Şimdi Ara

Motor soğutma suyu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 ay önce aldığım aracımın motor soğutma suyunun min. seviyesinin epey altında olduğunu farettim 2 hafta önce, antifiriz ilavesiyle max. a getirdik .yaklaşık 1 hafta sora tekrar baktım yine min. in altına inmiş. sonra ustaya sordum geçenlerde buji değişimi için gittiğimde su ekledi. şimdilik bir sorun yok 3-4 gündür, sorun ne acaba, tamamen mi değişmek lazım bu suyu? ( Forumda şu an hep cevap alan durumundayız arkadaşlar , ilginize teşekkürler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldumlord -- 16 Aralık 2006; 0:15:20 >



  • soğutma suyunun kapalı devre olması gerek. kapağı açılmadıkça radyatörün seviyesinin değişmemesi gerekir. yani su ısınır bir kısmı gaz haline geçer ama gene sistemin içinde kalır motor soğuyunca gene eski seviyesine gelir.

    ben bir yıldır kontrol ederim herhangi bir değişiklik görmedim.

    eski aracımda da görmemiştim.

    bir baktır bence.

    hayırlı günler.
  • aynı sorun benim arabadada var.hortumun birinden kaçırıyodu.hortumu deiştirdim kesinlikle bi kaça yok ama aynı durum hala devam ediyor.maxa kadar koyuyorum 1 haftada min e iniyo.bende devamlı su eklediğim için antifirizinde etkisi gidiyo.nabacam bende bilmiyom:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oldumlord

    1 ay önce aldığım aracımın motor soğutma suyunun min. seviyesinin epey altında olduğunu farettim 2 hafta önce, antifiriz ilavesiyle max. a getirdik .yaklaşık 1 hafta sora tekrar baktım yine min. in altına inmiş. sonra ustaya sordum geçenlerde buji değişimi için gittiğimde su ekledi. şimdilik bir sorun yok 3-4 gündür, sorun ne acaba, tamamen mi değişmek lazım bu suyu? ( Forumda şu an hep cevap alan durumundayız arkadaşlar , ilginize teşekkürler)


    quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    aynı sorun benim arabadada var.hortumun birinden kaçırıyodu.hortumu deiştirdim kesinlikle bi kaça yok ama aynı durum hala devam ediyor.maxa kadar koyuyorum 1 haftada min e iniyo.bende devamlı su eklediğim için antifirizinde etkisi gidiyo.nabacam bende bilmiyom:)


    Bu derece su eksiltmesi hic normal degil büyük bir sorun olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Aralık 2006; 0:56:19 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: oldumlord

    1 ay önce aldığım aracımın motor soğutma suyunun min. seviyesinin epey altında olduğunu farettim 2 hafta önce, antifiriz ilavesiyle max. a getirdik .yaklaşık 1 hafta sora tekrar baktım yine min. in altına inmiş. sonra ustaya sordum geçenlerde buji değişimi için gittiğimde su ekledi. şimdilik bir sorun yok 3-4 gündür, sorun ne acaba, tamamen mi değişmek lazım bu suyu? ( Forumda şu an hep cevap alan durumundayız arkadaşlar , ilginize teşekkürler)


    quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    aynı sorun benim arabadada var.hortumun birinden kaçırıyodu.hortumu deiştirdim kesinlikle bi kaça yok ama aynı durum hala devam ediyor.maxa kadar koyuyorum 1 haftada min e iniyo.bende devamlı su eklediğim için antifirizinde etkisi gidiyo.nabacam bende bilmiyom:)


    Bu derece su eksiltmesi hic normal degil büyük bir sorun olabilir.

    merhaba noss hocam.senin başlığındada yazmıştım ama gerçekten bi kaçak yok yav.olsa görürdük yada belli ederdi.yada araba park halindeyken altında su birikintisi falan olur.hiçbiri yok bunların.bende anlamadım valla.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    quote:

