Şimdi Ara

Önden çekiş - Arkadan itiş (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
78
Cevap
2
Favori
68.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadan itişli olduğu için aracın ağırlık dağılımı daha dengeli olur.Ve yol tutuşu , manevrası , keyfi başkadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 5 Eylül 2011; 0:35:02 >
  • 4x4 diyelim konu kapansın :)

     Önden çekiş - Arkadan itiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    Arkadan itişli olduğu için aracın ağırlık dağılımı daha dengeli olur.Ve yol tutuşu , manevrası , keyfi başkadır

  • En ideali ve iyisi 4 çekerdir.

    Zaten en hızlı ivmelenen araçlar da 4 çekerdir.

  • Defalarca söyleyeceğim;

    Traction çekiş demektir, tekerlekte çekiş, yani güç olmasını ifade eder, arkadan itiş yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Bir tekerde çekiş varsa vardır, yoksa yoktur, tekerlek hiçbirşeyi itmez, itemez, oradaki anlam farklıdır.

    Tekerleğin itme özelliği yoktur, öyle bir özelliği olsaydı, dönme ve öteleme hareketi yapmaz, bodozlama giderdi. Kullandığınız şeyin ne kadar saçma birşey olduğunu düşünün lütfen. İtiş diye birşey olur mu ya?

    Geri geri gidince o zaman aracın arkadan itişliyken önden çekişli mi olmuş olacak


    Çekiş hangi tekerlerde varsa ona göre çekiş isimlendirilebilir.

    Şimdi Man Askeri Kamyon araç 8x8 , bu nereden çekişli?

    Ya çekiş değil, tahrikli de diyebilirsiniz, arkadan çekişli araçlar dötten tahriklidir.

    Önden tahrikli(çekişli), Arkadan tahrikli (çekişli) Çekiş=tahrik...

    Anlatabildim mi?

    Basit bence anlaması, ilkokul mezunu bile anlamalı, daha da inat eden varsa ilkokul 1 den başlasın çünkü safa anlatır gibi anlattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 17 Ocak 2012; 21:38:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Burada tarihçesi var. 1 kişinin 1 anda yaptığı bir icat değil. Keşif ise hiç değil. Değişik insanların değişik zamanlarda değişik yerlerde birbirlerinden haberli veya habersiz yaptıkları geliştirmelerin bir bütününün sonucu olarak ortaya çıkan bir sistem bu. Televizyon ve Otomobil de aynı soğuş hikayesine sahip, onlar da değişik zamanlarda birbirlerinden haberi olmayan mucitlerin ürünü.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Front_wheel_drive

    Günün Anlam ve Önemi Hatırına

     Önden çekiş - Arkadan itiş


    Böyle bir dizayn birdaha gelmez.

    Şu profildeki kusursuzluğa bak ya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour


    merak ettiğim bu konuyla ilgili fakat başka bir olay

    fren gücü

    arkadan itişli araçlarda hangi frenler daha güçlü ön frenlermi arka frenlermi

    aynı durum önden çekişli araçlar içinde geçerli

    belli bir oran var mı acaba

    yoksa farketmiyormu

    Bende merak ediyorum bunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nfsworld

    quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour


    merak ettiğim bu konuyla ilgili fakat başka bir olay

    fren gücü

    arkadan itişli araçlarda hangi frenler daha güçlü ön frenlermi arka frenlermi

    aynı durum önden çekişli araçlar içinde geçerli

    belli bir oran var mı acaba

    yoksa farketmiyormu

    Bende merak ediyorum bunu

    Frenin çekişle alakası yok durdurulan şey aktarma değil komple otomobil çünkü. Otomobilin ağırlık dağılımına göre ayarlanır fren dengesi, o da çoğu otomobilde neredeyse aynı. Sonuçta ön frenler çekiş farketmeksizin her araçta daha güçlüdür. Frenleme anındaki yanal ağırlık dengesi pratikte hiçbir araçta eşit olamayacağı için ön frenlerin daha güçlü olması zaten şart, yoksa arabanın arkası sağa sola oynar sert frenleme esnasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yeter be konu hortlatıyorum arkdan tahrikli kelimesi yada önden tahrikli kelimesi galiba ingilizcesini daha iyi karşılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibulut42

    yeter be konu hortlatıyorum arkdan tahrikli kelimesi yada önden tahrikli kelimesi galiba ingilizcesini daha iyi karşılıyor

    Rear wheel drive = arka tekerden sürüşlü

    Front wheel drive = ön tekerden sürüşlü

    All wheel drive = her tekerden sürüşlü .

    Illa ingilizceden cevirip kullanmak istiyorsaniz buyrun .

    Traction kelimesinin yere aktarilan güc ve tutunbilme olduğu doğrudur ama onden cekis yada arkadan itis lerin ifadelerinde traction kelimesi geçmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tdk'ya mi girdik donanimhabere mi belli degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yıllık konuymuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önden çekişin tercih edilmesinin tek sebebi arkadan itiş 1-2 marka olmasıdır ve onlarında pahalı olmasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaza yüklenildiğinde fizik kuralları gereği araç kendini arkaya yaslayacağından ve arka tekerler üzerine oturacağından arkadan itişli aracın lastiklerinin yere tutunması daha fazla olur ve patinaja düşmesi daha zor olur. Aynı şekilde önden çekişli araçta gaza basıldığında aracın ağırlığı arkaya düşüp ön taraf hafifleyeceği için tekerler ile yer arasındaki tutunma daha aza inerek patinaj yapması daha rahat olacaktır. O yüzden önden çekişli aracın ani gazda patinaj çekmesi gücünü gösterir demek eksik olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memocan2468 -- 15 Ekim 2014; 1:08:48 >
  • Arkadan itiş arabayla viraja girerken gaza yığılıp direksiyonu kırınca göt atar kullanması zevklidir kışınsa zahmetli. Önden çekiş arabadada gaza yığılınca önler pati çeker en basidinden arkadan itişli araçta arkada koca bi defransiyel vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    Arkadan itiş arabayla viraja girerken gaza yığılıp direksiyonu kırınca göt atar kullanması zevklidir kışınsa zahmetli. Önden çekiş arabadada gaza yığılınca önler pati çeker en basidinden arkadan itişli araçta arkada koca bi defransiyel vardır

    Önden çekişli araçların oranının fazla olması ve daha çok tercih edilmesi performanstan ziyade şaft ve diferansiyel gibi ağır parçalardan kurtularak aracı hafifletip daha düşük yakıt tüketimi elde etmektir. Dediğim gibi önden çekişli aracın ivmelenmesi sırasında ağırlığın arkaya yatması lastiğin yere tutunmasını azaltıp aracı patinaja düşürür. Bu da aracın güçlü olduğu algısına yönlendirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    Arkadan itiş arabayla viraja girerken gaza yığılıp direksiyonu kırınca göt atar kullanması zevklidir kışınsa zahmetli. Önden çekiş arabadada gaza yığılınca önler pati çeker en basidinden arkadan itişli araçta arkada koca bi defransiyel vardır

    Önden çekişli araçların oranının fazla olması ve daha çok tercih edilmesi performanstan ziyade şaft ve diferansiyel gibi ağır parçalardan kurtularak aracı hafifletip daha düşük yakıt tüketimi elde etmektir. Dediğim gibi önden çekişli aracın ivmelenmesi sırasında ağırlığın arkaya yatması lastiğin yere tutunmasını azaltıp aracı patinaja düşürür. Bu da aracın güçlü olduğu algısına yönlendirir.

    Güçle ilgisi yok aslında hafiflikle ilgili hele yüklü önden çeker araba dik bayırda tam sıkıntı. Arkadan itişliden şaşmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Burada tarihçesi var. 1 kişinin 1 anda yaptığı bir icat değil. Keşif ise hiç değil. Değişik insanların değişik zamanlarda değişik yerlerde birbirlerinden haberli veya habersiz yaptıkları geliştirmelerin bir bütününün sonucu olarak ortaya çıkan bir sistem bu. Televizyon ve Otomobil de aynı soğuş hikayesine sahip, onlar da değişik zamanlarda birbirlerinden haberi olmayan mucitlerin ürünü.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Front_wheel_drive

    Günün Anlam ve Önemi Hatırına

     Önden çekiş - Arkadan itiş


    Böyle bir dizayn birdaha gelmez.

    Şu profildeki kusursuzluğa bak ya.

    Lamborghini diablo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.