Şimdi Ara

Motor sıcakken çalışmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhablar. 2009 focus benzin/LPG li aracım var. Araba sabah ilk marşta çalışıyor fakat biraz gider durursam çalışmıyor. Marş basmasında sıkıntı yok denemek için belki 10 kere marş bastım aküde zayıflama marş motorunda yavaşlama yok. Fakat motor hiç almıyor. 2-3 saat beklersem zor da olsa çalışıyor. En rahat sabah çalışıyor. Çalıştıktan sonra herhangi bir sıkıntı yok.
    Arıza ışığı yanmıyor
    LPG sıralı sistem (benzinde çalışıyor ayrıca LPG de başlatmak için düğmeye basılı tutup marş yaptım yine almadı)
    Çekişte bir fark yok
    Araç focus 2 makyajlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanız Isınınca Çalışmıyorsa Nedenleri ve Çözümleri

    Motorunuzun sıcakken çalışmaması birçok nedene bağlı olabilir. Bu sorunla karşı karşıyaysanız, aşağıdaki olası nedenleri göz önünde bulundurmalısınız:

    • Yakıt Sistemi Sorunları: Sıcakken çalışmama sorununa yakıt sisteminde tıkanıklık veya hasar neden olabilir. Bu tıkanıklıklar, yakıtın motora ulaşmasını engelleyerek çalışmayı önleyebilir.

    • Buji veya Buji Kablosu Arızaları: Bujiler veya buji kabloları arızalıysa aracınız sıcakken marş basmayabilir. Bujiler, hava-yakıt karışımını ateşleyerek motorun çalışmasını sağlar. Arızalı bujiler bu ateşlemeyi engelleyecektir.

    • Distribütör veya Bobin Sorunları: Distribütör veya bobin, ateşleme sisteminin önemli parçalarıdır. Arızalı bir distribütör veya bobin, bujiler için gerekli kıvılcımı üretmeyerek aracınızın sıcakken çalışmasına engel olabilir.

    • Sensör Arızaları: Motor sıcaklık sensörü, hava akış sensörü veya krank mili konum sensörü gibi sensörler arızalı olabilir. Bu sensörler, motorun durumuyla ilgili verileri ECU'ya iletir. Yanlış veriler, ECU'nun yakıt-hava karışımını ve ateşleme zamanlamasını doğru şekilde ayarlamamasına neden olarak çalışmama sorununa neden olabilir.

    • Yakıt Pompası Sorunları: Yakıt pompası, yakıtı depoda motora taşır. Arızalı bir yakıt pompası, motora yeterli yakıtın ulaşmasını engelleyerek sıcakken çalışmama sorununa neden olabilir.

    • Bilgisayardaki Arızalar: Motor kontrol ünitesi (ECU), aracınızın motorunu yöneten bilgisayardır. Arızalı bir ECU, motora yanlış talimatlar göndererek sıcakken çalışmamasına neden olabilir.

    Sıcakken çalışmama sorununu gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Yakıt Sistemini Kontrol Edin: Yakıt filtresi tıkalı olabilir veya yakıt hatlarında bir sızıntı olabilir. Tıkanıklıkları temizleyin veya sızıntıları onarın.

    • Bujileri ve Buji Kablolarını Kontrol Edin: Bujileri değiştirin ve buji kablolarının hasar olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse değiştirin.

    • Distribütörü veya Bobini Kontrol Edin: Distribütör kapağı çatlamış veya kontaklar yanmış olabilir. Bobin zayıflamış veya arızalı olabilir. Gerekli parçaları değiştirin.

    • Sensörleri Kontrol Edin: Sensörleri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    • Yakıt Pompasını Kontrol Edin: Yakıt pompası arızalıysa değiştirilmesi gerekebilir.

    • Bilgisayarı Tara: Motoru tarayarak ECU'daki arızaları tespit edin ve gerekirse onarın.

    Bu sorun giderme adımlarını uyguladıktan sonra aracınızın sıcakken çalışmaması sorunu hala devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciden yardım almanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sanırım LPG beyni yahut regülatör tabir edilen,
    genelde döküm ve yuvarlak şekilli; kalın 4 su borusunun girdiği, motor sıcaklığına göre LPG yi devreye sokup çıkaran parçada sorununuz var.

