Merhaba arkadaşlar. Bildiğim kadarıyla objektiflerde mesela 18-55 18 mm den 55 mm ye kadar çekebilir anlamına geliyor. Peki 18-55 in son seviyesi 55 mm ama öte yandan 50-200 ün başladığı nokta 50 ve birinin neredeyse son seviyesi diğerinin başlangıç noktalarına geliyor. Peki 18-55 mm de 50 de çekim yapmayla 50-200 mm de 50 de çekim yapmak aynı kaliteyi veriyor mu? Eğer aralarında hiçbir fark yoksa 18-55 ile 50-200 gibi objektifleri ayrı ayrı taşımaktansa 18-300 gibi bir lens takıp hepsini bir objektifte toplamak daha kolay olmaz mı? Ben rakamları falan hep örnek verdim. Bütün artı ve eksileriyle yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
Her 2 objektifin 50 mm si mutlaka farklı olur. Her objektifin performansının max oldugu odak ve diyafram degeri vardır. 18-55 bildiginiz gibi 18 den 55 mm ye kadar odak aralıgını kapsar. Ama her aralıkda aynı performansı vermez. Mesela 33 mm de ve f:8 de en tepe noktaya ulasıyordur. O yuzden her objektifin MTF tablosu vardır ve buna bakılarak artı eksileri ortaya cıkarılır.
Diger konu neden 18-270 gibi bir objektif tasımıyoruzda bir kac objektif tasımak zorunda oluyoruz. Cevabı kalite kaybı. Objektif kriterlerinden biride carpan sayısını dusuk tutmaktır ve genel manada 3x i gecmemek esastır. Bu deger ne kadar artarsa ısık kaliteside aynı oranda duser ve camur olmaya baslar.
Orneklersek:
18-55 icin 55/18=3 x yapar.
50-200 icin 200/50=4x yapar.
18-270 icin 270/18=15x yapar.
D-SLR nin anlamı yuksek fotograf kalitesi almaktır. Fakat carpanı fazla objektifle bu mumkun olmuyor. Anı fotografları gibi calısmalarda carpanı fazla objektif kullanılabilir. Ama kalite istenen sanatsal ve teknik calısmalarda olmaz. Objektifin en kalitelisi ASAL yani zoom olmayan modellerdir. Mesela sadece 50 mm olan objektifte tum parametreler 50mm ye gore yapılır ve hersey mukemmele yakın olur. Ama 18-55 te 18 e gore yapsalar 55 te kötü olur 55 e gore yapsa 35 te kötü olur vs vs haliyle bir ortalamaya gore üretilir. Zoom objektifler kolaydır rahattır ama bedeli vardır. Isık kalitesi düsüktür.
Asagıda carpanı fazla, az ve asal objektifin cozunurluk cropları var. İste bu yuzden genis aralık bir kac parcaya bolunerek kullanılırki D-SLR nin hakettigi ısık kalitesini sensore tasıyabilelim. Pro fotografcılara bak buyuk zahmetle boyunlarında bir kac govde tasırlar. Tek objektifte takıp tek govdede kullanabilirler ama fotograflar iyi sonuc vermeyeceginden kısa aralıklı yada asal bir kac objektif ve bir kac govde ile is yaparlar. D-SLR de objektif degismek dogası geregidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 3 Ağustos 2012; 8:39:29 >
Burdada örnek olması acısından kendi yaptıgım test var.
Elimde meshur tamron 17-50 ve sadece 50mm olan objektif var. Her ikisininde 50mm goruntusunu esit sartlarda aldım. Goruldugu gibi 17-50 tamron cok keskin diye nitelendirilir begenilir ama prime yada asal objektif karsısında hic sansı yok.
Ust sıradaki tamron 17-50, alt sıradaki 50mm f:1.7
Çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı olmuş. Anı fotoğraflarında 18-135 veya 18-200 gibi bir objektif olabilir diyorsunuz ama şimdi anı fotoğrafı diye kötü olmasın :) Yani ne kadar kötü olur merak ediyorum. ISO yu falan yükseltmek veya perde açıklığını artırmak durumu kurtarır mı?
quote:
Orijinalden alıntı: hamann7725
Çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı olmuş. Anı fotoğraflarında 18-135 veya 18-200 gibi bir objektif olabilir diyorsunuz ama şimdi anı fotoğrafı diye kötü olmasın :) Yani ne kadar kötü olur merak ediyorum. ISO yu falan yükseltmek veya perde açıklığını artırmak durumu kurtarır mı?
rahatlıkla kurtarır. hatta artar bile. yoksa zaten piyasada olmazdı.
quote:
Orijinalden alıntı: hamann7725
Çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı olmuş. Anı fotoğraflarında 18-135 veya 18-200 gibi bir objektif olabilir diyorsunuz ama şimdi anı fotoğrafı diye kötü olmasın :) Yani ne kadar kötü olur merak ediyorum. ISO yu falan yükseltmek veya perde açıklığını artırmak durumu kurtarır mı?
Bir kompakt tan daha iyi olacagı kesin ama yukardaki orneklere baktıgınızdada bir prime kalitesine ulasamaz. Anı fotograflarına ekran buyuklugunde bakarız ve eglence olur. Oyle buyutup pixel pixel bakıp detayları tartısmayız sonucta. Ama teknik ve sanatsal calısmalarda kareye oylesine bakıp gecmeyiz detaylara odaklanırız. Sonuc itibarı ile amaca yonelik objektif almak en guzelidir. Tatile gidiyorsanız 3-5 objektif tasımak degismek eziyet olacaktır. Ama mesela portre calısacaksanız 85-135 arası acık diyaframlı objektif almamak eziyet olur yada macro calısacaksınız macro objektif almamak eziyet olur. Hersey yerine gore. Pozlama olayı ısıga ve calısmanıza gore degiskenlik gosterir. Duruma gore ıso yuda acarsınız, enstantene suresinide uzatırsınız.
Az ısıkta calısmak sozkonusu ise oncelik diyaframı cok acılan objektif secmek olmaz ise ıso yukseltmektir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme