Şimdi Ara

Nedir bu 'İşçilik kalitesi' ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil dünyasında son yılların moda trendi " İşçilik Kalitesi"

    Her testte, her tanıtımda aynı konu. Aynı gündem. Sizlerde bir çok programda izliyorsunuzdur. Bu araçların üretimi tamamen üretim bandında gerçekleşiyor. İşin içinde "İşçilik" diyebileceğimiz kısım çok çok çok kısıtlı. Tüm üretim, montaj hatları robotik, zaten herşey seri üretim. Bazı parçalar dış tedarikçlerden geliyor, bütün parçalar aynı yerde montajlanıyor..


    Örneğin kendi aracım, sorsanız Hyundai' dan ve X markadan daha çok övgü alır. Oturup detaylı inceleseniz tomarla hata bulurum. Daha dün farkettim, bagaj ışığına ampul takılmamış, muhtemelen unutmuşlar.. VW forumlarına bakıyorum, sürekli şöyle iyi işçiliği var vs yorumlar almış yürümüş.

    Terim mecazi anlam kazanmış derseniz anlarım ama işçilik kelimesinin karşılığını bizim araçlarda göremiyorum. Burda işçinin yaptığı bir şey yokki, herşey robotlarda. VW nin robotları daha iyi programlanmıştır, kullandığı malzeme bir " Fırt" daha iyidir, göze hoş geliyordur; bütün mevzu bu. Sert-Yumuşak plastik ayrımına / tok kapı sesine hiç girmiyorum bile. İşçiliği iyi yerine yeni bir terim bulunmalı bence, Teknolojisi iyi, robotları 10 numara vs.

    Gidip 10 bin USD lik araba almışız, sonra işçiliği iyi diyoruz. Sanırsın el işi göz nuru mübarek..







  • İşçilik Kalitesinin anlamı benim için küçük detaylar..

    Ancak bu detaylarda malzemenin kötüsünü kullanmamak gerek ki en sevmediğim ise sert plastiktir..
  • İç mekan parçalarını robotlardan daha çok işçiler montaj yapmaktadır. Her parçayı robotlar monte etmiyor malesef.
  • Mesela ben en bizim arabayı çok detaylı incelediğimde işçilik kusurları görüyorum ufak tefek.
  • İşçilik kusuru olmayan otomobil yok gibi bir şeydir. Lüks sınıf hariç çoğu otomobilde bulunur.
  • aracınızın birleşim noktalarına bakın ne olduğunu anlarsınız
  • İşçiliğin iyi olması demek aslında bir çok şeyin neticesinin iyi olmasıdır. Bu işin %70'i de parça tasarımından geçer. %30 işçiliğin kendisidir.

    Ben bu %30 hakkında yazayım; Seri imalatta hata önleyici sistemler ve keşfedici sistemler mevcuttur.

    Hata önleyici sistemler işçiliğin kalitesini arttırıcı bir etkendir. Üretim bandında eğitimli operatörün bulunması yine işçiliğin kalitesini arttırıcı bir etkendir. Yine bantta standart iş tanımının olması da öyledir. İşin mümkün olduğunda el becerisinden çıkarılıp, bir şablon, aparat vasıtasıyla standart ve kaliteli işin yapılması gerekir.

    Bir parça unutulduğunda hattın otomatik olarak durması ise, hatayı keşfedici bir uygulamadır. Operatörün dalgınlığı /unutkanlığı neticesinde bir vida sıkılmaz ise, bir ampül takılmaz ise, ışıklı sesli uyarı sistemleri ile operatörler uyarılır.

    Kalite anlamında hiçbir fabrika 4-4lük değil. Belki en iyisi Toyota. Ama toyota da kaliteden taviz vermemek adına agresif bir dizayn politikası geliştiremiyor. Devamlı aynı parçaları kullanıyor.

    Not: Hyundai kullanıcısıyım. Mekanik aksamını beğeniyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi +7Can -- 11 Nisan 2013; 15:00:00 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu arabanın modeli nedir?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    İç mekan parçalarını robotlardan daha çok işçiler montaj yapmaktadır. Her parçayı robotlar monte etmiyor malesef.

    Dashboard lar hazır geliyor yerine yerleştiriliyor, kapılar keza yine aynı şekilde, ön cam robot tarafından 0.5 mm hata payı ile yapıştırılıyor.

    Mesela şimdi benim aracımda bozuk yolda göğüsten gıcırtı gelmeye başladı. Daha 1500 km de. Ve ya cam tavanda aynı şekilde. Bir çok araç sahibinde de bu sorun var. Bu bence işçilik hatası değil, söylemek istediğim bu. Üretimde proglanan robotlardaki programlama hatası.. İşçi her seferinde aynı hatayı nasıl tekrarlasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HL0002

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    İç mekan parçalarını robotlardan daha çok işçiler montaj yapmaktadır. Her parçayı robotlar monte etmiyor malesef.

