Şimdi Ara

Motor hacmi ve motor gücü arasındaki bağlantı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
22.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araba ilanlarına bakarken aklıma birşey takıldı. Örneğin motor hacmi 1.6 olan bi aracın motor gücü 105 iken aynı motor hacmine sahip başka bir aracın motor gücü daha fazla olabiliyor, bunun sebebi nedir?

    Motor hacmi 1.3 olan bir aracın motor gücü 95 hp iken
    Motor hacmi 1.4 olan bir aracın motor gücü 90 hp (mantıken bunun 95 hpden daha güçlü olması gerekmiyor mu)

    Bu konuda beni bilglendirirseniz çok memnun olurum.



  • Merhaba, Hacim sizin de malumunuz olduğu üzere ve sözlük tanımı ile uzayda yer kaplayan bir yerdir. Yani Sadece boyutu belirtir.

    Motor gücü (beygir) ise aracın hacminin içinde oluşturduğu yanmanın/patlamanın sonucu oluşur.

    1.6 Motor hacim olarak 1.3'den daha büyüktür. Bu da doğal olarak daha fazla yanma sağlanabilmesi anlamına gelir..

    O yüzden hacimler büyüdükçe yakılacak yakıt/hava kapasitesi de artmış oluyor. 2.0 hacmindeki bir motorun yakacağı yakıt / hava karışımını, aynı teknolojideki 1.3 motor yakamaz. Bu yüzden beygiri düşük olur.

    ANCAK,

    1.3 olan araç turbo basınçlı motor ile 100 beygir alabilirken, 1.4 atmosferik bir motor 80 hp alabilir.

    Hacim büyüdükçe daha fazla beygir alınması muhtemel olsa da , bazı firmalar hitap ettikleri kesime göre yakıt / ekonomi / beygir / tork ilişkisi içinde motorlarını düzenlerler.
    Bir firma 1.4 motordan 90 beygir de alır, 100 beygir de. Bunları satış politikası ve yukarıda belirttiğim yakıt / ekonomi / beygir / tork /ticari kaygılar çerçevesinde geliştirir.

    Örneğin 2.0 atmosferik Fiat motoru yani turbosusuz motoru 155 beygir güç üretirken, Turbo basınçlı 1.8 motoru 240 beygir üretebilmektedir.

    Bunlara ek olarak,

    Araçların sıkıştırma oranları, Piston kollarının büyüklüğü , subapların yerleştirme ve açılma pozisyonları , subap sayıları , Motorlara tanınan hava emiş kapasitesi , motor teknolojisi , pistonların silindir içindeki hareket kapasitelerine kadar bir çok etken beygir gücünü doğrudan etkiler..

    Bir diğer konu da,

    Örneğin 1.6 İki firmanın beygir değerleri farklı olabilir. Mesela A firmasının 1.6 motoru 100 beygir üretirken, B firmasının 1.6 motoru 120 beygir üretebillir. A firması bunu bir tercih olarak da sunabilir, teknolojisinin kapasitesi olmamasından dolayı zorunlu olarak da 100 beygir üretmiş olabilir. Ancak günümüz üreticilerinin teknolojileri birbirlerine çok yakın bu yüzden bu son örnek geçmişte kalan bir unsur. Umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir.

    Bir diğer unsur ise , yakılan yakıtın cinsidir. Benzin her zaman mazottan daha verimli bir yakıttır.
    Benzin yanıcı bir maddedir ve motor içine aldığı benzin ve hava karışımını yakarak güç üretir. Dizel teknolojisi, yani mazot ise patlamaya esas bir çalışma prensibine sahiptir. Alınan karışımı patlatarak çalıştırdığı için hem seslidir hem de turboya ihtiyaç duyar. Mazotlu araçlar üst devirlerde çok verimli güç üretemeyecekleri için uzun yapıda piston kolları kullanırlar, krank millerini ona göre dizayn ederler. Bu yüzden dizel araçların motor devirleri düşük olur buna karşın kullanılan motor parçaların yapısı gereği TORK artışı sağlanır.

    Örneğin 1.3 turbosuz bir benzinli motor , 1.3 turbosuz dizel motordan daha fazla güç üretir. Bu da doğrudan yakıtın cinsi ile alakalı bir durum.

    Araçları kıyaslarken aynı teknolojiye, aynı yakıta ve aynı çalışma prensiplerine sahip olup olmadığına kontrol edebilirsiniz.

