Şimdi Ara

murat 124 ve fıat 125

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kıbrısta yaşıyorum ve 95 model doğanım var arka kampanaları iptal edip diske çevirmek istiyorum diskleri kaliperlerini ve tutucu ayağı ve çeneyi buldum galiba fıat 125 indi hurdacıda parçalanmış paslı bi halde buldum 125 indi dedim çünkü araç makaslı tipti burada türkiyede bulunmayan bazı modellerde mevcut benim istediğim el freni mekanizması nasıl çalışıyo acaba bunun yerde parçaları kurdum deniyorum bir türlü çalışma sistemini iyi bilen biri varsa lütfen yardımcı olsun elimde bulunan parçalar bunlar fren merkezi pistonu içindeki yivli somun onun içine giren yivli pim çelik pulları ve arkasında halatın baglandıgı kol bu yivli pimi yerine takıyorum sonrada kou yerine takıyorum halat kolu çekiyomuş gibi sistemi çalıştırıyorum ama kol hiç bir şekilde pime basmıyo basmayıncada dolayısıyla pistonu itmiyo acaba pimle kolun arasında mekanizmayı çalıştıran eksik bir parçamı var onu bilmiyorum yardımlarınızı bekliyorum saygılarmıla







  • 1. Kampana freni iptal edip, disk fren takmak istemenizin sebebi nedir?

    2. Fren sisteminin nasıl çalıştığını kabaca biliyor musunuz?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplara göre daha detaylı bir cevap vereceğim.
  • Arka frenleri diske çevirerek fren performansını arttırabileceğinizi düşünüyorsanız boşa masraf yapmayın.
  • 1- Hayatınızda hiç noktalama işareti kullandınız mı?

    2- Başka sorum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    1. Kampana freni iptal edip, disk fren takmak istemenizin sebebi nedir?

    2. Fren sisteminin nasıl çalıştığını kabaca biliyor musunuz?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplara göre daha detaylı bir cevap vereceğim.

    disk fren yapmamın asıl sebebi sadece görüntü. daha iyi yavaşlatacağından değil ama en azından el freni tutsun diye yardım istedim fren sisteminin nasıl çalıştığınıda kabaca biliyorum fren pedalına basıldığında yağ basıncı tekerleklerdeki merkezlere gelir ve pistonların balataya basmasını sağlar önler arkalara nazaran daha az tutar bunu limitörün vasıtasıyla yapar limitör arkaya gelen yağın basıncını ayarlar ve aracın yüküne göre frenlemeyi güçlendirir ve düşürür aynı zamanda aracın arka tekerleklerinin kaymadan yavaşlamasını sağlar bu sebeptende arka balatalar önlere oranla daha az yıpranır yani önleri 3 defa değiştirirsen arkayı 1 kere bile değiştirmezsin her araç için aynı olmayabilir ama genel olarak öyledir daha önce tipom vardı kampana frendi 2.0 ie tempranın arka torsiyonunu komple tipoya taktım ön kalıperlerini ve soğutmalı diskinide taktım ama çok bişey fark etmedi bunu iyi biliyorum benim yapmak istediğim jantların içinde güzel görünsün bu görüntü araca farklı bir hava katıyo benim bildiklerim bunlar yanlışım varsada söyleyin siz disk fren yaparsam daha iyi tutar diye düşündüğümü sandınız farkındayım ama değil öğrenmek istediğim murat 124 ün el fren tertibatının içinde neler olduğu ve mekanizmanın nasıl çalıştığı eksik parçammı var onu öğrenmek istiyorum sorularınıza cevap verdim sanıyorum teşekkürler saygılarmla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flnorm

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    1. Kampana freni iptal edip, disk fren takmak istemenizin sebebi nedir?

    2. Fren sisteminin nasıl çalıştığını kabaca biliyor musunuz?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplara göre daha detaylı bir cevap vereceğim.

