Şimdi Ara

Motordan Anlamıyorum. Bir bakın:)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar araçlarda 1.2 diye oranlar var ve en düşük olani en ucuzudur ama anladığım kadariyla sakat ve riskli. Peki iyisi veya normali için ideal olan değer nedir? veya nasil özelliklerdir.

    Mesela uzun yola çıkabilen,az yakıt yakan (bbelki lpg olabilr ama) yokuşlarda vs. sorun yaşamayan.



  • En güzeli 1.6 motordur. Hem şehir içi hem uzun yolda idealdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    En güzeli 1.6 motordur. Hem şehir içi hem uzun yolda idealdir.


    bari fiyat için de düşünseydiniz onlar da çok pahalı:D
  • dominic toretto arkadaşın belirttiği gibi 1.6 idealdir ama dizel olmak şartı ile.. 1.6 benzinli ve atmosferik motorlu bir araçla üzülürsünüz.. çekiş gücü zayıftır hep gaza basıp üst devirlerde gitmek zorunda kalırsınız.. turbo benzinli de fena değildir ama turbo nedeniyle gaza basmak hoşunuza gideceği için bu defa da benzin tüketimi çok gelebilir.. en ideali turbo dizel 1.6 litre motorlu bir araçtır..

    benzinliden biraz daha pahalıdır ama en azından sonra benzinliden yaka silkip bir de lpg taktırmakla uğraşmazsınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 22 Şubat 2013; 16:46:52 >
  • Bence de günümüzde en ideali 1.6.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Bence de günümüzde en ideali 1.6.


    bazi araçlarda 1.6 yok da 1.4 veya 1.5 var bu ne demek oluyor?
  • 2.0 motor vergisi yüksek olmasa en tercih edilesi motor benim için.Ama 1.6 kullanıyoruz mecbur .Suv a geçmek istiyorum otomatikler hep 2.0..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Focus neden bu kadar pahalı !
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.6 motor en iyisidir tabii ki , 1.5 dizel motorlar var onlarda çok iyi. (CRDİ, DCİ vs.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    bazi araçlarda 1.6 yok da 1.4 veya 1.5 var bu ne demek oluyor?

    Motordaki yanma odalarının litre cinsinden toplam hacmini ifade eden rakamlar. Motorun büyüklüğü de diyebilirsiniz. Normalde ne kadar büyükse o kadar güçlü olur, fakat yakıt tüketimi de büyüyen motor hacmi ile artar.

    Bu hacimler teknik dökümanlarda normalde cc (santimetreküp) cinsinden belirtilir fakat ifadelerde kolaylık sağlaması açısından litreye yuvarlanırlar.

    Atıyorum gerçekte 1560 cc, 1598 cc gibi rakamlar vardır, bunlara kısaca 1.6 litre motor denir.

    Yani kısaca bu rakamlar motor hacimleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    bazi araçlarda 1.6 yok da 1.4 veya 1.5 var bu ne demek oluyor?

    Motordaki yanma odalarının litre cinsinden toplam hacmini ifade eden rakamlar. Motorun büyüklüğü de diyebilirsiniz. Normalde ne kadar büyükse o kadar güçlü olur, fakat yakıt tüketimi de büyüyen motor hacmi ile artar.

    Bu hacimler teknik dökümanlarda normalde cc (santimetreküp) cinsinden belirtilir fakat ifadelerde kolaylık sağlaması açısından litreye yuvarlanırlar.

    Atıyorum gerçekte 1560 cc, 1598 cc gibi rakamlar vardır, bunlara kısaca 1.6 litre motor denir.

    Yani kısaca bu rakamlar motor hacimleri.


    TEŞEKKÜR Ederim. o zaman 1.4 veya 1.5 de alabiliriz bizi boğmaz veya sıkıntıya sokmaz:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    bazi araçlarda 1.6 yok da 1.4 veya 1.5 var bu ne demek oluyor?