    Daha fazla güç her zaman daha fazla yakıtla olur. Firmaların şu an tek hedefi yüksek beygir gücüne karşın olabildiğince az yakıt tüketmektir.
    Turbo motorlar geçmiş yıllarda daha çok performans için kullanılmış olsa da , günümüzdeki yol otomobillerinde kullanılan turbolar ekonomi sağlamak, hacmi küçültmek ve minimum yakıtla maksimum beygir gücüne ulaşmak amacıyla kullanılır.
    İyi günler
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Hacmi ve Motor Gücü Arasındaki Bağlantı

    Motor hacmi ve motor gücü, bir aracın performansını belirleyen iki önemli faktördür. İşte bu iki kavram arasındaki bağlantı:

    Motor Hacmi Nedir?

    Motor hacmi, bir motorun silindirlerinin toplam deplasmanını litre cinsinden ölçer. Daha büyük motor hacmi, daha büyük silindirler ve daha fazla hava-yakıt karışımı alabilme yeteneği anlamına gelir.

    Motor Gücü Nedir?

    Motor gücü, bir motorun ürettiği kuvveti ölçer. Genellikle beygir gücü (bg) veya kilowatt (kW) cinsinden ifade edilir. Daha yüksek motor gücü, bir aracın daha hızlı ivmelenmesine ve daha yüksek hızlarda gitmesine olanak tanır.

    Motor Hacmi ve Motor Gücü Arasındaki Bağlantı

    Genel bir kural olarak, daha büyük motor hacmine sahip motorlar daha yüksek güç üretir. Bunun nedeni, daha büyük silindirlerin daha fazla hava-yakıt karışımı alabilmesi ve bu da daha güçlü bir patlamaya yol açmasıdır. Ancak, bu bağlantı doğrusal değildir ve diğer faktörler de motor gücünü etkileyebilir.

    Örneğin, bir 1.4 litrelik motor tipik olarak bir 1.6 litrelik motordan daha az güçlüdür. Ancak, turboşarj veya süperşarj gibi teknolojiler kullanılarak daha küçük hacimli motorlar daha yüksek güç seviyelerine ulaşabilir.

    Motor Hacmi ve Gücünün Araç Performansı Üzerindeki Etkisi

    Motor hacmi ve güç, bir aracın aşağıdakiler de dahil olmak üzere genel performansını etkiler:

    • İvmelenme
    • Maksimum hız
    • Yakıt verimliliği
    • Emisyonlar

    Daha yüksek güç, daha iyi ivmelenme ve daha yüksek maksimum hız sağlar. Ancak, daha yüksek yakıt tüketimi ve emisyonlara da yol açabilir.

    Sonuç

    Motor hacmi ve motor gücü, bir aracın performansını belirleyen birbirine bağlı iki faktördür. Daha büyük motor hacimleri genellikle daha yüksek güç seviyelerine yol açar, ancak teknolojik ilerlemeler bu bağlantının her zaman geçerli olmadığı anlamına gelmektedir. Bir araç satın alırken, ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize en uygun motor hacmi ve güç kombinasyonunu seçmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • muzisyenx kullanıcısına yanıt
    Merhaba, Hacim sizin de malumunuz olduğu üzere ve sözlük tanımı ile uzayda yer kaplayan bir yerdir. Yani Sadece boyutu belirtir.

    Motor gücü (beygir) ise aracın hacminin içinde oluşturduğu yanmanın/patlamanın sonucu oluşur.

    1.6 Motor hacim olarak 1.3'den daha büyüktür. Bu da doğal olarak daha fazla yanma sağlanabilmesi anlamına gelir..

    O yüzden hacimler büyüdükçe yakılacak yakıt/hava kapasitesi de artmış oluyor. 2.0 hacmindeki bir motorun yakacağı yakıt / hava karışımını, aynı teknolojideki 1.3 motor yakamaz. Bu yüzden beygiri düşük olur.

    ANCAK,

    1.3 olan araç turbo basınçlı motor ile 100 beygir alabilirken, 1.4 atmosferik bir motor 80 hp alabilir.

    Hacim büyüdükçe daha fazla beygir alınması muhtemel olsa da , bazı firmalar hitap ettikleri kesime göre yakıt / ekonomi / beygir / tork ilişkisi içinde motorlarını düzenlerler.
    Bir firma 1.4 motordan 90 beygir de alır, 100 beygir de. Bunları satış politikası ve yukarıda belirttiğim yakıt / ekonomi / beygir / tork /ticari kaygılar çerçevesinde geliştirir.

    Örneğin 2.0 atmosferik Fiat motoru yani turbosusuz motoru 155 beygir güç üretirken, Turbo basınçlı 1.8 motoru 240 beygir üretebilmektedir.

