aracim 70bin km de . Ben de sizin gibi dusundum ama sonradan eski yag tamamen gitse yerini tamamen yeni yaga biraksa tam verim alayim gibi dusunce olusunca sormak istedim. Anlasildi, engine flush gerek yok. Tesekkurler. |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (936. sayfa)
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
-
-
Hocam ben 10 bin km boyunca max’ım bir tık üstünde kullandım. Hep böyle kullanmamdan mı bilmiyorum ama kalkışlarda titreme yapıyordu ben de acaba baskı balata mı bitiyor diye düşünüyordum. Son değişimde usta tam ortada bıraktı. 1 ml daha katmam bunun üstüne doğrusu bu diye diretti. İnan ondan sonra rahatladı araba şimdi kalkışlarda daha sessiz ve titremiyor. Sanırım fazla koyunca basınç oluşturuyor içeride.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkese iyi forumlar. 2011 Volkswagen CC 1.8 TSI 50 bin km'deki aracım için yağ arayışındayım. Son servisinde Castrol Edge 5W-30 kullanılmış. Şu an aracın yaşı ve KM'si için 0W-30 öneren yağ seçici siteler var. Sizce 0W-30 mu kullanmalıyım yoksa 5W-30 kullanmaya devam mı etmeliyim? Hangi marka yağı tavsiye edersiniz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
0w-30 Liqui Moly Top Tec 4210 kullanılabilir,
2011 Avensisde 9-10 yıldır üreticinin önerdiği 0w-20 mobil1 advanced kullanıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 5 Haziran 2024; 4:8:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
size de iyi forumlar,
20 sene kadar önce, SAE 0W-30 yağlar aynı teknolojiye sahip 5W-30'lar gibi stabil olamazlardı. Bugün daha yüksek viskozite indeksli bazyağların yaygınlşması sayesinde bu pek geçerli değil. Bu sebeple eskiden 5W-30 tavsiye edilmiş motorlar için 0W-30 yağlar çıkabiliyor. Hatta bir ara, 0W-30 testlerini verebilecek bir iki tip yağı 5W-30 etiketiyle çıkardıklarını da hatırlıyorum.
Sizin dikkat etmeniz gereken VW'nin 500'lü standartları. VW motorlarında karter havalandırması yağı köpürtme eğiliminde olabiliyor. 500'lü standartlar özellikle köpürme için ekstra testler talep eder. 1.8 TSI için ilgili VW standardını karşıladığı sürece SAE 0W-30 kullanılabilir.
-
Teşekkürler cevaplarınız için. Liqui Moly'den uygun spesifikasyonlara sahip yağı almayı düşünüyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ekleme yapayım. Uzun süre yağ değişimi yapılmamış araçlarda engine flush kullanmak motorun belirli bölümlerinin tıkanıp yağsız çalışmasına sebep olabilir. Motor sorun göstermiyorsa kullanma taraftarı değilim ben.
-
Kapagını açmadıgınız sürece olmaz
-
Arkadaşlar herkese selam, vw grubunda aracın kitapçığında uzun ömürlü yağlama standartı olarak 503 00 çok kademeli kısmında da 502 00 standart ibaresi var. Fakat örnek olarak motul un birkaç yağında bu ibarenin 505 00 olduğunu gördüm. Sanırım mobil in esp sinde de aynı şey mevcut. Bahsettiğim yağ birkaç sene önceki üretiminde 502 00 şartnamesi de vardı, yenilerde yok. Artık bu yağ uygun değil midir anlamı mı çıkıyor, sizlere sormak istedim.
-
Renault araçlarda mesala RN17 Var artık. RN 17 Eski specleri 710/720 gibi eski şartnameleri karşılayan daha üst bir standart benzer birşey olabilir bir bakın.
-
Herkesin diline düşmüş bir söylem. Pratik hayatta kanıt olarak gösterebileceğiniz bir olay yaşadınız mı? Zaten balçıklaşmış kalıntıları gidermek için kullanılıyor bu yağ. Motul, shell, castrol vb. büyük yağ firmaları bunu düşünemiyor mu? Yönergeye uygun şekilde kullanırsanız bir problem yaşayacağınızı düşünmüyorum. Ayrıca durulama yağı vs. kullanılması gereksiz. Çünkü tüm bunlar düşünülmüş ve buna uygun çıkarılmış bir ürün bu. Yönergesinde de böyle bir şey yazmıyor zaten.
Kendim ilk defa 350bin kilometredeki aracımda kullandım, şu anda 390bin kilometrede. Her bakım kullanıyorum artık. Balçık falan yok motorumda ancak yağı inceltip daha fazla yağı daha kısa sürede tahliye etmemi sağladığı için kullanıyorum. Ayrıca yeni konan yağın daha uzun süre kararmadan durduğunu söyleyen arkadaşlar olmuştu forumda. Bu da zaten ürünün amacına yönelik bir iş yaptığını gösteriyor bize.
-
Pratik hayatta karşılaşamazssınız zaten çünkü zararını öyle hemen görebileceginiz birşey değil düzenli bakım yapılan araçlarda temizleyici katkıya gerek yok bir makine mühendisi olarak söylüyorum. Yağı incelten temizleyiciler sistemde kaldıkça aşındırıcı etki yaratacaktır. Eski yağı boşalttım yeni yağ koydum sistemde temizleyiciden kalmadı bunun zararı yok derseniz motorunuzu aşındırırsınız durulama yağı şart.
2. Mevzuya gelirsek temizleyici kullanılan motorlardaki yağın daha çabuk kararması mevzusuna bu kötü birşey bu demek oluyor ki motor içinde kalan katkı yeni koyduğunuz yağdaki temizleyici moleküllerin işini düzgün yapamamasına sebep oluyor kimyasal yapısını bozuyor motorunuzu aslında temiz tutayım derken kirletmiş oluyorsunuz.
-
İlgili konu hakkında Liqui Moly baş mühendisinden aldığım cevap şu şekilde.
İngilizce bilmeyen arkadaşlarımız için Türkçe çevirisini de alta yazıyorum.
"Sayın Müşteri,
Yağı değiştirdiğinizde yağın tamamını motordan çıkarmadığınızı ve az bir miktarın motorda kaldığını biliyoruz.
Bu nedenle aktif maddenin bir kısmı zamanla yağda nötralize olurken, katkı maddesindeki diğer temizleyici aktif maddeler de yağ ile birleşerek temizliğe devam eder.
Araç üreticisi ayrıca yağ değişiminden sonra motorda eski yağ kalıntısının kaldığını biliyor ve bunu da dikkate alıyor.
Dolayısıyla 4970 ml yeni yağ ilave edildikten sonra motor için herhangi bir tehlike oluşmaz. 3 veya 3,5 litre dolum kapasiteli daha küçük motorlarda bile katkı maddesinin motorda kalması konusunda herhangi bir sorun yaşanmamaktadır.
Ulm'dan saygılarımla
Ben. A.Harry Hartkorn
Uygulama teknolojisi için ekip lideri
Uygulama mühendisliği başkanı
Ar-Ge/uygulama mühendisliği"
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 7 Temmuz 2024; 21:31:7 >
-
Motor iç temizleyicilerini kullanmanın zararı olmaz, bu şehir efsanesidir yazılır gider internette zararlı diye. Sanayide yıllardır içindeki yağı kötü olan motorların içine mazot koyarak temizlik yaparlar. Motor içi temizleyicileri de mazotun yaptığından farklı birşey yapmıyor, içindeki malzemeler de uçucudur, bir süre sonra da motorda kalan sıvı buharlaşır. Motor iç temizleyiciler genelde daha çok ikinci el, geçmişinde yağ bakımları tam yapılıp yapılmadığı belli olmayan araçlarda kullanıyor.
Fakat burada sürekli belirttiğimiz gibi ülkemizde özellikle de büyükşehirlerde araç kullananlar 10 bin km veya 1 yıl, 200 bin km gibi belli km ve yaşı aşan araçlarda da yağın durumu eğer kötü ise 6 bin km veya 1 yılda bir değişim yapmak yeterli. Bu durumda motor iç temizleyiciye pek ihtiyacınız olmaz.
-
Vw 504 507 onayına sahip vag motor kullanıcıları.
Eğer Mobil 1 ESP kullanıyorsanız bundan sonra Mobil 1 ESP den devam etmenin bi anlamı olmadığını, yeni Opel onaylarını ve bmw ll-04 onayını aldıkları yeni formülünde çok fazla malzemeden çaldıklarını, yurt dışında bu yağın artık tahtta olmadığını belirtmeliyim. Aracımı aldığımdan bu yana 2. Bakımdan itibaren hep Mobil 1 ESP kullanan biri olarak artık Mobil 1 ESP almayacağımı belirtmeliyim (fiyat farkı aşırı olmadıkça)
Çünkü yeni formülde
Ester'i çıkartmışlar. POE düzeninde olan yağ PAO ya geçmiş. Esterle birlikte Mos2 dediğimiz katkı ayrı satılırken bu yağın kendisinde geliyordu fakat Molibden disülfür katkısınıda çıkarmışlar ve Group IV iken resmen Group III yağ grubuna düşmüş
Hatırlamayadağım bir çok katkı maddelerinde azaltmaya gitmişler ve bu haliyle Top Tec 4200, X-Clean+ gibi yağlardan farkı kalmadı. İsteyene kaynak atarım Türkçe alt yazılı olarak.
Liqui Moly Top Tec 4200 kullanıyorum şuan 10.000kmdedir, yağın ısınmaya karşı direncinden ve hızlı soğuması beni çok etkilemişti. Geçenlerde 4-5 km boyunca tapagaz bir şekilde gidip 255 km hıza kadar çıkmıştım devir 4400 civarıydı. Top speedi bıraktığımda yağ sıcaklığı 110 du sadece bu daha taze yağ değil fakat şöyle bi gerçek varki Top Tec 4200'ünde buharlaşma (NoAck) değeri çok fazla. Buda eksiltme sebebi
Bu yüzden aradaki 450-500₺ ye varan fark için Motul 8100 X-Clean+ a geri döneceğim aracımda. Bu konuda çok ciddiyim çok kafa yordum. Top tec 4200 2-2.1K iken X-Clean+ sadece 1600₺ civarı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 7 Temmuz 2024; 22:13:40 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam müsait bir vaktinizde,
Shell Helix Ultra 5w40,
Castrol Edge 5w40,
Castrol GTX 5w40,
Motul 8100 xcess gen2 5w40
yağlarının hangi yağ grubuna girdiklerini yazabilir misiniz. Aracım 400bin'e dayandı, dolayısıyla uzatmalara götürmek istiyorum iyi bir yağ ile.
-
Öyle elimde keşke bi döküman olsa neyin neye girdiğine dair. Benim bilgim sadece yabancı bir kaynak ve Mobil 1 ESP yle ilgili
Hangi yağın PAO veya POE olduğunu resmi sitesinden mail atmak dışında seçenek gözükmüyor. Tabi cevap verirlerse
Castrolü arabama hayatta koymam. Türk malı Lubex koyarım kafam 1000 kat daha rahat eder. Castrolün namı eskidendi. Deveden büyük Fil var
Shelli ise hammaddesi petrol değil doğalgaz oluşuna baya yükselmiştim fakat sektörü domine etmeye yetmedi demek ki. Shell motor yağının yaygınlığını hala göremiyorum 2018 den beri. O 5 yağ arasından Xcess 2. Jenerasyon formülüyle gayet mutlu eder diye düşünüyorum ve üzmez.
Valla kendi aracımda antifriz motul, fren hidroliği motul, bi motor yağı motul değildi artık oda olacak
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Marka Temsilcileri tabiki'de bu sorunun cevabını böyle verecek. Nasıl vermesini bekliyorsunuz ? Sattıgı ürünü kötüleyen bir marka çalışanı gördünüz mü hayatınızda ve kendinizle çelişiyorsunuz.
-
Sonuç itibariyle motora zarar verecek bir uygulama olsa, bu işlemi yaptıktan sonra durulama yağı kullanın demeleri gerekirdi.
Shell'e de mail attım. Hatta onlara direkt durulama yağı kullanmaya gerek var mı diye sormuştum. Hayır yok dediler. Evet deselerdi ürünlerini kötülemiş olmayacaklardı.
Yani farklı markalardaki farklı mühendislere danıştıktan sonra kullandım ben, seçim sizin.
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X