Şimdi Ara

OBD'SİZ LPG SİSTEMİNİ OBDII'li SİSTEME ÇEVİRMEK?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
4.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    1.4 hitler motorlu ve lpg li polo almayı düşünüyorum. Lpg nin markası çok kötü ve bilinmedik bir marka. Arıza lambası yakıyor. Bunu en az masrafla arıza lambası yakmayan Obd li bir sisteme çevirmek mümkün müdür? Sadece beyin değişimi yeterli olur mu? Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yukarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten pahalı olan parça ecu. Enjektörler ve regülatörler yeni ecu ya uyum sağlamayabilir. OBD li sistemler için farklı görüşler var. Kimi OBD ye göre ayar yapmaz diyor kimi yapar diyor.
  • Çıkma garantili ecu lar 150tl civarı. Sistem uyarsa değiştir geç sorun olmaz.
    Lakin kablo alıp kendin ayar yaparsan obd ye bile gerek yok aslında(yanlış anlaşılmasın benim gözümde lpg sisteminde OBD OLMAZSA OLMAZDIR!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 25 Mayıs 2016; 21:59:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egemena E kullanıcısına yanıt
    Sistemden obd düzelte aktif ederse düzeltme yapar ve en iyi yakıt karışımını kendi ayarlar böylexe çekiş sorumu görülmez arac kısa sürede subap yakma sorunu oluşmaz uzun yıllar lpg ile kullanım sağlayabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atiker bayiyi aradım. Obd ye gerek yok dedi. Ben ayar yaparım lamba yanmaz dedi. Atiker microfast 1300 lira fiyat verdi komple sisteme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    OBD li sistemin esprisi o zaten. LTFT ve STFT değerlerine göre karışım ayarı otomatik değişmeyecekse OBD nin ne anlamı kalıyor? KOnuyu açan arkadaşa da obd ye gerek yok demişler. Bazı montajcılar bu şekilde konuşuyor bazıları ise OBD sürekli ayar yapıyor diyor. Ben hallederim abi yeaaaa, lamba yanmaz abi yeaaa diyenlere güvenmiyorum ben.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG Kiti Değiştirmek
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Atiker microfast i incelemedim ancak safefast lerin yazılımları kısıtlıydı. Cut-off v.s. gibi bazı ayarlar yazılımda yoktu. Bir de obd li lovato sormanı öneririm. Belki atiker de sorun çıkarmayabilir ama Lovato daha iyidir. Beyzade 0606 anlatmış zaten iyi çalışan bir obdli sistem en mantıklısı. Tabii kiti araca obd yi okuyacak şekilde bağlayacak bir montajcı herşeyden önemli. Bir şey olmaz abi yeaaa diyor beceremiyorlar sonra yok gaz kelebeği, yok rölanti motoru diyerek beceriksizliklerini araca atıyorlar.

    LPG siyah beyaz gibi olmalı. Ya araç uyumsuzdur, sorun çıkarır diyerek hiç takmayacaksın, ya da sistem saat gibi çalışacak.Aracın motorunu bilmeden ellerindeki uyumsuz kitleri bilinçsizce takıyorlar, arıza lambası yanınca da suçu motora atıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    OBD li sistemin esprisi o zaten. LTFT ve STFT değerlerine göre karışım ayarı otomatik değişmeyecekse OBD nin ne anlamı kalıyor? KOnuyu açan arkadaşa da obd ye gerek yok demişler. Bazı montajcılar bu şekilde konuşuyor bazıları ise OBD sürekli ayar yapıyor diyor. Ben hallederim abi yeaaaa, lamba yanmaz abi yeaaa diyenlere güvenmiyorum ben.

    kesnilikle var.
    lakin ben kendi aracımda kendim yol kaydı alarak ayar yaptım.
    şu an obd aktif olmasa bile ltft+stft toplamı her devir ve yükte +4 -4 ü geçmiyor yani benzinle nerdeyse aynı.

    Ha bunu kim otururda saatlerce yapar

    kimse

    o zaman şu saatten sonra 2001 model üstü aracına OBD SİZ kit taktıran kendi kafasına sıkar o kadar net konuşuyorum!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 25 Mayıs 2016; 21:55:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıslanmış tarhana

    Atiker bayiyi aradım. Obd ye gerek yok dedi. Ben ayar yaparım lamba yanmaz dedi. Atiker microfast 1300 lira fiyat verdi komple sisteme.

    kesinlikle kaçın.

    atikerin biraz daha üst model OBD OLANLARINDAN taktırın

    sonra gelin buraya Abi bu lpg niye hiç sorun çıkarmıyor dersiniz.
    Alternatif olarak lovato easy fast obd de f/p ürünüdür.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 25 Mayıs 2016; 21:57:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    OBD li sistemin esprisi o zaten. LTFT ve STFT değerlerine göre karışım ayarı otomatik değişmeyecekse OBD nin ne anlamı kalıyor? KOnuyu açan arkadaşa da obd ye gerek yok demişler. Bazı montajcılar bu şekilde konuşuyor bazıları ise OBD sürekli ayar yapıyor diyor. Ben hallederim abi yeaaaa, lamba yanmaz abi yeaaa diyenlere güvenmiyorum ben.

    kesnilikle var.
    lakin ben kendi aracımda kendim yol kaydı alarak ayar yaptım.
    şu an obd aktif olmasa bile ltft+stft toplamı her devir ve yükte +4 -4 ü geçmiyor yani benzinle nerdeyse aynı.

    Ha bunu kim otururda saatlerce yapar

    kimse

    o zaman şu saatten sonra 2001 model üstü aracına OBD SİZ kit taktıran kendi kafasına sıkar o kadar net konuşuyorum!


    Maalesef şu forumda bile hala yalan yanlış bilgi veren lpg montajcıları var. "birşey olmaz abi yeaaa" kafasındaki montajcılar 2016 yılında güzelim araçları rezil etmeye devam ediyorlar.




  • Merhaba obdli sistem kullanicilarina bir sorum olucak..yukarida yazildigi uzere obdsiz sistemime obdli yaptirmak istedim 2 yil önce obd ise yaramaz obd neki diye cvplar aldim ustalardan ve sonrasinda atiker disinda obd sistemini kullanan görmedim.Sahsi fikrim ki bunu test de edebilirsiniz özgün olarak kendiniz düşünür alinti yapmazsaniz: obdsiz bir sistemde daha dogrusu benzin sisteminde ltf stf degerini olusturan sey surucunun kullanim sekli sicaklik yol kosulu rakim vs..yani farkli yollarda surucu ayni devir aralıklarında kullansa dahi farkli stf degeri alicaktir dogal olarakta ltf degeri alicaktir..Bundsn sebep lpg de de tam manasiyla ayar soz konusu degildir..sizin kullanim sekliniz degistikce bu surekli degisicektir aksam ayar yapin rolanti dahil tum degerleri sifira yakin yapin sabahleyin yol yapin bir miktar ve gorun rolantide dahi degisiklikleri..nyse bunu gectim bu sahsi fikrim diyeyim simdilik elbet zamanla bu da anlasilicak..
    Benim asil sorum su ki obdli sistem kullanmadim obdli sistem kullanıp hasir nesir olan ustadlara sorumu yonelteyim..obd sistemi düzeltme mi yapiyir yoksa stf lft degerini mi gosteriyor. Duzeltme yapiyorsa haritaniz her kullanim sonrasi haritadaki enjeksiyon sayilarinda mapta topun ltf ve stf ye gore duzenlenkis alanlarda degisiklik olmasi gerekir.degisiklik yoksa ikinci ihtimal ltf degeri top o alana geldiginde önceki sürüşe gore belirli bir degerde olup sonrasinda o anki suruse gore degisicektir.stf bu anda ise malum ltf degerinin almis oldugu sayiya gore degiskendir..ornekle her 2 seneryoyu aciklarsam
    Ilk surus
    3Bn devirde top 6 ms satirinda ve degerimiz 149
    Stf 5 ltf 3 (buna gore arac kendini 8lik olarak artiracak komutu veriyor ve 149 degeri. Yuzde 8 artiyor mu o an yani surekli bir degisim var mi 1.seneryayo gore..
    2.seneryayo gore ise surusumuzu yaptik 3bn devir 6 ms 149 degerinde ltf ve stf degisken yuklerden ve kullanimdan kaynakli +8 +5 -2 degerlerini aldi ortalamasi +4 diyelim..yeniden kontak calistirim yine bu devire geldigimizde ltf +4 stf ilk an 0..fakat +8 lik surusteki gibi takit ihtiyaci oldu..ltf +4 stf +4 e kadsr ckan degerlere sahip oldu tekrsr kontak ac kapat ltf 8 stf 0 oldu varsayimi ile 149 degeri sayisal olarak 157 ye ulasti mi ? Yoksa hala lpg ecusunda ltfsi bunun son sürüşunde +8 olarakgorselikten ziyade data olarak kayıtlı mi kaldi..

    Demem o ki obd duzenleme yapıyor ise ilk surusumuzde ayni kosullarda ve sartlarda ayni karakter surusumuzde ltf ve stf degeri cok yuksek rakamlarda iken 2.surusumuzde 0 a yakin oluyor mu ? Oluyorsa obd isini fazlasi ile yapiyordur bu lrf ve stf degerlerini. Biz ayar cekmeden en iyi sekildr duzenlemesini gosterir saglamasidir ama senaryolarda belirttigim gibi bu saglamayi gorsel olarak ilk anda gosteriyor mu ? Biraz karisik oldu ama umarim anlatabilmisimdir.gorsel olarak saglamayip ve saglamasini yapmiyorsa obdli lpg sistemini normal sistemden farkli kilan arac obdsine bagli bir elm cihazi disinda hicbir ifadesi yok..ve bunun icin atiker bizden en az 250 alıyor?

    Ustalara sormak isterdim ama sattigi urun obdden bi haberler.beni bu soruya yonlendiren diger firmalarin obdye geçmemesi..

    Obdsiz sisteme obd takmak istersek ise tahminim baglanti soketleri gibi sistemlerin degismesi gerekecektir diye duymustum..obd baglantisi disinda olarak..

    Hocam siz sahip iseniz obdli sisteme gozlemleyip veyahut bilginiz dahilinde ise cevaplarsaniz sevinirim sorum da sizi etiketleme sebebim sozlerimin size direkt olmasi degil iletiyi gorebilmeni icindir anlayisiiza tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ak14 A kullanıcısına yanıt
    https://m.youtube.com/watch?v=wOBf3yTNdF4

    Link kendi lpg ayar yaparken kayıt ettiğim harita ve altta kısa yakıt kesme uzun yakıt kesme yazıyor. Onlar ltft ve stft değeri. Altta da düzeltme yazan yer ise obd sisteminin anlık olarak yüzdesi gaz dozajını artırıp azalmasını ifade ediyor.

    Kendi sistemimde obd bağlamamış ustacık!
    Kendim yabancı dokümanlara bakarak kabloları buldum ve obd portu na bağladım.
    Şimdi obd aktif ve anlık olarak düzeltme sağlıyor.

    Konuya dönelim

    Obd aracın ltft stft toplamı kadar düzeltme yaparak aracın benzinde çalışır gibi yakıt ihtiyacını karşılamaya çalışır.


    Ee hocam o zaman obd aktif se ayar yapmaya ne gerek var? sorusunu duyuyorum.

    Obd ne kadar da müdahale etse bu müdahale anlık olur ve belli bir düzeyde meydana gelir. Ve anlık olduğu için ayrıca aracın devri ve yükü değiştiği için sürekli farklı devir ve yüklerde düzeltme yapmaya çalışır ve ltft stft yi 0 a çekmeye çalışır. Bunu yapabilmesi çok uzun bir zaman gerektirir çünkü ltft atıyorum 4 bin km dir kemikleşmiş bir durumda bekler. Bunu düzeltmek için o kadar km obd müdahalesi gerekir.

    Anlık olarak düzeltme yaptığı için ltft stft çok fazla sapmasına izin vermez ayrıca araçta arıza ışığının da yanacak seviyeye gelmeden önler.


    Arcınızda obd yoksa aslında bu büyük bir sorun değil!

    Kablo alarak kendiniz tüm devir ve yüklerde ayarı Manuel olarak yaparsanız böyle de kullanarak obd yokluğu hissetmezsiniz. Bunu lpg ustaları bile yapmayı bilmiyor! ( çok az bir kesim meclisten dışarı tabiki)


    Obd ekstra olarak regülatör basıncı sabit tutamadığı zaman bozulan dozaj sapmalarını anlık olarak düzeltebilir böylece performans kaybı hissedilmez motor ömrü uzar.

