Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (937. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.909
Cevap
211
Favori
1.897.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 935936937938939
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Hocam ekstradan yapılacak olan yağ-filtre-flush masrafına aracınızdaki yağ kaçağını giderebiliyorsanız yapmayın derim şahsen. yani önce bi lifte alın tam olarak yağ kaçağı neden kaynaklanıyor ona bakın. belki terleme vardır belki turbolu araçsa turbodan kaçak vardır. yağ kaçağını gidermek ne kadar masraf çıkarıyor bunu öğrenin buna göre hareket edin.


    flush yapınca yağ kaçağı artar mı diye soruyorsanız, bu işlem keçe, contalara vs. zarar vermiyor. pratikte buralardaki kaçağı artırmaz diye düşünüyorum. araçtaki kurumlar eğer yağ kaçağını önlüyorsa zaten bu sağlıklı bir şey değil.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Hocam 260.000 de zaten mecburi olarak yağ bakımı yapılacak komple. Yapılırken de yağ kaçağını gidereceğiz elbette böyle binilmez o konuda içiniz rahat olsun.

    Ben normalde tek bir yağa çok bağlı kalamadığım için flush yapmıyordum fakat Mobil 1 ESP defterini kapattım, Liqui Moly Top Tec 4200 ise 2K yı geçen fiyatı var

    Bi elde kalıyor Motul 8100 X-Clean+. Bunu artık arabanın ömrü boyunca kullanacağım gibi duruyor. Fiyatı uygun çünkü.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Min-max arası ortalama 800 ml diye biliyorum,

    gösterdiğiniz şekilde 7000 km de yaklaşık 400 ml eksiltme gayet normal,

    bahsettiğiniz şekilde 4000 devir üzerindeki kullanımlarda yağ buharlaşması da gayet normal.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Liqui Moly Top Tec 4210 VW

    modelini araştırdınız mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Daha önce hiç eksiltme yapmıyordu hocam karter falan hep tertemiz çıkardı. Ağır bakımdan sonra yapmaya başladı. Çünkü alt taraf falan hep açılmıştı konusu var forumda. 250.000 de bakıma sokarken fark ettik alt kısma baya balata spreyi daldırmıştık.

    Bu yağ bakımda çözücez inşallah. Benim aracımda yağ kaçağı hiç yoktu çünkü

    4210 daha pahalı 2.300₺ bide 0w-30 kullanmam hocam. Aracıma 0w-30 koyduktan sonra turboyu gümletmiştim korkar oldum kaç bakımdır 5w30 kullanıyorum memnunum.

    Motulden artık devam edicem gibi. Mobil 1 ESP formülasyonunda düşüşe gitmeseydi vw 504-507 için en yağ oydu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    hava filtresi olarak ne kullanıyorsunuz?


    kitapçıkta 0w30 kullanılabilir diyorsa problem yaşamamanız lazım normalde

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Kitapçıkta sadece vw504-507 onaylı olcak diyo hatta dizelse vw 507 diye de tekrar belirtmiş.

    Yağ seçiciler 150.000 km altında 0w-30 öneriyor. Benimki 260.000 kmde.

    Hocam filtre hep mann tercih ediyorum ama bu bakımda filtron set alıcam. Yani ya mann ya filtron. Başka markaya çıkmam genelde. Türkiyede doğru düzgün Hengst yetkili distribütörü/satıcısı olsa Hengst deneyeceğim ama yok. Manndan bile kaliteli olduğunu söylüyorlar. Bu arada yurtdışında 10-15 tane yağ filtresi karşılaştırması yapmışlar ve MAHLE, MANNDAN Bİ TIK DAHA ÖNDEYDİ. Mahlede iyidir

    Arabayı aldığımızda 202.000 kmdeydi ve 0w-30 specific 504-507 ile yaptırmıştım bakımı. O zamanlar hava sıcak tabi 32-33 derece ya bi gün şehir içinde geziyorum normal sürüş halinde bile 100 derecelerdeydi sıcaklığı. Bi gün arkadaş yanımda şahit arabayı sıkıştırdık turbo gümledi. 0w-30 5w-30 ile arasındaki fark sadece düşük sıcaklık gibi gözüksede yurtdışında 0w-30 genel olarak 5w-30dan

    Ham yağ ağırlığı olarak daha hafif
    Yakıt ekonomisinde 0w-30 daha iyi
    Yüksek sıcak dayanımı 5w-30un daha iyiymiş

    0w-30 sonuç olarak bilemediğimiz şekilde 5w-30 dan aslında daha ince bi yağ

    Ben büyük ihtimalle sıkıştırırkende 120 derece üstlerini gördü ve turbo o yüzden gümledi. Turbo gümledikten sonra 5w-30 koydum ve yaz kış fark etmeksizin 53.000 km boyunca belki 40-50!defa top speed denemişimdir hiç tık demedi. En son zorladığımda devir 4.400, 255 km hız şeklinde 4-5 km sürdüm sonra ayağımı gazdan çekip süzülmeye bıraktım hemen yağ sıcaklığına baktım 110 a çıkmıştı. 0w-30 varken 110 un üstünü görecekti kesin ama kanıtlayamam

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 8 Temmuz 2024; 22:8:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Önemli olan HTHS,


    İnce viskozitenin ısı alışverişi daha iyi diye duymuştum ben. Yani daha çabuk ısınır ya da soğur. @Karbon 12 hocam siz daha iyi biliyorsunuz. Bu konuda görüşünüzü bizimle paylaşabilir misiniz?


    Bence yağdan değil de aracınızın turbosunun durumu iyi değilmiş gibi geldi bana. Öncesinde hangi filtreleri kullandılarsa artık, ilk sıkıştırmada elinizde kalmış gibi.


    Ama dediğiniz gibi de olabilir. Bu konu hakkında yorumda bulunmayacağım ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... 


    Filtre olarak orijinal vw fiyatlarına baktınız mı? Çok fark yoksa bu bakım orijinal kullanın. Ben de normalde Mann kullanırdım ancak bu bakım orijinal filtre fiyatından daha yükseğe satıldığını gördüm. Orijinale döndüm.


    Ekleme:


    Shell için 507 onayına sahip 5w30 ve 0w30 yağ arasındaki farka baktım, 100 derecedeki viskozite farkı birisi 11.9 diğeri 12.2 yani %2.5 luk bir fark var. bunun turbo kesmeye sebep olacağını düşünmüyorum ben.


    40 derecedeki viskozite arasında dağlar fark var. motor aşınmasının çoğunun aracın ilk çalıştırma aşamasından ısınana kadar olduğunu düşünürsek ben yerinizde olsam 0w30dan devam ederdim.


    örnek aldığım yağlar


    shell helix ultra av-l 5w30

    shell helix ultra av-l 0w30


    ect c2/c3 0w30 da aynı sanırım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 8 Temmuz 2024; 22:19:14 >




  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    İş işten geçti artık. Motordaki aşınmayı düşünmek için geç. Araç 0 kmden itibaren bende olsa anlarım. Yağ yakmadığı sürece kompresyonu çok önemli değil. Ara hızlanmada sollamada ve ne zaman güç talep ediyorsam geliyor o yeterli şimdilik.

    Motordaki aşınmaya gelene kadar;

    Enjektör
    Yeni turbo
    Şanzıman komple revizyon
    Komple alt takım + 4 amortisör yay
    Ön cam değişimi
    Ön farlar komple revizyon

    İşlemleri gerekiyor. Şu listeye bakınca zaten 100.000₺ üstü banko Zaten ben ilk bakımdan sonra mı ikinci bakımdan itibaren mi ney 10.000 kmde bir sokmaya başladım 15.000 de bir değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • viskositesi düşük sıvılar ısı iletiminde daha iyi ısıyı iletirler .

    viskosite arttıkça yağın akışkanlığı azalır ve moleküller arası sürtünme artacağı için yağımız bir yerden bir yere giderken kendisi ısı üretmeye başlar .

    Konunun anlaşılmasında ben genellikle abartılmış gerçeklik vizyonunu kullanmayı sevdiğim için aşağıdaki gibi bir örnek vereyim

    motorumuza yağ yerine bal koyduğumuzu ve araç içinde zamana dayalı yağ sıcaklığı gözlemlediğimizi düşünelim .

    bal viskositesi aynı sıcaklıkta herhangi bir multi viskositeli yağdan fazla olacağı için ,soğutma işlevünden çok motorun sıcaklığının daha fazla yükselmesine neden olacağı ve yağın sıcaklığının multi viskositeli yağlardan aynı süre içerisinde daha yüksek sıcaklığı gözlemleyebileceğimizi göreceksiniz .
    Bu nedenle fan ve radyatör sistemi motoru soğutmak için daha fazla çalışmak zorunda kalacaktır .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  •  ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    Alırım bi hayırlı olsununuzu. Filtrelerde yolda onlarıda buraya atıcam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun inşallah orijinaldir sahtesi çok oluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tyler Durden kullanıcısına yanıt
    Kıyasladım org hocam. Otoexpress diye bi satıcıdan aldım yetkili motul bayisi zaten galiba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    3-4yıldır oradan alıyorum %100 orjinal

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Hocam nasılsınız?

    Aldık yağı valla bi aksilik olmazsa bundan devam. Ben yoruldum en kaliteli VW 504/507 yağını araştırmaktan. İlk bakımda da bu yağı kullanmıştım sonra kullanmadım. Zaten 10.000 de bir değiştiriyorum

    Bugün sağ olsunlar 4 senedir yazılmayan cezayı bugün app plakadan yazdılar. Arabayla gezip tozma heveside bırakmadılar adamlar. Kasa inanılmaz boş. Belki bu zamana kadar 30 defa trafik polisi durdurmuştur beni (alkol muayenesi, normal rutin çevirme vs.) biride plakaya yazmadı. Hatta ben ilk seneler kontrol noktalarına gidip polislerden bizzat ben rica ettim "komiserim bu plakada bi sorun var mı" diye, hepsi bana plakanda bişey yok kardeşim mührü var diyip gönderdiler. Ama bugün beyfendiler kitledi. Orda bi yetkilide gelip koftiden mühüre parmağını dokundurup "yok yav sahte" cart curt dedi. Durumu izah ettiğimde de "o trafik polisleri bilmiyodur" dediler

    Bilmeyen trafik polisi oluyormuş hocam bunuda duyduk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Temmuz 2024; 23:48:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar herkese selam, uzun zamandır aracımda mobil 1 0w40 fs kullanıyorum ve eksiltme vs yok. Araç vw golf 4 1.6 16v 180k km olmak üzere. Yalnız özellikle yaz aylarında avans vurma sesi gibi ani gaza yüklenmelerde(düşük devirde) ses yapıyor. Acaba 5w40 a geçiş yapsam mı yoksa eksiltme olmadığı ve araç artık bu yağa alıştığı için hiç kurcalamasam mı?
    İşin ilginç yanı bundan önce 5/40 motul specific ve x-clean kullanmıştım. Dipnot olarak belirtmek istedim. Şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinanozk kullanıcısına yanıt
    Motul yağ seçici yazıp motor kodunuza göre aratırsanız daha iyi olur orada soruyor 150 bin km üstü mü altı mı diye. Üstünü seçince yağı öneriyor. Daha önce 5/40 koyulduğu için motor ona alışmıştır yüksek ihtimal

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shell Helix Ultra Pro AV-L 0W-30 yok. Hiçbir yerde bulamıyorum

  • paladinho kullanıcısına yanıt

    helix ultra c2/c3 0w30 şartnamelerine bakın muhtemelen aracınızın şartnamesini karşılıyordur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinanozk kullanıcısına yanıt

    0w-40 ince değildirki

    5w-30 ile 5w-40 arasında kaliteli bir yağdır,

    belki Lpg nedeniyle subap şıkırtısı başgöstermeye başlamış olabilir.

    Avans için; distribitör bakımı ve triger kayışı gerginliğini kontrol etmekte fayda var,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 19 Temmuz 2024; 8:40:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 935936937938939
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.