Şimdi Ara

Okmeydanı rampasındaki son değişiklikler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eminim geçenler farketmişlerdir, Okmeydanı rampasında Haliçten gelen araçlar için Kasımpaşa Taksim yönüne ayrımda D100ü yan yoldan tamamen ayırdılar. Artık o yöne ayrılacak olanlar daha önceden yan yola geçmek zorundalar. Yine karşı yönde Rami Eyüp yönüne doğru giden araçların son anda Merter yönüne giden orta şeride katılımını da engellediler.

    Birazcık adalet yerini buldu. Son noktaya kadar diğer yönü kullanıp ondan sonra sert bir frenle gideceği yöne doğru ayrılan/katılan uyanık abbaslar yüzünden uzun süre sonra böyle bir karar alınmış.

    İstanbul'un en önemli trafik sorunlarından birisi de darboğazlara uyanık abbasların hücumudur. Medeni bir insan gibi kuyruğa girenlerin hakkı bu uyanık abbaslar tarafından iki kademede gaspedilir.

    1- Arkadayken öne geçerler.
    2- Darboğazda araya kaynadıkları için oradaki elleçlenen araç miktarını düşürürler.

    Burada kritik olan ikincisidir. Saatte 1000 aracın geçtiği bir şeritte önünüze geçecek 10 araç size çok zaman kaybettirmez. Dert etmeye bile değmez. Ancak o araçlar sürekli kaynama yaptıkları için o şeritteki geçiş hızını yarıya düşürmeleri sizin daha uzun sürede oradan geçmenize neden olur. Burada çok büyük zaman ve enerji kaybı vardır. Çok değil %10-20 civarında araç sürücüsünün uyanıklık yapması günlük seyahat sürelerinin önemli miktarda artmasına sebep olmaktadır.

    Dahası kaynama yapanlar boş yöne devam eden sürücülerin de yolunu keserek trafiğini akıcılığını önemli ölçüde düşürmektedirler.

    Bu konu emniyet şeridine girenler kadar önemlidir. Bu yüzden Okmeydanı rampasında yapılan olmasa daha iyi olurdu türünden sürücüleri kısıtlayan bu değişiklikler %10-20 civarındaki uyanıklar yüzünden gerektiği için yapılmıştır.







  • Güzel bir gelişme..
    Kaynak yapan uyanıklara kıl olmayan yoktur aramızda..
  • Su uygulamayi fsm kopru giselerinin cikisina da uygulasaar cok iyi olacak. Trafik sirf gise cikisinda ve nedeni kimsenin kimseye yol vermemesi. Zaten 100 milyon bin serit, koprunun girisinde 4 seride iniyor.
  • Evet ilk bariyeri koyup yolu ayırdıkları gün çoğu kişi afalladı keşmekeş oldu.Ancak şimdi yine beter.Edirnekapıdan sonra haliç köprüsünün (sağ-sol yolları) sol tarafından girenler yine köprüyü bitirip rampayı sarıp o bariyerin tam bittiği yerden girip yolu yine ARAPSAÇINA çevirip hafif tabirle şerefsizlik yapıyorlar.Bence haliç köprüsünün sağ tarafını (yolunu) komple okmeydanı ve F.S.M yoluna ayıracaklar.Ama ne yaparsa yapsınlar bu hayvanlar insanca araç sürmeyi beceremeyecekler.
  • @borabjk , Bu trafik yüzünden oradan sabahları geçmiyorum ama şimdi yeni problemler ortaya çıkmış olması şaşırtıcı değil. Kaynakçılara ceza kesilmediği sürece bunun çözümü yok.

    @rumelian, Bu konuda benim bildiğim bir tez çalışması da yapıldı eminim işin içindekiler bu sayının onlarca olduğunu söyleyebilirler ama Karayolları tınlamadı ne yazık ki. Oradaki sorun gişe sayısının fazlalığı ve köprünün 4 şerit sayısına düşülen darboğazın olduğu noktaya kadar o kadar aracın 100 metre içinde karışması mümkün değil. Ya gişe sayısını azaltmalılar ya da gişeleri daha geriye çekmeliler. Çok basit azıcık aklı olan insan görür, FSM'nin elleçleyeceği araç miktarını 4 şeride indiği nokta belirliyor ve oradan araçları ne kadar yüksek hızda geçirirlerse o kadar fazla araç elleçleyecek ama ne yazık ki akşamları o kritik noktadan araçlar 10 km/sa hızla geçiyorlar.

    Akışkan mekaniği üzerine çok vakit geçirmişimdir. Hidrolikçiler boru tasarımı yaparken boruların genişleme daralma noktalarında içinden akan sıvının enerji kaybettiğini hesaplarına katarlar. Akışkan sıvının tanecikleri arasındaki sürtünmeden olan bu kaybın trafikte de gözlenmesi mümkün. Hatta sıvı tanecikleri arasında oluşan sürtünme birbirine çarpmadan gitmek zorunda olan araçlara göre çok çok daha düşük. Dolayısıyla kayıp daha fazla. Bu çok basit fakat önemli Bernoulli denklemi ile gösterebilir, trafikte geçirdiğimiz süreye bu genişleme ve daralmaların katkısı büyük.

    @djoz Kısaca sabah akşam sinirlerimizi geren kaynakçılar çok büyük hak gaspetmekteler.




  • Kaynakçıların top o.......u.
    Bir onlar uyanık anasını satayım.
    Biz boşuna önceden o şeride girip tırım tırım ilerliyoruz.
    Hakkımı helal etmiyorum bu şerefsizlere.
    Tabi hak hukuk onlar için önemli mi o da ayrı konu!
  • Ters yöndede yaptılar benzer uygulamayı halıcıoğlu sapağından oradan başlayan ana köprü bağlantısınada bariyer çekildi.. Ama trafikteki öküzler yine bildiklerini okuyor...
    Ama uygulama hatalı ve eksik bence, o tür katılımlara EDS kameraları koyulsaydı önüne geçilirdi, zaten ben sürekli yazıyorum bu İstanbul'un trafik Polisleri nerede??? İş gidiş satlerinde bu öenmli noktalarda denetim ve düzenleme yapmayacaklarsa ne işe yarıyorlar? Sadece köprü girişinde varlar Artık eskisi gibi her kazaya gitmiyorlar tutanak sayesinde olan kazaların%10'na anca gidiyorlar.. Ona buna eskort olmaktan başka işleri kalmadı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.