Şimdi Ara

N11 MacBook Pro İade Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. N11 üzerinden satıcıdan MacBook Pro 2017 13 touchbar aldım. Ürünü kullanmak için açtım ancak beklentilerime uymadığını fark ettim. Cayma hakkım olan 14 gün geçmedi ve yarın kargoya vereceğim iade için. Ancak canlı destek yetkilisi kendisiyle yaptığım konuşmada “program yüklediğim” için iade alınmayacağını söyledi. Macbook’u fabrika ayarlarına sıfırlayıp iade edeceğimi belirttim ancak konu bir yere varamadı. Şimdi ben iade yapamayacak mıyım? Yardımınıza ihtiyacım var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MisterJ -- 30 Haziran 2018; 0:34:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • O şekilde iade almaları zor. Cihazın paketinin açılmaması şartını arıyorlar. Ancak apple storedan aldığınızda (1000 tl daha pahalı) keyfiyen iade yapabiliyorsunhz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet zaten uygun fiyatlı diye buradan almıştım. Ancak ürünü denemeden de karar veremezdim uygun olmadığına. Cayma hakkı bir işe yaramıyor o zaman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n11.com sitesinden alıntıdır :

    "Ürünün ambalajının açılması, denenmesi, mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması Cayma Hakkını ortadan kaldırmaz. Satıcı, cayma süresi içinde ürünü alıcıya teslim etmişse alıcı, ürünü ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Aksi takdirde alıcı Cayma Hakkını kullanamaz."

    Buna göre iade hakkınız her zaman vardır. Ancak bir değerlendirmeye tabi tutulur bu durum , bilgisayarı kullanım şekliniz , kullandığınız sürece neler yaptığınız , kontrol amaçlı kullanımdan öteye gidip gitmediğiniz gibi kişiden kişiye değişebilecek hususlar değerlendirilir. Program yüklediğinizi söylemişsiniz ancak ayrıntılarına teknik kişiler bakacaktır... Örneğin microsoft Word yüklediniz , ve kayıtlarda gözüktü ki 10 larca sayfa yazı yazıp çıktı almışsınız, photoshop yükleyip saatlerce kulanmışsınız gibi durumlarda iade alacaklarını zannetmiyorum, ancak program yüklersiniz açarsınız denersiniz ve hoşunuza gitmez silersiniz veya tekrar kullanmazsınız , bütün bunları görebilirlermi bilmiyorum ama heralde ona görede bir çalışmaları vardır heralde.

    Kanunlar ve tüketici heyeti alıcıyı koruduğu kadar satıcıyıda korumaktadır belli durumlarda. Örneğin sizin açıp kullandığınız macbook sıfır özelliğinde başka bir alıcıya satılabilecekmidir? pil döngüsü eğer değişmişse, kutuda hasar varsa yeni kullanıcıya bu nasıl izah edilecektir, yeniden paketlenebilecekmidir gibi sorular insanın aklını kurcalıyor...

    Ama sonuçta bir hukuk devletinde yaşıyoruz , haklı olduğumuzu düşündüğümüz sürece hak aramakta en büyük HAKKIMIZ... Tüketici heyeti vs her yolu denemekte fayda var , olmayacaksa da yapacak çok bir şey yok , çok az bir zararla satabilirsiniz, fark alarak yada ödeyerek başka kişilerle karşılıklı değişim yapabilirsiniz yada kullanmaya devam edebilirsiniz... Ayrıca hangi tür beklentilerinize cevap veremedi onuda belirtirsiniz sebeplerinizde , ama dikkat edin yazılı olarak bildirilmiş özellikleri ben bunu böyle bilmiyordum deme hakkınız yok. Örneğin USB bağlantısı saniyede 100 birim kopyalama-yazma yapıyor diye özelliklerinde yazıyor ve ölçümlerde yakın değerler çıkıyorsa, siz ben 200 birimlik bekliyordum diyemezsiniz...




  • Yazılı olarak cayma hakkı var evet. Buna hiç bir itirazım yok. Fakat uygulama noktasında satıcılar iadeyi kabul etmiyor çünkü zarara uğruyorlar. Şöyle düşünün kapalı jelatinli macbook'u aldınız açtınız beğenmediniz ve iade ettiniz. Satıcı artık bu açık paketli ürünü ya teşhir olarak satabilir yada ikinci el olarak ve bu şekilde sattığında da en az 500 lira zarar etmiş olacak.

    THH'ye gidip 5-6 ay uğraşırsınız, her şey yolunda giderse iade olur. Çünkü icloud hesabına giriş yapılmış yada program yüklenmiş gibi sebeplerden bile THH satıcıyı haklı bulabilir. Keşke apple store, Teknosa, vatan bilgisayar birine gidip mağazada baksaydiniz ona göre alsaydınız. İade süreci sizin için daha uğraştırıcı olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım peki ikinize de teşekkür ediyorum bilgilendirme için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba MisterJ,

    Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

    n11.com
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.