Şimdi Ara

Oktavia alındı... 2.0 dizel tam otomatik insigna mı? 1.6 eHDİ yarı otomatik C5 mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
5.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar güncel bir konuda fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.

    Uzun zamandır Passat 1.6 dizel otomatik bekliyordum ama yakın gelecekte 1.6 TDİ DSG çıkacak gibi görünmüyor. 2.0 TDİ DSG ise 80.000 TL+ fiyatı ile bütçeyi çok aşıyo. Bu nedenle ilerleyen yıllarda belki diyerek yeni araç arayışı sonucu aşağıdaki 2 araca indirgedim gibi görünüyor.

    Otomatik alacağımdan, otomatik olmayan araçları tartışmayalım lütfen.

    Süperb de olabilirdi ama otomatik dizel elegance 2.0 TDİ DSG fiyatı 80.990, donanımı çok zengin ama süperb e bu parayı vermek işime gelmiyo. Oktavia ise C sınıfı olduğu için ve dizaynı maalesef güzel olmadığı için elendi.

    Bir başka seçenek 2. el 2.0 TDİ DSG 2008-2010 arası comfortline highline 60.000 TL civarı passat. Ama kazasız güvenilir adam gibi bir ikinci el bu fiyata bulmak zor. Sahibindende çok ilan var ama haftalardır bakıyorum güvenilir ve cazip bir araca da denk gelmedim. Varsa buraya yazın lütfen.

    Sonuçta seçenekler ikiye indi gibi:

    2 hafta içinde başlıktaki opel insigna sedan Edition 2.0 16V 130 HP Dizel Manuel veya Active Select (Otomatik) elegance paket toplam fiyat 66.000 TL, Citroen C5 1.6 eHDİ Dynamic MCP 6r yarı otomatik ekstra sunroof ve sedefli beyaz metalik boya indirimli fiyatı 62.000 TL araçtan birini almayı planlıyorum.

    İNSİGNA:

    2.0 motor olması özellikle uzun yolda motoru yormaz, tam otomatik olması yarı otomatiklere göre daha az arıza riski olur, dış görünüm ve iç dizaynı güzel, iç malzeme kalitesi iyi, donanımı oldukça zengin, 2.0 motor olmasına rağmen rekabet nedeniyle yüksek indirimli rekabetçi fiyat avantajları, ikinci elde C5 e göre daha avantajlı olduğunu düşünüyorum. Benim aklıma gelenler bunlar başka varsa siz ilave edin lütfen. (passat gibi alman üretimi, herne kadar das auto olmasa da )

    Yakıt tüketimi C5 e göre yüksek, 2.0 motordan dolayı MTV si yüksek (gerçi eksoz gazına göre yeni vergi sistemi çıkarsa düşecektir. Bu motor euro5 miydi bakmadım ama), bi-xenon far yok (C5 te de yok istesenizde alamıyosunuz. Acaba vw bundan dolayımı pahalı?), sunroof yok(C5 te var ve kızım sunrooflu olsun istiyo) gibi dezavantajlarının olduğunu düşünüyorum.

    C5:

    1.6 yarıotomatik robotize şanzımanıyla düşük yakıt tüketimi, zengin donanım, dıştan görünümü bence passattan bile etkileyici (sedefli beyaz ve sunroof), 1.6 motor nedeniyle düşük MTV, insignaya göre 5.000 TL düşük fiyat, hillholder sayesinde yokuşta kaydırmama gibi avantajları olduğunu düşünüyorum.

    Yarı otomatik şanzımanın vites geçişlerinin rahatsız edici olması (clio yarıotomatik kullandım C5 teki teknolojinin benzer olduğunu düşünüyorum kullananlar yorumlarsa memnun olurum), forumda birkaç kişinin yeni aldıkları araçlarda yaşadıklarını söyledikleri ciddi arızalar (sonuçta teknolojik donanım fazla ve şans işi belki kronik değildir), ikinci el imajı maalesef zayıf gibi (örnek skodalar), bi-xenon seçeneğinin olmaması (insignada da yok) gibi dezavantajları olduğunu düşünüyorum.

    Bu görüşler çerçevesinde insigna seçeneğine doğru yöneliyorum. Arkadaşlar sebepleriyle görüşlerinizi yorumlarınızı paylaşırsanız bu durumda olan diğer arkadaşlarında bilgilenmesini sağlayalım.

    Passata bu parayı vermek çılgınlık, C sınıfı cettaya 60.000 TL vermek kerizli, insignaya bu para verilmezzz, C5 almak bilmemnelik gibi insanları aşağılayıcı, yıkıcı ve gereksiz yorum yapacak arkadaşlar bu tarz fikirlerini kendine saklasın lütfen.

    Buyrun hodri meydan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trabzon61_66 -- 28 Aralık 2010; 21:06:49 >







  • bana kalırsa gönlümden insignia geçiyor ama dizel araçta torka bakılır insignia 2000 motorla 300 nm tork veriyor, c5 1.6 motorla 285 nm tork veriyor ve start stop özellikli.... insignia nın içi bana kalırsa daha güzel ve 6 ileri triptonic sanzımanda gayet kullanması zevkli bir araç.... motor dışında oyum insignia ya...
  • güzel konu...verilecek cevapları ben de bekliyorum..
    ben de hemen hemen aynı durumdayım. passat tsi-dsg highline alacaktık..xenon vs donanım taa nisanda geleceği için sipariş veremedik ve başka araçları değerlendirmeye aldım. insigniayı gördüm ve beğendim..tek sıkıntım 2005te aldığım corsanın çok fazla sorundan dolayı serviste haftalarca yatması ve ustabaşı ile resmen kanka olmamdan dolayı opelin bıraktığı kötü tat..belki sepetteki çürük elma bana denk geldi ama sonuçta unutamadım hala.. ancak esas sorun vergi.. 5 yıl kullandığınızda nereden baksanız 1.6 araca kıyasla 5-6 bin tl fazla veriyorsunuz.
    c5 donanım-yakıt tüketimi olarak güzel.. tip de var.. ancak arka diz mesafesi benim gibi 2 çocuklu bir aile babası için biraz az gibi geldi..belki yanılıyorumdur ama insignia sanki arkada daha geniş..şanzıman yarı otomatik çok konforlu değil.. aynı şanzıman Pug araçlarda da var baya bir sorun var..ancak aracın ön göğüsü neredeyse tamamen yumuşak plastik ki çok güzel. insigniada ise sadece konsolun üstü yumuşak plastik. iç dizaynda insignia kesinlikle bana göre daha güzel..c5in müzik ve klima kumandaları çok çekici durmuyor. her iki araçta da 18 jant vardı çok heybetli duruyorlardı.
    sonuç olarak zor seçim... ben de çıkamadım işin içinden.. size kolay gelsin..




  • Peki ilerleyen zamanlarda devletimiz emisyon değerlerine göre vergilendirmeye geçerse...

    insigna.
    ş.içi 215 g/km
    ş.dışı 123
    ort 157

    c5

    120 g/km

    sizce bu değerlere göre vergi çok farkedermi ilerde...
  • Evet zor seçim ama benim tercihim insignia dan yana olurdu. Tek dezavantajı 2.0 motorun vergisi. bunu göze alabiliyorsanız insignia yı düşünmeden alın derim. O kadar araba inceliyorum ama insignia yı görüncve başka araba beğenemiyorum. Bende yeri ayrıdır.
  • İnsignia motorunun mtv'si sizi düşündürmeyecekse geri kalan herşey için insignia daha iyi bir tercih gibi geliyor bana. Bir kere motorunun hacminin büyük olması motorun daha rafine ve uzun ömürlü olmasını, ilerde chip uygulaması yapıldığında daha rahat tolere etmesini sağlar. Ayrıca şanzımanın tam otomatik olması, yıllardan beri kullanılan bu teknoloji sorunsuzluk konusunda yarı otomatiklerden (DSG,EDC çift kavrama, Auto6R, easytronic tek kavrama vs. vs.) daha iyi durumdadır. Zaten normalde tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar aslında her zaman yarı otomatik şanzımanlardan daha iyidir ama sırf tam otomatikler arabanın gücünden çalması ve yakıt tüketimini artırması nedeniyle sanki yarı otomatikler daha iyi gibi bir anlayışı doğursa da, aslında konfor odaklı ve arıza oluşturma bakışı ile değerendirilirse tam otomatikler daha iyidir. (Mesela Mercedes, BMW ve Audi üst segment arabalarının hepsi tam otomatik şanzıman) Ama malesef ülkemizdeki 1600 cc motor sınırlaması ve bu nedenle oluşan yetersiz güç ve yakıt sarfiyatının çok olmasından korkulması nedeniyle insanlar haklı olarak yarı otomatik şanzımanlara yöneldiler. Yoksa 2000 cc ve üzeri bir arabaya ucuz yakıt koyabilecek durumda olunsa kimsenin yarı otomatik bir şanzımana bakacağını sanmıyorum. Bir multitronic, steptronic, cvt şanzımanın keyfi yarı otomatiklerde yoktur. Ama napalım elimiz mahkum yarı otomatiklere yöneliyoruz (DSG, EDC, Auto6R vs.)




  • PREMIUM PACK - 1.6 HDi 110 bg - Auto6R 59.490 peugeot 5008
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    Peki ilerleyen zamanlarda devletimiz emisyon değerlerine göre vergilendirmeye geçerse...

    insigna.
    ş.içi 215 g/km
    ş.dışı 123
    ort 157

    c5

    120 g/km

    sizce bu değerlere göre vergi çok farkedermi ilerde...


    eğer emisyona göre mtv gelirse, insignia en az 1 kademe daha yukarıda olur c5ten (daha fazla öder yani).
  • arkadaşım selamlar;size özelden mesaj attım.
    C5 mi İnsignia mı dersen kesinlikle insignia...
  • vergi sorun olmazsa her türlü insignia derim.Ama 2 sinide bir test sürüşü yapın
  • araca birde navi 500 takılsa daha güzel olucak ama yine belirttiğim gibi insignia motor hariç daha önde ( motorda vergiden ve torkların birbirine yakın olmasından dolayı ).......
  • Yanıt verip değerli görüşlerini paylaşan herkese teşekkür ederim. Benimde ibre insignadan yana idi zaten, demekki hemfikiriz.

    Vergiye de katlanacaaz artık. Gül-diken durumu.

    Yurtdışında olduğumdan araçları direk yakından inceleyemedim maalesef.

    Bugün eşim her iki aracıda bayide göz testine tabi tuttu. Görünüm ve malzeme kalitesi konusunda sizin yazdıklarınızın çok benzerlerini söylemişti zaten.
  • Almak istediğim araçta bi-xenon olmasını çok istiyordum ama maalesef ikisindede yok. C5 bayisine sordum orjinal olarak sonradan ilave şansı yok. İnsignada orjinal olarak ilave etme şansı varmı acaba bi-xenon u.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    Almak istediğim araçta bi-xenon olmasını çok istiyordum ama maalesef ikisindede yok. C5 bayisine sordum orjinal olarak sonradan ilave şansı yok. İnsignada orjinal olarak ilave etme şansı varmı acaba bi-xenon u.

    zannetmiyorum çünkü bi-xenon far yıkamalı vs oluyor...sadece xenon ampul uygulaması yapılabilir pek tavsiye etmem...
    acaba özel sipariş verilse (veya gelecek olan araçların içinde bi-xenon'lu araç varmı?) aynı fiyatlar+opsiyon fiyatı geçerli olmuyor mu?
  • Ben c5'e hayran oldum arkadaşlar.Bir iki resim ekelyeceğim şimdi.Özellikle led farlar çok şık olmuş söyleyecek hiçbirşey yok.Yakıt durumu start stop sistemi nedeniyle 5 küsür litre şehir içi siz bunu 6 litre olrak düşünün genede çok düşük.Otomatik şanzımanın olduğu dizel dinamik pakette 18'' jantlar var muazzam görünüyor.Ancak lastik takımı aldığınızda 5oo tl gibi rakamlar çıkıyor tanesine aklınızda olsun.İnsignia'yı çok beğeniyorum.Yalnız boyum 1,85 olduğundan ben sürücü koltuğunda kendimi pek rahat hissedemedim.Ancak d sınıfının 2 gözdesi arasında seçim yapmak çok zor.Gerçi dizel otomatik 1.6 yüzünden c5 mercedes c serisinin birinciliğini kesin silecektir.Allah kolaylık versin üstat seçiminizde.

