Yaklasık 40.000 km boyunca sorun cıkarmadan kullandıgım Toyo Proxess T1-R lastiklerime artık veda etmenin zamanı gelmişti. Zaten bir lastigin raf ömrünün ortalama 5 yıl oldugu düşünülürse benim lastiklerim raf ömrü dolmuştu. 2005 ocagından beri Ben kullanıyorum. Bir muddet rafta beklemiş. Sonucta cok km yapmamasına ragmen, artık hamur sertleşmiş ve kauçuk Özelligini yitirmis. Tabiri caizse ailecek tahta uzerinde gidiyorduk; yoldaki tum cukurlari, bozukluklari hissediyorduk. Lastigin tabanında ince ince çatlaklar yanaklarında ise daha derin çatlaklar oluşmaya başlamıştı. Zaten beni endişelendiren de yanaklardaki derin catlaklardi.
Uzun lafın kısası gerek netten araştırmalarım; gerekse kullanıcılarin tavsiyeleri uzerine tercihimi bu sefer hiç duymadıgım NOKIAN markasini secerek yoluma devam etmeye karar vermiştim. Aracımın lastik ebatlarını daha alır almaz 195/55/16 ya cıkardıgımdam, Eskiyen Toyo'larımı da aynı ebattaki Nokian'larla yenilemek istedigimde zaten Izmir'de ikamet Ettigimden direk Guven lastik'i aradım. Malesef ellerinde istediğim ebattan 2 adet kaldıgını, Izmir'de de sipariş usulu calıstıklari icin temin edemiyecegimi; ya 1 ay kadar beklemem gerektigini ya da Istanbul'da mal verdikleri lastikcilerle gorusmem gerektigi bilgisini aldım. Sonuc itibariyle Ali Saglam arkadasımızın da destegi ile 1 takım 195/55/16 ebatında Nokian H lastige kavusmus oldum. 08.08.2009 Cumartesi sabahı Nokian larımı takdırdım.
Gerçi yanaklarıdaki derin çatlaklarla ilgili fotograf cekmeyi unuttum ama emektar Toyo'larıma son bir bakış:
Bu da ne ? araba dediğin tekerlekli olur :)) Boyle de hiç bir seye benzemiyormus:
Nitrogen basıldıktan sonra, balans ve sonrasında özel solusyonla yıkama işlemi:
Islem tamam, lastikler aracıma takıldı. Sonrasında da duzenli asınsınlar diye aracımı ön düzene soktum.
Sanki Lastik uzerindeki H harfi Hondayi mi temsil ediyor gibi mubarek ;)
İlk İzlenimlerim
Cok sessiz... Bildiginiz butun lastikleri unutun... Bu lastik sanki direk japon arabaları icin uretilmiş. Yol sesi beton asfaltta nerdeyse yok gibi, Nefret ettigim o pütürlü asfaltta ses ve ugultu cok az; tabiki mucize yaratıp tamamen kesmedi ama Avrupa arabalar ile aynı seviyeye indi... Hatta bir ara arabanın zeminini komple soyup, yalıtım kaplamayı dusunmustum. Cok sukur bu lastik sayesinde o dertten kurtuldum gibi...
Yol tutus mukemmel ama zaten sıfır lastik oldugundan bunu ilerleyen km lerde tekrar incelemek lazım.
Frenaj ve tutunma cok ust seviyede. ABS nin devreye girmesi icin fren pedalına deli gibi şiddet uygulamak gerekiyor. Yoksa araba Nokian ın yumusak Hamuru sayesinde cok cabuk duruyor.
Lastikler cok yeni oldugundan bu yazdıklarımı ilerleyen km lerde tekrar etud etmek gerek. Km ler ilerledikce tekrar buraya yorumlarımı, fotograflarımı Eklerim.
İki yıldan fazla olmuş. Memnuniyet düzeyiniz ne durumda acaba? Özellikle ses ve ıslak zemin konusunda beğenilen nokian zaman zaman kuru yol performansı eleştirilmiş. Bu konuda ve fren konusunda siz ne düşünüyorsunuz? Şİmdiden teşekkürler...
Yol tutusla ilgili sıkıntı yok; ıslakdaki yol tutusu cok iyi ama lastik tahminimden daha cabuk sertlesti.
Konfor istiyorsanız Goodyear efficientgrip tavsiye diyorum veya Michelin Energysaver. Turkiyenin bu bozuk yollarında surus konforu icin bu 2 marka ve model dısında alternatif dusunmeyin derim...
quote:
Orijinalden alıntı: cembasmaci
Yol tutusla ilgili sıkıntı yok; ıslakdaki yol tutusu cok iyi ama lastik tahminimden daha cabuk sertlesti.
Konfor istiyorsanız Goodyear efficientgrip tavsiye diyorum veya Michelin Energysaver. Turkiyenin bu bozuk yollarında surus konforu icin bu 2 marka ve model dısında alternatif dusunmeyin derim...
Cem Bey Merhaba, nokian h araştırırken yorumlarınızı okudum ve üzerinden bayağı bir zaman geçmiş. bende corsa d kasa sport var.süspansiyonlar sert.yumşaklık,kofor ve sesisizlik için nokian h düşünüyordum. Son yorumunuzu okuyunca birden vazgeçme durumuna geldim. goodyear ve michelin e göre fiyat olarak daha uygun olan (4 lastik birden değişeceği için ve ebatlarım 195 55 16 olduğu için toplamda 200 lira gibi fark cıkıyor) nokianı tercih edecektim. Bu durumda aradan 2 yıl geçtiğinde bu lastikleri tavsiye etmem mi diyorsunuz özet olarak?
Evet tavsiye etmiyorum.
Hemen hemen 2 yıl gecti ama su an lastikler annemin aracında; kendime 4 adet Goodyear efficientgrip aldım H serisi. Benim de aracımda coiloever kiti var. Yani benim aracım da sert bu durumda ister istemez lastigin yumusak ve konforlu olanını arıyorsunuz satın alırken. Annemin aracı Renault modus su an bir sikayeti yok. Yani bu aracın yapısına gore de degisiklik gosterebiliyor.
Ancak zaten berbat olan bu Turkiye yollarında hoplaya zıplaya gitmenin veya on takımı yormanın anlamı yok.
Goodyear alınca aradaki farka inanamadım. Size tavsiyem Michelin energy saver veya Goodyear efficientgrip.
Konfor istiyorsanız bu 2 modele bakın. Yalnız dikkat edin, lastikler run-on-flat olmasın ve extraload olmasın. Aksi takdirde yine konfordan odun verirsiniz.
Inanın bana lastik basına 50 TL fark a alacagınız konfor farkına deger.
quote:
Orijinalden alıntı: cembasmaci
Evet tavsiye etmiyorum.
Hemen hemen 2 yıl gecti ama su an lastikler annemin aracında; kendime 4 adet Goodyear efficientgrip aldım H serisi. Benim de aracımda coiloever kiti var. Yani benim aracım da sert bu durumda ister istemez lastigin yumusak ve konforlu olanını arıyorsunuz satın alırken. Annemin aracı Renault modus su an bir sikayeti yok. Yani bu aracın yapısına gore de degisiklik gosterebiliyor.
Ancak zaten berbat olan bu Turkiye yollarında hoplaya zıplaya gitmenin veya on takımı yormanın anlamı yok.
Goodyear alınca aradaki farka inanamadım. Size tavsiyem Michelin energy saver veya Goodyear efficientgrip.
Konfor istiyorsanız bu 2 modele bakın. Yalnız dikkat edin, lastikler run-on-flat olmasın ve extraload olmasın. Aksi takdirde yine konfordan odun verirsiniz.
Inanın bana lastik basına 50 TL fark a alacagınız konfor farkına deger.
çok teşekkür ederim.Alıyordum açıkçası nokianları.Vazgeçtim. Pirelli nin yeni cinturato p6 sı çok tavsiye edildi bana.hem eski pirelliler gibi sert değil yumuşakmış,hem de adac testlerinde hep birinci gelmiş vs vs... gerçi ustam da tavsiye ediyordu pirelli cinturato p6 ları. Ben nokian ile pirelli arasında kalmıştım.michelin i çok tutarım ama işte yanak,balon vs.. sıkıntıları (istanbulda 120 ile temde giderken çukura girebiliyorsunuz) michelin den soğuttu. dediğiniz gibi goodyear lastik başına bir 50 tl daha pahal.toplamda 200 lira bir yeni lastik kadar fark yaratıyor ama ,good year'ı eagle f1 ın ilk çıktığı deseninden bilirim. çok kaliteliydi. bu durumda ibre goodyear 'a döner bende. tekrar teşekkürler.
Pirelliler kuruda iyidir ama ıslakda hayal kırıklıgı yaratır. Ayrıca yenileri bile konfor anlamında goodyear efficientgrip in yanına yaklasamaz... Tekrar soyluyorum alacagınız goodyearlar run-on-flat ve extraload olmasın ve H hız endeksinde olsun.
Şimdiden hayırlı olsun...
quote:
Orijinalden alıntı: cembasmaci
Pirelliler kuruda iyidir ama ıslakda hayal kırıklıgı yaratır. Ayrıca yenileri bile konfor anlamında goodyear efficientgrip in yanına yaklasamaz... Tekrar soyluyorum alacagınız goodyearlar run-on-flat ve extraload olmasın ve H hız endeksinde olsun.
Şimdiden hayırlı olsun...
zaten run flat düşünmüyordum. Hız endeksi de H baktım hep.V ye gerek duymadım.T de az geldi. Good year araştırıyorum şu anda en uygun fiyatı nereden bulurum diye. Tekrar teşekkürler
ben 2. el lastik kullanıyorum nokian gerçekten çok kaliteli bunu farkedebliydunz
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme