benim merak ettiğim konu firmaların verdikleri ölü piksel garantisi.
Samsung bayiisi(samsung marka bir tv almayı düşündüğüm için Samsung dedim) 3 tane yan yana olursa değiştirilir, toplamda 7 taneye kadar değişim yapılmaz diyor. bu da servisin işidir, bizimle alakası yok diyor.
Bazı sitelerde ise tek ölü piksel dahi olursa değişim yapılır diyor. bu firmaların söylediği sözde bir garanti mi, yoksa gerçekten değiştiriyorlar mı? prosedür nasıl işliyor.
ölü piksel olmayan bir tv almak için nasıl bir yol izlemeliyiz.
quote:
Orijinalden alıntı: trilemma
benim merak ettiğim konu firmaların verdikleri ölü piksel garantisi.
Samsung bayiisi(samsung marka bir tv almayı düşündüğüm için Samsung dedim) 3 tane yan yana olursa değiştirilir, toplamda 7 taneye kadar değişim yapılmaz diyor. bu da servisin işidir, bizimle alakası yok diyor.
Bazı sitelerde ise tek ölü piksel dahi olursa değişim yapılır diyor. bu firmaların söylediği sözde bir garanti mi, yoksa gerçekten değiştiriyorlar mı? prosedür nasıl işliyor.
ölü piksel olmayan bir tv almak için nasıl bir yol izlemeliyiz.
Firmalar bu farklı anlatım olayını kendilerine göre yorumluyorlar !
Pasif pixsel hataları görülmezler,bu konuda 3 pixsele kadar olabilir !
3-5-7 vs gibi pixsel hataları ise safsatadır,firma istediği kadar değişmeyiz desin,1 pixsel olsun bariz görünür olsun,değişmek zorundalar,değişmem diyen firmada varsa buraya yazsın hepimizde nasıl değişmezler öğrenelim !
Bu tür ürünler,kanunlarla garanti altına alunmıştır yani gözle görülür şekilde 1 tane pixsel hatası olsa dahi ''AYIPLI ÜRÜNDÜR'' firma değişmem derse,yapmanız gereken çok kolay !
Servsisi çağırın rapor tutturun yada servise gitsin,bundan sonraki işlem önemli !
30 iş günü dolmadan,hemen firmaya İhtarname çekin,Ürün kime aitse isim soyad-fiyatı ve fatura kesim tarihi ile,firmadan ne istediğinizi belirtin,ürün değişimi yada para iadesi !
Firma size olumlu yaklazmaz ise,İhtarname yolladığınızdan dolayı firmayı mahkemeye verme dava açma hakkınızda otomatik olarak,devreye girer,Tüketici mahkemesine gidip firma hakkında dava açabilirsiniz !
Sadece Tüketici mahkemesine şikayet etmeniz pek birşey ifade etmez yani şikayetiniz size dava açma hakkı tanımaz eğerki ihtarname yollamadıysanız !
Firmalar bir yere kadar haklı ama ayıplı üründe kanunlarda net ve açık olarak tarif edilmiştir,halen 3-5-7 pixsel demeninde hiç bir bağlayıcılığı yada firmaya verilmiş bir hak değildir !
@andy1, değerli bilgi için teşekkürler....
benim de öğrenmek istediğim tam olarak buydu. fark edilmesi zor olan ölü pikseller sorun değil belki ama seyir keyfini etkileyecek 1 tane ölü piksel bile kabul edilemez olmalı. sonuçta o kadar para veriyoruz. yasal haklarımızı öğrenmek güzel inşallah ihtiyacımız da olmaz diyelim. Aslında herkes bu tip konularda olumsuz tecrübelerini paylaşırlarsa firmalarda bu konuda daha olumlu yaklaşacaktır. cevabınız için teşekkür ederim.
Sayın trilemma ,
Lütfen ihtarname veya mahkeme sonucu burada paylaşın. Diğer arkadaşlar da sürecin ne şekilde işlediğinden bu şekilde haberdar olsun. Forum kuralı gereğince sorun olmaması için firmaların adını belirtmeden ve karalayıcı mesaj yazmadan bilgi verirseniz çok faydalı olacaktır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme