Şimdi Ara

TSİ motor güçleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
2.559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MErhaba arkadaşlar ,

    Örnek vermek gerekirse Polo 1.0 TSİ 95 bg'ken audi a3 1.0 TSİ 110 küsür bg.

    Sonucta üreten firma aynı ,motor aynı.Bu motorlar arasında yazılım harici bir fark varmıdır ?

    Sonucda VW audi için özel 1.0 tsi yapmıyor.Ne gibi farklar vardır ?

    Lütfen lütfen lütfen teknik bilgisi olan arkadaşlar yazsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayrettin_79 -- 13 Ekim 2018; 20:50:21 >



  • tfsi ile tsi aynı şey. fakat aynı hacimde olan tek bir motor yok.
    aynı hacimde de olsalar daha performanslı olsun diye soğutmada ve turboda geliştirme yapıp daha güçlü versiyonlar çıkarabiliyorlar.

    örneğin 2.0 tsi/tfsi için 5-6 farklı çeşit motordan bahsediliyor. her birinin performansları ve bazı parçaları farklı.

    1.0 tsi da ise bahsedilen motorların aynı olduğunu düşünüyorum. zira avrupada audi a1 in 1.0 tfsi motor kodu ile polonun 1.0 tsi motor kodu aynı.

    a3 de de aynısının olma ihtimali yüksek. fakat kesin olarak motor kodunu öğrenip tespit edebiliriz.



  • Çoğunda olay videodaki gibidir.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    sahtekar otomobil üreticisi diyorsak bir bildiğimiz var

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaguler

    sahtekar otomobil üreticisi diyorsak bir bildiğimiz var
    Sahtekarlıkla alakası yok. Zaten hepsi VAG grubunun. Yani demek istediğim motorda bir fark olmuyor genelde. Yazılım-şanzıman veya şanzıman dişli oranları- işte diğer sistemler vs vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    tfsi ile tsi aynı şey. fakat aynı hacimde olan tek bir motor yok.
    aynı hacimde de olsalar daha performanslı olsun diye soğutmada ve turboda geliştirme yapıp daha güçlü versiyonlar çıkarabiliyorlar.

    örneğin 2.0 tsi/tfsi için 5-6 farklı çeşit motordan bahsediliyor. her birinin performansları ve bazı parçaları farklı.

    1.0 tsi da ise bahsedilen motorların aynı olduğunu düşünüyorum. zira avrupada audi a1 in 1.0 tfsi motor kodu ile polonun 1.0 tsi motor kodu aynı.

    a3 de de aynısının olma ihtimali yüksek. fakat kesin olarak motor kodunu öğrenip tespit edebiliriz.

    TSI ile tfsi aynı değil yanlış bililgi


    tsi= Twincharged Stratified injection yani çift şarj besleme
    tfsi ise Turbo Fuel Stratified injection Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    şöyle diyebiliriz tfsi farkı yüksek basınçlı pompa farkı buna karşılık tsi da da daha yüksek yanma ısısı olduğu için silindir blogu daha sağlam malzemeler kullanılarak üretilmiş

    bu basınç farkında verilere şöyle yansıyor
    scirocco 2.0 tsi 210 ps 280 nm iken
    audi a5 2.0 tfsi 211 ps ve 350 nm olarak sunuluyor

    bir diger fark ise
    audi a 1 1.4 tfsi 185 ps iken
    polo gti 1.4 tsi 180 bps olarak sunuluyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güçlere pek takılmayın, pazarlama beklentilerine, rekabet ayarına göre çeşitli güçler söyleyip geçiyorlar. 95hp Polo 110hp civarındadır, 110 dedikleri 1.0'lar da 125hp gibi. Ufak tefek 3-5hp gibi farklar da bazı motor kalibrasyon farkları neticesinde ortaya çıkıyor. Fazladan 0.1 bar bile basınç açılsa 7-8hp alıyorsun zaten, günümüz araçlarındaki verimlilik amaçlı çalışan ufak turbolar olduğu müddetçe güçlerle oynamak, market pozisyonunu ayarlamak, istediğin gibi yansıtmak çok kolay.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TSI motor yazılım
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halil Reis

    quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    tfsi ile tsi aynı şey. fakat aynı hacimde olan tek bir motor yok.
    aynı hacimde de olsalar daha performanslı olsun diye soğutmada ve turboda geliştirme yapıp daha güçlü versiyonlar çıkarabiliyorlar.

    örneğin 2.0 tsi/tfsi için 5-6 farklı çeşit motordan bahsediliyor. her birinin performansları ve bazı parçaları farklı.

    1.0 tsi da ise bahsedilen motorların aynı olduğunu düşünüyorum. zira avrupada audi a1 in 1.0 tfsi motor kodu ile polonun 1.0 tsi motor kodu aynı.

    a3 de de aynısının olma ihtimali yüksek. fakat kesin olarak motor kodunu öğrenip tespit edebiliriz.

    TSI ile tfsi aynı değil yanlış bililgi


    tsi= Twincharged Stratified injection yani çift şarj besleme
    tfsi ise Turbo Fuel Stratified injection Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    şöyle diyebiliriz tfsi farkı yüksek basınçlı pompa farkı buna karşılık tsi da da daha yüksek yanma ısısı olduğu için silindir blogu daha sağlam malzemeler kullanılarak üretilmiş

    bu basınç farkında verilere şöyle yansıyor
    scirocco 2.0 tsi 210 ps 280 nm iken
    audi a5 2.0 tfsi 211 ps ve 350 nm olarak sunuluyor

    bir diger fark ise
    audi a 1 1.4 tfsi 185 ps iken
    polo gti 1.4 tsi 180 bps olarak sunuluyor

    Alıntıları Göster
    teknik kısımda ilk icat edildiklerinde bu farklılıklar olabilir. fakat pazarlama kısmında birçok yerde 2 litre altı motorların hepsi tsi/tfsi olarak adlandırılıyor.

    örnek olarak audi a1 1.4 tfsi deki motorun kodu CAXA

    bu motor scirocco da 1.4 tsi olarak satılmış. aynı motor vag gurubundaki başka markalarda da satılmış

    yine bahsettiğin audi 2.0 tfsi audi a5 in motor kodu CDNB. bu motor da vw eos ve passat da tsi adıyla kullanılmış.

    özetle teknik olarak farklı motorlar olmaları gerekiyor. fakat vw bazen tfsi olmayan motorlara tfsi diyebiliyor.
    aynı şekilde audi için tasarlanmış tfsi motorları da tsi adında satabiliyor.
    pazarlama açısından bu iki isim arasında bir fark kalmamış durumda.

    hele ki başlıkta sorulan motor için hiçbir fark olduğunu düşünmüyorum. ama yinede motor koduyla kontrol etmekte fayda var.

    aynı motorlardaki performans farkları aktarım organlarından, soğutmadan ve yazılımdan kaynaklanıyor.
    dolayısıyla anyı motor bile olsa audi daha iyi performans sunabilir.




  • 2 litrelik tsi ve tfsi karşılaştırması da buldum. bu dökümanda da belirtilmiş audinin ayrıldığı noktalar genellikle 2 litre ve üstü. oda bazı motorlarda. genellikle motorun konumlandırma şekli ve valvelift teknoljisi ile ayrılıyor.

    fakat bu motorlar yine bazı vw modellerinde de kullanılmakta.
  • Üretim bazında bakarsak aynı ürünü ne kadar çok kullanırlarsa o kadar kârlı. Yani ben farklı olduğunu düşünmüyorum. Wag gibi bir firma tek tek her marka için farklı motor üretmez. Ekstra maliyet demek. Beygir meselesi bence tamamen satış stratejisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Güçlere pek takılmayın, pazarlama beklentilerine, rekabet ayarına göre çeşitli güçler söyleyip geçiyorlar. 95hp Polo 110hp civarındadır, 110 dedikleri 1.0'lar da 125hp gibi. Ufak tefek 3-5hp gibi farklar da bazı motor kalibrasyon farkları neticesinde ortaya çıkıyor. Fazladan 0.1 bar bile basınç açılsa 7-8hp alıyorsun zaten, günümüz araçlarındaki verimlilik amaçlı çalışan ufak turbolar olduğu müddetçe güçlerle oynamak, market pozisyonunu ayarlamak, istediğin gibi yansıtmak çok kolay.
    Hocam 15 hp gibi ciddi bir farktan bahsediyorsunuz. Bu bilginin kaynağı nedir? herhangi bir makale, kanıt, ölçüm sonucu vs. birşey var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    VW Up 1.0 Tsı'da var, 24hp fark var.

    autoevolution
    Volkswagen Up! 1-Liter TSI Dyno Test Reveals Actual Output is 134 HP
    https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-up-1-liter-tsi-dyno-test-reveals-actual-output-is-134-hp-video-98828.html


    Ölçüm alındığı için çıkıyor bunlar, kimse gidip 1.0 octavia'sını ölçmüyor veya ölçüyor fazla çıkınca dynoda bir kalibrasyon hatası, uyumsuzluk denip geçiliyor. Golf 1.4 tsi'da gördüm zamanında, A4 1.8T 120hp böyleydi, 8-10hp yüksek çıkıyor motor güçleri, güç 125hp ise whp olarak 115-117 gibi çıkıyor, kaybı eklersen gerçek güç 133hp.

    GTI'ların 2.0 TFSI'ların hepsi garanti underrated zaten,

    https://www.reddit.com/r/cars/comments/2ut15b/mk7_gti_severely_underrated_fswerks_dyno_run/
    https://www.audiworld.com/forums/audi-a5-s5-rs5-coupe-cabrio-b9-220/how-much-does-audi-underrate-2-0-3-0-tfsi-engines-2939783/

    1.0-1.2 gibi motorlarda fazla değil ama var.




  • Yazılımdan kaynaklı. Turbo basıncı değiştiriliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halil Reis

    quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    tfsi ile tsi aynı şey. fakat aynı hacimde olan tek bir motor yok.
    aynı hacimde de olsalar daha performanslı olsun diye soğutmada ve turboda geliştirme yapıp daha güçlü versiyonlar çıkarabiliyorlar.