    Yerinizde olsam LPG ciye gidip regülatörü temizlettiririm; içindeki switch düzgün çalışıyor mu baksınlar derim; ayrıca diyafram kauçuğunu da açmışken direkt değiştirmeleri lazım.
    Bundan sonra LPG sistemi ile alakalı rölelere baktırırdım. Ateşleme bobinine baktırırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 16 Ekim 2018; 10:38:49 >
  • iyigun kullanıcısına yanıt
    Yanıtınız için teşekkürler ben de regülatörden şüphelendim ama şöyle birşey yaptım; gazı komple bitirdim yani şuan LPG ye hiç geçmiyor ve benzinde kullanıyorum. Motor ısınınca yine aynı şeyi yapıyor. Bobinlerde sıkıntı olsa normal sürüşte de anormallik yapması gerekmez mi?
    Bulunduğum yerde güvenilir usta da yok bilmeyen birine elletmek de istemiyorum. Dememe yanılma ile tamir etmeye çalışacaklar. O nedenle sıkıntoyı tam teşhis edebilmek için deneme yapıyorum. Ustalardan fikir alıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

    Yanıtınız için teşekkürler ben de regülatörden şüphelendim ama şöyle birşey yaptım; gazı komple bitirdim yani şuan LPG ye hiç geçmiyor ve benzinde kullanıyorum. Motor ısınınca yine aynı şeyi yapıyor. Bobinlerde sıkıntı olsa normal sürüşte de anormallik yapması gerekmez mi?
    Bulunduğum yerde güvenilir usta da yok bilmeyen birine elletmek de istemiyorum. Dememe yanılma ile tamir etmeye çalışacaklar. O nedenle sıkıntoyı tam teşhis edebilmek için deneme yapıyorum. Ustalardan fikir alıyorum.
    Hocam sendeki arızanın LPG ile uzaktan yakından alakası yok.

    Motoru ısınmış bir arabanın marş basmaması iki sebepten olur: hararet müşürü arızası, yada krank mili pozisyon sensörü arızası.

    Hararet müşüründen olması halinde araçta seyir halindeyken belirgin değişiklikler olur.

    Böyle şeyler yoksa yüzde 95 krank mili pozisyon sensörünü değiştirirsen bu sıkıntıdan kurtulursun, benden söylemesi.




  • pelstina kullanıcısına yanıt
    Kam mili kaptörü dedikleri de aynı şey mi acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

    Kam mili kaptörü dedikleri de aynı şey mi acaba?
    Tamamen aynı şey.
  • pelstina kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler ben de birkaç yerde hep buna denk geldim. İnşallah budur sorun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

    Çok teşekkürler ben de birkaç yerde hep buna denk geldim. İnşallah budur sorun.
    Hocam bu parça manyetik bir parça.

    Kam mili yağ içinde hareket ediyor ve bu parçanın algılayıcı kısmı yağ ile temas ediyor.

    Zamanla sıcak yağ sensörün manyetik kabiliyetini kaybetmesine sebep oluyor.

    ECU ya kam milinin bilgisini gönderemediği için de ECU aracı çalıştırmıyor, olay bu kadar basit.
  • pelstina kullanıcısına yanıt
    Peki değiştirilmesi zor mu? Yani dışarda bir ustaya yaptırabilir miyiz yoksa servise falan gitmemi tavsiye edermisiniz? Karmaşık bir işlemse ayar senkron falan gerektiren birşeyse servise gideceğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • l.a.c.i.w.e.r.t kullanıcısına yanıt
    kam mili sensörü olması durumunda değiştirmesi sensörün yerine göre kolay da olabilir zor da olabilir,
    genelde tek bir vida ile motora dıştan bağlanan, 3 pinli bir elektrik soketi bağlantısı olan, çakmak ebadında bir parçadır.
    Kayış ve dönme durumları ile bi alakası; ayar kayar şeklinde bir durumu yoktur, sök tak bitti..
    yetkili servis dışında yaptırabilirsin, sorun çıkmayacaktır..

    Kam mili / krank mili sensöründe arıza teşhisi genellikle araç bilgisayarına bağlandığında kayıtlıdır, görünür..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 17 Ekim 2018; 13:48:34 >
  • Sorun benzin pompasında çıktı. Serviste baş teknisyen pompa gibi duruyor ama garanti veremem dedi. Bir süre daha o şekilde kullandım ve Şubat tatilinde riski göze alarak pompayı değiştirttim ve sorun çözüldü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.