Şimdi Ara

Motorsiklet Önerisi ve Bir Kaç Soru İşareti (Scooter)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba forumdaşlar,


    istanbulda sehir ici kullanmak icin bir 50cc scooter almayi planliyorum. Vespalar cok hosuma gidiyor ama 50cc vespa almak ne kadar mantikli bilmiyorum. Cunku 30.000 edecek bir motor olmadigini dusunuyorum 50cc nin. Bir suru farkli model var piyasaya cok yabanciyim.

    10.000 dolaylarinda dusunuyorum acikcasi ama 13-15 e de zorlayabilirim eger cok oneriyorsaniz.

    Benim icin onemli diger bir ayrintisi da ikinci el piyasasinin olmasi. Gerektiginde kolayca elden cikartabilmek istiyorum.

    Bir diger sorum su; yagmurlu havalarda kullanmak uygun mu? Ne kadar guvenli? Hangi ekipmanlar gerekir yagmurlu havalarda? (Scooteri modifiye edip hizlandirmayi dusunmuyorum. 40-45 km hiz benim icin yeterli. Gunluk kullanmayi planladigim mesafe tek yon 10km falan. Bolge: uskudar)

    Bir de trafik sigortasi mevzusu var. Zorunlu degilmis ancak ben yaptirmayi dusunuyorum. Bi kac yerde yaptirilsa bile 50cc yasa ile muaf tutuldugu icin kazalarda teminat disi denilerek sigorta karsilamiyormus magduriyetler yasaniyormus. Bu konuda bilgisi/tecrubesi olan var mi?

    Son olarak; motorsiklette once guvenlik; bu baglamda hangi ekipmanlar alinmali, nelere ne kadar verilmeli piyasada onlarca farkli urun var.

    Siz motorsiklet kullanicilari deneyimlerinizi onerilerinizi aktarirsaniz cok mutlu olurum.

    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaidk -- 19 Ağustos 2020; 13:45:26 >







  • Şu cevabınızla konuyla ilgili ne kadar bilgisiz olduğunuz gösterdiniz.

    Motosiklet MONTU bildiğimiz mont değildir. İçinde omuz, dirsek ve sırt korumaları olan bir monttur. Gidip bir motosiklet mağazasından mont denerseniz anlayacaksınız. Olası bir düşme ve asfaltta SÜRTÜNME halinizde sizi koruyacak ve parçalanmaması gereken monttur. Normal montla binerseniz yere düştüğünüz an parçalanır ve deriniz asfalta sürtünmeye başlar. Deri ve asfalt arasında kaza anında inanılmaz bir ısı açığa çıkar ve derinizi parçalar. Sakat kalırsınız. Sinir kaybedersiniz. SAKIN NORMAL MONTLA BİNMEYİN.

    BOT MESELESİ de aynı. CAT gibi botlarla binerseniz kaza anında bileğiniz kırılır. MOTOSİKLET BOTU denen şey topuk, ayak parmakları ve bileklerinde sert, bükülmez korumalar olup, ayak tabanından da BÜKÜLMEYEN yapıya sahip botlardır. Botların fiyatı arttıkça sürtünmeye dayanıklılık, dahili korumaların kalitesi, bilek uzunluğu ve ekstradan kaval kemiği koruması bulunur.

    PANTOLON meselesinde de motosiklet pantolonları aramid yani "KEVLAR" kumaş eklentilidir. Yani yere düşüp sürtündüğünüzde yanmaz, parçalanmaz. Aynı zamanda dizlerinde ve sağ sol bel tarafınızda korumalar olur. Bu korumalar içine sığacak kadar cepler yapıldığı için dizlik gibi yere düştüğünüzde yerinden çıkma riski olmaz. Çünkü DİZLİKLER kumaş cırt cırt ile yerinde duruyor ve sert düştüğünüzde yerinden oynayıp işlevini yerine getiremez.

    YAĞMUR'da sürmek demek, lastiğinizin çok iyi olmasını gerektirir. Lastik + Sürücü tecrübesi. Ben araba kullandım o zaman motor da kullanabilirim derseniz cehaletin dibine vurursunuz. Araba sürerken yerde lastiğin patinaj yapması sizi fazla etkilemez. Lastiklerinizi de iyi bir marka taktırmanız sizi kaymaktan, patinaj atmaktan korur. Yol tutuşunuzu artırır.

    MT KASK önermiyorum çünkü kullanmadım. Çevremde kullanan da yok. Kuryelerde falan gördüm. Ben ekipmanlarımı ucuz dizmiştim, zamanla dandik olduklarını tecrübe edince hemen üst segment ekipmana geçtim ve şimdi çok memnunum. Eğer 1000 lirayı geçemiyorsanız Bell Qualifier öneririm. BELL çok ünlü bir kask markasıdır ve en ucuz modeli budur.

    Sizin gibi düşünen insanlar genelde başlyıp en ucuz ekipmanı alır daha sonra da düşünce ekipman da dandik olduğu için başına bir sakatlık gelir ve motoru bırakır ya da ara verir. Daha sonra da eşine dostuna malesef "Motosiklet tehlikeli yahu" der. Lütfen böyle insanlardan olmayın. Canınızın kıymetini bilin. Motosiklet sürücüleri arasında bir laf vardır. "Alacağın kaskın fiyatı kafanı ne kadar değerli bulduğuna göredir."

    50cc ile şehir içinde sürmeniz de, kamyon, kamyonet, halk otobüsüyle muhattap olmanız demektir. Çünkü onları sollayabilecek hıza ve torka sahip olmayan makinelerdir. Yalnızca mahalle arasında sürülebilir aletlerdir, ya da tatil beldelerinde. Trafikteki araçların insafına güvenmeyin.

    Belki bir örnek teşkil eder diye size ekipmanlarımı sıralayım. Tabi ki bunlardan almak zorunda değilsiniz ancak insanlar neler kullanıyor bir nebze fikir vermeye çalışmış olurum:

    Kask: İlk kaskım Scorpion EXO-490, kötü bir kask değil. Daha sonrasında SHOEI NXR alıp kullanmaya başladım. Farkları: kask malzemesi ve kalite.
    Mont: Held Zelda
    Pantolon: Riderdenim Zifiri
    Eldiven: Revit Mosca
    Bot: Dainese Torque D1

    Bunları tabi ben 200cc bir motosiklet kullandığım için aldım. 120-130 hızlarında, kendime güveniyorum ancak, olur da istenmeyen bir kaza olayında beni korusun diye aldım.
  • MotorHikayesi.com kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim :)

    Diğer forumdaşların da yorumlarını bekliyorum :)
  • Merhaba. Yaklaşık 2 ay önce sym orbit 2 50cc modelini satın aldım. 1800 km yaptım oldukça memnunum tavsiye ederim.Arkadaşımın YouTube kanalına incelemesini çektik merak ettiğin bütün detaylara buradan ulaşabilirsin.
    https://www.youtube.com/watch?v=aAx_c9WJhAU&feature=youtu.be
  • Macpoint M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim :)
  • Vespa'ya 30 bin verilmez. Motosikletlerin IPhone'u gibi, sadece şekli şemali var bi özelliği yok. 30bin'e elektronik güvenlik aksamları daha gelişmiş bir çok motor var alabileceğiniz.

    50cc'ye hakim değilim ama SYM alan kimseden kötü yorum işitmedim.

    Ekipman içinse, önem hiyerarşisi şu şekildedir;

    Kask>Mont>Bot>Pantolon>Eldiven

    Kask 1000-2000 TL
    Mont 750-1500
    Bot 500-1000
    Pantolon 500-800
    Eldiven 400-800

    minimum: 3150
    maksimum: 6100

    Civarında tutar eğer kaliteli bişey alacaksanız. Herhangi bir motosiklet mağazasına gidip ben bişey bilmiyorum bana kask verin derseniz size uyduruk kaskı da satabilir.

    Bu fiyat aralığında bulabileceğiniz düzgün kask markaları: Bell, Scorpion, Nexx, Nolan, AGV...
    Bu fiyat aralığında bulabileceğiniz düzgün mont markaları: Held, Revit, Alpinestars..
    Bu fiyat aralığında bulabileceğiniz düzgün bot markaları: YDS
    Bu fiyat aralığında bulabileceğiniz düzgün pantolon markaları: Tech90, Riderdenim
    Bu fiyat aralığında bulabileceğiniz düzgün eldiven markaları: Revit.. vs

    50cc ben İstanbul trafiğinde önermiyorum. Alabilirseniz 125cc alın.




  • bloodbanger kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Oncelikle cevabiniz icin tesekkur ederim.

    Kask olarak MT markasini onerildigini de cok gordum. Fiyatlari 600-1000 arasinda degisiyor. Bu marka hakkindaki dusunceniz nedir?

    Hafif yagmurlu ve gunesli havalarda kullanmayi planliyorum. Kis vakitlerinde karli havalarda veya saganak yagisli havalarda kullanmayi mecbur kalmadigim surece dusunmuyorum.

    Mont olarak normal gunlukte kullandigim montlar north face columbia. Motor icin ayrica bir mont almali miyim yaz ve hafif yagmurlu gunlerde bu montlar isimi gorur mu sizce?

    Bot olarak da yine columbia ve cat marka kalipli kalin botlarim var onlarin isimi gorecegini dusunuyorum. Gorur mu?

    Hafif yagmurlu havalarda kullanmak uzere diz ortusu almayi dusunmustum. Pantolon cok elzem birsey mi?

    Dizlik dirseklik eldiven gibi koruyucu ekipman almayi dusunmustum. Bunlar bahsettigim hava kosullarinda yeterli olur mu?
  • alisaidk A kullanıcısına yanıt
    Şu cevabınızla konuyla ilgili ne kadar bilgisiz olduğunuz gösterdiniz.

    Motosiklet MONTU bildiğimiz mont değildir. İçinde omuz, dirsek ve sırt korumaları olan bir monttur. Gidip bir motosiklet mağazasından mont denerseniz anlayacaksınız. Olası bir düşme ve asfaltta SÜRTÜNME halinizde sizi koruyacak ve parçalanmaması gereken monttur. Normal montla binerseniz yere düştüğünüz an parçalanır ve deriniz asfalta sürtünmeye başlar. Deri ve asfalt arasında kaza anında inanılmaz bir ısı açığa çıkar ve derinizi parçalar. Sakat kalırsınız. Sinir kaybedersiniz. SAKIN NORMAL MONTLA BİNMEYİN.

    BOT MESELESİ de aynı. CAT gibi botlarla binerseniz kaza anında bileğiniz kırılır. MOTOSİKLET BOTU denen şey topuk, ayak parmakları ve bileklerinde sert, bükülmez korumalar olup, ayak tabanından da BÜKÜLMEYEN yapıya sahip botlardır. Botların fiyatı arttıkça sürtünmeye dayanıklılık, dahili korumaların kalitesi, bilek uzunluğu ve ekstradan kaval kemiği koruması bulunur.

    PANTOLON meselesinde de motosiklet pantolonları aramid yani "KEVLAR" kumaş eklentilidir. Yani yere düşüp sürtündüğünüzde yanmaz, parçalanmaz. Aynı zamanda dizlerinde ve sağ sol bel tarafınızda korumalar olur. Bu korumalar içine sığacak kadar cepler yapıldığı için dizlik gibi yere düştüğünüzde yerinden çıkma riski olmaz. Çünkü DİZLİKLER kumaş cırt cırt ile yerinde duruyor ve sert düştüğünüzde yerinden oynayıp işlevini yerine getiremez.

    YAĞMUR'da sürmek demek, lastiğinizin çok iyi olmasını gerektirir. Lastik + Sürücü tecrübesi. Ben araba kullandım o zaman motor da kullanabilirim derseniz cehaletin dibine vurursunuz. Araba sürerken yerde lastiğin patinaj yapması sizi fazla etkilemez. Lastiklerinizi de iyi bir marka taktırmanız sizi kaymaktan, patinaj atmaktan korur. Yol tutuşunuzu artırır.

    MT KASK önermiyorum çünkü kullanmadım. Çevremde kullanan da yok. Kuryelerde falan gördüm. Ben ekipmanlarımı ucuz dizmiştim, zamanla dandik olduklarını tecrübe edince hemen üst segment ekipmana geçtim ve şimdi çok memnunum. Eğer 1000 lirayı geçemiyorsanız Bell Qualifier öneririm. BELL çok ünlü bir kask markasıdır ve en ucuz modeli budur.

    Sizin gibi düşünen insanlar genelde başlyıp en ucuz ekipmanı alır daha sonra da düşünce ekipman da dandik olduğu için başına bir sakatlık gelir ve motoru bırakır ya da ara verir. Daha sonra da eşine dostuna malesef "Motosiklet tehlikeli yahu" der. Lütfen böyle insanlardan olmayın. Canınızın kıymetini bilin. Motosiklet sürücüleri arasında bir laf vardır. "Alacağın kaskın fiyatı kafanı ne kadar değerli bulduğuna göredir."

    50cc ile şehir içinde sürmeniz de, kamyon, kamyonet, halk otobüsüyle muhattap olmanız demektir. Çünkü onları sollayabilecek hıza ve torka sahip olmayan makinelerdir. Yalnızca mahalle arasında sürülebilir aletlerdir, ya da tatil beldelerinde. Trafikteki araçların insafına güvenmeyin.

    Belki bir örnek teşkil eder diye size ekipmanlarımı sıralayım. Tabi ki bunlardan almak zorunda değilsiniz ancak insanlar neler kullanıyor bir nebze fikir vermeye çalışmış olurum:

    Kask: İlk kaskım Scorpion EXO-490, kötü bir kask değil. Daha sonrasında SHOEI NXR alıp kullanmaya başladım. Farkları: kask malzemesi ve kalite.
    Mont: Held Zelda
    Pantolon: Riderdenim Zifiri
    Eldiven: Revit Mosca
    Bot: Dainese Torque D1

    Bunları tabi ben 200cc bir motosiklet kullandığım için aldım. 120-130 hızlarında, kendime güveniyorum ancak, olur da istenmeyen bir kaza olayında beni korusun diye aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodbanger -- 21 Ağustos 2020; 9:56:30 >




  • bloodbanger kullanıcısına yanıt
    O kadar güzel anlatmışsınız ki her bilgi altın değerinde. Çok teşekkür ederiz...
  • 50 cc motosikletlerde sigorta konusu çok sorunlu. Bununla ilgili acil bir düzenleme gelmeli. İsteyen sigorta yaptıramıyor böyle şey mi olur? Sigorta yapılsa bile geçersiz oluyor.

    Cimere vs yazın lütfen bununla ilgili mutlaka bir düzenleme olur, üstelik yarın bir gün başınız ağrıyabilir bu konu yüzünden sigortasız biri gelir size vurur parası olmaz masrafları ödemez falan uğraş dur.

    Çok tehlikeli bir konu.
  • Merhaba 3 aydan fazladır Mondial Tab 50 kullanıyorum. İstanbul içinde evimle işim arasında gidip gelirken (Bağdat caddesi üzerinden 3 km için) gerçekten harika bir makine. Bunu belirtmemin nedeni ise bu tarz caddelerde ve ara sokaklarda kullanışlı olması. Eğer ki E-5 e ya da otobana çıkmayı düşünüyorsanız 50 cc kesinlikle tehlikeli oluyor kendim kullandığım için biliyorum. Trafiğin yoğun olmadığı bir saatte ana arterlere çıktığınız zaman emniyet şeridini kullanmak zorunda kalıyorsunuz(çünkü maksimum hızları limitörü kaldırmadığınız durumda 45-50 km/h, limitörsüz ise Tab 50 en fazla 60 diğer modellerde 70 i görüyor sanıyorum) ki tüm yol boyunca o şekilde gidemiyorsunuz şeride çıktığınızda ise arkanızdan gelen araçlar size dikkat etmeyebiliyor. Demem o ki kısa mesafelerde çok yoğun olmayan caddelerde kullanmak için uygun ve hesaplı bir çözüm ancak bir süre sonra ana arterlerde kullanmak için yetersiz gelmeye başlıyor kendimde 125 cc ve üzeri bir motor arayışlarına başladım. Kendimce naçizane tavsiyem sizde 125 cc bir motor bakın en azından yetersiz gelmesi durumunda tekrar değiştirmek durumunda kalmazsınız. Eğer 50cc düşünüyorsanızda ikinci el temiz bir makine bulup bir kaç bini cebinizde bırakın daha kaliteli ekipmanlar alırsınız.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.