Şimdi Ara

TSI motor yazılım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
4.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ailemizde 2 araç var

    Polo 1.2 tsi 90hp 2017
    Passat 1.4 tsi 125hp dsg 2017

    İkisinede yazılım attırmayı düşünüyorum. Tecrübesi olan arkadaşlar yazılımda en iyi firmayı ve yazılımdan sonra yaşadıklarını paylaşabilirmi?



  • Tsi motor zaten düşük hacim, yüksek sıkıştırmalı bi motor, bence hiç ellemeyin ve birde dsg gibi saatlı bomba varsa hiç elletmeyin.

    Ekleme: bence.

    Ekleme: yazılıma kesinlikle karşı değilim, kendi aracım 220bin kmde 120bin kmdir yazılımlı kullanıyorum.
    Ne turbo yedi ne enjektör yedi
    1.6 TDi için;

    quote:

    beygiri düsük torku yüksek oldugundan sanzıman sürekli yüksek tork'a maruz kaldıgından kavrama ve mekatronik bozuyor


    diye söyleyip peşinden TSi'larda bu durum olmuyor çünkü torku düşük demişsiniz. Ancak tesadüfe bakın ki kullanmakta olduğum B8 1.4 TSi ACT Passat aynı 1.6 TDi'da olduğu gibi 250 Nm tork üretiyor. Üstelik bu torku 1500 d/dk'da üretmeye başlayıp 3000 d/dk'ya kadar da devam ettiriyor.

    Şimdi bu varsayımınızdan yola çıkarsak 1.6 TDi'dan daha güçlü olan ve aynı torku üreten 1.4 TSi ACT motorlar kullanıcılarına dizelden daha da fazla DSG arızası yaşatmalı. Ama siz diyorsunuz ki TSi'da arıza olmuyor. Hangisi doğru?

    Şunu kabul etmek lazım, DQ200 şanzımanların tolerans aralığı çok düşük. Tamam şanzıman hızlı, spor kullanımda çok keyif veriyor fakat dayanıklı değil bu su götürmez bir gerçek. Hatta bu sebeple VW Amerika'da DQ200'ü bırakıp 8 ileri tork konvertörlüye döndü. Eğer VW Türkiye'de şanzıman için bir seçim hakkı sunsaydı kullanıcıların büyük çoğunluğu DQ200 yerine tork konvertörlü şanzımanı tercih edecektir diye düşünüyorum.
    Bak hala cevap veriyorsun, brabus gidip senin 1.2tsi arabana mı yazılım yapıyor? Kaynak belirt kaynak?

    250nm üzeri motora nerede dq200 şanzıman kullanılıyor ?

    Emisyon değerinin Şanzıman eşik değeri ile alakalı olduğuna dair kaynak halen gelmedi...

    “Bilgi kadar zenginlik yoktur. Cehalet kadar yoksulluk yoktur.”
    Zaten hesaplanmadan bilim olmadan olayı çözdüğünü sananlara biz bu sıfatı kullanıyoruz.
  • Tsi motor zaten düşük hacim, yüksek sıkıştırmalı bi motor, bence hiç ellemeyin ve birde dsg gibi saatlı bomba varsa hiç elletmeyin.

    Ekleme: bence.

    Ekleme: yazılıma kesinlikle karşı değilim, kendi aracım 220bin kmde 120bin kmdir yazılımlı kullanıyorum.
    Ne turbo yedi ne enjektör yedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 22 Nisan 2020; 16:6:54 >
  • 90 beygirlik arabaya ne yazılım atmayı düşünüyorsunuz hocam, 100 beygir mi olacak ?
  • İkisine de yazılım atılır dsg tork değeri de kurtarıyor zaten yük pek değişmez de halen yazılımın gözümde güvenilirliği yok. İkna edebilen de çıkmadı. Riske girmeye değmez.

    Sıkıştırılmış turbo benzinli her motorda yağ yakma makul oranda var ve normal kabul ediliyor siz bunu daha üst noktalara çıkaracaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    İkisine de yazılım atılır dsg tork değeri de kurtarıyor zaten yük pek değişmez de halen yazılımın gözümde güvenilirliği yok. İkna edebilen de çıkmadı. Riske girmeye değmez.

    Sıkıştırılmış turbo benzinli her motorda yağ yakma makul oranda var ve normal kabul ediliyor siz bunu daha üst noktalara çıkaracaksınız.
    Bu isi yapanlar kafasina gore yakit haritasiyla oynayip kafasina gore turbo basincini actigi icin arac kimi zaman zengin kimi zaman fakir karisimda calisir sitokiyometrik oran tutmaz bir turlu ve bu arkadaslar makine muhendiside degil olanlarindan buyuk kismi motor dinamiginden anlamaz muhendis olsa bile ozetle profsyonel anlamda hesap kitap varsa yaptirilir onun disinda yaptirlmaz dedigin gibi guven olmaz ama hayat kisa herseyi bu kadar garntiye almakta sacma
  • En iyi firma bile yapsa, Yağ ve kavrama Bakımlarını Yarı ömründe yaptıracaksan, ne de olsa chipledim yardırayım demezsen, satarken chipledim diyeceksen yaptır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Nisan 2020; 5:52:32 >
  • 90 beygire yazilim atsan ne atmasan ne zaten dsg gibi saatli bomba sanzimanin var bir de motorun pimini çekmiş olursun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ford focus motor sistem arızası
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sen burdaki bos yorumlara bakma yok saatli bomba yok bilmem ne bomba piyasadaki 1.4 tsi ların özellikle golf, scirocco ve cth motorlu polo gtiların %95 i yazılımlı. Adamlar catır catır gazlıyorlar. Hangisinde sıkıntı var ? Sen yok yag yakar yok piston kırar gibi sacma sapan yorumlara bakma, Cav motor degilse aracın hiç bişey olmaz. Gerci Cav motorlu olup orjinal gücündeyken piston kıran yag yakanda var, yazılımlı catır catır sorunsuz gazlayanda var cav motorsa arac biraz kısmet.

    Benim aracımda 6 ay evvel yaptırdıgım Dr ecu yazılım mevcuttu, fakat memnun olmadıgım için Yazılımı sildirip Sıfırdan G-Force motorsport maslak'ta 1 ay once yazılım yapıldı. Asırı memnunum. Tavsiye ederim.

    Yanlız yazılım yapılacaksa stage 1 olarak, BKR7EİX Buji takılsın arabaya. Filtrelerini kesinlikle mann mahle hengst gibi orjinal firmalarınkiyle degiştirin. Motor yagıda Liqui moly yada motul olsun.

    aracım cth motorlu scirocco, orjinal 160 ps 240 tork, suan yazılımlı 210 ps 300 tork.

    Su dsg ve tsi canlı bomba gibi sacma sözleri artık bitirin be arkadaslar vallahi artık suyunu cıkardınız.

    Oto yedek parca sektöründe calısıyorum dsg sıkıntısı ceken aracların yüzde 95 i 1.6 tdi cay ve clh motorlar. Aracın beygiri düsük torku yüksek oldugundan sanzıman sürekli yüksek tork'a maruz kaldıgından kavrama ve mekatronik bozuyor. TSI'larda cok ama cok nadir görülüyor bu beygirde yüksek tork'ta yüksek sanzıman zorlanmıyor. Benim bir cok vw kullanıcısı müsterim var tsi lara bakım parcaları haric sadece 1 2 kez kavrama verdim oda günü geldigi için artık, ama tdi kullanan müsterilerime egr , enjektör, kavrama, volant gibi agır parcalar veriyoruz surekli. Bozuyor cunku kronik olarak.

    TSİ ve DSG'li aracı olmayan bırakın aracı bisiklete bile sahip olmayan insanların sagdan soldan internetten ordan burdan yazılan yazıları okuyup bos muhabbet yapması artık gercekten kabak tadı verdi. Sırf bunun icin bi video cekecem ve youtube kanalımda paylasacam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Sen burdaki bos yorumlara bakma yok saatli bomba yok bilmem ne bomba piyasadaki 1.4 tsi ların özellikle golf, scirocco ve cth motorlu polo gtiların %95 i yazılımlı. Adamlar catır catır gazlıyorlar. Hangisinde sıkıntı var ? Sen yok yag yakar yok piston kırar gibi sacma sapan yorumlara bakma, Cav motor degilse aracın hiç bişey olmaz. Gerci Cav motorlu olup orjinal gücündeyken piston kıran yag yakanda var, yazılımlı catır catır sorunsuz gazlayanda var cav motorsa arac biraz kısmet.

