Şimdi Ara

OLED TV lerde yaşanan panel sorunları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar;

    Araştırdığım kadarıyla OLED ekranlarda yaşanabilecek 2 tür temel sorun bulunuyor.
    1-) Ölü Piksel (Dead Pixel) veya Takılmış Piksel (Stuck Pixel):
    Sanırım kullanımdan çok şanssızlığa bağlı olarak oluşabilen bu sorunda bir veya birkaç pixel sönüyor ve hiç ışık vermiyor (ölü piksel) ya da sürekli tek renkte (mavi, yeşil veya kırmızı) ışık veriyor (takılmış piksel). Bu sorun daha çok üretim kaynaklı oluyor.
    Eğer bitişik şekilde 3 piksel yada farklı noktalarda 5 piksel bu şekilde sorunlu olursa, üretici firmalar bunu ayıplı ürün olarak değerlendiriyor. Bu değerlerin altında kalan piksel sorunlarını LG de dahil üretici firmalar ayıplı ürün olarak değerlendirmiyor ve kolayca ürün değişimi yapmıyor.
    Ancak tüketici hakları mevzuatında birkaç yıl önce yapılan bir değişiklikle 1 sorunlu piksel dahi olması durumunda ürün ayıplı sayılıyor ve değişim kararı veriliyor.
    Bu durumda eğer 1 sorunlu pikselimiz varsa firma ilk aşamada değişimi reddediyor ve bizde tüketici hakem heyetine başvuruyoruz onlar değişim kararı veriyor ancak bu sefer üretici firma buna itiraz ediyor ve olay tüketici mahkemesine taşınıyor. Tüketici mahkemisi de değişim kararı veriyor ve ürün değiştiriliyor ama tabi bu sırada mahkeme süreci 1 yıl kadar sürebiliyor. Bu süre zarfında siz ayıplı tv’nizi izlemeye devam edebiliyorsunuz.
    Hiç tüketici halem heyeti ya da tüketici mahkemesiyle uğraşmayıp doğrudan avukata verip dava açtırmak gibi bir yöntemde olabiliyormuş sanırım. Tüm mahkeme ve avukat masrafları üretici firmaya yükleniyormuş. Tabi tüm bu bahsedilen süreçler için ürünün garanti kapsamında olması gerekiyor. Garanti süresi geçtiyse yapılacak birşey yok sanırım.

    2-) Piksel Yanması:
    Bu sorun daha çok kullanımdan kaynaklanan ve kanal logoları gibi sabit görüntülerin ekran üzerinde kalıcı hale gelmesi gibi bir durum. Son yıllarda alınan önlemlerle bunun pek yaşanmadığı söyleniyor. Sabit bir görüntüyü ekranda çok uzun süre tutmamak gerekiyor sanırım. Garanti süresi içerisinde bu sorunun yaşanması durumunda üretici firma nasıl davranıyor ya da tüketici mahkemesi ne diyor bilmiyorum. Bilenler ya da yaşayanlar varsa bilgilendirebilirler.

    Gelelim benim problemime :)
    Aralık 2019’da LG marka OLED55C9 TV aldım ve kullanmaya başladıktan 20 gün sonra bir adet pixel sürekli yeşil yanmaya başladı. Yani takılı piksel sorunuyla karşı karşıya kaldım.
    Hemen LG yi aradım ve tek piksel olduğu için için bunun kendileri için bir sorun olmadığını ve istersem yasal haklarımı arayabileceğimi söylediler. Çok sinirlendim tabi ve arıza kaydı açtırıp süreci başlatmaya karar verdim. Fakat ertesi gün sürekli yeşil yanan Pixel kendiliğinden düzelmiş :)

    Şimdilik süreci kapattım ama tekrar yaşanırmı bilmiyorum.
    Bu konuda bilgi ve tecrübelerinizi paylaşabilirseniz benzer durumları yaşayan arkadaşlara yardımcı olacaktır.

    Açık bir şekilde üretim kaynaklı olan ve yasal olarak da bu şekilde olduğu kabul edilmiş olan bu ölü/takılı piksel sorununun LG tarafından hala inatla sorun olarak görülmemesi çok sinir bozucu maalesef.







  • Benzer şekilde sabit görüntünün hayali kalmasını LG G4 ekranlarında sık olduğunu ve firmanın bunu hatta değişimi kabul etmdiğini duymuş ve çok sevdiğim inandığım firma bende hayal kırıklığı yarattı. Evimde 82 ekran LG led tv var sanırım 2012 modeli ama çok şükür sıkıntı çıkarmadı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.