    Orjinalden alıntı: oldumlord

    1 ay önce aldığım aracımın motor soğutma suyunun min. seviyesinin epey altında olduğunu farettim 2 hafta önce, antifiriz ilavesiyle max. a getirdik .yaklaşık 1 hafta sora tekrar baktım yine min. in altına inmiş. sonra ustaya sordum geçenlerde buji değişimi için gittiğimde su ekledi. şimdilik bir sorun yok 3-4 gündür, sorun ne acaba, tamamen mi değişmek lazım bu suyu? ( Forumda şu an hep cevap alan durumundayız arkadaşlar , ilginize teşekkürler)


    quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    aynı sorun benim arabadada var.hortumun birinden kaçırıyodu.hortumu deiştirdim kesinlikle bi kaça yok ama aynı durum hala devam ediyor.maxa kadar koyuyorum 1 haftada min e iniyo.bende devamlı su eklediğim için antifirizinde etkisi gidiyo.nabacam bende bilmiyom:)


    Bu derece su eksiltmesi hic normal degil büyük bir sorun olabilir.

    merhaba noss hocam.senin başlığındada yazmıştım ama gerçekten bi kaçak yok yav.olsa görürdük yada belli ederdi.yada araba park halindeyken altında su birikintisi falan olur.hiçbiri yok bunların.bende anlamadım valla.


    Bu kacak illa durdugu yerde akıacak cinsten olmaz silindir kapagında catlak varsa ordan buharlasıyor olabilir yada motor blogunda da bi yerde catlak varsa buralardan buharlasıyorda olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Aralık 2006; 1:55:28 >




  • aman deyim:) işallah gene hortumlardadır.gerçi termostatın olduğu boruyu deiştirdik adam orjinaline 90 kaat dedi:) bizde yan sanayi 30 a aldık.10 cm lik hortum bea 90milyon yazıklar olsun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor soğutma suyu bitmiş
    5 ay önce açıldı
    Sıvı Soğutmada Oto Radyatör
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    aman deyim:) işallah gene hortumlardadır.gerçi termostatın olduğu boruyu deiştirdik adam orjinaline 90 kaat dedi:) bizde yan sanayi 30 a aldık.10 cm lik hortum bea 90milyon yazıklar olsun


    Umarım oledir ama ben bi catlak sızıntı kokusu alıyorum sanki
  • Görsel olarak bir sızıntıyı göremeyebilirsiniz .Motor sıcakken ve çalışır durumda tekrar kontrol edin.Eğer kaçak yoksa probleminiz silindir üst kapak contasındadır.Ayrıca motor yağ çubuğundan motor yağını kontrol edin, yağ rengi faklılaşmiş mı ve de miktarı artmIş mı ?Eğer yağınız normal ise yine kapak contasında yüksek ısıdan (hararetten) dolayı bir hasar oluşmuş ve motor suyu yağ kanalına karışıyor(motor yağ miktrını arttırır ve yağı bozar) veya silindire geçiş yapıp buharlaşıp egzosdan atılıyor.(aracınızın marka ve modelini belirtmemişsiniz)
  • Benim aracım ford fiesta 1.4 comfort. Bugün henüz bakmadım, çıkınca bakacağım, dedikleriniz can yakacak cinsten, umarım büyük bi şey değildir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: a.stell

    Görsel olarak bir sızıntıyı göremeyebilirsiniz .Motor sıcakken ve çalışır durumda tekrar kontrol edin.Eğer kaçak yoksa probleminiz silindir üst kapak contasındadır.Ayrıca motor yağ çubuğundan motor yağını kontrol edin, yağ rengi faklılaşmiş mı ve de miktarı artmIş mı ?Eğer yağınız normal ise yine kapak contasında yüksek ısıdan (hararetten) dolayı bir hasar oluşmuş ve motor suyu yağ kanalına karışıyor(motor yağ miktrını arttırır ve yağı bozar) veya silindire geçiş yapıp buharlaşıp egzosdan atılıyor.(aracınızın marka ve modelini belirtmemişsiniz)

    eyvallah saolasın kısa bir süre once termostat arızasından dolayı hafif bi hararet problemi varı.motor yağı normal yalnız.silindir üst kapak contasına bi baktırayım ben.
    edit:aracım 92manager AC



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okeyn -- 16 Aralık 2006; 16:00:17 >
  • ayrıca hep gözden kaçar..radyatör üst kapağının contasında bir bozukluk varsa oradan da buharlaşıyor olabilir..radyatör kapağını da kontrol edin
  • Kacak motor disindan asagidaki yerlerden olabilir.

    -Radyator ve karburatore giden hortumlar ve kelepceleri
    -Radyator ust kapagi
    -Genlesme kavanozuna giden hortumlar ve kelepceleri
    -Genlesme kavanozunda catlak
    -Radyator alt bosaltma tapasi
    -Radyatorde olabilecek bir delik

    Birde aracin icerisinde bulunan kalorifer radyatoru ve kalorifer hortumlarinda da kacak olabilir.Ozellikle yukarida saydigim yerlerde kacak gorulmuyor ve de silindir kapak contasinda sorun yoksa kalorifer sisteminden kacak yapiyor olabilir.

    Eger motor icerisinde kacak varsa(silindir kapak contasinin yanmasi, blokta olasi bir catlak)su ya yaga karisir yada silindirlerin icerisine kacar.
    Yaga kacarsa yag beyazimsi boza rengi alir yag bosaltinca kendini hemen belli eder.
    Silindirlere kaciyorsa da eksozdan ozellikle soguk havalarda devamli beyaz buhar seklinde duman cikar.(Normal motorlarda da arac aksam soguguna birakilinca silindirler ve manifolt icerisinde nem olusur ve sabah calistirildiginda 3-5 dk. eksozdan beyaz buhar cikar,bahsettigim bu kisa sureli durum degil)




  • arkadaşlar bende de aynı sorun var/vardı araç clio 1.4 2004 model...ama ustaya sordum....kalorifer sıcak - soğuk konumuyla alakalı...kalorifer peteğine alıyormuş suyu...dolayısıyla suyu emiyor peteği dolduruyor...taşırma kabı min seviyesine iniyor.. yine su ilave ediliyor....sonra sıcak konumdan soğuk konuma geçirince yine ilave edilen fazla su tahliye ediliyor... tekrar gün içinde sıcağa çekince yine peteğe doluyor... yine min seviyesine geliyor....isterseniz deneyin ben denedim ve böyle olduğunu gördüm...
    sürekli soğukta bıraktım 1 hafta boyunca eksiltme yok....sıcağa çektim eksildi....su ilave ettim...sıcağa aldım ve devam ediyorum eksilme yok...eğer soğuğa çekersem eksiliyor....
  • iyi de ben hiç soğuğa geçmedim. zaten havalar soğuk, hep sıcakta kaldım.
  • o zaman kalorifer radyötorunde kaçak olabilir ki sızma yapsa bile göremezsin...madem öyle bir tamirciye göster...
  • bende park ettiğim yerlerde su birikintisi görüyorum..

    Yarın arabaya antifriz alacağım, olmazsa bizde servise gideceğiz...
  • Bizim eski 98 model corsada bu sorun vardı, hem araba ara sıra arasıra 100 dereceyi çizgsini geçiyor hemde motor suyu zamanla azalıyordu, tam 3 kere neredeyse bitecekken motor suyunu fark ettim.

    2 gün önce kocamustafapaşada bir servise gittim, 100 milyon lira vererek hallettim.antifiriz dahil..

    Sorun kalorifer radyötüründe delik, anlaşılıyor da, şöyleki usta gösterdi, ön yolcu tarafının alt kısmında ön panelin alt arka kısmında elinizle dokunun, ıslaklık elinize geliyor, bir de arabanın camlarında çok yoğun buğu problemi oluyor...

    Sanırım sorun çözüldü, genelde sıkışık trafikde olan bu hararet problemi bugün olmadı, nedeni bahçelievlerden beylikdüzüne gittik bugün yaklaşık 30 km fakat tam 2 saatde... Araba da hararet 97 yi geçmedi.

    Unutmadan bu kalorifer radyötüründeki delik radyötör eğer bakır ise kapatılabiliyormuş lehimle, sanırım aluminyu olunca radyatörü değiştirmek gerekiyormuş, bizim ki bakır çıktı Allah tan...

    quote:

    Orjinalden alıntı: grkn

    o zaman kalorifer radyötorunde kaçak olabilir ki sızma yapsa bile göremezsin...madem öyle bir tamirciye göster...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 17 Aralık 2006; 1:15:19 >




  • Geçenlerde arabayı hareket ettirdiğimde 4 tekerin bulunduğu yerde de su izi vardı.Bu birşeylerein habercisi değildir umarım? Nedir bu sizce?
  • klimanın suyudur o çalıştırdıysan..

    yok klimayı açmadıysan aha işte sorunu buldun demektir arkadaşım.

    hayırlı günler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.