ARKADAŞLAR HERKESE MERHABA DÜN ARABAMI BOSTANCI SANAYİDE NİSSAN GÜNEY SERVİSE BIRAKTIM MOTOR SÖKÜLDÜ SEGMANLAR KAYNAMIŞ BİRDE 4,SİLİNDİRDE AŞINMA TESPİT EDİLDİ %8-10 ARASI BU YÜZDEN HONLAMA YAPILIP BİR ÜST PİSTONA GECECEĞİZ ANCAK BENİM MERAK ETTİĞİM BU AŞINMA MİKTARI MAX NE KADAR OLMALI??? TOLARANSLAR NEREYE KADAR...
konuyu ilgiyle takip ediyorum. teknik bilgisi olan arkadaşlar bekliyoruz...
yokmu arkadaşlar konu hakkında bilgisi olan..
araç nedir hocam hangi motora sahip bunları yazmanız gerekişr
%8 - 10 aşınma nedir? kim söyledi?
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
araç nedir hocam hangi motora sahip bunları yazmanız gerekişr
araç 2003 nissan primera tekna
quote:
Orijinalden alıntı: k2fg9
%8 - 10 aşınma nedir? kim söyledi?
valla hocam nedir bende bilmiyom ustanın dediği 'rektefiyecinin ölçümlerinde 4, piston üzerinde yüzde 8 ikinci rektefiyecinin ölçümünde yüzde 10 aşınma var dedi..
quote:
Orijinalden alıntı: senturks34
valla hocam nedir bende bilmiyom ustanın dediği 'rektefiyecinin ölçümlerinde 4, piston üzerinde yüzde 8 ikinci rektefiyecinin ölçümünde yüzde 10 aşınma var dedi..
Silindirde %8 aşınma ne demek yahu?
Çikolatadan mı bu arabanın motor bloğu yada bilen birileri aydınlatsın nasıl %8 olabiliyor aşınma?
Silindir çapı 76 mm imiş, %8 i 6,08 mm yapar.
Segman için bile %8 büyük bi değer bırakın silindiri.
Nitrogliserin koydunuzda motor fln mı patladı ne oldu nasıl oldu bu %8 ? :D
Araçta lpg var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: k2fg9
quote:
Orijinalden alıntı: senturks34
valla hocam nedir bende bilmiyom ustanın dediği 'rektefiyecinin ölçümlerinde 4, piston üzerinde yüzde 8 ikinci rektefiyecinin ölçümünde yüzde 10 aşınma var dedi..
Silindirde %8 aşınma ne demek yahu?
Çikolatadan mı bu arabanın motor bloğu yada bilen birileri aydınlatsın nasıl %8 olabiliyor aşınma?
Silindir çapı 76 mm imiş, %8 i 6,08 mm yapar.
Segman için bile %8 büyük bi değer bırakın silindiri.
Nitrogliserin koydunuzda motor fln mı patladı ne oldu nasıl oldu bu %8 ? :D
silindir gömleğinde imiş aşınma ben bişe yapmadım bana böle sattılar bizde yedik..
quote:
Orijinalden alıntı: Jeandan
Araçta lpg var mı?
evet lpg var yeni takılmış yeni bakımını yaptırmıştım...
quote:
Orijinalden alıntı: k2fg9
quote:
Orijinalden alıntı: senturks34
valla hocam nedir bende bilmiyom ustanın dediği 'rektefiyecinin ölçümlerinde 4, piston üzerinde yüzde 8 ikinci rektefiyecinin ölçümünde yüzde 10 aşınma var dedi..
Silindirde %8 aşınma ne demek yahu?
Çikolatadan mı bu arabanın motor bloğu yada bilen birileri aydınlatsın nasıl %8 olabiliyor aşınma?
Silindir çapı 76 mm imiş, %8 i 6,08 mm yapar.
Segman için bile %8 büyük bi değer bırakın silindiri.
Nitrogliserin koydunuzda motor fln mı patladı ne oldu nasıl oldu bu %8 ? :D
valla hocam nedir bende bilmiyom ustanın dediği 'rektefiyecinin ölçümlerinde 4, piston üzerinde yüzde 8 ikinci rektefiyecinin ölçümünde yüzde 10 aşınma var dedi..
Silindirde %8 aşınma ne demek yahu?
Çikolatadan mı bu arabanın motor bloğu yada bilen birileri aydınlatsın nasıl %8 olabiliyor aşınma?
Silindir çapı 76 mm imiş, %8 i 6,08 mm yapar.
Segman için bile %8 büyük bi değer bırakın silindiri.
Nitrogliserin koydunuzda motor fln mı patladı ne oldu nasıl oldu bu %8 ? :D
aynen ... ancak bu aşınma miktarı max ne kadar olmalı acepppp
Honlama lafı geçtiğine göre olmaması gereken bir noktama ben size söyleyeyim hiç olmaması lazım normalde aşındıkça yağ yakmaya başlar zaten
Tek silindirin kropaj yapması garip, krank, kep ve yataklara baktırmanızı öneririm. Yataklarda tansiyon düşmesi varsa buda kropaja sebep olabilir. Bahsettiğiniz aşınma miktarı aracın motor tasarımına göre değişebiliyor. Gömleklerin tasarımı önemli, genelde en fazla 1mm. honlama yapılır orjinal silindirlerde bazı motorlarda ise 0.5mm den ileri gidilmez. Bu silindir ve gömlek çapınız ile alakalı zaten rektefiyeci gereken ölçümleri yaptıktan sonra size söyleyecektir ne yapılabilir ne yapılamaz. Fazla honlama aracın hararet yapmasına sebep olabilir. Ayrıca kullanacağınız silindir kapak contası ölçüsü diğer silindir çaplarından dolayı mecburen OEM olması gerektiğinden dolayı, çap büyütülen silindirde sorun yaşanabilir. Conta yakma, aracınız yüksek sıkıştırma ise pistonun contaya vurması vs. gibi. Bence maliyetten kaçmayıp motor tasarımınız uygun ise aşınan silindire orjinal gömlek çaktırıp orjinal piston kullanın. Tek silindirin honlanması ve piston değiştirilip çap büyütülmesi benim bakış açıma ters düşüyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme