Şimdi Ara

[NVIDIA G-Sync] Ana Konu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
688
Cevap
21
Favori
33.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Emre-Dylan kullanıcısına yanıt
    Gülmek serbest tabii. GTX Titan alacağıma şu surround u bir deneyeyim dedim sırf meraktan. Bir kereden hiç bir şey olmaz dedim. Zaten başımıza ne geldiyse... Benim ki tiryakilikten de öte bir şey. Artık ben bir bağımlıyım. Bırakmayı denedim ama olmadı. Tek çare hiç bulaşmamak.
  • rezes kullanıcısına yanıt
    Kisacasi daha islevsel ve gercekten ise yarayan teknolojiler uretirlerse daha memnun olurum diyorum.Goz boyamak ve kolay yoldan para kazanmak tabikide firmalarin isine geliyor.G-Sync bunlardan biri.

    oculus rift izledigim kadariyla harika gozukuyor ama ayni 3D gibi yetersiz , daha cok gelistirilmeli ve tabi sonrasinda ucuzlamali.Gercek oculus rift ve 3D(tamamen gozluksuz) deneyimi icin uzun yillar var gibi duruyor.

    OLED lere gelince benim icin bukulmeselerde olurNede olsa CRT nin tek gercek varisidir kendileri.Ama OLED ler yayginlastiginda umarim 120Hz de minimum standart olarak kabul edilmis olur.60Hz ve vsync problemleri fazlsiyla canimi SIKIYOR.
  • G-Sync göz boyama , boş bir iş olduğunu düşünmüyorum bence bence yerinde bir adım , 60 fps sabit oyun oynamanın bile zor olduğu , gpu güçlerinin yetmediği dönemde 120 hz monitorlerle oyuncu 120 fps oynmaya itiliyor bunun için Titan SLI ler lazım ee başka çaresi de bu G-Sync olabilir bittabi
  • rezes kullanıcısına yanıt
    Ilk sayfadaki yazıda belirtildiği gibi 60 yada 144hz ekranda daha düşük FPS'nin etki gösterip kırılma vb.olay yaratmaması için ekran yenileme hızını bizim ayarlamamıza imkan verecek. 105fps veren oyun 144hz ekranda tearing yapar fakat ekranı 100fps'ye sabitlersek v-sync açmış gibi net görüntüler elde ederiz.

    Nvidia yine yapmış yapacağını



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrFinito -- 6 Kasım 2013; 9:07:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim monitörde her fps de tearing ve yırtılma oluyor 60 ın altı 60 üstu.
    AMD kartlardada çalışcakmıymış bu cihaz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NikoP

    Benim monitörde her fps de tearing ve yırtılma oluyor 60 ın altı 60 üstu.
    AMD kartlardada çalışcakmıymış bu cihaz ?

    bu teknolojiyle ilgili elde çok bilgi olmasa da senin sorunun cevabı net. nvidia ekran kartı şart
  • MrFinito kullanıcısına yanıt
    Evet. Monitörünüz max. kaç Hz de çalışıyorsa burası sizin tavan limitiniz olacak. 60Hz/60FPS - 120Hz/120FPS - 144Hz/144FPS gibi. Bundan düşük FPS ler de monitör Hz ini ona oyunlu hale getirecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 6 Kasım 2013; 13:43:58 >
  • Arkadaşlar videodaki Murat Gamsız ve Levent Pekcan nın dediği gibi bunu buradan nasıl bir şey olduğunu anlatmak hakikaten zor. Daha 30FPS ile 60FPS arasındaki farkı arkadaşlara izah edemiyoruz iken birde bunun verdiği etkiyi nasıl anlatalım değil mi?

    Sen nerden biliyorsun da konuşuyorsun diyebilirsiniz haklı olarak. min FPS yi 120+ tutarak ve RTSS ile vsync i 120Fps ayarlayarak 120Hz monitörde nasıl bir şey olduğunu deneyimledim oradan biliyorum. En az o kadar iyi olacaktır diye düşünüyorum. Kaldı ki bu g-sync ile daha düşük FPS ler de dahi aynı hissiyatı akıcılığı görecek olmanın heyecanı şimdiden duyuyorum.

    Birkez bu monitörde g-sync i deneyimleyen insanların bir daha eski monitörlerine dönmek istemeyeceklerdir bundan adım gibi eminim. Zaten ben bu akıcılığı deneyimledikten sonra konu başlığı açmıştım bunu sorgulamış ve forumda sizlerle sorgulanmasını istemiştim. Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    Çok yakında FPS nin salt olarak bir hiç olduğunu göreceksiniz arkadaşlar. 30 ve 60FPS de oyunun nasıl akıcı olarak oynandığına şahit olduktan sonra sizde bana hak vereceksiniz.

    Son olarak diyeceğim o ki bu monitörlerdeki yeni devrimin sırf nVidia ile sınırlı kalması düşünülemez. Bunun AMD tarafından da adımı atılması mutlak gerekli. Büyük olasılıkla iki firmanın bu adımdan sonra monitörlere ortak bir standart gelecektir. Zaten CRT-tüp monitörlerde ki teknolojinin LCD monitörlerde yıllardır kullanılmasına hiç anlam verememişimdir.

    Sevgi ve muhabbetle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 6 Kasım 2013; 13:52:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Arkadaşlar videodaki Murat Gamsız ve Levent Pekcan nın dediği gibi bunu buradan nasıl bir şey olduğunu anlatmak hakikaten zor. Daha 30FPS ile 60FPS arasındaki farkı arkadaşlara izah edemiyoruz iken birde bunun verdiği etkiyi nasıl anlatalım değil mi?

    Sen nerden biliyorsun da konuşuyorsun diyebilirsiniz haklı olarak. min FPS yi 120+ tutarak ve RTSS ile vsync i 120Fps ayarlayarak 120Hz monitörde nasıl bir şey olduğunu deneyimledim oradan biliyorum. En az o kadar iyi olacaktır diye düşünüyorum. Kaldı ki bu g-sync ile daha düşük FPS ler de dahi aynı hissiyatı akıcılığı görecek olmanın heyecanı şimdiden duyuyorum.

    Birkez bu monitörde g-sync i deneyimleyen insanların bir daha eski monitörlerine dönmek istemeyeceklerdir bundan adım gibi eminim. Zaten ben bu akıcılığı deneyimledikten sonra konu başlığı açmıştım bunu sorgulamış ve forumda sizlerle sorgulanmasını istemiştim. Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    Çok yakında FPS nin salt olarak bir hiç olduğunu göreceksiniz arkadaşlar. 30 ve 60FPS de oyunun nasıl akıcı olarak oynandığına şahit olduktan sonra sizde bana hak vereceksiniz.

    Son olarak diyeceğim o ki bu monitörlerdeki yeni devrimin sırf nVidia ile sınırlı kalması düşünülemez. Bunun AMD tarafından da adımı atılması mutlak gerekli. Büyük olasılıkla iki firmanın bu adımdan sonra monitörlere ortak bir standart gelecektir. Zaten CRT-tüp monitörlerde ki teknolojinin LCD monitörlerde yıllardır kullanılmasına hiç anlam verememişimdir.

    Sevgi ve muhabbetle..


    G-Sync var diye 30-60fps oyun G-Sync olsun olmasin 60fps ustu ile, hele 120hz/120fps ile kiyaslanamaz.

    Oyle bir pazarlama goygoyuna kapiliyorsunuz ki sanki akicilik sorunu sadece V-Sync'sizligin getirdigi yirtilmalar veya V-Sync'in getirdigi gecici fps dususleriydi. Bu dusus: double buffering ile 1/2 oranina, triple buffering ile, ki sadece OpenGL'de var gibi gozukuyor bu ozellik, 2/3 oranina dusuyor.

    Acikcasi ekran yirtilmasi probleminin de akicilikla ilgisi yok, kapatin V-Sync'i akicilik maksimum olur probleminiz akicilik degil ekrandaki yirtilma cirkinligi olur.

    Eger bugun 60hz bir monitorunuz var ve V-Sync acik oynuyorsaniz, ve 60fps'nin altina hic dusmuyorsaniz G-Sync size oyun akiciligi anlaminda hic bir sey kazandirmayacak.
    Ayni senaryoda ara sira fps'niz 60'in altina dusuyorsa (mesela 50'ye dustu diyelim) V-Sync bu anlarda double buffering ile fps'nizi 30'a cekecektir. Triple buffering varsa 45'e cekecektir. En kotu senaryonuz bu. G-Sync ise 30 veya 45 yerine 50'ye cekecek. Kazancli ciktiginiz senaryo bu.

    Simdi fps 50'lere dustugunde isinize yarayan bu senaryo icin monitore ek bir G-Sync parasi vermek ile, fps'nizi bastan 60'a sabitleyebilmek icin parayi daha guclu bir GPU'ya harcama seceneginizi kiyaslayin.. Ortaya cikan son neticenin birinin kusursuz 50fps digerinin kusursuz 60fps oldugunu da hesaba katarak..

    120hz monitorler icin durum ayni ve fps araligi acildigindan G-Sync biraz daha cekici hale geliyor. Neden G-Sync'in hep 120hz monitorlerde geldigini de bu acikliyor.

    1. Sabit 120fps: G-Sync ile V-Sync ayni.
    2. 60-120fps arasinda: G-Sync ara degerlerde alabileceginiz maksimum fps'yi verecek, V-Sync double buffering ile 60fps, triple buffering 80-120 arasinda 80fps verecek.
    3. 40-60fps arasinda: G-Sync ara degerlerde alabileceginiz maksimum fps'yi verecek, V-Sync double buffering veya triple buffering ile ile 40fps verecek.
    4. 30-40fps arasinda: G-Sync ara degerlerde alabileceginiz maksimum fps'yi verecek, V-Sync double buffering veya triple buffering ile ile 30fps verecek.

    Sonuc olrak 2 numarada V-Sync'le oynamak 3 ve 4 numarada G-Sync ile oynamaktan her zaman daha iyi olacak.
    Ya, iste bu nedenle de G-Sync demolari hep supheli bir sekilde 30-60fps arasinda yani 3 ve 4 senaryolarinda V-Sync ile karsilastirilarak gosterildi, cunku avantaj sundugu durum bu. Ne yazik ki yuksek fps amaclayan ciddi bir oyuncunun hedeflemeyecegi bir senaryo da bu ayni zamanda.

    Gercekler bunlar, 30 fps veya 45 fps bir oyun hic bir zaman sabit 120, 80 veya 60 fps'den daha iyi olmayacak. Ona gore tercih yapin.

    *G-sync'in V-sync'e kiyasla(hissedebilirseniz input lag acisindan avantaji olabildigi durumlar var o konuya girmiyorum. Akicilik meselesi ile kisitladim konuyu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DHArcadia -- 6 Kasım 2013; 16:26:39 >




  • DHArcadia kullanıcısına yanıt
    Evet konuyu sadece "Tearing - yırtılma" ile bakmışsınız. G-sync ile "Lag - gecikme", "Shutter - kekeleme" yede çözüm getiriliyor G-sync. "Lag - gecikme" zaten VG248QE monitör de minimum seviyede olduğundan benim için diğer en öneli kısmı "Tearing - yırtılma" dan sonra "Shutter - kekeleme" yede çözüm sunmuş olması. Hani 60FPS den 55FPS ye dahi düşseniz sanki grafik kartı kasıyormuşçasına kötüleşen akıcılıktan bahsediyorum. İşte g-sync buna da bir çözüm oluşturuyor sırf "Tearing - yırtılma" değil.

    İllaki 120Hz deki monitör 60hz den daha akıcı deneyim sunacaktır bunu konuşmaya dahi gerek yok. 60Hz monitörümüzün olduğundan yola çıkarak, oyunda 33-60-51-29 FPS görüntülenirken aynı zamanda montitörün de "refresh rate - tazeleme hızı" dinamik bir şekilde kendini 33-60-51-29Hz ayarlayacağından yırtılma, kekeleme ve lag gibi dertlerden kurtulmamızı sağlayacak bir teknolojidir G-Sync. 60FPS den üstü için g-sync yine birşey yapamıyor açıklamalara göre. Bunun için de bu sefer 120-144Hz gibi monitörlerinizin olması gerekiyor. Yine bu monitörler Max 120-144FPS sınırlı olacak. Zaten oyundaki akıcılıkla bu kadar ilgili iseniz kalkıpta 60Hz monitör kullanmazsınız. 120Hz ile 60Hz arasında ayrım görmeyen adam zaten bu satırları okumakla boşa vakit kaybetmesin. Nasıl ki 120Hz in tadını almış biri bir daha 60hz monitöre katlanamıyorsa G-Sync ile deneyim yaşayan biri de aynı şekilde bir daha klasik monitörlerden zevk almayacaktır.

    Dediğiniz double buffering, triple buffering ve adapting sync yöntemleri bir yere kadardı. Nvidia nın adapting sync ı tutmadığı ortada. Ha şimdide G-sync diye birşey ortaya attılar bunun tutacağının kim garantisini veriyor, pazarlama goygoyu diyebilirsiniz haklı olarak. nVidia dan brir açıklama olmuştu bu g-sync nin tanıtımı esnasında diyorlar dı ki, "Yüksek FPS alacak çok güçlü donanımlar yapıyoruz sonrada bunu yazılımla kendi kendimize engellemiş oluyoruz" diye. Aslında bir itiraftı bu.

    Benim gördüğüm bu sefer sorunun temeline inildiği vede monitörler için artık bir devrim olduğudur. Hiç şüphesiz asıl devrim tüm monitörler de bu teknolojinin standartlaşmasıyla yaşayacağız. AMD den de bu yönde bir aksiyon bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 6 Kasım 2013; 17:19:05 >




  • Teknoseyir de murat bey i dinledim, ingiltereye gitmiş g-sync için, baya bilgi sahibi olmuş, onunda dediği gibi en mantıklısı ve ileride olacak gibi duranı verdiği örnek;

    Phsyx ilk çıktığında


    Phsyx + ekran kartı

    daha sonra

    Sadece ekran kartı üzerinden


    Yine öyle olur umarım,


    G-sync ilk çıktığında

    Monitör+g-sync

    daha sonra

    Sadece ekran kartı üzerinden


    İnşallah böyle olurda 1-2 sene ye dahil edilir, uzun sürerse alıcaz monitörü 2 yıla bi işe yaramaz hale gelecektir. g-sync içinde olması
  • Harpooner kullanıcısına yanıt
    Aynen süreç bu şekilde gelişecektir. Bu sefer Phsyx ten de daha büyük bir gelişme bu bana sorarsanız.

    Türkiye de canlı lansmanına mutlak gitmek istiyorum. Aklında soruları olanda bizzat canlı görmeliler zaten görmeden tatmin olmayacaklardır. Büyük olasılıkla ASUS nVidia ortak lansmanı olacaktır. Bununla ilgili yer ve zaman bilgisine ulaşırsanız buradan paylaşalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 6 Kasım 2013; 17:36:44 >
  • rezes kullanıcısına yanıt
    Hayir sadece yirtilma acisindan bakmadim. Hangi durumda ise yarayip, hangi durumda hic bir ise yaramadigi acisindan baktim. Cevabi da max Hz'nize kiyasla performansin %100'den %50'ye (triple buffering ile %66) kadar dustugu aralik. %100 ve %50 noktalarinda V-Sync ile farksiz oluyor cunku.

    Stutter (Shutter diil) ile ne kast ettiginizden emin degilim. Anlik FPS dususlerinden bahsediyorsaniz buna "microstutter" deniliyor ve tamamen GPU performansi ile ilgili ve en cok SLI/Crossfire kartlari etkiliyor. Son zamanlarda bu konuda baya bir driver iyilestirmeleri yasandi. Sizin kast ettiginiz sanirim Judder yani titresme, bu da V-Sync acikken olmuyor zaten. Onun bedelini input-lag ile oduyorsunuz.

    G-Sync deneyimi yasayan adam 60hz ekranda sabit 60fps veya 120hz ekranda sabit 120fps aldigi zaman V-Sync ile de ayni deneyimi yasayacak. Carmack bile tweet'ledi bunu.

    Dolayisiyla oyuncu kullanici acisindan secim su olacak, 144hz monitorleri varsayarsak:

    1. G-Sync monitore yani Asus'un simdilik sattigi tek modele ek para vererek fps 72-144 arasinda oynarken daha iyi olsun.
    vs.
    2. Ek parayi daha ust seviye GPU'ya yatirarak mumkun oldugunca sabit 144fps (veya triple buffering ile 96fps) tutturmaya calisayim.

    Dolayisiyla Asus G-Sync monitorun fiyatina bakicam (ciktigi zaman tabi, 2014'un ilk yarisi deniyor, ilk ceyrek bile degil), benzeri G-Sync olmayan bir 144hz monitorun fiyatiyla farkini bulucam. Bu farki, GPU butceme ekleyip daha ust model bir GPU ile nasil bir fps tutturabilirim ona bakicam.

    Uzun lafin kisasi, G-Sync cok guzel teknoloji, ama maddi olarak getirdigi ek yuke bagli olarak tamamen yanlis secim olabilir.
    Keske, her monitorde bu teknoloji olsa ve fiyata da hissedilir derecede yansimasa. Ama tek firmaya mahsus proprietary teknolojilerin buyuk handikapi da bu iste..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DHArcadia -- 6 Kasım 2013; 18:15:45 >




  • DHArcadia kullanıcısına yanıt
    Hocam ne kadar yazsam da kelimeler bazen kifayetsiz kalıyor meramımızı anlatmaya yada benim yazı dilim zayıf diyelim biz buna. Stutter (Shutter diil) ile ilgili gerek son verdiğim gerekse nVidia nın açıklamalara bakarsanız ne kastedildiği ortada. Bunu burada yazıya dökmekte zorlanıyorum. Son videoyu izlerseniz arkadaşlar güzel anlatıyorlar. Anlatmaylada olay ancak bu kadar anlaşılabilir tabi.

    2. seçeneğiniz deki "mümkün olduğunca sabit 144fps tutturmayı" çok denedik olmuyor. Grafik kalitesini minimize etmeniz gerekiyor ki min.FPS 144 olsun. Etkisi muazzam oluyor ama kaliteden niye ödün vereyim ki. Güçlü ekran kartlarımız var ama CPU lar yeterince güçlü olmadığında bu güçlü GPU ları süremiyorlar. Bundan sebep bu seçenekle bu iş şimdilik mümkün değil. G-sync ile ben şimdi 80-144 FPS arasında gidip gelsem bile akıcılıktan hiçbir şey kaybetmeyeceğim.




  • Harpooner kullanıcısına yanıt
    Şimdi izledim bende. Ekran Kartına dahil edecekler gibi geliyor bana da, hemen atlamamak lazım şimdiden.

    İzlemek isteyenler güzel bir çekim olmuş.

  • İnput lag çözüm getirdilerse keşke şu tvlere eklense bu cihaz. 30-40 + input lag değerleri çıkıyor hala. Dev gibi ekranda oyun oynamak varken gene 24 inc monitörlere kalacaz bu gidişle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: streetsoul

    İnput lag çözüm getirdilerse keşke şu tvlere eklense bu cihaz. 30-40 + input lag değerleri çıkıyor hala. Dev gibi ekranda oyun oynamak varken gene 24 inc monitörlere kalacaz bu gidişle.

    Burada V-Sync'ten dogan input lag'in giderilmesi soz konusu.

    Ekranin kendi input lag'ine bir faydasi yok G-Sync'in.
  • Şu Nvidia sadece PC'ye kaldı daha mı iyi olacak acaba diye düşünmüyor değilim. Levent Gamsız'ın dediği gibi, lider firma, yaptıkları kabul görebilme oranı yüksek mantığı ile gerçekten teknolojide standart belirleyici olabilir. Misal amd mantle diye bi teknolojiden bahsetti, güzel ama kime ne kadar faydası var.Daha az değerli bişey gibi geliyor bana.

    G-sync ile şu ömrü billah fps düşüşü , 30-60 fps fark var mı gibi olaylardan ve oyunlarda aşırı yüklemeli sahnelerde 60 >>> 45 'lere düşmeler , yağmur efektlerinde , sis efektlerinde, kısacası bi dünya noktada fps düşmesinden oluşan kasmadan kurtulacağız, ileride TV'lere bile takılabilir hale getirebilirler belli mi olur, ps4-xbox one oynarkende bundan yararlanırsak yemede yanında yat.Bence güzel bişey 1-2 seneye ekran kartına katsalardı bide tam olacak işte ama dedikleri gibi , monitörcüler de para kazancak diye min. 2-3 yıl ekran kartına girmez bu olay diye düşünüyorum.




  • Ekran kartına G-sync modülü gömedikçe yada Nvidia bu işi Cuda'nın başına yıkmadığı sürece G-sync möniterler pek rağbet görmez gibi...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.