Şimdi Ara

Muayene Fren Ölüm Değerleri Hk. (daN)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, bugün 2015 model aracım muayeneden geçti ancak ilk defa bunlar kafama takıldı, daN değerlerinden ne anlamalıyız ? sapma oranları 0 olmalı mı ? Sağ ve Sol altındaki 3 haneli sayılar ne oluyor ?


    2 sene önceki muayenedeki sapma değerleri sırasıyla 1, 7 ve 14 iken, bu seneki sapma değerleri 7, 11 ve 14 olmuş.


    Işık Değerleri de 2 sene önceki değerlerden daha iyi çıkmış saçma bir şekilde :)


    Belki merak eden kişiler de olmuştur...

    Şimdiden teşekkür ederim.


    Muayene Fren Ölüm Değerleri Hk. (daN)







  • Çok kafaya takma geçtiyse sıkıntı yoktur.

  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Kafaya takma değil de nedense merak ettim ilk defa, yeni şeyler öğrenmek güzel oluyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nc39 -- 28 Ekim 2023; 17:37:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • genel olarak sol frenlerin daha çok tutuyor.

  • Ben de hep merak ederim bu gibi detayları. Muayene Fren Ölüm Değerleri Hk. (daN) 

  • Dan kuvvet birimi, burada aracı durdurmak için gereken frenleme kuvveti. Tekerleğin döndüğü tambur belli bir hıza sahip, 5 veya 10 km/h gibi. Aracın frenine basıldığı zaman belli bir kuvvette aracı durdurması lazım. Bu kuvvetin ne olduğunu cihazı üreten firma tarafından belirlenir. Örneğin 1 ton araç bu makaranın üstünde sağlıklı bir fren sistemine sahip ise 2 kN kuvvet ile duracaktır gibi.


    Testi yapan personel pedalda zaten bu durumu hisseder, siz frene basarsınız ibreler yukarı çıkmaya devam eder aracı durdurmak için çok fazla bir kuvvet ve süre harcarsınız, çünkü süre arttıkça aracın frenleme mesafesi de artar ayrıca, ve pedalda sünme olur. Bu durumda fren kuvveti aracı durdursa bile fren hidroliğinde, balatalarda veya başka bir yerde hata var demektir. Genelde binek araçların bu cihazlarda max 2-3 kN kuvvet ile durması sağlanıyor.


    Sağ sol teker arasındaki kuvvet farkı da sapma oluyor en önemlisinden bir tane zaten çoğu kişi bunu biliyor. %30 yasal sınır olsa da disk frenler için %20 sonrası için genelde fren balataları bitmek üzere, veya kalitesiz veya fren hidroliği çok kirli demektir.


    Işık şiddeti tahmin edileceği üzere ışığın şiddetini ölçer, ölçüm yapılan cihaza göz ile bakıldığında aslında iyi aydınlatıp aydınlatmadığı aracın belli olur, bu değerler cihaza atılırken rapordaki gibi sıfır değerleri çıkabiliyor, cihazın iletim hatası. Fakat teknisyen bilir farların iyi olup olmadığını, ölçüm cihazına baktığınız görürsünüz aydınlatmasını. Aşağıdaki video da düz olan çizgi uzun farlar için, uzun farın ana aydınlatma noktası artıya gelecek ve çok az uzun çizginin üstünde ve altında olabilir. Ayrıca aydınlatması da gayet iyi bu farın oldukça parlak.


    Kısa far için ise V şeklinde açılı çizgiler var, farkın kırılması bu çizgilere gelmesi gerekli. Farın yükseklik alçaklığını ve sağa, sola ayarı ile oynanarak bu açı sağlanır. Genelde eksi %1 veya %1.5 istenen değer olmuş oluyor.


    Farlar ayarlandıktan sonra gece karanlık ortamda ortalama 7.5-10 mt gibi mesafeden duvara tutarakta az çok ayarlı olup olmadığını anlarsınız. Ayar ve kontrol ederken far ayar anahtarı 0 konumunda olacak, lastik havaları normal ve araçta ekstra yolcu veya yük olmayacak.



    Muayene Fren Ölüm Değerleri Hk. (daN)Lincos garázsipari berendezésekyoutube
    Lincos® 2019K Optical headlight tester and aimer Optical headlight tester and aimer, for setting of passenger car, utility truck, truck and bus headlights www.lincos.shop
    https://www.youtube.com/watch?v=jry1_mvUxVA

    Muayene Fren Ölüm Değerleri Hk. (daN)SYLVANIA Automotiveyoutube
    How to Aim Your Headlights
    https://www.youtube.com/watch?v=-hLh_ZP7qWw




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.