    Benim aracımda 6 ay evvel yaptırdıgım Dr ecu yazılım mevcuttu, fakat memnun olmadıgım için Yazılımı sildirip Sıfırdan G-Force motorsport maslak'ta 1 ay once yazılım yapıldı. Asırı memnunum. Tavsiye ederim.

    Yanlız yazılım yapılacaksa stage 1 olarak, BKR7EİX Buji takılsın arabaya. Filtrelerini kesinlikle mann mahle hengst gibi orjinal firmalarınkiyle degiştirin. Motor yagıda Liqui moly yada motul olsun.

    aracım cth motorlu scirocco, orjinal 160 ps 240 tork, suan yazılımlı 210 ps 300 tork.

    Su dsg ve tsi canlı bomba gibi sacma sözleri artık bitirin be arkadaslar vallahi artık suyunu cıkardınız.

    Oto yedek parca sektöründe calısıyorum dsg sıkıntısı ceken aracların yüzde 95 i 1.6 tdi cay ve clh motorlar. Aracın beygiri düsük torku yüksek oldugundan sanzıman sürekli yüksek tork'a maruz kaldıgından kavrama ve mekatronik bozuyor. TSI'larda cok ama cok nadir görülüyor bu beygirde yüksek tork'ta yüksek sanzıman zorlanmıyor. Benim bir cok vw kullanıcısı müsterim var tsi lara bakım parcaları haric sadece 1 2 kez kavrama verdim oda günü geldigi için artık, ama tdi kullanan müsterilerime egr , enjektör, kavrama, volant gibi agır parcalar veriyoruz surekli. Bozuyor cunku kronik olarak.

    TSİ ve DSG'li aracı olmayan bırakın aracı bisiklete bile sahip olmayan insanların sagdan soldan internetten ordan burdan yazılan yazıları okuyup bos muhabbet yapması artık gercekten kabak tadı verdi. Sırf bunun icin bi video cekecem ve youtube kanalımda paylasacam.
    Peki cidden öğrenmek için soruyorum , DSG yüksek torka dayanıyorsa neden 250 tork ile sınırlı? örneğin Polo Gti, 1.6 TDI motor

    TDI konusunda haklisin, bende 1.6 TDI leon vardı . Enjektör probleminden artık bıkmıştım, bir ton paramı yedi. Şanzıman arada saçmalasa da ona sıra gelmesi. Trim sesi ve bana kötü gelen sürüş karakterine de dayanamayıp degistirdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yılan Serdar -- 22 Nisan 2020; 10:0:50 >




  • Tsi, dsg ve yazılım...

    Ben olsam apaçilerin laflarına uymazdım, maceracı ruhumu farklı şeylerle tatmin ederdim. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılan Serdar

    Peki cidden öğrenmek için soruyorum , DSG yüksek torka dayanıyorsa neden 250 tork ile sınırlı? örneğin Polo Gti, 1.6 TDI motor

    TDI konusunda haklisin, bende 1.6 TDI leon vardı . Enjektör probleminden artık bıkmıştım, bir ton paramı yedi. Şanzıman arada saçmalasa da ona sıra gelmesi. Trim sesi ve bana kötü gelen sürüş karakterine de dayanamayıp degistirdim

    Alıntıları Göster
    Aslında sınırı 250 degil, Fabrika herzaman pay bırakır cunku her kullanıcı adam gibi araba kullanmıyor bunuda fabrika bildigi için 250 tork olarak limitlendirmiş aslında 320 330 340 a kadar dayanıklı bi sanzıman. Hatta bununla ilgili teknik bi makale vardı onu bulursam paylasacagım.

    DSG Yüksek tork'tan ziyade zorlanmaya dayanıklı degil. Yani dizellerde sürekli yüksek tork'a maruz kalıyor gaza basıyorsun araba gitsin diye sanzımana sürekli yük biniyor, benzinli gibi degil. TDI larda dsg problemi olmasının sebebi bu.

    Zaten dsg sanzıman sikayetlerini okuyun %95i 1.6 tdi motorlar. Keza bizimde müsterilerimizdede maalesef bu sekilde.