     Oktavia alındı... 2.0 dizel tam otomatik insigna mı? 1.6 eHDİ yarı otomatik C5 mi?




  • Opel Insignia Sedan Edition
    Kişiliğinizi Opel Insignia’yla yansıtma şansı Edition modeli ile başlar.
    Motor Seçenekleri:
    - 1.6 16V 115 HP Manuel
    - 1.6 16V 180 HP Manuel
    - 2.0 16V 130 HP Dizel Manuel veya Active Select (Otomatik)
    - 2.0 16V 160 HP Dizel Manuel veya Active Select (Otomatik)
    Edition modelinin standart özellikleri:
    ■ESPPlus
    ■Dinamik çekiş kontrolü (TCplus)
    ■Sürücü hava yastığı (tam boy ve çift kademeli)
    ■Yolcu hava yastığı (tam boy, çift kademeli ve devre dışı bırakma özelliği)
    ■Perde hava yastıkları (önde ve arkada)
    ■Yan hava yastıkları (önde ve arkada)
    ■4 yönlü aktif koltuk kafalıkları
    ■Ön ve arka emniyet kemerleri (önde aktif ve çift gergili)
    ■Emniyet kemeri uyarı sistemi
    ■Katlanabilir pedal sistemi
    ■Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği
    ■Adaptif fren lambaları
    ■Otomatik tehlike flaşörleri
    ■"Kanat" şeklinde gündüz farları
    ■Otomatik yanan farlar (tünel algılama özelliği)
    ■Sis farları (ön ve arkada)
    ■Işığa duyarlı kararan iç dikiz aynası
    ■Yol bilgisayarı
    ■Yağmur sensörü
    ■Hız sabitleyici (Cruise Control)
    ■17 inç hafif alaşım alüminyum jantlar
    ■Entegre bagaj spoyleri
    ■Gövde rengi yan aynalar
    ■8 yönlü sürücü koltuğu (elektirikli yükseklik ayarı)
    ■4 yönlü elektrikli bel desteği ayarı (sürücü)
    ■60/40 katlanabilir arka koltuklar
    ■Önde ve arkada kol dayama desteği (bardaklık ve saklama bölmeli)
    ■Deri direksiyon simidi
    ■Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
    ■Direksiyondan kumanda sistemi
    ■CD 300 - Radyo / CD / MP3 / WMA çalar
    ■AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği
    ■7 adet premium hoparlör
    ■Üçlü Bilgi Ekranı (TID) - (CD 300 ile standart)
    ■Elektrikli ısıtmalı yan aynalar
    ■Elektrikli ön ve arka camlar
    ■Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli)
    ■Isı yalıtımlı ön cam
    ■Uzaktan kumandalı merkezi kilit
    ■Uzaktan kumandalı bagaj kilidi (Sedan modellerinde)
    ■Gözlük saklama kabı
    Opsiyonel Ekipmanlar:
    ■Deri Döşeme (Siyah veya Bej)
    ■18 " Hafif Alaşım Jantlar
    ■Elegance Paketi : Ön ve Arka Park Sensörleri, CD 400 Radyo/CD/MP3/WMA çalar, USB Bağlantısı,Grafik Bilgi Ekranı, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Elektronik Park Freni ve Yokuşta Kalkış Desteği (manuel şanzıman ile) özelliklerini içermektedir.
    ■Sunroof Paketi : Elektrikli Sunroof, 6 Yönlü Yolcu Koltuğu, Elektrikli Yükseklik ve 4 Yönlü Elektrikli Bel Desteği Ayarı özelliklerini içermektedir.


    Opel Insignia Sedan Cosmo
    Sezgileri güçlü olanlar için tasarlanan Cosmo, en üst seviye Opel Insignia Sedan modelidir.
    Motor Seçenekleri:
    - 1.6 16V 115 HP Manuel
    - 1.6 16V 180 HP Manuel
    - 2.0 16V 220 HP Manuel veya Active Select (Otomatik)
    - 2.8 16V 260 HP - Adaptif 4x4 - Active Select (Otomatik)
    - 2.0 16V 160 HP Dizel Manuel veya Active Select (Otomatik)
    Edition üzerinde bulunan standart özellikler:
    ■Alarm
    ■Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+)
    ■LED gündüz farları
    ■9 farklı otomatik aydınlatma modu
    ■Uzun far assistanı
    ■18 inç hafif alaşım alüminyum jantlar
    ■Arka yan cam perdeleri
    ■Piyano lake orta konsol (Siyah döşeme ile)
    ■Kibo ağacı orta konsol (Bej döşeme ile)
    ■Krom kaplı kapı kolları
    ■8 yönlü yolcu koltuğu (elektirikli yükseklik ayarı)
    ■4 yönlü elektrikli bel desteği ayarı (yolcu)
    ■8 yönlü hafızalı sürücü koltuğu
    ■Deri - kumaş kombineli koltuklar
    ■Bluetooth cep telefonu bağlantısı
    ■Yokuşta kalkış desteği (manuel şanzıman ile)
    ■Park sensörü (önde ve arkada)
    ■CD400 - Radyo / CD / MP3 / WMA çalar (tek CD yuvası)
    ■Grafik bilgi
    ■Elektronik park freni
    ■Elektrikli katlanır yan aynalar
    Opsiyonel Ekipmanlar:
    ■Sunroof
    ■Adaptif 4x4 - 2.0 lt 220 HP motor ile
    ■Deri Döşeme (Siyah veya Bej)
    ■Ergonomik Spor Deri Koltuk (Siyah)
    ■Flexride Şasi Sistemi
    ■Infinity Ses Sistemi
    ■19 " Hafif Alaşım Jantlar
    ■20 " Hafif Alaşım Jantlar
    ■OPC Line Paketi: Spor Tasarım Ön ve Arka Tampon, Yan Marşbiyeller, Spoyler opsiyonlarını içermektedir. (Bu paket ile yedek lastik sunulmamaktadır.)
    ■Navigasyon Paketi DVD800: DVD800 Radyo/CD/MP3/WMA çalar, 3D Navigasyon Sistemi, 7 inç Renkli Ekran, "Turn Push" kumanda, Geliştirilmiş Park Yardım Asistanı özelliklerini içermektedir. (Türkiye haritası sunulmamaktadır.)




  • Standart donanımda da opsiyonda da görünmüyo maalesef.
  • ben olsam insignia yı seçerdim sizde insignia ya kaymışsınız gibi , c5 te kalıplı araba ama fırıncı küreği gibi görünüyor gözüme
  • Arkadaslar Insigna seden edition + elegance paketi icin bayi 65.500 TL fiyat verdi baska bayilerle gorusup fiyat alan varmi. Varsa son ne kadara birakiyorlar bu araci bilgisi olan yardimci olabilirmi.

    Ayrica internet sayfasinda 2700 tl farkla opsiyonel sunroof gorunuyor bayilerin elinde bu donanimin sunrooflusu varmi acaba. Yardimci olursaniz sevinirim. Selamlar...
  • Hiç düşünmeden Insignia.

    C5' in üstündeki şanzuman uğraşmaya değmeyecek bir sistem, yarı otomatik. D segment bir araçta o şanzumanın hantallığını ve vuruntularını çekmek istemezsiniz. Ayrıca 1.6 yerine 2.0 motor da tercih sebebidir, daha rafine bir çekiş sunup, performansı daha iyi olacak.

    Benim gözümde tasarım olarak da Insignia ileride.

    sonuç olarak bir anket var önümüzde; ben paramı tork konvertörlü şanzuman ve daha büyük hacimli motora yatırırdım.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.