    Dashboard lar hazır geliyor yerine yerleştiriliyor, kapılar keza yine aynı şekilde, ön cam robot tarafından 0.5 mm hata payı ile yapıştırılıyor.

    Mesela şimdi benim aracımda bozuk yolda göğüsten gıcırtı gelmeye başladı. Daha 1500 km de. Ve ya cam tavanda aynı şekilde. Bir çok araç sahibinde de bu sorun var. Bu bence işçilik hatası değil, söylemek istediğim bu. Üretimde proglanan robotlardaki programlama hatası.. İşçi her seferinde aynı hatayı nasıl tekrarlasın?

    O zaman konuyu siz yanlış anlattınız yada biz yanlış anladık bilemedim Sizin bahsettiğiniz kronik sorunlar oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    quote:

    Orijinalden alıntı: HL0002

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    İç mekan parçalarını robotlardan daha çok işçiler montaj yapmaktadır. Her parçayı robotlar monte etmiyor malesef.

    Dashboard lar hazır geliyor yerine yerleştiriliyor, kapılar keza yine aynı şekilde, ön cam robot tarafından 0.5 mm hata payı ile yapıştırılıyor.

    Mesela şimdi benim aracımda bozuk yolda göğüsten gıcırtı gelmeye başladı. Daha 1500 km de. Ve ya cam tavanda aynı şekilde. Bir çok araç sahibinde de bu sorun var. Bu bence işçilik hatası değil, söylemek istediğim bu. Üretimde proglanan robotlardaki programlama hatası.. İşçi her seferinde aynı hatayı nasıl tekrarlasın?

    O zaman konuyu siz yanlış anlattınız yada biz yanlış anladık bilemedim Sizin bahsettiğiniz kronik sorunlar oluyor.

    İşte bu kronik sorunlar içinin hatasından dolayı değil, bütün üretim robotlarla, sadece bazı parçaların montajında işçinin emeği var, ki o da çok çok az. Ama biz sürekli işçilik kalitesini beğeniyoruz yada eleştiriyoruz. İşçi napsın?




  • Yapılan şeyi işçi de yapsa, robot da yapsa, fabrikanın müdürü de yapsa bunun ismi işçiliktir. Alternatif olarak montaj kalitesi de denebilir belki, ama bahsi geçen şey sadece montaj değil. İşçilik kalitesi parçaların üretimini, montajını ve biraz da kalite kontrolünü içerir. İşin makine ile yapılması birşeyi değiştirmez, bunun adı işçiliktir.

    Bir örnekle anlatayım, daha iyi anlaşılır. Bir tanıdığım Çin'den turbo yedek parçası (mil, burç, vs.) getiriyor. Oradaki fabrika ile yaptığı yazışmalarda yardımcı oluyorum bazen. Bir yazışmasında millerin balansı konusunda tartışıyorlardı. Tanıdığım millerin balans makinesine 3 kere girmesini istiyor. Çinli üretici ise iki sefer girmesinin yeterli olacağını, üç kere girmesinin maliyeti arttıracağını, o fiyata kurtarmayacağını filan söylüyor. Burada tartışma konusu olan şey işçilik kalitesi, çünkü kullanılan malzeme aynı. İşi de işçi değil makine yapıyor. İşçi sadece aleti makineye yerleştirip bir tuşa basıyor, sonra geri çekilip makinenin işini tamamlamasını bekliyor. İyi işçilik kalitesi isteyen hata ihtimalini daha aza indirmek için makineyi biraz daha zorluyor, işçilik kalitesini önemsemeyen de idare edecek kadar yapıp bırakıyor.




  • Herşeyi robotlar yapmıyor o zaman kimseler çalışamaz bu fabrikalarda değilmi.

    İşçiliği arabanın malzeme kalitesi olarak alıyorum ben.
  • İşte yine aynı yere çıkıyoruz. Bizim araçlarımızda ahım şahım bir işçilik yok. Hepsi seri üretim fabrika aracı. İşçinin hata yapması ihtimali yada çok çok iyi iş çıkarma ihtimali varken, robotik üretimde bir hata varsa bütün seri hatalı çıkıyor (örn. bizim arabanın cam tavanının zangırdaması). Buna işçilik kalitesi denmesini çözemedim. Mecazi bir terim oldu anlaşılan.

    Burdan da şu sonuca varıyorum. Sattığım Astra h 2011 model aracım, serinin son ürünleri olduğundan tüm üretim bandı robotları uygun şekilde programlanmış, olası hatalar tespit edilip giderilmiş. Yeni aracım ise üretimden ilk çıkan araçlardan, bu sebeple bir çok hatası olacak doğal olarak. Biz de, kobay gibi bunları servise raporlayacağız, onlar merkeze bildirecek, robot yeniden programlanacak vs..vs..
  • İç mekan malzemesinin kalitesine, işçilik hatası gibi noktalarla ilgili. Her arabanın kendine özgü hataları ve kalitesizliği var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HL0002

    Otomobil dünyasında son yılların moda trendi " İşçilik Kalitesi"

    Her testte, her tanıtımda aynı konu. Aynı gündem. Sizlerde bir çok programda izliyorsunuzdur. Bu araçların üretimi tamamen üretim bandında gerçekleşiyor. İşin içinde "İşçilik" diyebileceğimiz kısım çok çok çok kısıtlı. Tüm üretim, montaj hatları robotik, zaten herşey seri üretim. Bazı parçalar dış tedarikçlerden geliyor, bütün parçalar aynı yerde montajlanıyor..


    Örneğin kendi aracım, sorsanız Hyundai' dan ve X markadan daha çok övgü alır. Oturup detaylı inceleseniz tomarla hata bulurum. Daha dün farkettim, bagaj ışığına ampul takılmamış, muhtemelen unutmuşlar.. VW forumlarına bakıyorum, sürekli şöyle iyi işçiliği var vs yorumlar almış yürümüş.

    Terim mecazi anlam kazanmış derseniz anlarım ama işçilik kelimesinin karşılığını bizim araçlarda göremiyorum. Burda işçinin yaptığı bir şey yokki, herşey robotlarda. VW nin robotları daha iyi programlanmıştır, kullandığı malzeme bir " Fırt" daha iyidir, göze hoş geliyordur; bütün mevzu bu. Sert-Yumuşak plastik ayrımına / tok kapı sesine hiç girmiyorum bile. İşçiliği iyi yerine yeni bir terim bulunmalı bence, Teknolojisi iyi, robotları 10 numara vs.

    Gidip 10 bin USD lik araba almışız, sonra işçiliği iyi diyoruz. Sanırsın el işi göz nuru mübarek..

    Dediğiniz bir nebze doğru. Mesela iç kapı panelleri otomatik üretilir. Ancak montajını işçi yapar. Dikişli deriniz varsa işler karışır. Yarı makine, yarı insan işi... Özensiz dikişleri Pug'da çokça görebilirsiniz. Ancak dikişli olan Pug sayısı da fazla değildir.

    Genel olarak malzeme kalitesi ile işçilik kalitesi birbirine giriyor. 500 kapı açma kapamada arka kapı elinizde kalıyosa üç sebebi olabilir: İşçilik hatası (vidayı iyi sıkmamışlardır), dizayn hatası veya üretim hatası. Pug 206'larda arka kapıların vidaları kafaları altta kalacak şekilde monte edilir. Bu bir dizayn hatası değildir. Zira üstte kalacak şekilde montaj yapılırsa da o kapı kapanabiliyor. Ancak kapıyı onlarca kez açıp kapadıktan sonra, üstteki somun gevşeyip, zamanla açılıp, bir gün kapının elinizde kalmasına sebep olabiliyor. Bu mallıktır. Tam olarak işçilik hatası da denmez. Zira bir batch'deki tüm kapılar böyle montajlanmıştır. Ancak bu hata en çok işçilik hatasına yakındır.

    Aynı kapının dizaynı gereği o vida düz girmeyecek şekilde olsaydı dizayn hatası olurdu. İtalyan arabalarında özellikle eski Alfa'larda sıkça rastlanan durumlardır.

    Üretim hatası ise arabanın bir parçası üretilirken hatalı üretilmesidir. Veya özensiz üretilmesi. Bazı plastik aksamlarda plastik enjeksiyonun birleşme noktasından artık yaptığı görülür mesela. Bu alenen özensizliktir. Doğrudan parça kalitesi ile özleşleştirilmelidir.

    Sanırım araçlar mükemmelleştikçe konseptler birbirine giriyor. Programları da suçlamamak lazım.




  • mesela burda kotu bir işçilik sonucu oluşan sesi duyabilirsiniz:

    http://youtu.be/HIQXlflJnRU?t=2m10s
  • Bir aracı detaylı incelediğinizde açıkta kalmış kablo,yarım yamalak kesilmiş ucunda kesim izleri olan tavan kaplaması,elinizi attığınız parçaların sağa sola oynaması,ses yapması, kapıların oturmaması vs. gibi durumlarla karşılaşıyorsanız o aracın işçiliği kötüdür işçilik daha çok detaylarda gizlidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşçilik alman araçlarında üst duzeydir. Almanlar hayatlarında mükemmeliyetçi insanlardır bu yaptıkları ise de yansır. Pazartesi arabası diye bir durum bile vardır ve istatistiklerle durum sabittir. Haftanın ilk iş gününde üretilen araçlarda sorun çıkma frekansı daha fazladır. Meksika montajlı Jetta ile alman golfune bakınca işçilik net olarak görülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • How do you define quality?
    I know it when I see it
    (P. Crosby)
  • İngilizcede fit and finish denilen bir terim vardır. Bu terim dilimize işçilik olarak girmiş bence ve tam da karşılığı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.