundandır.Eğer eşitse yaptıkları iş tamamen aynıdır.Tükettikleri yakıt farklıdır.
2.cisi tork motorun dönme momentumudur.Eğer Motor yeterli momentumu yakalayamazsa DÖNEMEZ.DÖNEMEDİĞİ GİBİ BEYGİR GÜCÜDE ÜRETMEZ.Bunun etkisi nasıl olur? Motor yeterli dönme momentumuna sahip olmadığı yerde ürettiği gücü de kullanamaz.Yani düşük devirde düşük tork üreten benzinli bir atmosferik motor ürettiği gücü yola aktarmakta zorlanır.Sadece örnek..aynı şey yüksek devirdeki bir turbodizel için de geçerli.
3.cüsü beygir gücü=tork*devir*sabit sayıdır.Biraz matematik bilgisi olan bir kişi bu formülü bilerek bir çok şeyi kendisi çözebilir.
4.cüsü son hızı beygir gücü belirler.Motor hacminin büyük olmasının torkunun yüksek olmasının SON HIZDA HİÇBİR ETKİSİ YOKTUR.Zaten maksimum beygir gücü torkxdevir sayısının en yüksek olduğu zamanı ifade eder.Tork değişkeni zaten hesap edilmiştir.Motor yeterli momentumu sağladığı takdirde son hızı beygir gücü belirler.
Orijinalden alıntı: trapspeed
Orijinalden alıntı: comboteam
bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.
Ben ne diyorum sen ne diyosun ? Hacmi yüksek diye bir otomobil nasıl hızlı olur anlamak mümkün değil şaka gibisiniz. Bas bas bağırıyoruz önemli olan beygir gücüdür, ağırlık, aerodinami, aktarma.
Şimdi alttaki araç yukarıdakilerden daha mı hızlı ?
Dodge Viper SRT-10 (8.3 litre)
otomobilin bide aktarması vardır. aynı araçlardan bahset.
al o zaman
997 GT3 RS 4.0 997 Turbo S 3.6
nolcak şimdi aynı araç aynı şasi ?
bunların özelliklerine nerede bulacam link atarsan
Trapspeed her şeyi açıklamış 1.2 ve atmosferik motor örneği ile süperspor araba örneği temel de aynı.
anladım. tamam
quote:
Orijinalden alıntı: comboteam
bunların özelliklerine nerede bulacam link atarsan
Elinin altında internet var.Araştır bul daha bunlar gibi binlerce örnek var. Kafanda saçma sapan bir iddia oluşturmussun kendini kandırmışsın.
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
quote:
Orijinalden alıntı: comboteam
bunların özelliklerine nerede bulacam link atarsan
Elinin altında internet var.Araştır bul daha bunlar gibi binlerce örnek var. Kafanda saçma sapan bir iddia oluşturmussun kendini kandırmışsın.
bi yerde görmesem böle bir iddayı ortaya atmazdım. ama bulamıyorum şimdi
benim anlamadığım nokta maksimum hız neye göre belirleniyor,
örneğin 5 vitesli bir arabanın maksimum hızı 180km/h olsun teorik olarak bu araca 6. vites ilave edilirse ve 180de 6.vitese takılırsa araç hızlanmaya devam etmez mi?
quote:
Orijinalden alıntı: lervolerto
benim anlamadığım nokta maksimum hız neye göre belirleniyor,
örneğin 5 vitesli bir arabanın maksimum hızı 180km/h olsun teorik olarak bu araca 6. vites ilave edilirse ve 180de 6.vitese takılırsa araç hızlanmaya devam etmez mi?
Yeterince güç üretebilirse hızlanmaya devam eder teoride böyle fakat günlük kullanım için tasarlanan aile otomobilleri hızlanamaycaktır veya çok zor hızlanacaktır fakat motor devrini düşürdüğü için yakıt tasarufu sağlayacaktır.
"Horsepower is how fast you hit the wall, while torque is how deep you go through it."
konuda 80 tane fikir var,yok mu doğrusunu söylecek biri sallamadan??
tüm konuyu okumadım belki sorulmuştur ama ben yinede sorayım, peki şimdi mesela aynı araç herşeyi aynı şanzıman aynı, biri 1.4 motor diğeri 2.0 motor ikiside 160 beygir, performans farkı olur mu?
