Hocam ekstradan yapılacak olan yağ-filtre-flush masrafına aracınızdaki yağ kaçağını giderebiliyorsanız yapmayın derim şahsen. yani önce bi lifte alın tam olarak yağ kaçağı neden kaynaklanıyor ona bakın. belki terleme vardır belki turbolu araçsa turbodan kaçak vardır. yağ kaçağını gidermek ne kadar masraf çıkarıyor bunu öğrenin buna göre hareket edin. flush yapınca yağ kaçağı artar mı diye soruyorsanız, bu işlem keçe, contalara vs. zarar vermiyor. pratikte buralardaki kaçağı artırmaz diye düşünüyorum. araçtaki kurumlar eğer yağ kaçağını önlüyorsa zaten bu sağlıklı bir şey değil. |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (937. sayfa)
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
-
-
Hocam 260.000 de zaten mecburi olarak yağ bakımı yapılacak komple. Yapılırken de yağ kaçağını gidereceğiz elbette böyle binilmez o konuda içiniz rahat olsun.
Ben normalde tek bir yağa çok bağlı kalamadığım için flush yapmıyordum fakat Mobil 1 ESP defterini kapattım, Liqui Moly Top Tec 4200 ise 2K yı geçen fiyatı var
Bi elde kalıyor Motul 8100 X-Clean+. Bunu artık arabanın ömrü boyunca kullanacağım gibi duruyor. Fiyatı uygun çünkü.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Min-max arası ortalama 800 ml diye biliyorum,
gösterdiğiniz şekilde 7000 km de yaklaşık 400 ml eksiltme gayet normal,
bahsettiğiniz şekilde 4000 devir üzerindeki kullanımlarda yağ buharlaşması da gayet normal.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Liqui Moly Top Tec 4210 VW
modelini araştırdınız mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha önce hiç eksiltme yapmıyordu hocam karter falan hep tertemiz çıkardı. Ağır bakımdan sonra yapmaya başladı. Çünkü alt taraf falan hep açılmıştı konusu var forumda. 250.000 de bakıma sokarken fark ettik alt kısma baya balata spreyi daldırmıştık.
Bu yağ bakımda çözücez inşallah. Benim aracımda yağ kaçağı hiç yoktu çünkü
4210 daha pahalı 2.300₺ bide 0w-30 kullanmam hocam. Aracıma 0w-30 koyduktan sonra turboyu gümletmiştim korkar oldum kaç bakımdır 5w30 kullanıyorum memnunum.
Motulden artık devam edicem gibi. Mobil 1 ESP formülasyonunda düşüşe gitmeseydi vw 504-507 için en yağ oydu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
hava filtresi olarak ne kullanıyorsunuz?
kitapçıkta 0w30 kullanılabilir diyorsa problem yaşamamanız lazım normalde
-
-
Önemli olan HTHS,
İnce viskozitenin ısı alışverişi daha iyi diye duymuştum ben. Yani daha çabuk ısınır ya da soğur. @Karbon 12 hocam siz daha iyi biliyorsunuz. Bu konuda görüşünüzü bizimle paylaşabilir misiniz?
Bence yağdan değil de aracınızın turbosunun durumu iyi değilmiş gibi geldi bana. Öncesinde hangi filtreleri kullandılarsa artık, ilk sıkıştırmada elinizde kalmış gibi.
Ama dediğiniz gibi de olabilir. Bu konu hakkında yorumda bulunmayacağım
Filtre olarak orijinal vw fiyatlarına baktınız mı? Çok fark yoksa bu bakım orijinal kullanın. Ben de normalde Mann kullanırdım ancak bu bakım orijinal filtre fiyatından daha yükseğe satıldığını gördüm. Orijinale döndüm.
Ekleme:
Shell için 507 onayına sahip 5w30 ve 0w30 yağ arasındaki farka baktım, 100 derecedeki viskozite farkı birisi 11.9 diğeri 12.2 yani %2.5 luk bir fark var. bunun turbo kesmeye sebep olacağını düşünmüyorum ben.
40 derecedeki viskozite arasında dağlar fark var. motor aşınmasının çoğunun aracın ilk çalıştırma aşamasından ısınana kadar olduğunu düşünürsek ben yerinizde olsam 0w30dan devam ederdim.
örnek aldığım yağlar
shell helix ultra av-l 5w30
shell helix ultra av-l 0w30
ect c2/c3 0w30 da aynı sanırım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 8 Temmuz 2024; 22:19:14 >
-
İş işten geçti artık. Motordaki aşınmayı düşünmek için geç. Araç 0 kmden itibaren bende olsa anlarım. Yağ yakmadığı sürece kompresyonu çok önemli değil. Ara hızlanmada sollamada ve ne zaman güç talep ediyorsam geliyor o yeterli şimdilik.
Motordaki aşınmaya gelene kadar;
Enjektör
Yeni turbo
Şanzıman komple revizyon
Komple alt takım + 4 amortisör yay
Ön cam değişimi
Ön farlar komple revizyon
İşlemleri gerekiyor. Şu listeye bakınca zaten 100.000₺ üstü banko Zaten ben ilk bakımdan sonra mı ikinci bakımdan itibaren mi ney 10.000 kmde bir sokmaya başladım 15.000 de bir değil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
viskositesi düşük sıvılar ısı iletiminde daha iyi ısıyı iletirler .
viskosite arttıkça yağın akışkanlığı azalır ve moleküller arası sürtünme artacağı için yağımız bir yerden bir yere giderken kendisi ısı üretmeye başlar .
Konunun anlaşılmasında ben genellikle abartılmış gerçeklik vizyonunu kullanmayı sevdiğim için aşağıdaki gibi bir örnek vereyim
motorumuza yağ yerine bal koyduğumuzu ve araç içinde zamana dayalı yağ sıcaklığı gözlemlediğimizi düşünelim .
bal viskositesi aynı sıcaklıkta herhangi bir multi viskositeli yağdan fazla olacağı için ,soğutma işlevünden çok motorun sıcaklığının daha fazla yükselmesine neden olacağı ve yağın sıcaklığının multi viskositeli yağlardan aynı süre içerisinde daha yüksek sıcaklığı gözlemleyebileceğimizi göreceksiniz .
Bu nedenle fan ve radyatör sistemi motoru soğutmak için daha fazla çalışmak zorunda kalacaktır .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
-
Hayırlı olsun inşallah orijinaldir sahtesi çok oluyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kıyasladım org hocam. Otoexpress diye bi satıcıdan aldım yetkili motul bayisi zaten galiba
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
3-4yıldır oradan alıyorum %100 orjinal
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam nasılsınız?
Aldık yağı valla bi aksilik olmazsa bundan devam. Ben yoruldum en kaliteli VW 504/507 yağını araştırmaktan. İlk bakımda da bu yağı kullanmıştım sonra kullanmadım. Zaten 10.000 de bir değiştiriyorum
Bugün sağ olsunlar 4 senedir yazılmayan cezayı bugün app plakadan yazdılar. Arabayla gezip tozma heveside bırakmadılar adamlar. Kasa inanılmaz boş. Belki bu zamana kadar 30 defa trafik polisi durdurmuştur beni (alkol muayenesi, normal rutin çevirme vs.) biride plakaya yazmadı. Hatta ben ilk seneler kontrol noktalarına gidip polislerden bizzat ben rica ettim "komiserim bu plakada bi sorun var mı" diye, hepsi bana plakanda bişey yok kardeşim mührü var diyip gönderdiler. Ama bugün beyfendiler kitledi. Orda bi yetkilide gelip koftiden mühüre parmağını dokundurup "yok yav sahte" cart curt dedi. Durumu izah ettiğimde de "o trafik polisleri bilmiyodur" dediler
Bilmeyen trafik polisi oluyormuş hocam bunuda duyduk
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Temmuz 2024; 23:48:50 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaşlar herkese selam, uzun zamandır aracımda mobil 1 0w40 fs kullanıyorum ve eksiltme vs yok. Araç vw golf 4 1.6 16v 180k km olmak üzere. Yalnız özellikle yaz aylarında avans vurma sesi gibi ani gaza yüklenmelerde(düşük devirde) ses yapıyor. Acaba 5w40 a geçiş yapsam mı yoksa eksiltme olmadığı ve araç artık bu yağa alıştığı için hiç kurcalamasam mı?
İşin ilginç yanı bundan önce 5/40 motul specific ve x-clean kullanmıştım. Dipnot olarak belirtmek istedim. Şimdiden teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motul yağ seçici yazıp motor kodunuza göre aratırsanız daha iyi olur orada soruyor 150 bin km üstü mü altı mı diye. Üstünü seçince yağı öneriyor. Daha önce 5/40 koyulduğu için motor ona alışmıştır yüksek ihtimal
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Shell Helix Ultra Pro AV-L 0W-30 yok. Hiçbir yerde bulamıyorum
-
helix ultra c2/c3 0w30 şartnamelerine bakın muhtemelen aracınızın şartnamesini karşılıyordur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
0w-40 ince değildirki
5w-30 ile 5w-40 arasında kaliteli bir yağdır,
belki Lpg nedeniyle subap şıkırtısı başgöstermeye başlamış olabilir.
Avans için; distribitör bakımı ve triger kayışı gerginliğini kontrol etmekte fayda var,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 19 Temmuz 2024; 8:40:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X