Şimdi Ara

MOTOR ISINMADAN ÜFLEMESİ ANLAŞILIR MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
10.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.9 TDİ dizel octaviam var,araca geçen bakmaya geldiler ,araç 6-7 saattir çalışmadığı için motor soğuktu.Ben başında değildim,Araca bakmaya gelenler bu vaziyette motor soğukken çalıştırıp motorda üfleme ya da duman atma var demişler,motor soğukken bu durum anlaşılır mı,halbuki benim aracın motor durumu çok iyi.Motordan anlayanlar bilgi verirlerse sevinirim.



  • Üstten egzantrikli motorlarda üfleme olur, hatta biraz yağ bile atabilir. Üflemeye göre motor değerlendirmek her zaman doğru sonuca ulaştırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğukken değil sıcakken anlaşılır şimdiki araçlar üstten egzantrikli bunuda ısınınca yağ çubuğu çekip anlayabilir egzozdan çıkan dumandan anlayabilir bujileri söküp anlar kompresyon testi yapar anlar ama yağ kapağını açıp üflüyor derse cahildir .

    Dizel araçta nasıl anlaşılır bilmiyorum püf noktalarını yazarsa bilen arkadaşlar sevinirim bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üfleme tıslama bilmem ne bu tür şeylerle test yapılmaz. Kompresyon ölçümü yaparsın, makul bir alanda 0-100 denemesi yaparsın en ucuz ve en doğru bu şekilde bir kanıya varırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araba üfler onlar tüplü şahin sandı heralde.
  • youtube
    MOTOR BEYGİRİ ZAMANLA NEDEN AZALIR? | Ne Nedir?
    https://youtu.be/JJdEW14wuNI
    videoyu tamamen izlemenizi tavsiye ederim. Kompresyon testinden 7. Dakikada bahsediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İçten yanmalı bir motorda üfleme her daim olur. Bu üfleme piston silindirde havayı sıkıştırırken segmanlardan karterin içine kaçan gazlarla olur.

    Bu kacak gazların verebileceği zararı engellemek için araçlarda karter havalandırma sistemi bulunur. Mekanizması çok basittir. Emme manifoldundaki vakum yardımıyla karterin içindeki havayı sürekli emer.



    Eğer bu karter havalandırma sistemi tıkalıysa yağ çubuğunu-kapagini açtığınızda üfleme denen olay meydana gelir. Çözümü ise basittir, havalandırma sistemindeki tıkanan parçalar değişecek.



    Her zaman verdiğim bir örnektir. Eski kasa s40'larda gelişmiş bir karter havalandırma sistemi vardır. Bu sistem tıkanırsa hem yağ kapağından hem de çubuktan deli gibi yağ buharı atar. Bilmeyen bir usta bunu görürse bu motor bitik der. Ama çözümü basittir. Tıkanan parçalar değiştirilince sorun anında çözülür.



    Üstten egzantrikli motorların yağ kapağını açınca yağ sıçratması da son derece normaldir. Kapağın hemen altında dönen egzantrik milleri var çünkü.

    Motorun sağlığı en hızlı ve basit olarak kompresyon testi ile belirlenir. Arabaya talip olan kişi bu motor duman atıyor deyip, kompresyon testine yanaşmıyor veya sonuçlarına inanmıyorsa hiç uğraşmayın, güle güle deyip gönderin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yakın bir arkadaşıma aracınızın motoruyla aynı motora sahip olan Vw Caddy almıştık. Araç henüz 75 bin km' deydi. Aracı hem servise hem ekspertize gösterdik. Servisin bize ilk söylediği "bu motorlar yağ çubuğundan yağ buharı atar üfleme zannetmeyin üstten egzantirikli motorlarda normal bir durumdur." demişti. Aracınızda bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Alıcıların her söylediğine kulak asmayın.
  • Cümleten Allah razı olsun verdiğiniz bilgiler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.