    Motordaki yanma odalarının litre cinsinden toplam hacmini ifade eden rakamlar. Motorun büyüklüğü de diyebilirsiniz. Normalde ne kadar büyükse o kadar güçlü olur, fakat yakıt tüketimi de büyüyen motor hacmi ile artar.

    Bu hacimler teknik dökümanlarda normalde cc (santimetreküp) cinsinden belirtilir fakat ifadelerde kolaylık sağlaması açısından litreye yuvarlanırlar.

    Atıyorum gerçekte 1560 cc, 1598 cc gibi rakamlar vardır, bunlara kısaca 1.6 litre motor denir.

    Yani kısaca bu rakamlar motor hacimleri.


    TEŞEKKÜR Ederim. o zaman 1.4 veya 1.5 de alabiliriz bizi boğmaz veya sıkıntıya sokmaz:)

    1.4 bilmem ama 1.5 boğmaz. özellikle dizel olursa. 1,4 TSI SuperB kullandım bir süre. Araba gerçekten iyiydi. Dik rampalarda bile zorlanmadan kalkardı. Küçük motordan büyük beygir üretince böyle oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    bazi araçlarda 1.6 yok da 1.4 veya 1.5 var bu ne demek oluyor?

    Motordaki yanma odalarının litre cinsinden toplam hacmini ifade eden rakamlar. Motorun büyüklüğü de diyebilirsiniz. Normalde ne kadar büyükse o kadar güçlü olur, fakat yakıt tüketimi de büyüyen motor hacmi ile artar.

    Bu hacimler teknik dökümanlarda normalde cc (santimetreküp) cinsinden belirtilir fakat ifadelerde kolaylık sağlaması açısından litreye yuvarlanırlar.

    Atıyorum gerçekte 1560 cc, 1598 cc gibi rakamlar vardır, bunlara kısaca 1.6 litre motor denir.

    Yani kısaca bu rakamlar motor hacimleri.


    TEŞEKKÜR Ederim. o zaman 1.4 veya 1.5 de alabiliriz bizi boğmaz veya sıkıntıya sokmaz:)

    1.4 bilmem ama 1.5 boğmaz. özellikle dizel olursa. 1,4 TSI SuperB kullandım bir süre. Araba gerçekten iyiydi. Dik rampalarda bile zorlanmadan kalkardı. Küçük motordan büyük beygir üretince böyle oluyor.


    teşekkür ederim cevap için şundan sordum ben clio'nun 2013'ünden almayi veya fiesta 2013 den almayi düşünüyorum da ucuz olarak clio da 1.5 dci var 75 bg ne demek se:D fiesta da da Trend 1.6i 10 var ama benzinli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: SunQue

    bazi araçlarda 1.6 yok da 1.4 veya 1.5 var bu ne demek oluyor?

    Motordaki yanma odalarının litre cinsinden toplam hacmini ifade eden rakamlar. Motorun büyüklüğü de diyebilirsiniz. Normalde ne kadar büyükse o kadar güçlü olur, fakat yakıt tüketimi de büyüyen motor hacmi ile artar.

    Bu hacimler teknik dökümanlarda normalde cc (santimetreküp) cinsinden belirtilir fakat ifadelerde kolaylık sağlaması açısından litreye yuvarlanırlar.

    Atıyorum gerçekte 1560 cc, 1598 cc gibi rakamlar vardır, bunlara kısaca 1.6 litre motor denir.

    Yani kısaca bu rakamlar motor hacimleri.


    TEŞEKKÜR Ederim. o zaman 1.4 veya 1.5 de alabiliriz bizi boğmaz veya sıkıntıya sokmaz:)

    1.4 bilmem ama 1.5 boğmaz. özellikle dizel olursa. 1,4 TSI SuperB kullandım bir süre. Araba gerçekten iyiydi. Dik rampalarda bile zorlanmadan kalkardı. Küçük motordan büyük beygir üretince böyle oluyor.


    teşekkür ederim cevap için şundan sordum ben clio'nun 2013'ünden almayi veya fiesta 2013 den almayi düşünüyorum da ucuz olarak clio da 1.5 dci var 75 bg ne demek se:D fiesta da da Trend 1.6i 10 var ama benzinli

    Bende 1.5 DCI 65 Bg var. Sakin kullanan biriyim. Sakin tabiatlıyım. Bana yetiyor. Hiç bir yerde tıkanma yapmıyor.




  • 1.6 multijet
  • Valla işin açığı 1.0 motorların ben çok sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Benim için konfor olsun arabanın içine ses almasın isterse 0-100 30 saniye olsun. Ben varım yeterki konforum olsun :(
  • 1.2 ya da 1.0 turbo motorlar artık günümüzde 1.6 atmosferik gücünü verebiliyor hatta 1.8 motorların torkunu bizlere sunabiliyor. Turbo boşluğu var gerçi kabul ama trafikte beklediğiniz dakikalarda yüksek silindir hacmine sahip araçlar gibi boşa yakıt yakmazsınız.

    Kısaca şehiriçi öncelikliyse küçük motor + turbo tercih edin. Uzun yolsa biraz daha büyük motor + turbo. Dediğim gibi 1.2 turbo ile 1.4 turbo insanlara çok farklı geliyor ama esasında değil. Sonuçta 1.4 motor da çok küçük bir motor.

    1.2, 1.3, 1.4 abd'ye bakarsan 1.6 de gayet ufak.

    1.2 ile 1.4 arasında silindir başına 50cc fark eder. Bu da ölümcül değerler değl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    1.2 ya da 1.0 turbo motorlar artık günümüzde 1.6 atmosferik gücünü verebiliyor hatta 1.8 motorların torkunu bizlere sunabiliyor. Turbo boşluğu var gerçi kabul ama trafikte beklediğiniz dakikalarda yüksek silindir hacmine sahip araçlar gibi boşa yakıt yakmazsınız.

    Kısaca şehiriçi öncelikliyse küçük motor + turbo tercih edin. Uzun yolsa biraz daha büyük motor + turbo. Dediğim gibi 1.2 turbo ile 1.4 turbo insanlara çok farklı geliyor ama esasında değil. Sonuçta 1.4 motor da çok küçük bir motor.

    1.2, 1.3, 1.4 abd'ye bakarsan 1.6 de gayet ufak.

    1.2 ile 1.4 arasında silindir başına 50cc fark eder. Bu da ölümcül değerler değl.

    teşekkürler cevap için

    ben kararirimi verdim gibi 2012 veya 2013 model fiesta alacağım. peki ucuzluk ve kalite bakımından hangi motora sahip araç işimi görür




  • araba dediğin hacimli olur. siz 1.6 alın sıze yeter tabı ama hacim herşeydır bunuda bilin diye yazdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    dominic toretto arkadaşın belirttiği gibi 1.6 idealdir ama dizel olmak şartı ile.. 1.6 benzinli ve atmosferik motorlu bir araçla üzülürsünüz.. çekiş gücü zayıftır hep gaza basıp üst devirlerde gitmek zorunda kalırsınız.. turbo benzinli de fena değildir ama turbo nedeniyle gaza basmak hoşunuza gideceği için bu defa da benzin tüketimi çok gelebilir.. en ideali turbo dizel 1.6 litre motorlu bir araçtır..

    benzinliden biraz daha pahalıdır ama en azından sonra benzinliden yaka silkip bir de lpg taktırmakla uğraşmazsınız..

    1,6 atmosferik performansı kötü değil bizim aracın 0-100 9,7sn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    araba dediğin hacimli olur. siz 1.6 alın sıze yeter tabı ama hacim herşeydır bunuda bilin diye yazdım

    ya onlar 40.000 TL en az ben isterim 30.000 kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SunQue -- 23 Şubat 2013; 16:04:48 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.