Şimdi Ara

On Jantlardaki Siyah toz karatı neden olabilir*

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
27.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabamla 950 kmlik yaz yolculuğunda Bir pazar gunü Uşak civarı Arabanın Ön jantlarında Siyah Bir toz karartısı görüm
    İçerde herhangi bir koku ve frenlerde herhangi bir olumsuz durum yoktu.
    daha sonraları memlektte (kucuk bir ilçe) fren balatalarını değiştirdim.arıza yapmayacağı soylendi ama dönüş yolunda gene ÖN jantlarda kirli bir siyah görüntüsü oluştu acaba neden olabilir*



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cosef -- 5 Haziran 2005, 20:03:01 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Jantlardaki Siyah Toz: Balata Tozunun Nedenleri ve Önlemleri

    Araç sahipleri genellikle jantlarında biriken siyah tozdan şikayet ederler. Bu toz, "balata tozu" olarak bilinir ve frenleme sırasında oluşur.

    Balata Tozu Neden Oluşur?

    Balata tozu, fren balatalarının sürtünme sonucu aşınmasıyla oluşur. Balatalar, fren yaparken rotorlara veya disk brake disklerine sürtünür ve bu sürtünme, ince bir toz parçacığı üretir. Bu toz, havada asılı kalır ve jantlara yapışır, bu da siyah bir birikime neden olur.

    Balata Tozunun Önlenmesi

    Balata tozunun tamamen önlenmesi zor olsa da, aşağıdaki önlemlerle birikimini azaltabilirsiniz:

    • Yüksek kaliteli fren balataları kullanın: Düşük kaliteli balatalar daha fazla toz üretir. Seramik veya metalik fren balataları, organik balatalara göre daha az toz üretir.
    • Frenlerinizi düzgün bir şekilde kullanın: Ani frenleme ve sert hızlanma, balata aşınmasını ve toz üretimini artırır.
    • Fren sisteminizi düzenli olarak kontrol ettirin: Yıpranmış veya kirli fren sistemi, aşırı balata tozuna neden olabilir.
    • Jantlarınızı sık sık temizleyin: Jantlardaki balata tozunu birikmeden önce temizlemek, birikmeyi azaltmaya yardımcı olur. Jant temizleyici ve fırça kullanın.

    Balata Tozunun Zararları

    Balata tozu, jantların estetik görünümünü bozmasının yanı sıra aşağıdakiler de dahil olmak üzere bazı sorunlara neden olabilir:

    • Tekerleklerin dengesizliğine neden olabilir: Fazla balata tozu, tekerleklerin dengesini bozarak sürüş kalitesini düşürebilir.
    • Fren performansını etkileyebilir: Balata tozu fren balataları üzerinde birikerek fren performansını olumsuz etkileyebilir.
    • Çevresel kirliliğe katkıda bulunur: Balata tozu, ağır metaller içerebilir ve çevre için zararlı olabilir.

    Balata tozunun birikimini en aza indirerek, jantlarınızın görünümünü iyileştirebilir, sürüş kalitenizi artırabilir ve genel olarak aracınızın sağlığını koruyabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • o balata tozudur ve disk frenlerde normaldir .telaşlanacak bişey yok
  • ben cevap verim.ön diskler hava soğutmalıdır ve üzerinde delikler vardır.sen her frene basışında balatalar biraz rendelenir. o sebeple merak etme korkacak bişey yok normal yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    ben cevap verim.ön diskler hava soğutmalıdır ve üzerinde delikler vardır.sen her frene basışında balatalar biraz rendelenir. o sebeple merak etme korkacak bişey yok normal yani
    her ön disk hava soğutmalı değildir.normalde olabilir.yıkayınca çıkar o tozlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    her ön disk hava soğutmalı değildir.normalde olabilir.yıkayınca çıkar o tozlar

    Alıntıları Göster
    Araba ney ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Araba ney ki?

    Alıntıları Göster
    valla genelde her arabada uzun yol sonrasında oluyo die biliyorm...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Araba ney ki?

    Alıntıları Göster
    araba 94 doğan (Beyaz+lpg) slx ama jantlar değişmiş olarak geldi aliminyum jantlar bulursam fotosunu eklerim buraya.

    not:6 senedir var ama geçen sene yaptı böyle bişi-ayrıca balataları yenilendi gene yapıyor (peki eskiden nasıl oluyordu acaba=)

    AHANDA KLIBIM
    www.geocities.com
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    http://www.geocities.com/gobelfilm/need-for-speed-dogan-slx.zip




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosef

    araba 94 doğan (Beyaz+lpg) slx ama jantlar değişmiş olarak geldi aliminyum jantlar bulursam fotosunu eklerim buraya.

    not:6 senedir var ama geçen sene yaptı böyle bişi-ayrıca balataları yenilendi gene yapıyor (peki eskiden nasıl oluyordu acaba=)

    AHANDA KLIBIM
    www.geocities.com
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    http://www.geocities.com/gobelfilm/need-for-speed-dogan-slx.zip


    Alıntıları Göster
    olur bazenleri normaldir telaşlanma bende de olmuştu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOSS_MSC

    olur bazenleri normaldir telaşlanma bende de olmuştu

    Alıntıları Göster
    demekki pek fren kullanmıyordunuz eskiden.çünkü ben disk fren olduda toz çıkarmadı görmedim yani.
    normal bişey bu disk frenler açıkta olduğu için balatadan çıkn tozlar direkt jantlara yapışır.kampanalarda böyle bişey yoktur mesela.
  • O normaldir olur...
    yağlanmış gibi oluıyor bilirim. 500 km lik bir yolda kapkara oluıyor cantlar
    Şimdiki arabamda da oluyordu
    eski arabamda da oluyordu.. Her arabada olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ATTRACTION -- 6 Haziran 2005, 8:26:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    O normaldir olur...
    yağlanmış gibi oluıyor bilirim. 500 km lik bir yolda kapkara oluıyor cantlar
    Şimdiki arabamda da oluyordu
    eski arabamda da oluyordu.. Her arabada olur
    birde dikkat ederseniz 4 tekerlekte disk olan araçlardada önlerde oluyor yine.bunun sebebide sadece ön disklerin hava soğutmalı oluşu.eğer araçların teknik özellikler listesine bakarsanız oradada görebilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    birde dikkat ederseniz 4 tekerlekte disk olan araçlardada önlerde oluyor yine.bunun sebebide sadece ön disklerin hava soğutmalı oluşu.eğer araçların teknik özellikler listesine bakarsanız oradada görebilirsiniz

    Alıntıları Göster
    hayır yanılıyosun.ön disklerde olup arkalarda az olmasının sebebi
    1- ön diskler her zaman büyüktür
    2-büyük olmalarının sebebi fren dağılımını çoğunlukla ön disklerde olmasıdır.mesela %60-%40 gibi.
    çünkü araçların ağırlığı öndedir ve ön diskler her zaman fazla güce maruz kalır o yüzdende ön diskler çabuk aşınır bunun sonucundada ön jantlarda dasha fazla balata tozu olur.
    benim getzin 4 üde disk hava soğutmalı yazıyo ama hava kanalı yok mesela.yani hava soğutmalı yazıyo diye delik olcek diye bişey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    hayır yanılıyosun.ön disklerde olup arkalarda az olmasının sebebi
    1- ön diskler her zaman büyüktür
    2-büyük olmalarının sebebi fren dağılımını çoğunlukla ön disklerde olmasıdır.mesela %60-%40 gibi.
    çünkü araçların ağırlığı öndedir ve ön diskler her zaman fazla güce maruz kalır o yüzdende ön diskler çabuk aşınır bunun sonucundada ön jantlarda dasha fazla balata tozu olur.
    benim getzin 4 üde disk hava soğutmalı yazıyo ama hava kanalı yok mesela.yani hava soğutmalı yazıyo diye delik olcek diye bişey yok.

    Alıntıları Göster
    sağol kardeş bende yanlış bilgimi düzeltmiş oldum sayende




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosef

    araba 94 doğan (Beyaz+lpg) slx ama jantlar değişmiş olarak geldi aliminyum jantlar bulursam fotosunu eklerim buraya.

    not:6 senedir var ama geçen sene yaptı böyle bişi-ayrıca balataları yenilendi gene yapıyor (peki eskiden nasıl oluyordu acaba=)

    AHANDA KLIBIM
    www.geocities.com
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    http://www.geocities.com/gobelfilm/need-for-speed-dogan-slx.zip


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cosef

    araba 94 doğan (Beyaz+lpg) slx ama jantlar değişmiş olarak geldi aliminyum jantlar bulursam fotosunu eklerim buraya.

    not:6 senedir var ama geçen sene yaptı böyle bişi-ayrıca balataları yenilendi gene yapıyor (peki eskiden nasıl oluyordu acaba=)

    AHANDA KLIBIM
    www.geocities.com
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    http://www.geocities.com/gobelfilm/need-for-speed-dogan-slx.zip




    gayet normal bi şi. endişe etme... daha önce olmayıp şimdi olmasının sebebi de bu durumun, araç, yol, sıcaklık, kullanım sıklığı, balata kalitesi vs. gibi bi çok etkenin bu durumda rol oynaması... daha önce de oluyordur aslında ama daha az olmuştur, araba da yıkanınca sen farketmiyorsundur. yani bi müddet sonra yine kesilebilir, sonra yine başlayabilir vs... problem yapma...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: cosef

    araba 94 doğan (Beyaz+lpg) slx ama jantlar değişmiş olarak geldi aliminyum jantlar bulursam fotosunu eklerim buraya.

    not:6 senedir var ama geçen sene yaptı böyle bişi-ayrıca balataları yenilendi gene yapıyor (peki eskiden nasıl oluyordu acaba=)

    AHANDA KLIBIM
    www.geocities.com
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    http://www.geocities.com/gobelfilm/need-for-speed-dogan-slx.zip




    gayet normal bi şi. endişe etme... daha önce olmayıp şimdi olmasının sebebi de bu durumun, araç, yol, sıcaklık, kullanım sıklığı, balata kalitesi vs. gibi bi çok etkenin bu durumda rol oynaması... daha önce de oluyordur aslında ama daha az olmuştur, araba da yıkanınca sen farketmiyorsundur. yani bi müddet sonra yine kesilebilir, sonra yine başlayabilir vs... problem yapma...

    Alıntıları Göster
    Herkese teşekkürler
    Demek ki endişelenmeye gerek yokmuş
    tamircilerede boşuna para verdik toz oluyor diye(ama balataları yeniledik o ayrı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosef

    Herkese teşekkürler
    Demek ki endişelenmeye gerek yokmuş
    tamircilerede boşuna para verdik toz oluyor diye(ama balataları yeniledik o ayrı)

    Alıntıları Göster
    balatanın markasından olabilir ate ninkiler çok toz yapıyo mesela
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    ben cevap verim.ön diskler hava soğutmalıdır ve üzerinde delikler vardır.sen her frene basışında balatalar biraz rendelenir. o sebeple merak etme korkacak bişey yok normal yani
    quote:

    Orjinalden alıntı: tahas

    ben cevap verim.ön diskler hava soğutmalıdır ve üzerinde delikler vardır.sen her frene basışında balatalar biraz rendelenir. o sebeple merak etme korkacak bişey yok normal yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: morbid

    quote:

    Orjinalden alıntı: tahas

    ben cevap verim.ön diskler hava soğutmalıdır ve üzerinde delikler vardır.sen her frene basışında balatalar biraz rendelenir. o sebeple merak etme korkacak bişey yok normal yani


    Alıntıları Göster
    aracı sık boşa attıysan fazla fren yapmaktan dolayı oluyo normaldir
    özellikle doğan ve şahinlerde fazla oluyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    aracı sık boşa attıysan fazla fren yapmaktan dolayı oluyo normaldir
    özellikle doğan ve şahinlerde fazla oluyo

    Alıntıları Göster
    arkadaslar bu sorun bendede var benim aracim trasporter t5 bu sorunla ben balatalari degistirince karsilastim yani orjinal balatalarda bir sorun olmuyor ama piyasadan alip taktinmi jantlar kapkara çikiyor yani balatalarin kaliteside çok önemli aklinizda bulunsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msungury

    arkadaslar bu sorun bendede var benim aracim trasporter t5 bu sorunla ben balatalari degistirince karsilastim yani orjinal balatalarda bir sorun olmuyor ama piyasadan alip taktinmi jantlar kapkara çikiyor yani balatalarin kaliteside çok önemli aklinizda bulunsun

    Alıntıları Göster
    bu tozun tek kusuru asbest tozu olduğundan solunmasıdır
    kanserojendir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.