Şimdi Ara

MOTOR ÜFLEMEYE BAŞLAMIŞ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
38.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üfleme tabiri teorik olarak; kompresyon kaçağı olan -bitmiş- motorlarda,yani segmanları epeyce yıpranmış motorlarda sıkıştırma zamanında ve ateşleme zamanında oluşan basıncın pistonu itmeye çalışırken bir kısmının da silindir çeperlerinden sızarak sirkülasyonla karter ve ta üst kapağa kadar ulaşması sonucunda, silindir kapagından dşarıya çıkma isteğiyle olumaktadır.

    aslında her motorda bir miktar üfleme mevcuttur ama yeni motorlarda bu hissedilmeyecek kadar az eskimiş motorlarda ise bir çok güçlüdür... bunun geçici çözümü motor up vb. ürünlerle silindirle segman arasınıyağ devirdaiminde dha kalın bir yağ tabakası ile doldurmaktır..kalıcı çözüm ise segmanları yenilemektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: grkn

    Üfleme tabiri teorik olarak; kompresyon kaçağı olan -bitmiş- motorlarda,yani segmanları epeyce yıpranmış motorlarda sıkıştırma zamanında ve ateşleme zamanında oluşan basıncın pistonu itmeye çalışırken bir kısmının da silindir çeperlerinden sızarak sirkülasyonla karter ve ta üst kapağa kadar ulaşması sonucunda, silindir kapagından dşarıya çıkma isteğiyle olumaktadır.

    aslında her motorda bir miktar üfleme mevcuttur ama yeni motorlarda bu hissedilmeyecek kadar az eskimiş motorlarda ise bir çok güçlüdür... bunun geçici çözümü motor up vb. ürünlerle silindirle segman arasınıyağ devirdaiminde dha kalın bir yağ tabakası ile doldurmaktır..kalıcı çözüm ise segmanları yenilemektir.





    segman dediğiniz, hani pistonları çevreleyen bi çember gibi bişeyler var onlar mı.




  • YAnlış biliyor olabilirim, öyleyse düzeltin...

    Motoru rektifiye ettrirsen (ki rectify = yenilemek demek) bir sorun kalmaz sanırım ki bu işlem de çok aşırı pahalı birşey değil sanırım.

    Yoksa millet nasıl kullanacak 70 küsür model renoları filan, bir yolu var demek ki...
  • segman atarak büyük olasılıkla düzelir diye biliyorum ama tamirciler genelde direk olarak motor bitmiş deyip çıkıyolar... birkaç ayönce bende hyundai panelvanı satmak istedim bi galeriye adam baktı motorda üfleme falan yok ama tuttu hava emme hortumunu filtreden çıkarıp eliyle tıkadı. motor tabiii biraz boğuldu bıraktığındaysa arkadan beyaz bi duman attı motor... galericinin dediğine göre motor kötü durumdaymış... ulen hıyar senin de ağzını öyle kapasam sende arkadan duman atarsın diyecen olmayacak başka bir arakadaşa sordum motordan biraz anlıyor kendisi dediği şu: o hortumu normalde emme basıncına bakmak için kapatırlar. eğer hortumu bükecek kadar güçlü emme yapıyorsa pek sorunu yoktur.. bu arada araç 390 binde....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: unsal2003

    segman atarak büyük olasılıkla düzelir diye biliyorum ama tamirciler genelde direk olarak motor bitmiş deyip çıkıyolar... birkaç ayönce bende hyundai panelvanı satmak istedim bi galeriye adam baktı motorda üfleme falan yok ama tuttu hava emme hortumunu filtreden çıkarıp eliyle tıkadı. motor tabiii biraz boğuldu bıraktığındaysa arkadan beyaz bi duman attı motor... galericinin dediğine göre motor kötü durumdaymış... ulen hıyar senin de ağzını öyle kapasam sende arkadan duman atarsın diyecen olmayacak başka bir arakadaşa sordum motordan biraz anlıyor kendisi dediği şu: o hortumu normalde emme basıncına bakmak için kapatırlar. eğer hortumu bükecek kadar güçlü emme yapıyorsa pek sorunu yoktur.. bu arada araç 390 binde....




    keşke deseydin yaw




  • arkadaş ben araba alıp satarım bakarlar bööle şeye motor sağlam mı diye egzos.a bakarlar siyah atıyomu felan
    kardeş senin yapacağın bi yağı değiştirmek şöyle yağcı anlar bileşimi
    kötü motorlar için olandan alacaksın bunu koydurmadan önce bir de
    yağ kesici diolar ondan al koy üfleme belli süre gider sen de kakalarsın arabanı gider
  • sabah yağını değiştirttim o esnada bide komşu motorcu vardı o baktı, biraz üfleme var dedi ama motor öldü bitti demek yanlış olur dedi, zaten motor ölmesi gibi bişey yokmuş bütün motorlar kilitleninceye kadar yaşarmış (tabi günde 1 litre yağ ilave edecek duruma geldiyse o zaman başka) fazla bi masraf açmaz 400-500 e segmant atarız en az 150.000 daha sorunsuz gider dedi. Bakalım yapacak bişey yok, herhalde öyle yapıcam. Bu arada alıcı olanlar tanıdıkları motorculara götürüyo onlar da abartıyo da abartıyo. Adam kafadan 1.500 masraf çıkartır en kısa zamanda demişti .bne
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: grkn

    Üfleme tabiri teorik olarak; kompresyon kaçağı olan -bitmiş- motorlarda,yani segmanları epeyce yıpranmış motorlarda sıkıştırma zamanında ve ateşleme zamanında oluşan basıncın pistonu itmeye çalışırken bir kısmının da silindir çeperlerinden sızarak sirkülasyonla karter ve ta üst kapağa kadar ulaşması sonucunda, silindir kapagından dşarıya çıkma isteğiyle olumaktadır.

    aslında her motorda bir miktar üfleme mevcuttur ama yeni motorlarda bu hissedilmeyecek kadar az eskimiş motorlarda ise bir çok güçlüdür... bunun geçici çözümü motor up vb. ürünlerle silindirle segman arasınıyağ devirdaiminde dha kalın bir yağ tabakası ile doldurmaktır..kalıcı çözüm ise segmanları yenilemektir.





    segman dediğiniz, hani pistonları çevreleyen bi çember gibi bişeyler var onlar mı.



    evet halka şeklinde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    sabah yağını değiştirttim o esnada bide komşu motorcu vardı o baktı, biraz üfleme var dedi ama motor öldü bitti demek yanlış olur dedi, zaten motor ölmesi gibi bişey yokmuş bütün motorlar kilitleninceye kadar yaşarmış (tabi günde 1 litre yağ ilave edecek duruma geldiyse o zaman başka) fazla bi masraf açmaz 400-500 e segmant atarız en az 150.000 daha sorunsuz gider dedi. Bakalım yapacak bişey yok, herhalde öyle yapıcam. Bu arada alıcı olanlar tanıdıkları motorculara götürüyo onlar da abartıyo da abartıyo. Adam kafadan 1.500 masraf çıkartır en kısa zamanda demişti .bne



    yaw kendileri para kazanacak ya

    tanıdık motorcu ile işin olmayacak kardeşim

    tanıdık yapıyo ne yapıyosa zaten

    güveniyosun tanıdık diye oda elinden geldiğince yallah

    olan bize oluyo




  • quote:

    Orjinalden alıntı: whitedevil

    arkadaş ben araba alıp satarım bakarlar bööle şeye motor sağlam mı diye egzos.a bakarlar siyah atıyomu felan
    kardeş senin yapacağın bi yağı değiştirmek şöyle yağcı anlar bileşimi
    kötü motorlar için olandan alacaksın bunu koydurmadan önce bir de
    yağ kesici diolar ondan al koy üfleme belli süre gider sen de kakalarsın arabanı gider

















    Verilen tavsiyeye bak kakala gitsin !! adam soruyor ne yapayım verilen tavsiye karşındakini yani alıcıyı düdükle Dürüstlük nerde kaldı bu mesajı yazan arkadaştan kazayla araba alsak aracın durumu nasıl acaba ??? kardeş millete kakalama yaptıktan sonra geceleri rahat uyuyabiliyormusun acaba ?? bende Serçe bir araba vardı nerdeyse kaporta bitikdi aracı satarken yok pahasına verdim ve hatta daha sonra bir arkadaşıma vermiştim kullansın diye o aralar plakaya bi sürü ceza yemiş..satıktan sonra antalyadan istanbula gidip aracın bu borçlarınıda temizledim arabadan aldığım para o katlanmış ceza faizlerine gitti helali hoş olsun geceleri uyuyabilmek gibi bir sorunum yok allaha şükür..Aklımızda hep şu var bir diğerimizi nasıl kazıklarız acaba böyle olduğumuz sürece toplum olarak habire geri gideceğiz..Ortam öyle bir olduki kardeşin kardeşe güveni yok yok

    Aracı satacak olan arkadaşım alıcıya durumu izah et veya tamiratı çok değilse yaptır böylece fiyatıda artar neticede yenilenmiş olacak motor sen sen ol karşındakini kandırma




  • quote:

    Orjinalden alıntı: grkn

    Üfleme tabiri teorik olarak; kompresyon kaçağı olan -bitmiş- motorlarda,yani segmanları epeyce yıpranmış motorlarda sıkıştırma zamanında ve ateşleme zamanında oluşan basıncın pistonu itmeye çalışırken bir kısmının da silindir çeperlerinden sızarak sirkülasyonla karter ve ta üst kapağa kadar ulaşması sonucunda, silindir kapagından dşarıya çıkma isteğiyle olumaktadır.

    aslında her motorda bir miktar üfleme mevcuttur ama yeni motorlarda bu hissedilmeyecek kadar az eskimiş motorlarda ise bir çok güçlüdür... bunun geçici çözümü motor up vb. ürünlerle silindirle segman arasınıyağ devirdaiminde dha kalın bir yağ tabakası ile doldurmaktır..kalıcı çözüm ise segmanları yenilemektir.




    Açıklama için teşekkürler.
    Allah razı olsun!




  • Arkadaşım ya aracının motoru bitik de alana biraz indirim yap yada arkadaşların dediği gibi eğer araç sekmanla kurtaracak şekildeyse sekman attır öyle sat.Denildiği durumaysa motor yağ katkılarının hiç bir avantajı olmaz.Usta olan o aracın motorunun bitik olduğunu anlar.......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım ya aracının motoru bitik de alana biraz indirim yap yada arkadaşların dediği gibi eğer araç sekmanla kurtaracak şekildeyse sekman attır öyle sat.Denildiği durumaysa motor yağ katkılarının hiç bir avantajı olmaz.Usta olan o aracın motorunun bitik olduğunu anlar.......



    yaw niye bitik olsun motor

    200k da motormu biter

    segmanlarını değiştinmi 5 sene daha binersin o arabaya en az
  • VirtualFrog +1
    ben zaten nasıl satayım derken yaptırıp mı satayım yoksa yaptırmadan düşük fiyata mı satayım ikilemi arasındayım.
  • yaw bak ne fiyat veriyolar ona göre 6200 istemişin 5.5 a kadar gönder gitsin bakma 3-5 e illa satmak istiyosan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım ya aracının motoru bitik de alana biraz indirim yap yada arkadaşların dediği gibi eğer araç sekmanla kurtaracak şekildeyse sekman attır öyle sat.Denildiği durumaysa motor yağ katkılarının hiç bir avantajı olmaz.Usta olan o aracın motorunun bitik olduğunu anlar.......



    yaw niye bitik olsun motor

    200k da motormu biter

    segmanlarını değiştinmi 5 sene daha binersin o arabaya en az




    200.000 km az bi km mi?nasıl kullanıldı bakımı tam yapıldımı yapılmadımı bilmiyoruzki..Zaten böyle bi sorun o kmde varsa büyük ihtimal gitmiştir ama kurtarılabilirse sekmanla kurtarsınlar dedim dikkat et.....




  • Corsa'ci arkadas sana sunlari da ekleyeyim de kafan rahat olsun, oyle karar ver,

    Bir motorun segman asinmasindan dolayi kompresyon kacirmasina ustalar "motor ufluyor" seklinde yaklasir. Ancak, bu durumun cozumu sunlara bakar:

    1-Eger segmanlar gercekten iptal ise, o zaman once segman degistirilmelidir. Zaten bu segmanlar, piston gomleklerine nazaran daha yumusak bir metalden yapilir ki, once segman asinsin, gomlekler zarar gormesin diye.

    2-Eger segmanlar coktan iptal olduysa, pistonlar gomlekleri de yemeye basladiysa, bu durumda gomlekler de captan buyumeye baslamis demektir. O zaman motorun honlama tezgahinda tekrar ilk gunku hali gibi parlatilmasi lazim. Boylece gomlek yuzeyindeki cizikler temizlenmis olur. Segmani da yenileyince tertemiz olur.

    3-Eger motor honlama gerektirirse, vay haline diyebiliriz. Cunku komple motor blogu sokulecek, tum motor inecek, paramparca olacak en ufak parcasina kadar. Bu arada eger honlama tezgahi zemin etudu yapilmadan , karayoluna yakin bir yerde veya demiryoluna yakin bir yerde bulunan bir atolyede kurulu ise, o motordan hayir gelmez cunku tezgah 1/1000 mm gibi hassas toleranslarla calisir, titresimden acaip etkilenir.

    4-Diyelim ki sen sadece segman degistirdin. Promlem cozuldu. Zannetme ki segman degistirmek basit istir. Bu sefer de motor ust silindir kapagi sokulecek, egsantrik mili vs vs vs pistonlar, piston kollari vs komple sokulmesi lazim ki, pistonlar disari alinacak, segmanlar yenilenecek....Cok mesakkatli is, onu birak bu isin altindan kalkacak ustaya helal olsun. Bakin motor rektifiye vs yapabilen yuzlerce usta vardir. Ama motoru topladigin zaman, marifet burda baslar iste, kayislar, gergiler, kuleler, kulakciklar, akliniza gelen tum aksam fabrikasyon gibi usulune uygun monte edilmelidir. Ustalarin hicbiri civata torklamaya dikkat etmez cunku adam bilmez ki hangi civatanin torku ne olmali.. Bunu bir tek servis bilir.. Onlar da ne kadar guvenilir tartismali. Seni yolmaya bakar servis.

    SONUC: Sen tamir masrafini sanayiden ortalama arastir, o kadar eksigine ver arabani kurtul. Bu isi cozmek icin minimum 1 hafta atolyelerde sürünebilirsin.




  • bu anlattıklarından sonra mantıklı olan o galiba.
  • pistonlar aşınmış havayı dışarıya veriyor
  • Arkdaşım senin aracın moturunun büyük ihtimalle gömlekleri ve sekmanları aşınmış. O nedenle kompresyon kaçırıyor. Külbütör kapağını açtığında gelen hava kompresyon kaçağıdır. Çok masraflı bişey olacağını sanmıyorum ama yine de kolay gelsin
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.