Kendi kafanda GB yukselirse kalite yukselecek diye durum yok diye kurmussun da, ben de zaten aksini yazmamistim. Ne laf anlamaz biri ciktin. Yazdigim Netflix ve Prime Video ozelinde olan bir karsilastirmaydi. Verdigim ornekte daha az sikistirma yapildigi icin Prime Video iceriklerinin daha yuksek boyutlu olmasiydi ve evet, ayrica Netflix'in sundugu kaliteden daha iyi. Defalarca sana Netflix'in cok fazla sikistirma yaptigi icin hem kaliteden hem de boyuttan kaybettigini belirttim. Hangi formati kullandiklarinin burada bir onemi yok. Bos yapmak icin gelmissin, ben de yemi yuttum acikcasi. 🤦 < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Netflix Türkiye | Bitrate ve Kalite Sorunu (13. sayfa)
-
-
Herkese selamlar;
LG oled c1 tv üzerinde 100mgb superonline statik ip ve wifi6 modem var;
Kendime göre güzel bir setup; ancak netflix amazon vs uygulamalarda uhd/4K içerikler görüntü kalitesi çok düşük. Forumda da belirttiğiniz üzere karıncalar dans ediyor.
Konuyla ilgili çözüm bulabilen, tavsiyesi olan var mıdır?
Sorun acaba tv den kaynaklımı diye düşündüm, ancak youtube üzerinde görüntüler oldukça keyifli. Onun sebebinde kısa video/60fps olmasından dolayı olduğunu öğrendim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Netflix'te video oynatırken kullanılan hızı kontrol ettiniz mi? Etmediyseniz, Android ve iOS telefonlar için LG ThinQ uygulaması var. Onu yükleyin, TV'nizi eşleştirin. Netflix'te içerik açıkken uygulamadan play bölümüne gelip üst üste üç noktaya tıklarsanız Netflix'in kullandığı internet hızını ve çözünürlüğü sol üst köşede gösterir. Sorunsuzsa 4K - HDR türü içeriklerde sabit 15.25Mbps veya daha yüksek kullanması lazım.
Prime Video'da böyle bir seçenek yok ama uygulama güncel durumdaysa içeriği açtığınızda sol altta UHD - HDR olduğunu belirtir. Video UHD'den düşmeden devam ediyorsa muhtemelen sorun yoktur.
Unutmadan TV kablosuz ağa bağlıysa ve mesafe 5 m veya daha uzaksa 2.4GHz ile bağlamanız daha iyi olabilir. Eğer hala sorun yaşıyorsanız sebebi %99 ISS'nız bence. Zaten sorunlu bir ISS olduğunu her gün abonelerinin tecrübelerinden, yazdıklarından okuyorum.
-
Amazon prime'da uhd veya hd simgesi bende çıkmıyor ve bitrate bilgilerine nasıl ulaşabilirim.Samsung Q70 tv kullanıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bant daraltma olduğunu nasıl anlayabiliriz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Netflix de 15.25 Mbps geçemiyor alabileceğim en üst değer bu mudur. 2160 4k ama aman aman bir fark olmuyor 1080p ile
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alıntı
metni:Amazon prime'da uhd veya hd simgesi bende çıkmıyor ve bitrate bilgilerine nasıl ulaşabilirim.Samsung Q70 tv kullanıyorum. @ultraslan_34 Görünmüyorsa kalite HD veya UHD değildir. Ya da uygulama güncel değildir, bilemiyorum. Ben de hem webOS'ta hem de Android Box'ta görünüyor. Prime Video'da Netflix'teki gibi bitrate değerlerine ulaşamazsınız, HD & UHD - HDR ise zaten belirtiyor.
Alıntı
metni:Bant daraltma olduğunu nasıl anlayabiliriz? Netflix'te 4K - HDR (türü) içerikler 15.25Mbps açılması ve öyle devam etmesi lazım. Belki daha üzerinde de olabilir ama ben denk gelmedim. Zaten 15Mbps üzerinde açılıyorsa ve öyle devam ediyorsa bant genişliğini daraltma uygulanmıyor demektir.
TV, HD 1080p içerikleri başarılı bir şekilde upscale ediyorsa aman aman bir fark göremeyebilirsiniz. Bir de tabii ekran boyutuna bağlı, ben de 65" var, ne kadar başarılı upscale etse de rahatlıkla ayırt edebiliyorum. TV özellikle 65" veya üzeri boyuttaysa fark edilmesi lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Der Meister. -- 20 Kasım 2021; 16:34:32 >
-
-
Oynatma çubuğunda da böyle belirtmesi lazım;
Belirtmiyorsa alamadığınızdan dolayıdır.
-
100 mbit fiber modem de TV dibinde aslında.Hız problemi yaşamıyorum şu anda ama neden bu şekilde olduğunu çözemedim.Var mıdır bir öneri?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Görüntü kalitesinden de belli zaten, o görüntü HD'de değil. Uygulamayı kaldırıp tekrar yüklemeyi denediniz mi? Düzelmezse hotspot yoluyla telefonun internetiyle bağlayın, bir de öyle deneyin derim. Aklıma başka bir çözüm yolu gelmiyor.
-
Görüntüyü biraz uzaktan zoom ile çektim.Yeniden kur yaptım ve güncel sürüm gözüküyor.Eski sürümlerde böyle bir sorun varmış ama çözüldüğünü okudum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Prime Video cihazınızla uyumlandırılmamış olabilir. Benim S6 Edge'in L1 lisansı var ama bende de çamur gibi. Prime Destek ekibine yazarsanız sizi arayıp detaylıca bilgilendirirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cihazı ekledim ama değişen bir durum olmadı.Prime ekibiyle kontaktayım, çözüm çıkarsa yazacağım buraya.
-
Görüntü kalitesi riplemede çok farkediyor . Örneğin netfilixte intro rhe night dizisini açın bir izleyin dizi güzel ama piksel sayıyorsun .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gezegenimiz belgeselin de 15 mps verirken simdi 18 mps goruyorum..Mps oranlarini artirmislar sanirim..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
valla ben 3 yıldır kullanıyorum bir kere bile bit rate 15.25 kb/s den fazla görmedim aşağısı oldu ama yukarısı olmadı en yüksek bu???
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X