    Bunlara ek olarak,

    Araçların sıkıştırma oranları, Piston kollarının büyüklüğü , subapların yerleştirme ve açılma pozisyonları , subap sayıları , Motorlara tanınan hava emiş kapasitesi , motor teknolojisi , pistonların silindir içindeki hareket kapasitelerine kadar bir çok etken beygir gücünü doğrudan etkiler..

    Bir diğer konu da,

    Örneğin 1.6 İki firmanın beygir değerleri farklı olabilir. Mesela A firmasının 1.6 motoru 100 beygir üretirken, B firmasının 1.6 motoru 120 beygir üretebillir. A firması bunu bir tercih olarak da sunabilir, teknolojisinin kapasitesi olmamasından dolayı zorunlu olarak da 100 beygir üretmiş olabilir. Ancak günümüz üreticilerinin teknolojileri birbirlerine çok yakın bu yüzden bu son örnek geçmişte kalan bir unsur. Umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir.

    Bir diğer unsur ise , yakılan yakıtın cinsidir. Benzin her zaman mazottan daha verimli bir yakıttır.
    Benzin yanıcı bir maddedir ve motor içine aldığı benzin ve hava karışımını yakarak güç üretir. Dizel teknolojisi, yani mazot ise patlamaya esas bir çalışma prensibine sahiptir. Alınan karışımı patlatarak çalıştırdığı için hem seslidir hem de turboya ihtiyaç duyar. Mazotlu araçlar üst devirlerde çok verimli güç üretemeyecekleri için uzun yapıda piston kolları kullanırlar, krank millerini ona göre dizayn ederler. Bu yüzden dizel araçların motor devirleri düşük olur buna karşın kullanılan motor parçaların yapısı gereği TORK artışı sağlanır.

    Örneğin 1.3 turbosuz bir benzinli motor , 1.3 turbosuz dizel motordan daha fazla güç üretir. Bu da doğrudan yakıtın cinsi ile alakalı bir durum.

    Araçları kıyaslarken aynı teknolojiye, aynı yakıta ve aynı çalışma prensiplerine sahip olup olmadığına kontrol edebilirsiniz.

    Daha fazla güç her zaman daha fazla yakıtla olur. Firmaların şu an tek hedefi yüksek beygir gücüne karşın olabildiğince az yakıt tüketmektir.
    Turbo motorlar geçmiş yıllarda daha çok performans için kullanılmış olsa da , günümüzdeki yol otomobillerinde kullanılan turbolar ekonomi sağlamak, hacmi küçültmek ve minimum yakıtla maksimum beygir gücüne ulaşmak amacıyla kullanılır.
    İyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 8 Eylül 2014; 3:56:03 >




  • Üşenmeyip böylesine güzel bir açıklama yaptıgınız için teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler, bu olayı anlamama fazlasıyla yetti.
  • 1.4 motor ama 68bg
  • Guzel aciklama gelmis.ozetle gunumuz teknolojisinde gucu belirleyen beygir ve tork ikilisidir.1.4-1.6 turbolu motorlarin 2.0 atmosferik motorlara kafa tuttugu hatta gectigi,buna rağmen daha ekonomik olduğu sık sık görülmektedir.

    Yalnız düşük motor her zaman daha ekonomik olmaz.mesela 75bg bir araç ford fiesta gibi kucuk bir araci bile kaldirmakta zorlanir ve oldukca yuksek tuketime sebep olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 9 Eylül 2014; 0:43:28 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aycibin

    Guzel aciklama gelmis.ozetle gunumuz teknolojisinde gucu belirleyen beygir ve tork ikilisidir.1.4-1.6 turbolu motorlarin 2.0 atmosferik motorlara kafa tuttugu hatta gectigi,buna rağmen daha ekonomik olduğu sık sık görülmektedir.

    Hocam, bazı arkadaşlar araçlarının gücünü yazılım attırarak yükseltmişler. Yazılım ile mümkün müdür böyle birşey?
  • muzisyenx kullanıcısına yanıt
    Elbette mumkun.her motorun yazilimla kazanci farkli oranda olur.tabi garanti disi kalma ya da bilincsiz uygulama sonucu ariza riski de beraberinde gelir.bir de o yzailimlar performans odakli oldugundan yakit ekonomisinden pek soz edilmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Anladım hocam teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Merhaba, Hacim sizin de malumunuz olduğu üzere ve sözlük tanımı ile uzayda yer kaplayan bir yerdir. Yani Sadece boyutu belirtir.

    Motor gücü (beygir) ise aracın hacminin içinde oluşturduğu yanmanın/patlamanın sonucu oluşur.

    1.6 Motor hacim olarak 1.3'den daha büyüktür. Bu da doğal olarak daha fazla yanma sağlanabilmesi anlamına gelir..

    O yüzden hacimler büyüdükçe yakılacak yakıt/hava kapasitesi de artmış oluyor. 2.0 hacmindeki bir motorun yakacağı yakıt / hava karışımını, aynı teknolojideki 1.3 motor yakamaz. Bu yüzden beygiri düşük olur.

    ANCAK,

    1.3 olan araç turbo basınçlı motor ile 100 beygir alabilirken, 1.4 atmosferik bir motor 80 hp alabilir.

    Hacim büyüdükçe daha fazla beygir alınması muhtemel olsa da , bazı firmalar hitap ettikleri kesime göre yakıt / ekonomi / beygir / tork ilişkisi içinde motorlarını düzenlerler.
    Bir firma 1.4 motordan 90 beygir de alır, 100 beygir de. Bunları satış politikası ve yukarıda belirttiğim yakıt / ekonomi / beygir / tork /ticari kaygılar çerçevesinde geliştirir.

    Örneğin 2.0 atmosferik Fiat motoru yani turbosusuz motoru 155 beygir güç üretirken, Turbo basınçlı 1.8 motoru 240 beygir üretebilmektedir.

    Bunlara ek olarak,

    Araçların sıkıştırma oranları, Piston kollarının büyüklüğü , subapların yerleştirme ve açılma pozisyonları , subap sayıları , Motorlara tanınan hava emiş kapasitesi , motor teknolojisi , pistonların silindir içindeki hareket kapasitelerine kadar bir çok etken beygir gücünü doğrudan etkiler..

    Bir diğer konu da,

    Örneğin 1.6 İki firmanın beygir değerleri farklı olabilir. Mesela A firmasının 1.6 motoru 100 beygir üretirken, B firmasının 1.6 motoru 120 beygir üretebillir. A firması bunu bir tercih olarak da sunabilir, teknolojisinin kapasitesi olmamasından dolayı zorunlu olarak da 100 beygir üretmiş olabilir. Ancak günümüz üreticilerinin teknolojileri birbirlerine çok yakın bu yüzden bu son örnek geçmişte kalan bir unsur. Umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir.

    Bir diğer unsur ise , yakılan yakıtın cinsidir. Benzin her zaman mazottan daha verimli bir yakıttır.
    Benzin yanıcı bir maddedir ve motor içine aldığı benzin ve hava karışımını yakarak güç üretir. Dizel teknolojisi, yani mazot ise patlamaya esas bir çalışma prensibine sahiptir. Alınan karışımı patlatarak çalıştırdığı için hem seslidir hem de turboya ihtiyaç duyar. Mazotlu araçlar üst devirlerde çok verimli güç üretemeyecekleri için uzun yapıda piston kolları kullanırlar, krank millerini ona göre dizayn ederler. Bu yüzden dizel araçların motor devirleri düşük olur buna karşın kullanılan motor parçaların yapısı gereği TORK artışı sağlanır.

    Örneğin 1.3 turbosuz bir benzinli motor , 1.3 turbosuz dizel motordan daha fazla güç üretir. Bu da doğrudan yakıtın cinsi ile alakalı bir durum.

    Araçları kıyaslarken aynı teknolojiye, aynı yakıta ve aynı çalışma prensiplerine sahip olup olmadığına kontrol edebilirsiniz.

    Daha fazla güç her zaman daha fazla yakıtla olur. Firmaların şu an tek hedefi yüksek beygir gücüne karşın olabildiğince az yakıt tüketmektir.
    Turbo motorlar geçmiş yıllarda daha çok performans için kullanılmış olsa da , günümüzdeki yol otomobillerinde kullanılan turbolar ekonomi sağlamak, hacmi küçültmek ve minimum yakıtla maksimum beygir gücüne ulaşmak amacıyla kullanılır.
    İyi günler

    Hocam, turbo motorun çalışma prensibinden biraz bahseder misiniz? Turbo motorun tam olarak işlevi nedir her zaman devrede midir? Normal motorlar gibi yakıtla mı çalışır? yoksa farklı bir yolla mı beslenir? sadece ihtiyaç duyuldugu an mı çalışmaya başlar? Aklımda deli sorular :(




  • hacim büyük olan motor aynı güçteki hacmi küçük olandan daha düşük devirde maksimum güç ve tork alır
  • 1.3 litrelik silindirlere yakıtı çok püskürt 95 üretsin
    ama
    1.4 motor daha az yaksın
    çakiysen?

    aynı kasa ve ağırlık için konuştum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.