    örneğin 2.0 tsi/tfsi için 5-6 farklı çeşit motordan bahsediliyor. her birinin performansları ve bazı parçaları farklı.

    1.0 tsi da ise bahsedilen motorların aynı olduğunu düşünüyorum. zira avrupada audi a1 in 1.0 tfsi motor kodu ile polonun 1.0 tsi motor kodu aynı.

    a3 de de aynısının olma ihtimali yüksek. fakat kesin olarak motor kodunu öğrenip tespit edebiliriz.

    TSI ile tfsi aynı değil yanlış bililgi


    tsi= Twincharged Stratified injection yani çift şarj besleme
    tfsi ise Turbo Fuel Stratified injection Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    şöyle diyebiliriz tfsi farkı yüksek basınçlı pompa farkı buna karşılık tsi da da daha yüksek yanma ısısı olduğu için silindir blogu daha sağlam malzemeler kullanılarak üretilmiş

    bu basınç farkında verilere şöyle yansıyor
    scirocco 2.0 tsi 210 ps 280 nm iken
    audi a5 2.0 tfsi 211 ps ve 350 nm olarak sunuluyor

    bir diger fark ise
    audi a 1 1.4 tfsi 185 ps iken
    polo gti 1.4 tsi 180 bps olarak sunuluyor

    Alıntıları Göster
    Turbo Fuel Stratified injection demek, Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor demek değildir.

    Turbo beslemeli "kademeli" yakıt enjeksiyonu demektir.

    Ayrıca her TSI motor, twin charge sistemine sahip değil. Çoğu TSI'ın T'si turbodan gelir. Süperşarj mevcut değildir.

    Güçleri aynıysa, tfsi ve tsi'ın motor içleri de aynıdır. Bunu da belirteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    VW Up 1.0 Tsı'da var, 24hp fark var.

    autoevolution
    Volkswagen Up! 1-Liter TSI Dyno Test Reveals Actual Output is 134 HP
    https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-up-1-liter-tsi-dyno-test-reveals-actual-output-is-134-hp-video-98828.html


    Ölçüm alındığı için çıkıyor bunlar, kimse gidip 1.0 octavia'sını ölçmüyor veya ölçüyor fazla çıkınca dynoda bir kalibrasyon hatası, uyumsuzluk denip geçiliyor. Golf 1.4 tsi'da gördüm zamanında, A4 1.8T 120hp böyleydi, 8-10hp yüksek çıkıyor motor güçleri, güç 125hp ise whp olarak 115-117 gibi çıkıyor, kaybı eklersen gerçek güç 133hp.

    GTI'ların 2.0 TFSI'ların hepsi garanti underrated zaten,

    https://www.reddit.com/r/cars/comments/2ut15b/mk7_gti_severely_underrated_fswerks_dyno_run/
    https://www.audiworld.com/forums/audi-a5-s5-rs5-coupe-cabrio-b9-220/how-much-does-audi-underrate-2-0-3-0-tfsi-engines-2939783/

    1.0-1.2 gibi motorlarda fazla değil ama var.
    İlginç bir durum daha önce de aynı motor ve güçte olmasına rağmen Golf'ün, Seat Leon'dan daha iyi hızlandığını yazanları okumuştum.



    Aklıma aktarma başarısı olarak gösterme çabası gibi geldi ama gerçekte neden böyle bir şeye gerek duyuyorlar acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Fazla güç göstermeden, mulayim müşterinin göz korkutmadan başarılı performans veriyorlar. Alt-üst gruplamaları buna göre yapıyorlar, 1.0'ın yeni 1.5 130hp Tsı'dan müşteri çalmasını istemezler örneğin. Ancak rakip 1.0 125hp ecoboost motordan da arka kalsın istemiyorlar. Kafalarındaki "market stratejisine" göre bir değer verip yayınlıyorlar işte. Bir sürü farklı sebebi olabilir.

    Geçen arkadaşım kütahya'ya gidip geldi 1.0 Tsı DSG Golf ile, adam yolda aradı beni 210-220 bu nasıl gidiyor böyle diye. Bende kullandım biraz aracı, 110hp olmasına imkan yok o arabanın en az 120hp'si var ki kötümser tahminim.

    TDI'larında fena emisyon baskısı yüzünden böyle bir durum yok gibi, zaten benzinlilerin gidişinin maşallahı var da dizellerde rakiplere göre farklı bir gidiş yok dikkat ederseniz.

    BMW'lerinde hemen her motorunda vardır bu durum ancak hangi tipte ne ölçüde var bilebilmek için birden fazla dyno sonucu, kullanıcı yorumu/bilgisi, makale falan olacak ki kesin konuşalım. Bu iş de karışık olduğu için yolda deneyip aracın gidişinden anlıyorsun bişeyler.




  • Dediklerinin doğruluk payı büyüktür ve muhtemelen beygir gücü ve güç ağırlık oranı ile vergi belirlenen ülkeler için böyle yapıyorlardır. Kaç beygirden ne kadar vergi kesiyorlar diye bilmediğim için kesin konuşamıyorum belki de yanlıştır bu söylemim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.