    Zaten müsteri arayınca aracım atıyorum jetta golf leon 1.6 tdi diyince ilk icimden gecen egr dsg kavraması enjektör oluyor ve hiç bi zamanda yanılmadım bu konuda :)




  • DSG Şanzıman 250 Torka dayanıklı değil, daha fazlasını kaldırabilir ama sınırlanma sebebi emisyonlar ve bu aracın dünyanın her yerinde aynı performansı verebilmesi için koyulan yazılımın kriteri. Bu araç -30 derece kutupta da çalışsa 250nm üretebilmeli 40+ derece çölde de üretebilmeli bu sebepten. Ki zaten bizdeki DSG ler tork sebebiyle kırılmıyor kronik arızalı parçalar ve kavrama değişimi (manuelde değişmiyor sanki) var. O kadar mühendis salak değil 250Nm torka dayanıklı şanzımana 250Nm tork üreten yazılım koysun, 340Nm ye kadar ömür boyu sıkıntısız çalışabiliyor DQ200 ler, işini bilen Tunerlar da zaten genelde 310-320Nm de bırakır. RSA motorsports veya 2CR de yaptırabilirsiniz. Diğer bilindik yerleri pek beğenmiyorum.
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    İşte bilen adamın farkı..

    Yorum için teşekkürler dsg düsmanlarına iyi cevap ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Sen burdaki bos yorumlara bakma yok saatli bomba yok bilmem ne bomba piyasadaki 1.4 tsi ların özellikle golf, scirocco ve cth motorlu polo gtiların %95 i yazılımlı. Adamlar catır catır gazlıyorlar. Hangisinde sıkıntı var ? Sen yok yag yakar yok piston kırar gibi sacma sapan yorumlara bakma, Cav motor degilse aracın hiç bişey olmaz. Gerci Cav motorlu olup orjinal gücündeyken piston kıran yag yakanda var, yazılımlı catır catır sorunsuz gazlayanda var cav motorsa arac biraz kısmet.

    Benim aracımda 6 ay evvel yaptırdıgım Dr ecu yazılım mevcuttu, fakat memnun olmadıgım için Yazılımı sildirip Sıfırdan G-Force motorsport maslak'ta 1 ay once yazılım yapıldı. Asırı memnunum. Tavsiye ederim.

    Yanlız yazılım yapılacaksa stage 1 olarak, BKR7EİX Buji takılsın arabaya. Filtrelerini kesinlikle mann mahle hengst gibi orjinal firmalarınkiyle degiştirin. Motor yagıda Liqui moly yada motul olsun.

    aracım cth motorlu scirocco, orjinal 160 ps 240 tork, suan yazılımlı 210 ps 300 tork.

    Su dsg ve tsi canlı bomba gibi sacma sözleri artık bitirin be arkadaslar vallahi artık suyunu cıkardınız.

    Oto yedek parca sektöründe calısıyorum dsg sıkıntısı ceken aracların yüzde 95 i 1.6 tdi cay ve clh motorlar. Aracın beygiri düsük torku yüksek oldugundan sanzıman sürekli yüksek tork'a maruz kaldıgından kavrama ve mekatronik bozuyor. TSI'larda cok ama cok nadir görülüyor bu beygirde yüksek tork'ta yüksek sanzıman zorlanmıyor. Benim bir cok vw kullanıcısı müsterim var tsi lara bakım parcaları haric sadece 1 2 kez kavrama verdim oda günü geldigi için artık, ama tdi kullanan müsterilerime egr , enjektör, kavrama, volant gibi agır parcalar veriyoruz surekli. Bozuyor cunku kronik olarak.

    TSİ ve DSG'li aracı olmayan bırakın aracı bisiklete bile sahip olmayan insanların sagdan soldan internetten ordan burdan yazılan yazıları okuyup bos muhabbet yapması artık gercekten kabak tadı verdi. Sırf bunun icin bi video cekecem ve youtube kanalımda paylasacam.
    bumu dolu yorum

    doluluktan kasıt çok yazmaksa evet emek çok uğraşmışsınız

    tıpkı koltuğunun altına tablet alıp bu işi kopyala yapıştır iş grubu gibi hepsi o..

    evet boş bomboş




  • Arkadaşlar herkese teşekkür ederim yorumu için. Çok fazla olumsuz yorum geldi, galiba en iyisi daha güçlü motor seçeneğini almak.
  • 1.6 TDi için;

    quote:

    beygiri düsük torku yüksek oldugundan sanzıman sürekli yüksek tork'a maruz kaldıgından kavrama ve mekatronik bozuyor


    diye söyleyip peşinden TSi'larda bu durum olmuyor çünkü torku düşük demişsiniz. Ancak tesadüfe bakın ki kullanmakta olduğum B8 1.4 TSi ACT Passat aynı 1.6 TDi'da olduğu gibi 250 Nm tork üretiyor. Üstelik bu torku 1500 d/dk'da üretmeye başlayıp 3000 d/dk'ya kadar da devam ettiriyor.

