Şimdi Ara

Oksijen ve vuruntu sensörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
3.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamünaleyküm dün 98 toyoa xei 1.6 aracımın arıza lambası benzindeyken yandı daha öncede yanıyordu lpgden diyorduk. Neyse servise gittim bana oksijen ve vuruntu sensörünün arızalı olduğunu söylediler yaklaşık 600 tl de maliyet çıkardılar şimdi ne yapayım bu parçaları degiştirmesem ne gibi sorunlar çıkar bide daha ucuza kapatabilirmiyim.



  • gncl.
  • Oksijen Sondası Zengin ve Fakir Karışımı ayarlar aracının fazla yakmasına neden olabilir

    Vuruntu kaptöru ise blokta oluşan vuruntuları ölçer 1200 dd geçen vuruntular tehlikelidir.

    Ben değiştirmeni tavsiye ederim sanayide iyi bildiğin usta varsa değiştir.İçim rahat etsin Garanti alayım diyorsan servise git
  • benimde aracın oxijen sensörü arızalı 150 tl bosch markanın ama onu tavsiye etmiyorlar.NGK nın var 400 gibi rakamı var.Şimdilik değiştirmiyorum bende.Çok pahalı yurt dışında bu sensörler 40-50 dolar ama ülkemizde çok pahalı.Benim araçtada lpg var.Arıza belli sensörden dolayı.sanırım 2. sensör bozuk.
  • Hımm servis biraz tuzlu ama garanti olur gibi peki lpg tüketiminde bir artışa sebep olurmu çünkü 2 aydan önce degiştiremem birde vuruntu sensörü tam olarak ne iş yapar yani biraz açabilirmisiniz hocam..
  • hocam ister istemez yakıtı etkiler ama depodaki lpg yide hüüüüp yapacak hali yokya.Zaten o parça 400 tl benim aracınki yani çok pahalı değiştirmemeyi düşünüyorum.yada çıkma bulacam.Vuruntu sensör hakkında fikrim yok.Bi netten araştır bakalım.
  • Kardeşim Çok uzun bir yazı oLur Anlatsam kısaca anlatmaya çalışacam

    1. Oksijen sondası egzozun üzerinde olu ve dumanlara bakarak Yanma odasındaki karışımın zenginmi fakirmi olduğuna bakar ve karar vererek ekü'ye bilgi gönderir Böyle kısır döngü içersinde devam eder

    2.Vuruntu kaptörü şimdi 95oktan 98 oktan diyoruz. Oktan sayısı ısıya dayanaklığı ve istem dışı ateşlemeye karşı dirençtir Şimdi Piston Ü.Ö.N yaklaştığında Buji ateşler ve yakıt hava karşımı yanar ama Piston Ü.Ö.N yaklaştığında YANMA odasındaki sıcaklık fazla olduğu için yakıt Buji ateşlemeden kendiliğinde alev alıp Üzerine Bujiler ateşlendiğinde 2 tane dalga birbiri ile Çarpışır ve bu çarpışma sonucunda titreşimle meydana gelir bunuda Vuruntu kaptörü ölçer Tehlike sınırını aştığında Erken müdahile edilmesi lazım Herşeye yol açabilir zaten Artık silindir kapağına zarar vermiştir Bundan sonraki parçalar zarar vermesi önlenir


    Benim bilgim bukadar Üzerine ve Düzeltme yapcak varsa yazar iyi akşamlar




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.