Bir kaç gündür içten yanmalı motorların çalışma prensiplerini öğrenmeye çalışıyorum ama motor yataklarının işlevini tam olarak anlayamadım, kimsede açıklamamış. Sonuçta piston kolları krank miline direkt bağlanabilecek yapıda bir de bunun içine neden yatak konuluyor?
Herhalde pistonlar pahalı parçalar direkt kranka bağlanırsa çabuk deforme olur, pistonun direkt deforme olmaması için araya bir eleman daha konuluyor diye düşündüm ama emin değilim. Bilen varsa lütfen aydınlatsın
Yatak dedikleri şey burç tur.
Burç diye aratırsan daha iyi anlarsın.
Sürtünme olan yerlere koyulur. Sürtünen malzemeden farklı malzeme kullanılır. Mesela pirinç yada bakır gibi.
Mesela Krank üzerine takılan piston kolları krank üzerinde dönerken sürtünmeden dolayı aşınmaması için takılır.
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
Yatak dedikleri şey burç tur.
Burç diye aratırsan daha iyi anlarsın.
Sürtünme olan yerlere koyulur. Sürtünen malzemeden farklı malzeme kullanılır. Mesela pirinç yada bakır gibi.
Mesela Krank üzerine takılan piston kolları krank üzerinde dönerken sürtünmeden dolayı aşınmaması için takılır.
Bildiğim kadarıyla burç olarak adlandırılan bir nevi yatakta diyebileceğimiz parça piston kolunun piston pimi ile birleştiği yerde parça kol burcu olarak adlandırılır kol yatağı ise piston kolu ile krankın ana yatak ise krank ile motor bloğunun birleştği kısımda kullanan yataklara kullanılan adlandırma.
Metalurji. sıkışırsa başka ısınırsa başka soğursa başka tepki veren metalle anlaşmak zor araya birini koymak gerekiyor
Krank zemini diyebiliriz aşınmayı onlemek icin yapilmis bir malzeme ornek mesela yatak sarma olayina bakın yagsiz kaldigi icin asiri surtunmeden ve ısıdan dolayi o burçlari aşındırır ve sıkışır.
Direksiyonda da yatak vardır ufak da olsa. dedikleri gibi amaç surtunmeyi azaltmak
sabaha kadar tartışın, hatta gunlerce yıllarca bu konuları tartışın, sohbet edin ben de bildiğim yerlerde katılırım. Yıllardır merak edip araştırdığım şeylerden biridir icten yanmali motorlar. Asil konu araçlar tabii.
Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim, anladığım kadarıyla piston kollarının bağlantı bölgelerinin genleşme sorunları var. Bunun önüne geçebilmek için yatak konuluyor.
Peki piston kuvvete tepki verip, kranka kuvvet uyguladığında acaba yataklar da dönme haraketi oluyor mu yoksa sabit mi kalıyolar sürekli
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme