Şimdi Ara

nissanlar niye tutulmuyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
0
Favori
43.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    bir markanın amiral gemileri sedan araçlarıdır.
    sedan arabalar ne kadar güçlü olursa markada o kadar çok satılır.
    bkz. hemen hemen tüm markalar.
    ancak nissanın amiral gemisi primera sedan dıştan ne kadar güzel gözükse de içten bir o kadar (ön göğüsten dolayı) kötü görünüyor.
    sadece ön göğüsten dolayı satışların en az yarısının başka modellere kaydığını düşünüyorum.
    az satılıyorsa vadır bir sebebi mantığıyla satışlar minimumda kalıyor.
    bu da markanın tanınırlığını etkiliyor ve de .....

    note ve micranın da tipinin bir an önce düzeltilmesi lazım.
    çok tipsizler bence..


    Garip bir yorum :) İki araç da sevimli (bilhassa Micra) göründükleri için bu kadar satılıyorlar. Bir markanın satışlarını ön göğüse bağlamak son derece sığ bir görüş. Pazarlama ve reklamın etkisi büyük. Distribütörlerin rolü büyük.

    Aracımızı aldığımızda barındırdığı donanımlar pek az araçta mevcuttu. Görüntüsü zaten hiçbir yerde yok. Bunlar alınması için yeterli sebepler.

    Mesela "Tutulmadı mı tutulmaz" gibi deli saçması laflara artık kulak asmıyorum. Bilinçli bir insan için her şeyin sebebi vardır. Micra, Note, Almera, Primera, Qashqai, Pathfinder, X-Trail, Patrol, Murano, 350Z...vs ürün gamı epeyce geniş bir marka. Her bütçeye uygun araçları mevcut. Herhangi bir Japon markasından bir eksiği yok kalite bağlamında. Dediğim gibi sorun varsa yukarıdaki sebeplerdendir.

    Yakında Infiniti markası da ithal edilmeye başlanacak. Bu da Nissan için artı pazar payı demek.

    Alıntıları Göster
    bencede parça fiyatları hala reno 12 ve kuş serisiyle kıyaslanıyor.ama şuda bir gerçekki nissan kullananların çoğu araba değiştirecek oldumu, gene nissan ama daha üst model almaya bakıyor.yani nissanı kullananlar değil belkide hiç binmeyenler kötülüyor gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    bencede parça fiyatları hala reno 12 ve kuş serisiyle kıyaslanıyor.ama şuda bir gerçekki nissan kullananların çoğu araba değiştirecek oldumu, gene nissan ama daha üst model almaya bakıyor.yani nissanı kullananlar değil belkide hiç binmeyenler kötülüyor gibi.

    Alıntıları Göster
    nissan primerayı beğeniyorum fakat artık çıkmıyor
    bu arada GTR gerçeğini de unutmayalım
    http://www.gtrnissan.com/en/web_GTR/homepage/index.html
    vergi nedeniyle her aracın satılması mümkün değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    nissan primerayı beğeniyorum fakat artık çıkmıyor
    bu arada GTR gerçeğini de unutmayalım
    http://www.gtrnissan.com/en/web_GTR/homepage/index.html
    vergi nedeniyle her aracın satılması mümkün değil

    Alıntıları Göster
    Genelde insanlar araştırmak yerine kulaktan duyma bilgilere daha fazla güveniyor. Örneğin Nissan'ı Renault'un aldığı haberi gibi. Renault'un elinde Nissan hissesi var ama çoğunluk hisse değil. Onun yerine stratejik işbirliğine gittiler. Birlikte motor, şanzıman vs geliştiriyorlar. Renault'un pazarlama stratejisi ile Nissan'ın ki birbirinden farklı. Mitsubishi ile Mercedes arasında da böyle bir işbirliği vardır.

    Türkiye'de satış elemanlığı etik uygulanmıyor. Bir çok gelişmiş ülkede satış elemanı sizi yanlış yönlendirir veya diğer marka hakkında gerçek dışı bir şey söylerse hem kişi hem de onu çalıştıran firma ciddi tazminatlarla karşı karşıya kalıyor. Oysa Türkiye'de öyle değil, herkes kafasına göre takılıyor.

    Nissan alırken çevremde kullanan herkesin tek bir ağızdan söylediği problemsiz olduğuydu. Aldım, her geçen gün sevmeye başladım. Renault'un kalitesini hiç sevmem ama Nissan'ın kalitesini düşürdüğünü düşünmüyorum

    Amiral gemi her marka için değişir. Renault için Symbol, Tofaş için Doblo, Fiorino, Jeep için Cherokee gibi araçlarken, VW için Golf/Passat, Audi için A4, Mercedes için E serisi olabilir. Nissan'ı Nissan yapan 4X4 özelliği ile Patrol-Pathfinder ve efsanesi 350Z modelidir.

    Yine efsane SSS Bluebird modeli de rekorlar kırmıştı. Ama bu segmentteki modellerini geri çektiler. Bilemiyorum gereksiz bir savaşın içine girmek istemiyor olabilirler.

    Pazarlama stratejisi olarak bunun yanında küçük segmente de girdi. Micra özellikle üretildiği İngiltere ve Avrupa'da çok tutuyor. Note'un fanatikleri var. Car of The Year'a aday olan Cube modeli bize çok ters ama yurtdışında özellikle Japonya'da çok beğenilen bir model.

    Nissan'ı bilenler alsın çok memnun kalırlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozel

    Genelde insanlar araştırmak yerine kulaktan duyma bilgilere daha fazla güveniyor. Örneğin Nissan'ı Renault'un aldığı haberi gibi. Renault'un elinde Nissan hissesi var ama çoğunluk hisse değil. Onun yerine stratejik işbirliğine gittiler. Birlikte motor, şanzıman vs geliştiriyorlar. Renault'un pazarlama stratejisi ile Nissan'ın ki birbirinden farklı. Mitsubishi ile Mercedes arasında da böyle bir işbirliği vardır.

    Türkiye'de satış elemanlığı etik uygulanmıyor. Bir çok gelişmiş ülkede satış elemanı sizi yanlış yönlendirir veya diğer marka hakkında gerçek dışı bir şey söylerse hem kişi hem de onu çalıştıran firma ciddi tazminatlarla karşı karşıya kalıyor. Oysa Türkiye'de öyle değil, herkes kafasına göre takılıyor.

    Nissan alırken çevremde kullanan herkesin tek bir ağızdan söylediği problemsiz olduğuydu. Aldım, her geçen gün sevmeye başladım. Renault'un kalitesini hiç sevmem ama Nissan'ın kalitesini düşürdüğünü düşünmüyorum

    Amiral gemi her marka için değişir. Renault için Symbol, Tofaş için Doblo, Fiorino, Jeep için Cherokee gibi araçlarken, VW için Golf/Passat, Audi için A4, Mercedes için E serisi olabilir. Nissan'ı Nissan yapan 4X4 özelliği ile Patrol-Pathfinder ve efsanesi 350Z modelidir.

    Yine efsane SSS Bluebird modeli de rekorlar kırmıştı. Ama bu segmentteki modellerini geri çektiler. Bilemiyorum gereksiz bir savaşın içine girmek istemiyor olabilirler.

    Pazarlama stratejisi olarak bunun yanında küçük segmente de girdi. Micra özellikle üretildiği İngiltere ve Avrupa'da çok tutuyor. Note'un fanatikleri var. Car of The Year'a aday olan Cube modeli bize çok ters ama yurtdışında özellikle Japonya'da çok beğenilen bir model.

    Nissan'ı bilenler alsın çok memnun kalırlar.

    Alıntıları Göster
    bizim burda note ile pikap tutuluyor.




  • Örneğin Tokyo'da Japon otomobillerinin ezici çoğunluğu nissan ve toyota'lardan oluşuyor. Mitsubishi ağır üretim araçları haricinde pek kullanılmadığı gibi Honda'nın esamesi bile okunmuyor (otomobil olarak yoksa diğer branşlarda kawasaki ile beraber at başı yarışıyorlar.)

    ABD'de de çoğunlukla japon arabalarından Toyota ve lüks segmentte Lexus ile nissan'ın lüks segmentteki modeli infiniti'nin tartışılmaz üztünlüğü var.

    Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi Nissan'ın fazla göze batmamasının sebebi distrübütörün ilgisizliği ve Türkiye koşullarına uygun otomobil gamının sınırlı olması dolayısıyla olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    bir markanın amiral gemileri sedan araçlarıdır.
    sedan arabalar ne kadar güçlü olursa markada o kadar çok satılır.
    bkz. hemen hemen tüm markalar.
    ancak nissanın amiral gemisi primera sedan dıştan ne kadar güzel gözükse de içten bir o kadar (ön göğüsten dolayı) kötü görünüyor.
    sadece ön göğüsten dolayı satışların en az yarısının başka modellere kaydığını düşünüyorum.
    az satılıyorsa vadır bir sebebi mantığıyla satışlar minimumda kalıyor.
    bu da markanın tanınırlığını etkiliyor ve de .....

    note ve micranın da tipinin bir an önce düzeltilmesi lazım.
    çok tipsizler bence..


    Garip bir yorum :) İki araç da sevimli (bilhassa Micra) göründükleri için bu kadar satılıyorlar. Bir markanın satışlarını ön göğüse bağlamak son derece sığ bir görüş. Pazarlama ve reklamın etkisi büyük. Distribütörlerin rolü büyük.

    Aracımızı aldığımızda barındırdığı donanımlar pek az araçta mevcuttu. Görüntüsü zaten hiçbir yerde yok. Bunlar alınması için yeterli sebepler.

    Mesela "Tutulmadı mı tutulmaz" gibi deli saçması laflara artık kulak asmıyorum. Bilinçli bir insan için her şeyin sebebi vardır. Micra, Note, Almera, Primera, Qashqai, Pathfinder, X-Trail, Patrol, Murano, 350Z...vs ürün gamı epeyce geniş bir marka. Her bütçeye uygun araçları mevcut. Herhangi bir Japon markasından bir eksiği yok kalite bağlamında. Dediğim gibi sorun varsa yukarıdaki sebeplerdendir.

    Yakında Infiniti markası da ithal edilmeye başlanacak. Bu da Nissan için artı pazar payı demek.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetcan44


    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    bir markanın amiral gemileri sedan araçlarıdır.
    sedan arabalar ne kadar güçlü olursa markada o kadar çok satılır.
    bkz. hemen hemen tüm markalar.
    ancak nissanın amiral gemisi primera sedan dıştan ne kadar güzel gözükse de içten bir o kadar (ön göğüsten dolayı) kötü görünüyor.
    sadece ön göğüsten dolayı satışların en az yarısının başka modellere kaydığını düşünüyorum.
    az satılıyorsa vadır bir sebebi mantığıyla satışlar minimumda kalıyor.
    bu da markanın tanınırlığını etkiliyor ve de .....

    note ve micranın da tipinin bir an önce düzeltilmesi lazım.
    çok tipsizler bence..


    Garip bir yorum :) İki araç da sevimli (bilhassa Micra) göründükleri için bu kadar satılıyorlar. Bir markanın satışlarını ön göğüse bağlamak son derece sığ bir görüş. Pazarlama ve reklamın etkisi büyük. Distribütörlerin rolü büyük.

    Aracımızı aldığımızda barındırdığı donanımlar pek az araçta mevcuttu. Görüntüsü zaten hiçbir yerde yok. Bunlar alınması için yeterli sebepler.

    Mesela "Tutulmadı mı tutulmaz" gibi deli saçması laflara artık kulak asmıyorum. Bilinçli bir insan için her şeyin sebebi vardır. Micra, Note, Almera, Primera, Qashqai, Pathfinder, X-Trail, Patrol, Murano, 350Z...vs ürün gamı epeyce geniş bir marka. Her bütçeye uygun araçları mevcut. Herhangi bir Japon markasından bir eksiği yok kalite bağlamında. Dediğim gibi sorun varsa yukarıdaki sebeplerdendir.

    Yakında Infiniti markası da ithal edilmeye başlanacak. Bu da Nissan için artı pazar payı demek.

    bence tipsizler yazmışım.
    benim görüşüm.. kesinlikle otorite değilim. şahsi fikrim.
    ön göğüs olayına ben taktım bir kere.
    araç araştırırken primerayı silmemin tek nedenidir diyebilirim.
    güvenlik donanım eksiği kesinlikle yok ancak sizin dediğiniz deli saçması devreye giriyor.
    tutulmadımı tutulmuyor. bkz.reno. nissandan cok dahamı kaliteli. hayır..
    ancak peynir ekmek gibi satılıyor. tuttumu tutuyor.
    sebebini bende bilmiyorum ama olay bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yenerz

    quote:

    Orjinalden alıntı: ahmetcan44


    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    bir markanın amiral gemileri sedan araçlarıdır.
    sedan arabalar ne kadar güçlü olursa markada o kadar çok satılır.
    bkz. hemen hemen tüm markalar.
    ancak nissanın amiral gemisi primera sedan dıştan ne kadar güzel gözükse de içten bir o kadar (ön göğüsten dolayı) kötü görünüyor.
    sadece ön göğüsten dolayı satışların en az yarısının başka modellere kaydığını düşünüyorum.
    az satılıyorsa vadır bir sebebi mantığıyla satışlar minimumda kalıyor.
    bu da markanın tanınırlığını etkiliyor ve de .....

    note ve micranın da tipinin bir an önce düzeltilmesi lazım.
    çok tipsizler bence..


    Garip bir yorum :) İki araç da sevimli (bilhassa Micra) göründükleri için bu kadar satılıyorlar. Bir markanın satışlarını ön göğüse bağlamak son derece sığ bir görüş. Pazarlama ve reklamın etkisi büyük. Distribütörlerin rolü büyük.

    Aracımızı aldığımızda barındırdığı donanımlar pek az araçta mevcuttu. Görüntüsü zaten hiçbir yerde yok. Bunlar alınması için yeterli sebepler.

    Mesela "Tutulmadı mı tutulmaz" gibi deli saçması laflara artık kulak asmıyorum. Bilinçli bir insan için her şeyin sebebi vardır. Micra, Note, Almera, Primera, Qashqai, Pathfinder, X-Trail, Patrol, Murano, 350Z...vs ürün gamı epeyce geniş bir marka. Her bütçeye uygun araçları mevcut. Herhangi bir Japon markasından bir eksiği yok kalite bağlamında. Dediğim gibi sorun varsa yukarıdaki sebeplerdendir.

    Yakında Infiniti markası da ithal edilmeye başlanacak. Bu da Nissan için artı pazar payı demek.

    bence tipsizler yazmışım.
    benim görüşüm.. kesinlikle otorite değilim. şahsi fikrim.
    ön göğüs olayına ben taktım bir kere.
    araç araştırırken primerayı silmemin tek nedenidir diyebilirim.
    güvenlik donanım eksiği kesinlikle yok ancak sizin dediğiniz deli saçması devreye giriyor.
    tutulmadımı tutulmuyor. bkz.reno. nissandan cok dahamı kaliteli. hayır..
    ancak peynir ekmek gibi satılıyor. tuttumu tutuyor.
    sebebini bende bilmiyorum ama olay bu

    Alıntıları Göster
    1999 primera sahibiyim 4 yıldır kullanıyorum..40,000 km yol yaptım.en az 7-8 kez sivasa gittim geldim..uzun yolda bi harika..servis masrafımda yok gibi.senelik 200-250 tl bakım parası ödüyorum.çok şükür bir parçasına bi zarar gelmedi...ben çok memmunum.
    Kullananlar bilirler......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer

    quote:

    Orjinalden alıntı: necmi42

    iki arkadaşım ve bir komşumda nissan primera var.donanımları güzel sayılır.alış fiyatlarıda başka modellere göre oldukça cazip.bir ara bende alacaktım.ama kime sorsam parçası çok pahalı uzak dur dedi.kullananlar ise aracın herşeyini övüyor ve parçası,bakımı ucuz diyor.buradaki araç tavsiyelerindede nissan adı neredeyse hiç geçmiyor.bu nissanlardan l çekinme sebepleri varsa büyük sorunları neler.


    Distribütörünün dangalaklığından olabilir tutulmaması , ayrıca servislerinin az sayıda ve 3 kağıtçı oluşu da başka bir etken olabilir.

    Parçası çok pahalı değil. Nissan kötü araçlar üretmiyor, bildiğin japon arabası idi en son , Renault ile ortak olduktan sonra da Japon+Fransız arası bir yol tutturmayı başardılar gibi , Qashqailer falan da kötü sayılmaz ama hitap ettiği çok geniş bir kesim olduğu da söylenemez.
    Arkadaşlar Merhaba,
    Benim nissan xtrail ım var, üstelik 6 yaşında, gayet memnunum, hiçbir sıkıntısı, herhangi bir yerinde tıkırtı, gürültü, parça pahalılığı, yada yolda kalma... vs hiçbir dert yaşamadım.
    Oldukça da sağlam, stabil ve keyifli..
    Türkiye piyasasında çok yaygın olmadığı doğru ama bazı markaların ülkemizdeki talihi bu galiba, yoksa aracın iyi-kötü olması ile alkası yok. Mesela VOLVO, harika bir araçtır ama TR de çok tutulmaz. SAAB süperdir ama nedense tutulmaz... gibi gibi.
    Birşey sormak isterseniz yardıcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yenerz

    bir markanın amiral gemileri sedan araçlarıdır.
    sedan arabalar ne kadar güçlü olursa markada o kadar çok satılır.
    bkz. hemen hemen tüm markalar.
    ancak nissanın amiral gemisi primera sedan dıştan ne kadar güzel gözükse de içten bir o kadar (ön göğüsten dolayı) kötü görünüyor.
    sadece ön göğüsten dolayı satışların en az yarısının başka modellere kaydığını düşünüyorum.
    az satılıyorsa vadır bir sebebi mantığıyla satışlar minimumda kalıyor.
    bu da markanın tanınırlığını etkiliyor ve de .....

    note ve micranın da tipinin bir an önce düzeltilmesi lazım.
    çok tipsizler bence..


    Uzaklaştırma cezası almanıza şaşırmadım.
    Bu kadar dayanaksız, yüzeysel ve bilgi vermekten uzak, kötüler bir yorum duymamıştım.




  • Yenerzin yorumunu cok sacma buldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marconi

    quote:

    Orijinalden alıntı: yenerz

    bir markanın amiral gemileri sedan araçlarıdır.
    sedan arabalar ne kadar güçlü olursa markada o kadar çok satılır.
    bkz. hemen hemen tüm markalar.
    ancak nissanın amiral gemisi primera sedan dıştan ne kadar güzel gözükse de içten bir o kadar (ön göğüsten dolayı) kötü görünüyor.
    sadece ön göğüsten dolayı satışların en az yarısının başka modellere kaydığını düşünüyorum.
    az satılıyorsa vadır bir sebebi mantığıyla satışlar minimumda kalıyor.
    bu da markanın tanınırlığını etkiliyor ve de .....

    note ve micranın da tipinin bir an önce düzeltilmesi lazım.
    çok tipsizler bence..


    Uzaklaştırma cezası almanıza şaşırmadım.
    Bu kadar dayanaksız, yüzeysel ve bilgi vermekten uzak, kötüler bir yorum duymamıştım.

    Alıntıları Göster
    Tutulmuyormu ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HazzaR -- 12 Eylül 2009; 21:03:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    Tutulmuyormu ?



    Alıntıları Göster
    nissan lar çok sağlam arabadır alman da yoktur oyle saglamlık amcamlarda skystar var sureklı daga tasa vururlar ve arkasında sureklı 1.5 tonluk kepcenın kırıcısıyla dolasırlar simdiye kadar tek masrafları yakıt lastık yag balata (yani sarf malzemeleri) 40 bin km yagı nı degıstırmeden kullandılar arabada hala tık yok arac 150000 km de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    Tutulmuyormu ?



    Alıntıları Göster
    kim ne derse desin gerçek şu ki ülkemizde honda ve toyotadan başka japon markası pek tutulmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    Tutulmuyormu ?



    Alıntıları Göster
    bence güzel arabalar;

    konu komşuda görmemeniz normal ülkemizde genelde sağda solda nevarsa bende ondan alayım yedek parçası ucuz olsun( sanki herhafta parça değiştirecek, ayrca 100.000 km de x parçayı 3 kez değiştiriyorsa diğer"tutulmayan" araç aynı parçayı 1 kez değiştiriyorsa burada parça ucuzluğundan da bahsedemeyiz.) yok 2. eli iyi olsun ( ertesi gün satacak, ayrıca bu"tutulmayan" araçları ısrarla arayan o araçlara yetecek kdar tüketici de mevcut) gibi kaygılarla 3-4 markanın hangi modeli bütçesi yetiyorsa onu alır. tavsiye üzerine alıyorsa zaten nissan mazda mitsubishi alma ihtimali sıfıra yakındır. kaç kişi biliyor ki şans eseri ona denk geleceksin de tavsye edecek sana.

    bu 3 markayı buna daihatsuyu da ekleyebiliriz normal bir türk tüketicisinin ( eline zar zor bir araba alacak para geçmiş, o gün dek arabalarla amatör anlamda hiç ilgilenmemiş hatta o kadar ki hangi marka ne malı onu bile bilmeyen tek gördüğü iş arkadaşlarındaki yada mahallesindeki o bildik markaların bildik modelleri olan tüketici tipi) satın almasına imkan yoktur.

    eş değer paraya bu tip tüketiciye hayatta jetta-focus-megane yerine mazda 3 yada lancer aldıramazsınız. her nedense ikinci saydığım modelleri 3. dünya ülkesinden gelmiş gibi değerlendirir. hatta çok daha fazla verip ilk 3 sıradaki araçları almaya çabalar. yanlış anlaşılmasın benim ilk 3 sırada saydığım araçlara bir lafım yoktur. onlarda gayet kaliteli araçlardır. ama bir mazda yada mitsubishi eş sınıf modelinden de kayda değer bir üstünlükleri bence mevcut değildir.

    bu bağlamda bunlar neden tutulmuyor demek yanlıştır.

    bu "tutulmayan" markaların sahipleri sanılanın aksine salak değillerdir. yüzde 90 ı araştırma sonucu bu markaları tercih etmiştir zira tavsiye veya reklama dayanarak bu markaları almasına imkan yktur reklamları neredeyse sıfırdır.

    ve gene çok büyük olasılıkla trafikte giderken bilindik markaların bilindik modellerini gördüklerinde içlerinden " şu arabanın sahibi daha iyi bir arabaya bindiğini sanıyor ama gerçek öyle değil" diyen; buzdolabı almadan önce bile en az 2 hafta araştırma yapan tüketici tipidir.

    yani demek istediğim bu markalar tutuluyor ama sadece o markaların aslında ne olduğunu öğrenebilen kişilerce.

    zaten satarkende gene kendileri gibi kişiler o arabaları alıyor yada takasta kullnıyorlar.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 11 Eylül 2009; 22:20:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    bence güzel arabalar;

    konu komşuda görmemeniz normal ülkemizde genelde sağda solda nevarsa bende ondan alayım yedek parçası ucuz olsun( sanki herhafta parça değiştirecek, ayrca 100.000 km de x parçayı 3 kez değiştiriyorsa diğer"tutulmayan" araç aynı parçayı 1 kez değiştiriyorsa burada parça ucuzluğundan da bahsedemeyiz.) yok 2. eli iyi olsun ( ertesi gün satacak, ayrıca bu"tutulmayan" araçları ısrarla arayan o araçlara yetecek kdar tüketici de mevcut) gibi kaygılarla 3-4 markanın hangi modeli bütçesi yetiyorsa onu alır. tavsiye üzerine alıyorsa zaten nissan mazda mitsubishi alma ihtimali sıfıra yakındır. kaç kişi biliyor ki şans eseri ona denk geleceksin de tavsye edecek sana.

    bu 3 markayı buna daihatsuyu da ekleyebiliriz normal bir türk tüketicisinin ( eline zar zor bir araba alacak para geçmiş, o gün dek arabalarla amatör anlamda hiç ilgilenmemiş hatta o kadar ki hangi marka ne malı onu bile bilmeyen tek gördüğü iş arkadaşlarındaki yada mahallesindeki o bildik markaların bildik modelleri olan tüketici tipi) satın almasına imkan yoktur.

    eş değer paraya bu tip tüketiciye hayatta jetta-focus-megane yerine mazda 3 yada lancer aldıramazsınız. her nedense ikinci saydığım modelleri 3. dünya ülkesinden gelmiş gibi değerlendirir. hatta çok daha fazla verip ilk 3 sıradaki araçları almaya çabalar. yanlış anlaşılmasın benim ilk 3 sırada saydığım araçlara bir lafım yoktur. onlarda gayet kaliteli araçlardır. ama bir mazda yada mitsubishi eş sınıf modelinden de kayda değer bir üstünlükleri bence mevcut değildir.

    bu bağlamda bunlar neden tutulmuyor demek yanlıştır.

    bu "tutulmayan" markaların sahipleri sanılanın aksine salak değillerdir. yüzde 90 ı araştırma sonucu bu markaları tercih etmiştir zira tavsiye veya reklama dayanarak bu markaları almasına imkan yktur reklamları neredeyse sıfırdır.

    ve gene çok büyük olasılıkla trafikte giderken bilindik markaların bilindik modellerini gördüklerinde içlerinden " şu arabanın sahibi daha iyi bir arabaya bindiğini sanıyor ama gerçek öyle değil" diyen; buzdolabı almadan önce bile en az 2 hafta araştırma yapan tüketici tipidir.

    yani demek istediğim bu markalar tutuluyor ama sadece o markaların aslında ne olduğunu öğrenebilen kişilerce.

    zaten satarkende gene kendileri gibi kişiler o arabaları alıyor yada takasta kullnıyorlar.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    yıkılamayan tabular+sürü psikolojisi.bu ülkede ne markaların başını yediler.nissan ı mı sağ bıracaklardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    yıkılamayan tabular+sürü psikolojisi.bu ülkede ne markaların başını yediler.nissan ı mı sağ bıracaklardı

    Alıntıları Göster
    çok saglamdır sonuçda japon marka nissan kendine bir pazar oluşturamıyor alıcı kitlesi çok az
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    yıkılamayan tabular+sürü psikolojisi.bu ülkede ne markaların başını yediler.nissan ı mı sağ bıracaklardı


    piyasada subaru daihatsu mıtsubishi gibi markalar tutunamıyor nissanda pek tutulmaz
    ama pick up navaranın falan satış rakamları iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    yıkılamayan tabular+sürü psikolojisi.bu ülkede ne markaların başını yediler.nissan ı mı sağ bıracaklardı


    piyasada subaru daihatsu mıtsubishi gibi markalar tutunamıyor nissanda pek tutulmaz
    ama pick up navaranın falan satış rakamları iyi

    Alıntıları Göster
    Nissan en sağlam Japon araçlarının başındadır...

    45.000 liraya Maxima satın TR'de bakın nasıl tutuluyor...

    Vergi sistemi, kitleleri yerli araç almaya yönlendirmeye çalışmış...

    Ama halk bu tuzağa düşmüş gibi görünsede aslında düşmüyor...

    Yabancı araç kullanan bir daha asla yerliye dönmez...

    At arabası sevmemek gibi bişi bu

    İşte Nissan maxima. İşte 3500 cc halk motoru ...

     nissanlar niye tutulmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 720p

    Murano diye felaket bi jeepi var burda fena tutuluyo. (Amerika)

    İnanılmaz ya Türkiyenin clio su gibi burda her yerde Murano var...

    Tabi Türkiyeye biraz lüx kaçtığı için pek görmüyoruz orda.


    Heralde tutulmaz 3.5Lt benzinli motorun Tr de ne iyi var pardon 2LT dizeller fink atıyorken ortada.Türkiye burası
  • bence sorun Tr ayaginda... pazarlama ve reklam eksikligi var.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.