Şimdi Ara

Motor, Beygir Gücü ilişkisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
7.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.


    verdiğiniz bilgi %100 yanlıştır.
    ama tartışmayacağım .
    (artık forumda kendimi yormamayı öğrendim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.


    verdiğiniz bilgi %100 yanlıştır.
    ama tartışmayacağım .
    (artık forumda kendimi yormamayı öğrendim)


    yanlış sa açıklayın. tartışmaya gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    tersi değil. beygir arabayı hızlandırır. tork çekişi kuvvetlendirir.


    Çekiş arabayı sattırır mı diyorsun? Araba satın alırken kim bakıyor ki torkuna herkes beygirine göre almıyor mu?




  • Aracı çeken beygirdir. Zaten güç bg ile ifade edilir. Yüksek tork sadece düşük devirde yüksek bg almaya yarar. Yüksek torklu motor, o torku yüksek devirde de verebilirse, yüksek bg.li motor olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Aracı çeken beygirdir. Zaten güç bg ile ifade edilir. Yüksek tork sadece düşük devirde yüksek bg almaya yarar. Yüksek torklu motor, o torku yüksek devirde de verebilirse, yüksek bg.li motor olur.


    tork-bg ilişkisi önemlidir. tork aracı çeker ama bg yüksekse hızlı çeker. bg düşükse yavaş çeker.

    edit: imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srht99 -- 17 Eylül 2011; 12:52:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.


    verdiğiniz bilgi %100 yanlıştır.
    ama tartışmayacağım .
    (artık forumda kendimi yormamayı öğrendim)

    Aynen katılıyorum. Bu kadar yanlış bir bilgi olamaz. Artık ben de kendimi yormayacağım. Özellikle de mobil sürümden. :)




  • comboteam hocam beygir gücü adı ütünde bir güç birimidir.
    motorun hacminin artırılması gücün daha fazla üzeritilmesi için başvuralacak en temel yollardan biridir.
    ama yapan kişiler diyelim (farklı farklı amaçlar gütmüş olabilirler) 3000 motoru 75 hp ürettiler bir başka motoruda 1500 motoru 150 hp ürettiler ve aynı araca takdılar hiç bir şekilde yanı şanzımanla 3000 motorlu aracın daha hızlı olması beklenemez. çünkü aracı hızlandıracak olan gücüdür daha güçsüz motor benim hacmim büyük çekilin yol benim diyemez.
    en basit anlatımı budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    hocam bu hacim işi değildir verim işidir.
    isterseniz 5000 cc lik olsun verimsiz bir motor ise
    aynı kasada 1.6 bir motordan daha fazla yakıt ile daha az güç çıkarır.
    siz şunu sormuşsunuz
    "İki tane audi düşünün. Biri 3000 TDI ve 70 beygir. Diğeri de 1500 TDI ve 200 beygir. Hangisi daha güçlüdür. Hangisi iyi gider ve keyif verir. Hangisi daha çok yakar. İşte bu soruya cevap alabilirsem durumu daha iyi kavrayacağım. Bu işi de fazla uzatmayacağım. "
    hiç tartışmasız 1500 tdi daha güçlüdür daha iyi gider.
    hacime kesinlikle takılmayın önemli olan o hacimle neler yapabildiğidir.
    salt hız olarak bakarsak aynı kasada daha fazla hp hangi motorda ise o daha hızlıdır (diğer değişklenler sabit kalmak koşuluyla)
    daha fazla yazıpta kafa karıştırmak istemiyorum.
    sanırım sorunuza cevap olmuştur.




    hacim otomobile hız yaptırır.şöyle:

    1300cc 150bg otomobil en fazla 180km hız yapar ama 100kmye 10saniyede falan çıkar.
    2000cc 75bg otomobil en fazla 240km hız yapar ama 100kmye 15saniyede falan çıkar.
    tork genelde yüklü arabada ve yokuşta etkilidir. tork sadece çekişi kuvvetlendirir arabanın yokuşta tıkanmasını önler.

    edit: hız düzenlemesi.


    verdiğiniz bilgi %100 yanlıştır.
    ama tartışmayacağım .
    (artık forumda kendimi yormamayı öğrendim)

    Aynen katılıyorum. Bu kadar yanlış bir bilgi olamaz. Artık ben de kendimi yormayacağım. Özellikle de mobil sürümden. :)


    verecek cevabınız yoksa neden yanlış diyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    comboteam hocam beygir gücü adı ütünde bir güç birimidir.
    motorun hacminin artırılması gücün daha fazla üzeritilmesi için başvuralacak en temel yollardan biridir.
    ama yapan kişiler diyelim (farklı farklı amaçlar gütmüş olabilirler) 3000 motoru 75 hp ürettiler bir başka motoruda 1500 motoru 150 hp ürettiler ve aynı araca takdılar hiç bir şekilde yanı şanzımanla 3000 motorlu aracın daha hızlı olması beklenemez. çünkü aracı hızlandıracak olan gücüdür daha güçsüz motor benim hacmim büyük çekilin yol benim diyemez.
    en basit anlatımı budur.


    bende yavaş hızlanır ama hız yapar dedim. dikkatli okusan bide
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Yani şimdi 2 tonluk bir araba, mesela audi A6 1000 cc olsa, beygir de 170 olsa, o araba rahat mı gider. Merak ettiğim bu.


    rahat gider 4 silindirli olacak hacim fazla önemli değil sen o hacimde aynı beygiri sağlarsan 1000cc motor daha küçük olduğu için hızlı bile gidebilir hafif olmasından dolayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    comboteam hocam beygir gücü adı ütünde bir güç birimidir.
    motorun hacminin artırılması gücün daha fazla üzeritilmesi için başvuralacak en temel yollardan biridir.
    ama yapan kişiler diyelim (farklı farklı amaçlar gütmüş olabilirler) 3000 motoru 75 hp ürettiler bir başka motoruda 1500 motoru 150 hp ürettiler ve aynı araca takdılar hiç bir şekilde yanı şanzımanla 3000 motorlu aracın daha hızlı olması beklenemez. çünkü aracı hızlandıracak olan gücüdür daha güçsüz motor benim hacmim büyük çekilin yol benim diyemez.
    en basit anlatımı budur.


    bende yavaş hızlanır ama hız yapar dedim. dikkatli okusan bide


    hani tartışmaycaktınız.
    dikkatli okuduğumdan eminim siz dikkatsiz okuyorsunuz çünkü ben ivmeleden yavas hızlanmadan ani hızlanmadan bahsetmiyorum son hız ilk hız ara hızlanma vesaire hepsini kast ediyorum (aynı şanzıman vurgusunuda es geçmeyin)
    ama sizin birazdan daha agresif olacağınızı sezdiğim için ısrar etmiyorum.
    siz haklısınız diyorum ve çekiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    comboteam hocam beygir gücü adı ütünde bir güç birimidir.
    motorun hacminin artırılması gücün daha fazla üzeritilmesi için başvuralacak en temel yollardan biridir.
    ama yapan kişiler diyelim (farklı farklı amaçlar gütmüş olabilirler) 3000 motoru 75 hp ürettiler bir başka motoruda 1500 motoru 150 hp ürettiler ve aynı araca takdılar hiç bir şekilde yanı şanzımanla 3000 motorlu aracın daha hızlı olması beklenemez. çünkü aracı hızlandıracak olan gücüdür daha güçsüz motor benim hacmim büyük çekilin yol benim diyemez.
    en basit anlatımı budur.


    bende yavaş hızlanır ama hız yapar dedim. dikkatli okusan bide


    hani tartışmaycaktınız.
    dikkatli okuduğumdan eminim siz dikkatsiz okuyorsunuz çünkü ben ivmeleden yavas hızlanmadan ani hızlanmadan bahsetmiyorum son hız ilk hız ara hızlanma vesaire hepsini kast ediyorum (aynı şanzıman vurgusunuda es geçmeyin)
    ama sizin birazdan daha agresif olacağınızı sezdiğim için ısrar etmiyorum.
    siz haklısınız diyorum ve çekiliyorum.







  • comboteam şunu söylemek istemiş.

    Yüksek hacimli fakat düşük beygirli araba zor hızlanır. (beygiri düşük olduğu için) Fakat hızlandığı zaman da yüksek süratte gidebilir.

    Düşük hacimli fakat yüksek beygirli araba kolay hızlanır. (beygiri yüksek olduğu için) Fakat yüksek süratte gidemez. En azından uzun süre gidemez.

    Hızlanmada beygir, hızlı gitmede hacim etkilidir demek istemiş. 1500 cc motorun kadranı 200 km ile kalırken 3000 cc motorun kadranı 260 lara çıkar demek istiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    comboteam şunu söylemek istemiş.

    Yüksek hacimli fakat düşük beygirli araba zor hızlanır. (beygiri düşük olduğu için) Fakat hızlandığı zaman da yüksek süratte gidebilir.

    Düşük hacimli fakat yüksek beygirli araba kolay hızlanır. (beygiri yüksek olduğu için) Fakat yüksek süratte gidemez. En azından uzun süre gidemez.

    Hızlanmada beygir, hızlı gitmede hacim etkilidir demek istemiş. 1500 cc motorun kadranı 200 km ile kalırken 3000 cc motorun kadranı 260 lara çıkar demek istiyor.


    anlıyan anlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    Kaç kere tüm beygirleri kullandınız?

    Ama torku daima kullanıyorsunuz. 2000 devirde tüm beygirleri mi kullanıyorsunuz yoksa torkla mı götürüyorsunuz arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    Kaç kere tüm beygirleri kullandınız?

    Ama torku daima kullanıyorsunuz. 2000 devirde tüm beygirleri mi kullanıyorsunuz yoksa torkla mı götürüyorsunuz arabayı.


    Allah allaaaah ben teknik bir şeyden bahsetmedim ki ticari bir şeyden bahsettim. Siz arabanın torkuna bakıyor olabilirsiniz ama dünyada araba alan insanların %95'i sadece beygir gücüne bakarak araba alıyor yanlış mıyım. Ayar vericem heyecanıyla saçmalıyorsunuz resmen. Torkun araba sattırdığını nerede gördünüz? Google'a bir kendi yazdığınızı bir de tam tersini yazarsanız hangisinin doğru olduğunu göreceksiniz zaten.




  • Mobilden yazan bir insan bu kadar yorulmaz ki. :)

    Size 6000cc 150bglik bir motor tavsiye ediyorum. Nasıl olsa 1.6 atmosferik 185bglik Type-r'ı geçer. Bu araç var mı demeyin. Türkiye'de yok. 1.6 atmosferik 185bg motor üretilebildiğini öğrenmeniz için yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Beygir yarış kazandırır, tork araba sattırır.


    Tam tersi.


    tersi değil. beygir arabayı hızlandırır. tork çekişi kuvvetlendirir.


    Çekiş arabayı sattırır mı diyorsun? Araba satın alırken kim bakıyor ki torkuna herkes beygirine göre almıyor mu?


    tork ticaride önemlidir. en azından ben öyle yapıyorum. tork yoksa yükü beygir kaldırmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    bende yavaş hızlanır ama hız yapar dedim. dikkatli okusan bide


    sizin düşündüğünüz şey düşük hacimli motor redline bölgesine daha çabuk geleceği için beygiri fazla bile olsa yüksek hızlara çıkamayacak ama hacmi büyük motor düşük devirle ilerlediği, redline a daha geç ulaşacağı için yüksek hızlara çıkabilecektir mantığı sanırım.

    bu mantık yanlış, 1500 kg aracı 250km hıza ulaştırmak için gerekli beygir gücü x ise motor ister 1000cc olsun isterse 10000cc olsun bu gücü verebiliyorsa o aracı o hıza ulaştırır. önemli olan motorun hacmi değil ne kadar güç ürettiğidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    comboteam şunu söylemek istemiş.

    Yüksek hacimli fakat düşük beygirli araba zor hızlanır. (beygiri düşük olduğu için) Fakat hızlandığı zaman da yüksek süratte gidebilir.

    Düşük hacimli fakat yüksek beygirli araba kolay hızlanır. (beygiri yüksek olduğu için) Fakat yüksek süratte gidemez. En azından uzun süre gidemez.

    Hızlanmada beygir, hızlı gitmede hacim etkilidir demek istemiş. 1500 cc motorun kadranı 200 km ile kalırken 3000 cc motorun kadranı 260 lara çıkar demek istiyor.

    Arkadaşın yazısından nasıl bu sonucu çıkarabildiniz???
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.