Nerde saçma konular, cahilce cevaplar; orada @topaz42...
quote:
Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN
tüm konuyu okumadım belki sorulmuştur ama ben yinede sorayım, peki şimdi mesela aynı araç herşeyi aynı şanzıman aynı, biri 1.4 motor diğeri 2.0 motor ikiside 160 beygir, performans farkı olur mu?
Performans farkı olmaz fakat 2.0 olan aracın çok daha uzun süreler o hızlarda gitmesi mümkündür.Tabi bu motorların teknolojisine göre değişir.
quote:
Orijinalden alıntı: mahmut716
konuda 80 tane fikir var,yok mu doğrusunu söylecek biri sallamadan??
Hocam nereyi anlamadınız?Yarcımcı olmaya çalışayım
quote:
Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN
tüm konuyu okumadım belki sorulmuştur ama ben yinede sorayım, peki şimdi mesela aynı araç herşeyi aynı şanzıman aynı, biri 1.4 motor diğeri 2.0 motor ikiside 160 beygir, performans farkı olur mu?
Performans farkı vardır.Oda sn SLVR61'in belirttiği şekil de motorun teknolojik durumuna göre değişir. Mesela güç alımı turbo beslemeli ve kompresör teknolojili araçlara göre daha zor olan ama yüksek devir çevirip daha düşük torku olan atmosferik motorla aynı gücü kolayca sağlayan aşırı beslemeli turbo motor araç arasında aynı gücü üretmesine karşın fazla tork avantajı ve düşük devir çeviren motor arasında her ne kadar güç eşit olsa da performans farkı olacaktır. Şimdi şöyle bir soru olabilir yine aynı model ve kasa motor hacmi bakımından farklı olup aynı teknolojiyle eşit güç sunan araçların performansı ne olur?
1.4 160 hp 200 Nm tork üreten bir araç ile 2.0 160 hp güç üreten bir aracın motor hacminden ötürü torku fazla olacak ve performansta yüksek hacimli araba daha iyi değerlere sahip olacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
Otomobil yarışçısı birini düşünün. Yarışacağı pist kısa ise (mesela 1 km), bu adamın yapacağı en akıllıca iş düşük hacimli, yüksek beygirli araba kullanmaktır. Yine yarışacağı pist uzun ise (mesela 10 km), o zaman da yüksek hacimli düşük beygirli arabayı tercih etmesi doğrudur.
Ben yazılanlardan bunu anladım. Arabanın diesel veya benzinli olduğuna takılmayın.
Bu örnek ile bu işin içinde çıkılmaz.Ben size şöyle bir örnek vereyim belki o zaman olay biraz netleşebilir.
1500 kg aralığında 2 araç var bu iki aracında vites oranları ve çekiş sistemi(AWD RWD FWD)tamamen aynı.Motorun konumlandırmasıda ortada olsun.Bu araçlardan biri 6000cc V8 500 hp 550nm tork diğerinde ise 4000cc V8 500 hp 550 nm tork olsun.Yani sadece hacim farkı var.Ağrlıklar güç vs hepsi aynı. Motor hacmi yüksek olan araç bu durumda daha avantajlı.Özellikle yüksek hızlarda 160 kmden sonra motor hacmi büyük olan araç daha çabuk hızlanacaktır.Son hızı etkileyen birkaç faktör var misal Mercedes SLS ile Ferrari 458 i karışlatıralım.Mercedeste daha büyük hacim motor var ama son hızı 458 den daha düşük.Yani sadece motor ile bunu düşünemeyiz son hızı hızlanmayı etkileyen çok faktör var aerodinamikten tutun aktarma organlarına vites oranlarına kadar herşey bu işi etkiler.Yakıtım tüketimi içinde ksein birşey konuşmak zor RX8 i bilirsiniz bir tanıdğımda vardı şehiriçinide sakin kullanmada bile 100 km de 17lt nin altına düşmediğini söyledi bu araç 1.3 motor diye geçiyor birde.