    Son olarak dediğiniz örneğe bakarak. Atıyorum 2000 devir 6ms yükte ltft 6 stft 9 olsun toplamı kaç 15 aracınız bu devir ve yükte bir yüzde 15 fakir çalışıyor ve yakıta ihtiyaç duyuyor tabi düzeltmeye çalışıyor ama nafile lpg ile çalıştığını bilmiyor ve müdahale edemiyor. Bu safhada lpg ecu su araçtan bilgiyi alıyor ve diyor ki.. Hey lpg enjektörleri yüzde 15 az yakıt gönderiyorsun sana komut veriyorum yakıtı yüzde 15 artır diyor ve araç benzinde çalışır gibi lpg yi dozajlıyor.
    Bazen ya abi bu lpg de de benzinde de aracın çekişi değişmiyor der. İşte bu yüzden


    Artık bir çok markada var. Şu an brc ve prins kullanmıyor.

    Lakin brc son kitlerinde bu yanlıştan döndü ve obd kullanıyor prins hala kullanmıyor!

    Adınız duymadığınız bir çok markada obd seçeneği var ya ustalar bilmiyor ya da ince işçilik lehim kablo derdi gibi uzun zaman alacak işçilik olduğu için yanaşmıyor.

    İnşallah aklınızdakileri bir nebze yamıtlamışımdır. Sorunuz olursa dilim döndüğünce cevaplarım inşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 29 Mayıs 2016; 12:00:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Su 4bn km sonrasi kullanimda obd sayilari degistiriyor mu yoksa sadece hafizasina mi aliyor..demem o ki biz obdli sisteme mudahale etmedikce her gecen gunde kullanimda sistem kenfini mukemmelestirmesi lzm..bunu yapiyor mu

    Obdsiz sistemde belirttigim gibi kullanima gore ltf ve stf farkli cikiyor bundan sebep manuel ayar yaptim diyene inanmiyorum :) bu ne usta ne de kisisel kullanici..duz yolda araci stabil olarak kullananlar tek deger alicaktir onda hemfikirim fakat degisken yollarda ve degisken kullanimlarda ltf ve stf farkli degerler vericektir bu yuzden namumkun.stabil kullanim sartlarindaki ayar da ortamala bir degerdir yerine gore cok iyi yerine gore de yetersiz gelicektir..konumuza dönersek obd sistemi bahsettiginiz bu kemiklesmeye göre oncrki suruse gore kontak kapatinca veyahut belirli degerleri hesaplayıp kesinlesince size bize gorsel olarak bunu yansitiyor mu ?
    Siz manuel olarsk obdli sistemxe ayar yaptiniz ve uzun kmlerdir gunluk ise gidip gelmede kullaniyorsunuz buna nazaran manurl ayar sonrasi ltf stf 4 degerinde iken zamanla obd ltf stf degeribi 2 ye cekebildi mi ? Aksi haldr çalıştığını nasil anlayacagiz..ben gereksizdir demiyorum ama bunun gorsek yansimasini gormek istiyorum..
    Obdli birtek atikeri biliyorum konuda lovato da gecmis yakin amanxa bir arkadaşımıza obd onerdik ama fiyat almaya gittiginde cesiti markalardan sadece atikerin bahsi gecmis digerlerinde yok denilmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada video sonunda yaptigini islem nedir yakit katkisi 2 snye 10 saniye muhabbeti 4000devir fln..onu anlamadim..tercihinizi de neye gore yapiyorsunuz bilgilerinizi paylasirsaniz sevinirim..genel manada cok guzel yakit kesme durumlari..hatta ltfyi sifir yapmis olmaniz cok cok iyi..bende kendi ktiimde yaptigimda sifira yaklastikca bazi devirlerde aracta bogma sorunu yasiyorum..ms sureleri de dahil birbirinden uzaklasmakta..esasen orjinal halde benzin enjeksiyon suresini bilmis olsam buna mukayese edebilirdim sanirim..obd portunuzu kendiniz baglamaniz da cidden cesaret isi sonucta elektronik aksamlara zarar verebilecek bir bahlantiya sebep olabilirdiniz..dokumanlarinizi saglam temin ettiniz veya isin elektronik olarak ehlisiniz maasallah :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BRC my09 enejtör , my11 ecu var araçta, obd li atiker ya da brc ye çevirme maliyeti ne olur?
  • Brc Obd li olmayan kitleri ek bir aparat ya da kablo ile obd li hale getirmek mümkün mü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay be ne zamanlarmış. İyiki almamışım o poloyu

    1.0 65 beygir ile cayır cayır benzine devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.