Şimdi Ara

Motor, Beygir Gücü ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
107
Cevap
0
Favori
7.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Hep merak ettiğim bir şey var. Arabayı motor mu götürür. Yoksa beygir gücü mü. Mesela 3000 cc motorlu ve 2 tonluk bir arabaya 70 Hp koysalar mı araba daha rahat gider. Yoksa 1000 cc motorlu ve 2 tonluk bir arabaya 120 Hp koysalar mı araba daha kolay gider. Hangi durumda araba daha kolay gider ve yakıt tüketimi ne durumda olur?



  • ikiside değil kasayı tork taşır.
  • Mesaj bulunsun
  • Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.
  • Ben oyumu Hp den yana kullanıyorum...Çünkü geçen yaz mitsubishi l200 sürmüştüm 2500 motorluydu ama dip gaz yapınca araba gitmiyordu nedense



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 17 Eylül 2011; 12:08:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    ikiside değil kasayı tork taşır.


    forumun büyüklerinden öğrendiğimize göre
    hp=tork*devir olduğundan her şey beygir gücünde bitiyor demektir.
  • Yani şimdi 2 tonluk bir araba, mesela audi A6 1000 cc olsa, beygir de 170 olsa, o araba rahat mı gider. Merak ettiğim bu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    arabalarda tork beygir farkı :D
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Eğer amacınız yük veya ağırlığı kolay taşımak ise tork önemlidir.Örneğin,kamyon otobüs vs.

    Eğer amacınız performans ise veya yüksek sürat amacınız ise önemli olan hp dir.Tork beygir gücünü elde etmede kullanılan bir araçtır.

    Beygir gücü=tork x devir.

    Örnek olarak verilirse.F1 otomobillerin torkları 300 civarındadır fakat 19000 devir çevirebildikleri için 800 hplerde dolaşırlar.Hızlarınıda söylemeye gerek yok heralde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Yani şimdi 2 tonluk bir araba, mesela audi A6 1000 cc olsa, beygir de 170 olsa, o araba rahat mı gider. Merak ettiğim bu.


    170 hp ise rahat gider.Eğer bu beygir gücünü yüksek devir sayesinde elde ediyorsa yani torku nispeten az ise sadece arabayı dururken hareket ettirmede çok ufak bir zaman diliminde sıkıntı yaşar.Fakat devir çevirdikçe asıl önemli olan hp devreye girecektir.

    Fakat böyle bir motor büyük ihtimalle turbolu olacağından tork değerleride gayet tatminkar olacağı için hiçbir sıkıntısı olmayacaktır
  • Kavram karmaşası yaşıyorum. Cumartesi sendromu heralde.

    İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım.
  • arabayı tork kaldırır. beygir hızlandırır. motor hacmi de hız yaptırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    ikiside değil kasayı tork taşır.


    forumun büyüklerinden öğrendiğimize göre
    hp=tork*devir olduğundan her şey beygir gücünde bitiyor demektir.


    Ağırlığı taşıyan unsur torkdur. Ama işin içine performans girerse o zaman beygir gücü diye tabir ettiğimiz tork-devir ilişkisi önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 17 Eylül 2011; 12:23:33 >
  • 1500 daha az yakar ve daha iyi gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    1500 daha az yakar ve daha iyi gider.


    Anlaşıldı. O zaman yüksek motor sadece yakıt tüketimini artırır. Gidişe fazla bir etkisi yok. (mu acaba)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam

    arabayı tork kaldırır. beygir hızlandırır. motor hacmi de hız yaptırır.


    Şimdi biraz anladım. Yüksek motorlu fakat düşük beygirli araç çabuk hızlanamaz. Hızlandığı zaman da iyi gider. Ok.
  • hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    Evet. Gerçekten açıklayıcı oldu. Motor hacmine takılmıyorum. Önemli olan beygir gücü. Anladım. Teşekkürler tüm cevaplar için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srht99 -- 17 Eylül 2011; 12:46:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    tersi değil. beygir arabayı hızlandırır. tork çekişi kuvvetlendirir.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.