Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.191
Cevap
202
Favori
1.739.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, baktım ALMERA'nın Klübü yok ben de ilk başlatan olayım istedim:))

    NISSAN ALMERA ile ilgili paylaşımlarımızı artık bu başlık altında yapalım.

    Bu arada ilk sorumu sorayım. İstanbulda en iyi NİSSAN servisi hangisi sizce, özellikle Anadolu yakasında? fiyat, kalite, güvenilirlik, ustalık ve dostça yaklaşım açısından.

    Bildiğim servisler şunlar: YÜZBAŞIOĞLU, GÜLAN, BOSTANCIOĞLU, DEMİRKARDEŞLER(Kadıköy). başka var mı? Hangisi daha iyi sizce?



  • Para işin içine girince din iman kalmıyor bazılarında.Yakınımda 2 yaşanmış olay anlatayım.

    Fiesta ve Almera.

    Komşuya bir tane Almera aldık 2 sene önce almaz olaydık.2005 model 183000 km’de. 17000 tl’ye. Lpg yeni takılmış ve yeni muayeneden çıkmış.

    Adam işi gereği günlük Mersin-Silifke-Adana-Mersin yapar.Günlük ortalama 400 km yapar.Geçenlerde Pazar günü ekranda 425000 km görünce km fotosunu çekeyim dedim.Aramızda biraz limonu olduğundan İzin vermedi.
    Muayeneye gitmeden önce 185000’e düşürmüş.2 sene sonra gerçekte 670000 km olacak ama 190000 km görünecek eminim.Pek karşılaşamadığımız için bakım yaptığını hiç görmedim ama bir ara sohbetimizde aylık kendi tamircisine yaptırdığını söylemişti.

    35 krş benzin yerine 20 krş lpg ile 240.000 km’de 36.000 tl geri dönüşüm.
    2000 tl lpg masrafı, 5500 tl bakım+sigorta+vergi masrafı, 3500 tl lastik, 3000 tl ağır bakım masrafları derken
    36000-14000=22.000 tl geri dönüşüm.
    Araba 2 senede kendisini zaten fazlasıyla amorti etti. Arabayı satmayı bırak birine hediye edip üzerine 5000 tl verse yine karda sayılır.
    Ama böyle bir adama güvenerek gözü kapalı arabasını alacak çok adam var.

    Bu arabanın hiçbir yerinde boya olmasa ne ,olsa ne?

    Bir bayan komşumuz aynı sene 2010 model fiesta aldı.38000 km’de.En son satılmadan geçenlerde 60.000 km’de olduğunu gördüm.Kaç kere turbo ve enjektör arızası yüzünden tamire gittiğini hatırlamıyorum ama sahibi olan arkadaş değeri kadar para harcadığından dert yanıyordu.Sonunda verdiği ilanda bayandan orijinal,sapasağlam fiesta diyerek sattı.Zararının 30.000 tl olduğunu söylüyordu yakıt ve diğer bakım,sigorta,vergi masrafları hariç.Şimdi alan kişi tırmalıyordur eminim.İşin ilginci fiestalar al satta pek ekspertize sokulmaz.Ekspertize sokulsada satılır. Nedense 2.eli hep ağır olan arabalar kırk ekspertize sokulur.

    Yani bu işler ne anlatıldığı gibi,ne göründüğü gibidir.Para ve Karı işin içine girince din-iman değiştiren çok oluyor.
    Alacağın arabadan önce alacağın kişiye bakacaksın derim.Ondan sonra detaylı ekspertiz.
    Arkadaşım sen kimsin bilmiyorum. Sırf bu mesaj için üye olmuşsun sanki. Daha ilk mesajını bunun için atmışsın.

    Bunu neden yazdım. Senin yazdığın 120tl para için.

    120tl tamir ederim yazmışsın.

    Bir kere bu sorunlar üzerindeki rezistans yani dirençler var. Bunlar genelde bacakları lehimlerin erimesinden yani soğuk lehimden dolayı yapar.

    Daha birkaç sayfa önce bir arkadaşımız 30tl yaptırmış. Bankonun arkasında ne yaptığını görememiş 2dk sonra vermiş. Ben ne yaptığını biliyorum. Lehim tazelemesi.

    Bu forum ticaret sayfası değil bu 1.
    Yardımlaşma sayfası bu 2.

    Bu forumde nice insan bana bulunduğum ile baskı balata değişimi, adaptasyon vs... için geldi. Ben hiç birinden ücret almadım. Sadece sanayide liftini kullandığımız kişiye biraz para verdik o kadar.

    Aldığımı bilen varsa bu mesaja yanıtlasın.

    Ben o çıkması 200-300tl dediğiniz rezistansı Yurtdışından N16 1 kasa için 70tl. N16 2 kasa için 115tl sıfırını getirtiyorum.

    Hani el emeğine eyvallah derim 20-30tl desen neyse. Ama 120tl kusura bakma. Yerden yere çalarım.

    Dinimiz bile %40 kar izin veriyor.

    Yapacağın lehim ile 120tl insaf denir. Vurgunculuk denir. Soygunculuk denir.

    Desen ki dirençlerini değiştirecem.

    5w 100ohm taş direnç dayanabilir.

    İstanbul Kadıköy'de tanesi 1TL.
    Ankara Konya Sokak tanesi 0.75TL
    Konya istanbul caddesi tanesi 1.5TL

    Daha da Elektronikçilerin olduğu illeri yazarım ve piyasalarını biliyorum.

    Toplam 4 kanat var. En sondakinin direnci yok 12v direk motora veriyor. 3 direnç takılacak.

    Birde lehim parası en baba 35tl istenilir.

    Arkadaşım o yazdığım mesajını görünce beynime kan sıçradı.

    Bu forumda sen kimseye yardım etme. Yardım edecek o kadar çok üstat, arkadaş var ki sana sıra gelmez emin ol.

    DENGE nikiniz ile beraber SİZ ile hitap edebilirim. Çünkü bu yaptığınıza ancak uyuyor.

    Şimdi lütfen mesajınızı siliniz.
    6 aralık 2019 itibari ile NİSSAN ALMERA TÜRKİYE sayfasından yapılan uygunsuz davranışlar sebebiyle YÖNETİCİ ADMİNLİK ve Üyelikten KENDİ İSTEĞİM ile AYRILMIŞ bulunmaktayım.

    Ben insanlara başından beri Gerçek bilgilendirmeyi amaç edinmiş biriyim.

    Yiğit Ulu**k isimli şahıs çıkıp dükkan sahibi olan arkadaşının sattığı sahte AISIN baskı balatalarını satmakta güçlük çekiyor diye Sahte ürünü olamaz. YERLİ ÜRETİM olur diye haklı davranışımış gibi konuşarak Sahteciliği sanki makul bir işmiş gibi lanse etmeye çalıştı.


    (NOT: Facebook sayfamızda ne zaman AISIN kelimesi geçse... ne zaman atılan resime bakarak o ürün sahte desem. Hemen muhalefet oluyordu. Ben tabi en başta buna bir türlü anlam verememiştim.


    Ama meğerse amacı başkaymış. İl**m oto adındaki dükkanda satılan baskı balatalar benim bilgilendirmem sonucu ürün satamıyormuş.)


    Birileri para kazanacak diye Almera kullanıcıların kazıklanmasına onlara orjinal diye aldatılmasına göz yumamam.


    Eklediğim resimde AISIN baskı balataya sahte ürün demem zoruna gitmiş. Sahte demeyecekmişim. Yerli ürün yani o üretilen ülkenin ürünü diyecekmişim.


    Ürün pahalı olduğu için ucuz olsun diye toplama ürün yapanlara sahte demeyecekmişim.

    Ben çözüm ürettim. 2017 de AISIN baskı balata fabrikadan 520 çıkışı vardı ve fatura resminş attım. 30tl kargo. 40tl gümrük. 50tl kar (çok büyük değil. Maksat web sitenin masrafı çıksın. Kullanıcılara Nissan parça pahalı mantığını çürütmek) 650TL diye ben fabrikasından ithalat yaparken. Bazı akıllılar 350tl satıyorlardı. Hayır fabrika çıkış fiyatı belli aşağı nasıl satılır. Türkiye ülkesine özel iskonto varda ben mi bilmiyordum. İnsanlara orjinal diyerek kandırılma işi yapıldı. Bana soranlar oldu. Abi 350 satılan ürübler var. Sende neden pahalı diye soruyorlardı. Fason, Sahte ürün diye anlatıyorum ama satıcı öyle malını yağlıyor ballıyor ki insanları kandırıyor. Sonra 30.000km olmadan baskı balata bitiyor, debriyaj sertleşiyor, vites zor geçiyor şikayetleri baş gösteriyor.

    Ama kimin umrunda malını satan sattı. Geri götürsen abi yok kullanıcı hatası var. Günde 100 tane satıyoz sorun gelmşyor dşye kilişe lafı söylüyor. (Tabi geri kalan 99 kişiyede aynı laf ) yada garantisi ben değilim abi. Bende tedarikçiden alıyom deyip işin içinden sıyırıyorlar.

    Ben çözümü zama ında ürettim ama senin gibiler orjinal parçaya çamur atarak kendi menfaatlerine kullandılar

    Başka örnek Sabri Terk**li... Adam koskoca BOSCH markaya yan sanayi üretici dedi . Sırf kendi yan sanayi ürününü satabilmek için. Daha örneği çok. FARUK ÇEL**K isimli şahıs baskı balata üstüne boya ile Nissan yazmış. Hop orjinal

    Çinliler replika yapıyor ya. Hani kopya.

    Ona da kopya yada replika demeyin yahu.. baksana yiğit arkadaş ne demiş. Orjinal yahu yapmayın.


    Neyse bırakın arkadaşlar.


    Ben burada adminler işine geldiği gibi davrandı. Facebook sayfamız arkadaşlarına kıyıpda atılmadı/engellenmedi gerçek bilgiyi ve doğruluktan taviz verdiler. Sonra bana abi yanlış anlama vs denildi. Herşey ortada. Kanıtım ortada. Yiğit haksızsın. Böyle şeye tavşz veremeyiz. Arkadaşlık başka Dürüstlük olayı başka denilmesini beklerdim.

    En iyisi seneler önce kurduğum ama aktif olmadığım web sitem ve forum sayfama bilgilerimi paylaşmak.

    Sahte ürün, Yanlış bilgi verenleri engelle gitsin. İfşa et olsun bitsin.


    Ama ben Doğruluktan, Gerçek bilgi, Hakiki Ustalıktan asla vazgeçmeyeceğim.


    Artık www.arisoysoft.com forum sayfamda bilgilerimi paylaşmaya devam edeceğim.


    Veee veee sahte ürğn satanları 2020 de bitireceğim.


    Hele resmi yazı gelsin fabrikadan. Sahte ürün satan mağaza ve dükkanları tek tek ifşa edeceğim.

    Eklediğim resimde tavırı ortada. Yorum size kalmış.

    Siz siz olun Doğruluk, Dürüstlükten asla şaşmayın. Ucunda ölüm dahi olsa

    Hadi hepinize iyi forumlar.

    Arkadaşlar Pazartesi başladığım Triger Zincir değişimini Bugün yani Salı günü bitirdim.

    Herhangi bir sorun olmadı çok şükür.

    Normalde 1 gün de değişebilirdi. Ancak hazır açmışken bazı temizlikler yaptım.

    1.Yağ karter içi temizliği.

    Arkadaşlar her yağ değişiminde filtre değişimi yapmama ve katkı maddesi kullanarak temizlik yapmama rağmen, kalterin dip tarafındaki yağ resmen çamur gibiydi. Karter tapasından yağı boşaltmamıza rağmen uç kısımdaki yağ boşalmıyor ve karter içindeki filtrenin ucunu görmeniz lazımdı. Pislikler filtreyi tukamıştı resmen. Şuan yağlama eminim daha iyi yapıyordur.

    2.devirdaim kanat temizliği.

    3.krank kasnağı arkasındaki conta değişimi.

    Krank kasnak arkasında oluşan yağlanmanın karter contasından kaçırdığını sanıyordur. Meğersem krank kasnağı oring contası deforme olmuş. Değiştirdim.

    4.V-kayışlarıın ikisini de değiştirdim.

    5.Devirdaim kanal giriş ve çıkışındaki oring contaları yeniledim.

    *500TL Blueprint Tam set (8 parça. Dişliler dahil)
    *45TL V-Kayışlar
    *Oringlere para vermedim. Arkadaş sağolsun. Ama verecek olsam 10tl felan tutardı.
    *75TL gönlümden koptu. Lifte kira bedeli gibi para verdim.

    TOPLAM 620TL Triger Zincir değişimini hallettim.

    *Değişimden sonra MaaşAllah araç 2.vitesde patinaj çekiyor.
    *Devir saati dalgalanması düzeldi. Şimdi ok gibi duruyor.
    *Alt devirlerde hafif sirkeleme tamamen bitti.
    *Krank sensör hatası bitti. (Normalde ani kalkarsam hemen hata verirdi. Şimdi o kadar basmama ve yüksek devirlere rağmen hiç arıza kambası yanmadı)

    Çektiğim Resim ve Videoları bilgisayarda birleştrip Youtube kanalıma atacağım ve buraya da ekleyeceğim.

    Bu arada Bosch Car servisinden ücretsiz adaptasyon yaptıracağım. Geçen hafta triger zincir değiştirebilecekleri söylemiş ve fiyat konusunda anlaşmıştım. Parçalar alıp gelince cumartesi günü aracı götürdüm. Usta biraz baktı etti. Dedi ben bunu değiştiremem. Hiç nissan triger değiştirmedik dedi. Dedim ben bile değiştiririm. Ama adaptasyon için cihaz gerek. O yüzden size getirdim. Dedi sen değiş. Ben adaptasyonu ücretsiz yaparım. Bugün gittim. Dedim ücretsiz adaptasyon için geldim. Dedi yaptın mı. Bindi baktı. Gezdi. Valla helal olsun. Araba canavar olmuş. Dedim MaaşAllah deee.

    Durum bu arkadaşlar yani gözünüzde herşeyi çok büyütmeyin.

    NOT: HAYATIMDA İLK KEZ TRİGER ZİNCİR DEĞİŞTİRDİM.
    TECRÜBE PAYLAŞIMI : yakıt pompası temizliği ve oring değişimi (Almera-04 model-N16 kasa-QG15 motor-130000 km)

    sorun : tek marşta çalışmama

    durum : almera genel olarak sorunsuz, bakımlı ve arıza ışığı vermiyor. krank ve eksantrik pozisyon sensörlerinden şüphe ediliyor. arısoysoft kardeşimin tecrübelerine istinaden yakıt pompası oringi şüphesi ile müdahaleye karar verildi.

    uygulama : arka koltuk alındı. sac kapak alındı. elektrik soketi çıkarıldı. ilk açılma olduğundan, çok fazla ince toz birikmişti. bol ıslak bezle iyice temizlendi ki, depo içine bir şey gitmesin.

    yakıt pompası çıkışında, motora giden hortum tırnaklarına basarak çıkarıldı. (püf nokta: Almera lpgli haldeyken stop edildiyse hortumdan benzin gelmiyor. lpgli değilse yada benzinde stop edildiyse benzin fışkırabilir. soket çıkarıldıktan sonra çalıştırıp hortumda kalan benzin tüketilmelidir. yinede biraz benzin gelecek. hortumu ayırırken üzerine bez örtün.)

    siyah kapağın tırtıklarına penseyi koyup kenar sacına kastırarak sola doğru kapak çevrilerek açıldı. yavaş hareketlerle pompa ve sac arasındaki büyük plastik contaya zarar vermeden yukarıya alındı. bagaja doğru eğerek şamandıra koluda dışarıya çıkarıldı. pompa içindeki benzin, pompa tabanındaki kırmızı tahliye plastiğine basılarak tekrar depo içine akıtıldı. pompa Almera dışına alındı. pompa ters çevriliyken dip tarafındaki kalıntılara ve delikli filtreye balata spreyi püskürtüldü. dışarı akıtıldı.

    şamandıra kolunun bağlı olduğu siyah plastik kısım, en alt kısmından parmak ile yukarıya bastırılırken; diğer elle siyah plastik kısmın yukarıya uzanan iki boynuzuna basıldı. kolayca komple çıktı. (tornavidayla falan yapmayın çok gevrek bi plastik gibi duruyo)

    minik contanın içinde olduğu beyaz kısım, tırnaklarından dikkatlice kurtarıldı. tek başına duran minik elektrik soketi yukarıya doğru çıkarıldı.

    o kısım ele alınınca görüldü ki, conta çatlak çatlak olmuş gevremiş. tornavida ucuyla alınırken koptu zaten. çıkan conta sanayide gösterilerek uygun conta bulunabilir. takım çantasında lpg enjektörü pistonları için alınan minik contalar vardı. onlardan iki tane geçirince, çentiği doldurdu.

    tekrar yerine monte edildi. tek başına duran minik elektrik soketi tekrar yerine takıldı.şamandıra çıkarıldığı gibi önce depo içine sokuldu. sonra pompa, depo içine indirildi. pompanın üst kısmındaki büyük conta çok dikkatlice ve lastik kısımlar yukarıya katlanmayacak şekilde elle kontrol ederek yerleştirildi. elle depo içine bastırıldı. (püf nokta: pompa üzerinde bagajı gösteren ok işareti tekrar bagajı göstersin. benzin çıkışı öne baksın) siyah kapak yerine geçirilerek tekrar sıkıştırıldı.benzin çıkışındaki hortum tekrar yerine monte edildi. soket takıldı. koruma sacı monte edildi.

    motor çalıştırılarak deneme ve kontrol yapıldı.

    sonuç: sıcak ve soğuk motorda birkaç deneme sonucu tek marş çalıştığı görüldü.


    Donanimhaber sayfasına artık uğramıyorum. Zira donanimhaber adminleri haksız ve uygun olmayan hareketler yaptı. Bende bu sayfada kendi adıma olan çözümleri silip, kendi forum sayfama ve NİSSAN ALMERA TÜRKİYE adında ki facebook grubunda paylaşıma devam ediyorum. (Garaj grubu ile bağlantımız yoktur)

    Facebook Almera grubumuzun temel amacı Şeffaflık, Dürüst parça satışı (Sahte veya Fason ürün satanlar İfşa ediliyor.) Ama bu ifşa edilenler hemen Garaj grubuna kaçıyor. Çünkü o grupta denetim yok. Bizim Nissan Almera Türkiye grubunda sıkı denetim var.

    Grubumuza gelin görün. Aktifliği

    Kısacası tepkimizi gösteriyoruz Forum.donanimhaber yönetim ve adminlerine.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Nissan Almera kullanıcıları için kurulan Nissan Almera Kulübü, araç sahiplerine bir araya gelme, bilgi paylaşma ve yardımlaşma imkanı sunar. Kulüp bünyesinde düzenlenen etkinlikler, teknik destek forumları ve yedek parça tavsiyeleri gibi birçok hizmet mevcuttur.

    Nissan Almera Yedek Parça Sıkıntısı Var mı?

    Nissan Almera için yedek parça temininde bazı zorluklar yaşanabilmektedir. Ancak Nissan Almera Kulübü, üyelerine güvenilir yedek parça tedarikçileri hakkında bilgi sağlar.

    Nissan Almera 1.5 Tekna Kronik Sorunları

    Nissan Almera 1.5 Tekna modelinde bazı kronik sorunlar tespit edilmiştir. Bu sorunlar arasında motor arıza lambasının sık sık yanması ve P0335 hata kodu yer alır.

    Nissan Almera Kronik Sorunları

    Nissan Almera'nın genel olarak güvenilir bir araç olduğu bilinmektedir. Ancak tüm araçlarda olduğu gibi bazı kronik sorunlar yaşanabilmektedir. Bu sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak, erken teşhis ve önlem almanızı sağlar.

    Nissan Almera Motor Arıza Lambası Söndürme

    Nissan Almera'da motor arıza lambası yandığında, sorunun kaynağını belirlemek için bir oto tamircisine başvurmalısınız. Motor arıza lambası söndürme işlemi, sorunun giderildikten sonra gerçekleştirilir.

    P0335 Hata Kodu

    P0335 hata kodu, motorun krank mili pozisyon sensöründe bir sorun olduğunu gösterir. Bu sorun, aracın performansını olumsuz etkileyebilir ve zamanında müdahale edilmezse daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    2001 Nissan Almera 1.6 Otomatik Nasıl?

    2001 Nissan Almera 1.6 Otomatik, güvenilir ve konforlu bir araçtır. Otomatik şanzımanı, şehir içi ve uzun yolculuklarda kolaylık sağlar.

    Sabri Uzel Paribu

    Metinde belirtilen konuyla ilgili olarak Sabri Uzel Paribu hakkında bilgi bulunmamaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Slm.Ağustos gelirse imzamdaki aracı 2 yıldır kullanmış olacağım.
  • Merhaba metinnitem1 arkadaşım, ALMERA Kulübüne hoş geldin. Artık Almera paylaşımlarımızı burada yapalım.
  • Mrb.lar 2 hafta önce almera aldım bende suan için cok memnunum, gercekten sağlam araba ve kaliteli malzeme kullanılmış bu beni cok mutlu ediyo aracıma bindiğim zaman güven veriyo yola otruşu hb. araclar gibi değil, tam benim istedigim gibi dıs görünüsü hb. ama sürüşü sedan araclar gibi konforlu ve agır;)

    Bu arada imzadaki aracımın orjinal stepnesi mi dir acaba diye merak ediyorum alırken sormadım suan merak ettim naslı oluyo almeraların stepnesi ebatları biliyomusunuz?
  • Merhaba arkadaşlar, ben de 2001 Nissan Almera sahibi olarak buradayım, aranızdayım paylaşıma hazırım. Bu arada bu sayfada klubu ilk baştan arkadaşa da teşekkür ederim. Bu arada servislerden söz açılmışken Bostancı Oto sanayide, Özel servis olarak Nissan Yahyalı otomotivi tavsiye ederim. Daha önce kullandığım araçlarım da dahil olmak üzere sürekli bu servisi kullanıyorum. Gerek dostluğumuz gerekse aldığım hizmet süper. Tüm bakımlarımda orjinal parça kullanılıyor. Zaten hava, polen ve yağ filtrelerinde asla yan sanayi parça kullanmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEFO -- 10 Mart 2010; 22:36:41 >
  • Aramıza hoş geldiniz terry85 ve MEFO arkadaşlar. Teşekkürler.

    Almera ile ilgili her türlü paylaşımınızı bekliyoruz.

    Bu arada bir bilgi paylaşmak istiyorum sizinle. Hangi servise gideceğim konusunda kararsızdım. Bostancıoğluna gittim ve oldukça memnun kaldım. Tavsiye ediyorum.
  • Periyodik bakımlarda genellikle tüm Nissan sahipleri yetkili servisleri tercih ediyor neticede bir bakımda en fazla 100 TL fazla ödersiniz, Aracımı alırken yetkili servisinde bakımı için değişecek parçalara 1.000 TL gibi masraf çıkardılar, Bu durumda bende çoğunluğun yaptığı gibi Yahyalı Otomotivde %50 fiyatına yaptırdım. Servis çok pahalı sadece 10w-40 bir yağ değişimi en son sorduğumda 150 TL gibiydi oysa 10w-40 iyi kalite bir yağı 50-60 TL orjinal yağ filtresine de 20-25 TL gibi 100 TL geçmeyen bir ücretle değiştirebiliyorsunuz Yahyalı otomotivde.
    Bu arada hepinize onemle hatırlatayım, eğer aracınızı uzun yıllar kullanacaksanız bu yağı asla ve asla 10 bin km kullanmayın, değişim süresi 7.500 km veya 9 ay idealdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEFO -- 10 Mart 2010; 22:50:49 >
  • Selamlar;

    2006 almera tekna aracım var bende burada elimden geldiği kadar araç ile ilgili paylaşıma hazırım.

    Hatta hemen bir sorum olucak onuda yazayım:)

    araç şöför kapısından araba eğik bir zeminde kalırsa su alıyor servise bir kere gittim hallettik dediler ama olmadı.Daha sonrada piyasadan araştırdım fakat kapı lastiği bulamadım tekrar servise degötürmedim fiyat yada tamir bilgilerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkürler
  • Aramıza hoş geldin bitirgiç. Teşekkürler.
  • Yetkili serviste bir yağı 15.000 km kullanabileceğimizi, yani periyodik bakımdan bakıma değiştirmemizin yeterli olduğunu söylediler!!!

    Hangisi doğru? Ben de 10.000 km olarak biliyordum.

    Yağ ve yağ filitresi işçilikle birlikte 150 tutuyor mu gerçekten?

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEFO

    Periyodik bakımlarda genellikle tüm Nissan sahipleri yetkili servisleri tercih ediyor neticede bir bakımda en fazla 100 TL fazla ödersiniz, Aracımı alırken yetkili servisinde bakımı için değişecek parçalara 1.000 TL gibi masraf çıkardılar, Bu durumda bende çoğunluğun yaptığı gibi Yahyalı Otomotivde %50 fiyatına yaptırdım. Servis çok pahalı sadece 10w-40 bir yağ değişimi en son sorduğumda 150 TL gibiydi oysa 10w-40 iyi kalite bir yağı 50-60 TL orjinal yağ filtresine de 20-25 TL gibi 100 TL geçmeyen bir ücretle değiştirebiliyorsunuz Yahyalı otomotivde.
    Bu arada hepinize onemle hatırlatayım, eğer aracınızı uzun yıllar kullanacaksanız bu yağı asla ve asla 10 bin km kullanmayın, değişim süresi 7.500 km veya 9 ay idealdir.




  • Nissan servisinde her 7500 km bir yağ değişimi her 15000 km de bir de yağ filtresi değişimi yapılıyordu.Yaklaşık 1 ay önce bende serviste sorduğumda sırf yağ değişimine 90 TL+ KDV dediler. servis dışında 10-40 mobil yağ değiştirdim ve servisten aldığım hava filtresini değiştirdim yağ filtresini değiştirmedim toplam 55 TL ödedim.Servisin kullandığı yağı kullandım değişim esnasında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alimakgrav

    Yetkili serviste bir yağı 15.000 km kullanabileceğimizi, yani periyodik bakımdan bakıma değiştirmemizin yeterli olduğunu söylediler!!!

    Hangisi doğru? Ben de 10.000 km olarak biliyordum.

    Yağ ve yağ filitresi işçilikle birlikte 150 tutuyor mu gerçekten?

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEFO

    Periyodik bakımlarda genellikle tüm Nissan sahipleri yetkili servisleri tercih ediyor neticede bir bakımda en fazla 100 TL fazla ödersiniz, Aracımı alırken yetkili servisinde bakımı için değişecek parçalara 1.000 TL gibi masraf çıkardılar, Bu durumda bende çoğunluğun yaptığı gibi Yahyalı Otomotivde %50 fiyatına yaptırdım. Servis çok pahalı sadece 10w-40 bir yağ değişimi en son sorduğumda 150 TL gibiydi oysa 10w-40 iyi kalite bir yağı 50-60 TL orjinal yağ filtresine de 20-25 TL gibi 100 TL geçmeyen bir ücretle değiştirebiliyorsunuz Yahyalı otomotivde.
    Bu arada hepinize onemle hatırlatayım, eğer aracınızı uzun yıllar kullanacaksanız bu yağı asla ve asla 10 bin km kullanmayın, değişim süresi 7.500 km veya 9 ay idealdir.



    Bakım periyodu 15000 Km olarak belirlenmiştir.

    Önerilen yağlar ve orjinal parçalar kullanıldığı taktirde bence, hiç bir sorun yaşanmaz..

    Saygılar




  • Ben de parçalarla ilgili bir iki soru sorayım. 2000 1.8 Otomatik Lpgli Almeram var;

    -Tavanın orta kısmındaki lambanın yanmasını sağlayan plastik düğmeyi galiba çocuklar kırmış, bu tür ıvır zıvır serviste, parçacıda bulunur mu yoksa komple lambayı mı değiştirmek gerekir?

    -Jantların birinde kapağın girdiği kısımda metal aşınmış, jant kapağı düşüyor, tek Almera jantı temini mümkün müdür, yer bilen var mı? (Karaman'da yaşıyorum, Konya'ya yakınım).

    -Otomobilin kilometre, saat ve dışarıdaki derecesini gösteren küçük dijital gösterge tek parça halinde değişir mi, yoksa tüm kadranın mı değişmesi gerekir?
  • iç lamba sorunu bende de oldu;) düğmede sorun vardı (temazsızlık oluyodu) lpg takdrıdığım yerde ki elektirik ustası cok basit bi şekilde cözdü ama nasıl yaptıgını bilmiyorum o esnada lpg ile ilgeliniyodum..yalnız almeralarda genelde bu sıkıntıdan bahsetti daha önce karsılasmıs, düğmeyi deüiştirmeye gerek yok o cok ince bi ayarla hallediyo suan sorunsuz..
    orjinal jant kapagını kartal oto sanayide cıkmacılardan bulabilrisin pert almera parcası baya vardı;)
    bende arka far korumalıgı arıyorum yakın bi zamanda gidicem görürsem haber veririm ;)
    he bide şöför kapısında ki lastik sıkıntısı bende de var.. 100 km/h gecince ses (cok hafif rüzgar) alıyo servis kauccuk (lastiklerin) aşındıgını söledi değiştirmem gerekiyomuş..
  • Arkadaşlar yağ konusu çok önemli. Kesinlikle emin olduğum için yazıyorum. Servislerde veya dışarıdan alıp kullanılan 10w-40 yağ yarı sentetiktir. Hiçkimse kimseyi kandırmasın bu yağın ömrü 15.000 km değildir. Aslada olamaz.Ben Almeramda 5w-40 tam sentetik yağ kullanıyorum 10 bin km veya 1 yıl hangisi önce dolarsa değiştiriyorum. İnternet herkesin elinin altında dileyen araştırır. İsyeyenle bu konuyu tartışırım, hodri meydan. Yetkili servisler de yoğunluktan bakım periyodlarını 15 bin olarak yapmışlar, doğrudur buji, hava ve yağ filitreleri, balatalar bu kilometrede sorun çıkarmaz. Ama yağ.? umurlarında mıdır sanıyorsunuz motor yağının çamurlaşmasından arıza yaparsa.? Cevapları hazırdır kullanım hatası olur biter. 400-500 bin km yapacak motoru 150-200 binde elinize alırsınız. Tecrübe ile sabittir.
  • arkadaşlar merhaba,

    Almeralarda trigerde kayışmı var zincirmi? bende primera var onunki zincirli 2005 - 2007 arası almera sedan almayı düşünüyorum. Bunu öğrenmem gerekiyor zincirliyse almera için başka aklımda kalan bir şey olmayacak çünkü nissanı tanıyorum.

    Bakım olayına gelince nissan servise yada orj. yedek parça satan bir yerden filitrelerinizi alın gidin benzincide yağ değişimi yaptırın yapamazlarsa kendiniz değiştirin çok kolay ben kendi aracımın balatalarını bile değiştiriyorum disklerini tornalatıyorum. Kormayın bozmassınız hatta bozamassınız.

    Kapı fitillerine sıra gelince benim aracım 98 model ve bendede rüzgar sesi duyuluyordu ilk aldığımda (2008 de),, yapacağınız tek şey şudur kapı fitiline delik açın kapı menteşesinin ordan içinede serumdan birz kalın fitilkin içine girecek hortumlar satılıyor metresi 2 tl alın ondan komle fitilin içinden sokun yani demek istediğim fitilin içini besleyin. olay tamamdır ses kesiliyor.

    Araçlarınızın ragyatörlerini komple söktürün temizletin (otomatikler hariç şanzıman yağı hortumu çıkarsa yerinden oynatmayın) ilerde delinme olmasın.

    Silecek suyunun içine kireç çözücü porçözler varya suyla karıştırın dökün.... Su bitene kadar silecekleri çalıştırın bikaç kez su takviyesi yaparak ilerde tıkanma yapmasın,

    Araçlar yaşlanıyor ve eskiyor bakım demek yağ değişimi demek değil bankada 18.000 tl paranız olsa internetten hafta 5 kez açıp hesabınıza bakarız, araba olunca su koymaya üşeniyoruz. yağ değişimi 15.000 de bir yapılamlıdır. Neden 15.000 i bekliyorsun onuda anlamam ben senede 2 kez değişim yaparım km umrumda bile değil, motorunuzun ömrü uzar. Nissan kaliteli araçtır sizde biliyorsunuz. Ben işim gereği sabahtan akşama en lüx araçların dahi içindeyim. İhitiyacımıza göre araç değiştirelim ben bu yaz primerayı bırakıp almera alıcam sebebi sadece yakıt olduğundan 2.0 benzinli çok tüketiyor.

    Herkese kazasız sürüşler,




  • Seko85 arkadaşımıza güzel paylaşımı için teşekkür ederim. Almera motoru da zincirli. Zater Almera da bulunan QG serili motor ile Primerada bulunan aynı. Sadece 1.5 kullananlar motorun kasaya göre biraz ufak olduğunu belirtiyorlar. Benim aracımım motoru 1.6 ve ideal olduğunu ifade edebilirim. Bir arkadaşımda 1.8 Luxury var motoru kasaya süper olmuş. Ancak vergisi malum fazla. Tüm bu araçların Trigeri de zincirli. Zincir 200.000 den sonra ses yapmaya başladığında değiştiriliyor. Çözümü bu.
    Ayrıca tüm araçlarda 200 bin civarı kilometrelede hiçbir sorunu olmasa dahi yağ pompasının değiştilirmesi sizi motorun yağsız kalıp rektifiyeden koruyacaktır. Sakın yağ lambasına güvenmeyin lambanın yanması ile motorun yanması çok çabuk olmaktadır.
  • Seko85 arkadaş güzel paylaşım yapmış gerçekten teşekkürler. MEFO arkadaşa da teşekkürler. Bu tip pratik bilgilere her zaman ihtiyacımız var.

    Yazılanlardan anlaşılıyor ki yağ değişimi ortalama 10.000 km de olmalı. 15.000'i beklememeli!

    Bu arada seko85 arkadaş Almera arıyormuş, Benim Almera satılıktır. PM'den bana ulaşabilirsiniz. 2007 model, TEKNA SEDAN, 49.000 KM, BOYA DEĞİŞEN YOK!, LASTİKLER YENİ, BAKIMI YAPILDI. GARANTİSİ HALA DEVAM EDİYOR. VERGİSİ YATTI. MASRAFSIZ. UYGUN FİYATA VERİYORUM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimakgrav -- 14 Mart 2010; 0:42:36 >
  • yağ değişimi için servise gitmeye gerek var mı? benim servise gitmem için 90km yol yapmam gerekiyor birde hangi yağı tavsiye edersiniz
  • slm nissan almera klübü arkadaşta 2005 nissan almera tekna sedan var ve satmayı düşünüyor çok temiz olduğu için almak istiyorum ama nissan markayı araştırdım olumsuz cevaplar alıyorum parçası pahalı, servise mahkum kalırsın, parçasını her yerde bulamazsın servis harici ustalara gidemezsin çünkü parçasını ancak servisten karşılayabilirsin gibi cevaplar aldım bende servise mahkum olmak istemiyorum bu söylenenlerin ne kadarı doğru yardımcı olursanız sevinirim almamı tavsiye edermisiniz veya bu arabaya eş değer hangi aracı önerirsiniz teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.