    disk fren yapmamın asıl sebebi sadece görüntü. daha iyi yavaşlatacağından değil ama en azından el freni tutsun diye yardım istedim fren sisteminin nasıl çalıştığınıda kabaca biliyorum fren pedalına basıldığında yağ basıncı tekerleklerdeki merkezlere gelir ve pistonların balataya basmasını sağlar önler arkalara nazaran daha az tutar bunu limitörün vasıtasıyla yapar limitör arkaya gelen yağın basıncını ayarlar ve aracın yüküne göre frenlemeyi güçlendirir ve düşürür aynı zamanda aracın arka tekerleklerinin kaymadan yavaşlamasını sağlar bu sebeptende arka balatalar önlere oranla daha az yıpranır yani önleri 3 defa değiştirirsen arkayı 1 kere bile değiştirmezsin her araç için aynı olmayabilir ama genel olarak öyledir daha önce tipom vardı kampana frendi 2.0 ie tempranın arka torsiyonunu komple tipoya taktım ön kalıperlerini ve soğutmalı diskinide taktım ama çok bişey fark etmedi bunu iyi biliyorum benim yapmak istediğim jantların içinde güzel görünsün bu görüntü araca farklı bir hava katıyo benim bildiklerim bunlar yanlışım varsada söyleyin siz disk fren yaparsam daha iyi tutar diye düşündüğümü sandınız farkındayım ama değil öğrenmek istediğim murat 124 ün el fren tertibatının içinde neler olduğu ve mekanizmanın nasıl çalıştığı eksik parçammı var onu öğrenmek istiyorum sorularınıza cevap verdim sanıyorum teşekkürler saygılarmla




    Lütfen noktalama işareti kullanın!

    Fren sisteminde fren kuvvetinin %70'i öne %30'u ise arkaya iletilir. Yani frenlemenin büyük kısmı ön tekerlekler tarafından sağlanır. Arka tekerlekler eğer kampana tip ise, fren kuvveti daha az olduğu için ve balata tipi farklı olduğu için daha uzun sürede aşınır. Bu yüzden ön fren balataları 3 kez değişirken, arka kampana fren balataları 1 defa değişebilir. Bunun sebebi hem tiplerinin farklı olması hem de fren kuvvetinin farklı olmasıdır.

    Disk fren, kampana frene göre aynı basınçta daha etkili frenleme yapar. Yani arka frenleri kampanadan diske çevirdiğinizde frenleme oranını değiştirmiş olacaksınız. Bir güvenlik zaafiyeti ortaya çıkacaktır. Çünkü ani frende ön tekerlekler yerine arka tekerlekler kilitlenirse, bu virajda yapacağınız bir frenlemede takla atmanıza yol açacaktır. Sizin yapacağınız bu işlem bu riski arttıracaktır. Sırf görüntü için hayatınızı riske etmeye değmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 27 Ağustos 2012; 21:56:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    1- Hayatınızda hiç noktalama işareti kullandınız mı?

    2- Başka sorum yok.



    Ne alaka şimdi?Durup birde onunlamı uğraşalım? Konu bumu?Yazılı olanlar gayet anlaşılır durumda.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flnorm
    Ne alaka şimdi?Durup birde onunlamı uğraşalım? Konu bumu?Yazılı olanlar gayet anlaşılır durumda

    Bununla uğraşmalısınız. Burası forum sitesi ve dolayısıyla iletişim de yazı yoluyla kuruluyor. Noktalama işaretleri ise bunun vazgeçilmez bir parçası. Yazdıklarınızın anlaşılır olması bakımından çok önemli.
  • Uğraşmazsanız böyle durdurulur işte üyeliğiniz!..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde 84 Model Serçem var. Arka frenler kampana Fiat 124 (Hacı Murat) defransiyel arka tertibatını takıp disk yapmak istiyorum. El freni sorusunun cevabını bende merak ettim cevablamanız mümkünmü?
  • Arka freni disk tipinde olan araçlarda manuel ve otomatik olmak üzere iki tip fren bulunur. Eğer el freni (park freni) manuel ise bu aşağıdaki tiptedir.


     murat 124 ve fıat 125


    Bu tipte el freni teli, kalipere bağlanır ve el frenini çektiğinizde kaliper manuel olarak kilitlenir. Piyasada arka frenleri disk olan araçların çoğu bu şekildedir.


    Eğer park freni otomatik ise (yani bir tuşla aktive edilebiliyorsa) aşağıdaki tiptedir.


     murat 124 ve fıat 125


    >http://rb-kwin.bosch.com/tr/tr/safety_comfort/drivingsafety/brakingsystems/brakes/index.html




  • Kimsenin üyeliğimi durdurduğu yok.Kendim durdurdum,çünkü kimse sorduğum soruyu anlamadı.Ben eksik parçam mı var onu sordum? Herkes bana başaka bişey söyledi.Artık gerek kalmadı.Sistemi uyguladım eksik olan parçayıda kendim yaptım.Çokta güzel oldu.Çok yardımcı oldunuz sağolun varolun!!!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.