Şimdi Ara

Nisan 2012 Türkiye segment segment otomobil satış adetleri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
5.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mercedes c180 nin dahil olduğu sınıf nasıl bu hallerde şaşırdım doğrusu. kızılaydan dağıtılmış gibi yollarda 3 arabadan biri c180 ama sıralaması olmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    B sinifinda jazz aveo yok sasirmadim buna

    C sinifinda vw baya satislari yuksetmis bu kadar golfu kim aldim sanirim cogu 1.6 ve 1.4 tsi motor

    Vw nasil araba satiliyor cok iyi biliyor 1.4 tsi cc cok iyi geldi bence

    Audi a8 ise bence hak ettigi yerde

    Birde bmw 3 kasa yok hayret ettim

    Zaten Golf ün R modeli hariç başka motor seçeneği yok
    3 serisini de bu hallere sen getirdin,sen alsaydın böyle olmazdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: technovaland

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Geçen yıllarda binek otomobil satışlarında genelde 4 ve 5. sıralarda gezinen vw, bu yılı ikincilikle kapatacak gibi. Vw'nin özellikle düz vitesli araçlarının nisbeten uygun fiyatlı oluşu satışlarını arttırmasında önemli bir etken olmuşa benziyor.

    Yakın tarihin birinciliğine kadar ulaşmış hyundai ise şimdilerde 4 ve 5. sıralarda gezinip duruyor. Yüksek fiyat etiketinin hyundain satış rakamlarını olumsuz etkilediği ortada.

    Keza genelde birincilikte renault ile yarışan ford'un da eskisi gibi iyi satmadığı görülüyor. Araçlarına Vw ile aynı düzeyde fiyat belirlemesinin bir tür bedelini ödüyor gibi.

    Ocak - Nisan binek araç satışları;

    1- Renault : 22.993
    2- Vw : 17.426
    3- Fiat : 11.929
    4- Ford : 11.374
    5- Hyundai : 11.300

    Bir diğer husus ise cc'nin satışları böyle devam ederse passatla beraber d sınıfında ilk iki modelin vw olması sürpriz olmaz.

    http://www.odd.org.tr/web_2837_1/entitialfocus.aspx?primary_id=39&type=17&target=categorial1&detail=double&sp_table=&sp_primary=&sp_table_extra=&openfrom=sortial

    volkswagen türkiyede 2. ancak türkiyeye fabrika kurma konusunda sıfırıncı.

    katılıyorum,
    ilk 5 te vw hariç, türkiyeye fabrika kurmuş, istihdam sağlamış firmalar var,
    vw ise bedavadan kaymağını yiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Yine arkadaşlar konuyu açmadan ben açayım...

    Nisan 2012 Türkiye’de en çok satan marka ve modeller

    2012 yılı otomotiv sektörü için çok iyi gitmiyor. Bir ay yükselen satışlar diğer ay yeniden düşüş gösteriyor. Böyle bir ortamda otomotiv firmalarının en güvendiği strateji kampanya yapmak oluyor. ODD’nin (Otomotiv Distribütörleri Derneği) açıkladığı rakamlara göre oluşturduğumu Türkiye’de Nisan 2012’de en çok satılan marka ve modeller listesi de bu kampanyalara göre şekillendi. Pek çok marka yaptığı indirimlerin meyvesini toplarken, bazı firmalar da stok sorunlarını aşarak satışlarını artırdı. İşte Nisan ayının segment segment en çok satan araçları.

    Hazırlayan: Tulu DARICAN

    Fiat’ın mini modeli Panda Türkiye’de hala eski yüzüyle satılıyor. Buna karşın A segmentinde liderliği bırakmıyor. Nisan ayında 32 adet satılan Panda’yı, 17 adetlik satışla Peugeot 107 izliyor.

    B segmentinde Renault Symbol hakimiyeti sürüyor. 2394 adet satan Symbol’ü, 1696 adetlik satışla Ford Fiesta takip ediyor. Üçüncü sıradaysa 1260 adetlik satışla Opel Corsa bulunuyor.

    C segmentinde Nisan ayında 2913 adet satan Fiat Linea’yı birinci sırada görüyoruz. İkincilikse 2715 adetlik satışla Renault Fluence’in. Listenin Nisan sürprizi ise stok sorunlarını bir nebze olsun aşan VW’nin Jetta ve Golf modelleriyle ilk beşe girmiş olması.

    D segmentinde VW Passat rakipleriyle arayı açıyor. 1284 adet satan modeli, Mercedes C Serisi 398 adetle takip ediyor. Üçüncü sıradaysa geçtiğimiz aylarda yenilenen VW CC modelini görüyoruz.

    E segmentinde göz attığımızda ayı 294 adetlik satışla kapatan BMW 5 Serisini listemizin en tepesinde görüyoruz. 167 adet satan Audi A6 ikinci sıraya yükselirken, üçüncülükte Mercedes E Serisi bulunuyor.

    F segmentinin lideri Audi A8. 12 adet satan otomobili 5 adet satan Mercedes S Serisi izliyor.

    Büyük çekişmeye sahne olan kompakt SUV segmentinde bu ay liderlik el değiştirdi. 781 adet satan Dacia Duster birinci sıraya yükselirken, Nissan Qashqai 742 adetlik satışla ikinciliğe geriledi.

    Kompakt MPV segmentinde Ford C-MAX’in hakimiyeti sürüyor. Nisan ayında 259 adet satan model birinciliği rakiplerine kaptırmadı. Makyajlanan Renault Scenic modeliyse 90 adetlik satışla listemize ikinci sıradan dahil oldu.

    Pick-up segmentinde rekabet ufak farklarla devam ediyor. VW Amarok, Nisan ayında 222 adet satarken, Mitsubishi L200 200 adetlik satışa ulaştı. Bu netice ile ayın lideri VW Amarok oldu.

    Hafif ticari araçlarda (LCV) ise Fiat, Nisan ayının hakimi olmuşa benziyor. Doblo modeli 2151 adetlik satışla birinci olurken onu 1928 adetlik satışla Fiorino izliyor…

    Kaynak:www.tuludarican.com

     Nisan 2012 Türkiye segment segment otomobil satış adetleri

     Nisan 2012 Türkiye segment segment otomobil satış adetleri

     Nisan 2012 Türkiye segment segment otomobil satış adetleri

     Nisan 2012 Türkiye segment segment otomobil satış adetleri

     Nisan 2012 Türkiye segment segment otomobil satış adetleri


    Merhaba,

    Konuyu DH formunda arattım ama bulamadım. Ya da ben bu işlemi başaramadım.

    Şahsınızda kaynak göstererek DH formunda paylaştığım için sizden ve bu konuyu şahsınız adına takip eden herkesten özür diliyorum.






  • Toyota listelerde yok. Kötü tasarım, yüksek fiyat devam ediyor.
    Cinman hocam ınan senin araç makyajlı Avensisten cook daha sık.
    Bir Fluence bir de bu berbat makyajlı Avensis bayide görüp de inceleme bile yapmadan indigim araçlar.
  • Dacia duster a hiç şaşırmadım. İzmirde her sokak başı taksi olarak dacia duster var
  • polo delikli nane olmuş = )

    tüketici akıllanıyor. bir aracın sadece ön konsoldan ibaret olmaması gerektiğini vw inşallah anlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    polo delikli nane olmuş = )

    tüketici akıllanıyor. bir aracın sadece ön konsoldan ibaret olmaması gerektiğini vw inşallah anlar.

    anlamış olmasa satış rekorları kırmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    D sınıfında Latitude ve C sınıfında Focus pek yok ortalıkta...Focus neyse de 508'in Latitude'u geçmesi ilginç

    Latitude geçen ayın birincisi değil miydi, bir ayda nasıl silinmiş listelelerden hayret??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    polo delikli nane olmuş = )

    tüketici akıllanıyor. bir aracın sadece ön konsoldan ibaret olmaması gerektiğini vw inşallah anlar.

    polo segmentinde pahalı ve diğer rakiplerine göre daha boş olduğu için insanlar diğer alternatiflere yöneliyor.yinede ben yollarda poloyu fazlaca görüyorum.VAG grubu listenin üst sıralarını ele geçirmiş adamlar rekor kar yapmış sen hala ne yazmışsın
  • "Ford focus satılmıyor" denmiş birkaç yorumda, ama 2012 ilk üç ayında sürekli ilk 5 listesinde yer almış.

    Ocak : 712 adet 5. sırada
    Şubat: 962 adet 3. sırada
    Mart : 1.375 5. sırada

    Focus sahibi veya fanı falan değilim, sadece bilgilendirme amacıyla yazdım. Zaten ben bu aracın diğer birçok marka gibi şişirilmiş fiyattan satıldığını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    polo delikli nane olmuş = )

    tüketici akıllanıyor. bir aracın sadece ön konsoldan ibaret olmaması gerektiğini vw inşallah anlar.

    Polo delikli nane olurken Lati-tut kevgire dönmüş.

    İnsanlar akıllanıyor çakma uzakdoğululara karşı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    D sınıfında Latitude ve C sınıfında Focus pek yok ortalıkta...Focus neyse de 508'in Latitude'u geçmesi ilginç

    Latitude geçen ayın birincisi değil miydi, bir ayda nasıl silinmiş listelelerden hayret??

    Ikına ıkına ancak bu kadar satabildiler işte Lati-tut'u.

    VW ise hem C hem de D segmentinde 2 araçla listede.


    Bir diğer nokta ise Honda nerelerde?(Özellikle de Civic)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    B sinifinda jazz aveo yok sasirmadim buna

    C sinifinda vw baya satislari yuksetmis bu kadar golfu kim aldim sanirim cogu 1.6 ve 1.4 tsi motor

    Vw nasil araba satiliyor cok iyi biliyor 1.4 tsi cc cok iyi geldi bence

    Audi a8 ise bence hak ettigi yerde

    Birde bmw 3 kasa yok hayret ettim

    Zaten Golf ün R modeli hariç başka motor seçeneği yok
    3 serisini de bu hallere sen getirdin,sen alsaydın böyle olmazdı

    Ben alamadim ::)))

    2-3 aya kadar volvodan bir hamle bekliyorum
    1.6 dizel otomatik ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    polo delikli nane olmuş = )

    tüketici akıllanıyor. bir aracın sadece ön konsoldan ibaret olmaması gerektiğini vw inşallah anlar.

    polo segmentinde pahalı ve diğer rakiplerine göre daha boş olduğu için insanlar diğer alternatiflere yöneliyor.yinede ben yollarda poloyu fazlaca görüyorum.VAG grubu listenin üst sıralarını ele geçirmiş adamlar rekor kar yapmış sen hala ne yazmışsın

    nedense symbol ile fluence i topladıgımda bir vw etmiyor ?

    toplaman yoksa bi abaküs verebilrim sana...

    pazara yeni giren araç her zaman fazla satar... ama bu polo ve jetta için böyle olmamış... fluence daha eski olmasına ragmen 2 katı satmıs

    fiestada polo kadar pahalı belki daha pahalı ve satış rakamlarına bak bir...




  • Reno symbolun birinci oldugu bi ulkeden ne beklenir ki herkeste bir vw premium algisi var bu yerlesti artik.bence vwye ozel vergi gelmeli adamlar yatirim yapmadan birinci oluyorlar.
  • Herkes neden birbirine satış rakamları üzerinde laf sokmaya çalışıyor ?

    Bir arabanın satış rakamlarında lider olması o arabanın segmentinin en iyisi olduğu anlamına mı geliyor ?

    Eğer öyleyse söyleyin de Symbol'ü B-segmentinin, Linea'yı C-segmentinin en iyi arabaları ilan edelim.
  • Benim anlamadığım garip bir sidik yarışı var bi grubun aracına sahip olanlar o grup satış olarak iyi olduğunda sanki kendi cebine para giriyormuş gibi seviniyor enteresan bir durum cidden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17

    Benim anlamadığım garip bir sidik yarışı var bi grubun aracına sahip olanlar o grup satış olarak iyi olduğunda sanki kendi cebine para giriyormuş gibi seviniyor enteresan bir durum cidden.

    +1
    etkiye tepki misali bazen ben de kendimi kaptırıyorum. hadi forumda doğuş oto çalışanları var onlar zaten para alıyorlar diğerlerinin eline ne geçiyor anlamıyorum
    ama beni bu hale VW fanatikleri getirdi.şimdi tek tek isimlerini yazacağım ama kavga çıkmasın

    Not: doğuş oto kazıkçı dedim diye forumda 4 gün ban aldım.(sebep hakaret ve küfür)
    beni banlayan doğuş oto çalışanı yönetici kimse kendini ifşa etsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    polo delikli nane olmuş = )

    tüketici akıllanıyor. bir aracın sadece ön konsoldan ibaret olmaması gerektiğini vw inşallah anlar.

    polo segmentinde pahalı ve diğer rakiplerine göre daha boş olduğu için insanlar diğer alternatiflere yöneliyor.yinede ben yollarda poloyu fazlaca görüyorum.VAG grubu listenin üst sıralarını ele geçirmiş adamlar rekor kar yapmış sen hala ne yazmışsın

    nedense symbol ile fluence i topladıgımda bir vw etmiyor ?

    toplaman yoksa bi abaküs verebilrim sana...

    pazara yeni giren araç her zaman fazla satar... ama bu polo ve jetta için böyle olmamış... fluence daha eski olmasına ragmen 2 katı satmıs

    fiestada polo kadar pahalı belki daha pahalı ve satış rakamlarına bak bir...

    Fiesta gereksiz pahalı hatta çok pahalı bana göre...

    Ama Polo'da pahalı Corsa'da pahalı ama sonu yok bunun hepsi pahalı Fiesta insanlara b sınıfı içinde bir çok şeyi sunuyor ve Fiesta bireysel kullanıcı müşterisi çok fazla belki Ford bireysel müşterisi ile ilk defa bu kadar araç sattı...

    Forumda Fiesta kullanıcıları dışında Fiesta'yı kullanan test eden inceleyen çok fazla kişi olmadığı için yada genel olarak içine bindiğim gibi indim inem dur bi tes et bakalım belki hoşuna gidecek hemen kaka oluyor o araç....

    İşin özü bu fiyatlarla ve bu kadar sevilmeyen bir aracın son 3 senedir kendi segmentinde(B hb) lider olması cidden iyi...Ayrıca Fiesta'da güncel bir motor yok bir çoğu yıllarda kullanılan motorlar benzinli otomatik şanzıman dışında seçeneği yok o da 10 litre yakıyor zaten dizel otomatik seçeneği yok...cidden satışları çok iyi...

    Ben yeni Corsa'yı bekliyorum bu kdar sene aynı kasa ile bu şekilde satıyorlarsa yeni gelen kasada aracı bozmazlarsa lider o olur görüşündeyim...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.