    Şimdi bu varsayımınızdan yola çıkarsak 1.6 TDi'dan daha güçlü olan ve aynı torku üreten 1.4 TSi ACT motorlar kullanıcılarına dizelden daha da fazla DSG arızası yaşatmalı. Ama siz diyorsunuz ki TSi'da arıza olmuyor. Hangisi doğru?

    Şunu kabul etmek lazım, DQ200 şanzımanların tolerans aralığı çok düşük. Tamam şanzıman hızlı, spor kullanımda çok keyif veriyor fakat dayanıklı değil bu su götürmez bir gerçek. Hatta bu sebeple VW Amerika'da DQ200'ü bırakıp 8 ileri tork konvertörlüye döndü. Eğer VW Türkiye'de şanzıman için bir seçim hakkı sunsaydı kullanıcıların büyük çoğunluğu DQ200 yerine tork konvertörlü şanzımanı tercih edecektir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 22 Nisan 2020; 14:39:9 >




  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Ben tsi in torku düsük diye bişey soylemedim yanlıs anlamısınız :)

    Dizelin beygiri düsük 110 beygir, torku yuksek 240 tork

    tsi in beygiri yüksek 160 beygir torku yüksek 240 tork

    Yani dizelde yanma zaten düsük beygir yok arabada basıyosun ha babam gaza sanzıman tork yüzünden asır zorlanıyor, ama tsi da oyle degil tsi da beygir yüksek ee yanma odası yüksek sanzıman sürekli tork a maruz kalmıyor beygir besleme yapıyor bi bakıma bunu demek istedim

    söyle düsünün dizellerde sanzıman %90 tork'tan %10 beygirden besleniyor, tsi da %60 tork %40 beygir

    bu yuzden dsg tsi da arıza cok nadir cıkartıyor isin icindeyim yedek parca sektorunde calısıyorum durum bu gozlemledigimiz kadarıyla.

    tsiin torku düsük diye bişey yazmadım orayı yanlıs anlamısınız

    TSI'larda cok ama cok nadir görülüyor bu beygirde yüksek tork'ta yüksek sanzıman zorlanmıyor. yazmısım iyi okuyun lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedRocco34 -- 22 Nisan 2020; 14:44:43 >




  • Fulcrum299 F kullanıcısına yanıt
    Olumsuz yorumlar = Bilimsellikten uzak, bilgi sahibi olmadan yazılmış, YAUWW ZADEN DESEGE BOZİLİY NE YAZILUMU?
    Daha güçlü motor seçeneği olarak 2.0 TSi GTi var alırsan.
    2CR - Serhat İnciyoutube
    2CR - 1.4TSI DSG ACT 150 Yazılım Testi / +35hp +60nm / 3.20i Avcısı FR !
    https://www.youtube.com/watch?v=o-BLOkkoTUI&feature=youtu.be

    2CR - Serhat İnciyoutube
    2CR Garage - TEST - Skoda Fabia 1.2TSI - Yazılım Sonrası Testi
    https://www.youtube.com/watch?v=TNrFmj8EjiE&feature=youtu.be




  • Cehalet başa bela.

    Şu forumda şanzıman tork değerini emisyon ile ilişkilendirenler var. Ne diyeyim.

    TSI motor yazılım
  • Aynen DQ200 250Nm üstünde kırılıyor, böyle bir şey olsaydı yazılım yapılan araba D ye alıp gaza basına 2 bin devire geldiği an şanzımanı kucaklardı. Bencede cehalet başa bela emisyon ve tork arasındaki ilişkiyi çözemiyorsanız ben ne diyeyim ki, kendiniz bir halt bildiğiniz yok sallıyorsunuz. Yağ yakan motorlar daha fazla performans verir, farklı atmosfer basınçlarında araç farklı performans verir 250Nm torka dayanacak şanzımana hangi üretici 250Nm ile sınırlandırılmış motor koyar? Bu sana mantıklı mı geliyor?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.