Şimdi Ara

Önden çekiş - Arkadan itiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
2
Favori
68.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • neyi değiştiriyor ? ve nerden anlaşılır hep merak etmişimdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi $£RM!N -- 14 Eylül 2009; 19:09:18 >



  • Nereden anlaşılır ;

    El frenini çek. Vitesi tak .. Ver gazı .. Camdan kafanı çıkar bak ön lastik mi dönüyor arka lastikmi.
    Arka lastik dönüyorsa arkadan , ön lastik dönüyorsa önden çekişlidir
    Neyse benim uyku vaktim gelmiş hayırlı geceler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 14 Eylül 2009; 3:51:55 >
  • BMW Mercedes Kuş serisi ve Amerikan araçları arkadan itişlidir. Geri kalanlarsa önden çekişlidir diye bir genelleme yapıyım.

    Arkadan itiş olduğunda güç arka tekerlere iletilmesi için şaft kullanılır(yanlış bilmiyorsam) ve belli bir miktar güç kaybı oluşur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Nereden anlaşılır ;

    El frenini çek. Vitesi tak .. Ver gazı .. Camdan kafanı çıkar bak ön lastik mi dönüyor arka lastikmi.
    Arka lastik dönüyorsa arkadan , ön lastik dönüyorsa önden çekişlidir
    Neyse benim uyku vaktim gelmiş hayırlı geceler



    el freni ve sol ayak freni herzaman arka lastikleri kitler.bu numara önden çekişte işe yarar ancak arkadan çekişte pek bi işe yaricanı sanmıyorum.
  • Önden çekiş, arkadan itiş diye ifade edilmesi daha doğu olur herhalde.
  • nasıl anlaşılır.

    hafif bi viraja girerken tam gaz yap bakalım. yanlarsan arkadan itiş.

    arabanın arkasına geç. altına bak. arka tarafta diferansiyel varsa arkadan itiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 14 Eylül 2009; 9:39:47 >
  • bos bı alanadan dur patınaj yaptır anlarsın o zaman ayrıca arkadaşlar arkadan itiş in tercih edilmesinin sebebi 200 hp üstü güçlerde önden çekiş çok sorunluymuş yol tutuş açısından arkadan çekiş daha iyiymiş(kaynak:autoshow=onno usta)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yüksek güçlerde önden çekiş, dönüşlerde önden yola tutunamıyor. (mesela vectra opc - fifth gear da izlemiştim.)

    ve araç kuvvetli şekilde bir tarafa doğru çekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 14 Eylül 2009; 9:44:44 >
  • Evet iyi soru, güzel bir soru. Forumda bir süre kalacağını düşünüyorum.

    Önden Çekiş ve Arkadan İtiş.

    Otomobillerin imal edildikleri günden bu yana bu çelişki devam eder durur. Arkadan itişçiler yemin eder başka otomobile binmez, önden çekişçiler mutluluktan havada uçar. Nedir peki fark? Bizi arkadan itişli TOFAŞ ŞAHİN ve önden çekişli RENAULT TOROS olarak ikiye ayıran nedir? Arkadan itişli araçlarda tüm güç arka tekerlere iletilir, ön tekerler sadece yönlendirmede kullanılır. Bunun daha iyi bir traksiyon (yol tutuşu) sağladığı iddia edilse de bu eskide kaldı ancak yüksek performanslı spor otomobillerde arkadan itişin aracın şeklinden ötürü arka tekerlerin yere basmasını sağlayan yapısı sayesinde doğru bir yaklaşım. Arkası çalışır, önü yönlendirir. Ayrıca bu yapı tarzı otomobil ve motorun şekl için de kolaydır, çünkü motor-şanzıman-şaft-diferansiyel bir bütündür, aracın gastrointestinal sistemi gibi.

    Sonra ortaya Fransızlar çıktı, ilk önden çekişli araçlardan birisi bir Fransız tarafından ABD'de yapıldı. Önden çekişte şaft ve diferansiyol yok, şanzımanın içerisinde ayna-mahruti dişlisi saklı, şanzıman çıkışı da hemen ön tekerlere tahrik milleri ile iletiliyor. Yani "herşey" önde. Arkaya giden hiçbirşey yok. Daha basit, daha masrafsız ve daha kompakt bir yapı var. Ucuz maliyet ve hızlı otomobil tüketimi için önden çekiş sistemi iyi bir çözüm. D sınıfı araçlar da artık ve uzun bir süredir önden çekiş sistemli üretiliyor.

    Taner Göde







  • sanırsam ilk önden çekişi citroen kullanmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 14 Eylül 2009; 9:52:29 >
  • http://www.uzmantv.com/arkadan-itis-nedir

    http://www.uzmantv.com/onden-cekis-nedir

    yararlı bir site her konu hakkında bilgi veriliyor
  • Burada tarihçesi var. 1 kişinin 1 anda yaptığı bir icat değil. Keşif ise hiç değil. Değişik insanların değişik zamanlarda değişik yerlerde birbirlerinden haberli veya habersiz yaptıkları geliştirmelerin bir bütününün sonucu olarak ortaya çıkan bir sistem bu. Televizyon ve Otomobil de aynı soğuş hikayesine sahip, onlar da değişik zamanlarda birbirlerinden haberi olmayan mucitlerin ürünü.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Front_wheel_drive

    Günün Anlam ve Önemi Hatırına

     Önden çekiş - Arkadan itiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 14 Eylül 2009; 10:27:28 >




  • ewet ilk önden çekişi citroen yapmıstı hemde 3 tekerli bir arac
  • Onden cekisin artık yaygın olarak tercih edilmesinin nedeni daha iyi bir sistem olması degildir. Arkadan itise gore daha ucuz ve daha kompakt (az yer kaplayan) bir sistem olmasıdır. Artık Amerikan araclarınında cogu onden cekislidir. Fakat ABD'de polisler halen arkadan itisli olarak uretilen Crown Victoria'yı tercih ederler. BMW, Mercedes ve spor otomobillerin buyuk cogunlugu arkadan itislidir. Audi'de arkadan itis eksigini Quattro ile telafi etmistir.

    Kisisel olarak soylecegim arkadan itisli bir aracın surus keyfini hic bir onden cekisli arac vermez bana
  • param olursa 200sx yakışır
  • diesotto
    aynen sana katılıyorum bmw nın bu kadar surus keyfı vermesinin tek nedeni bence bu arkadan itiş dir
  • İşte size geçmişten birkaç İlan.İlan Sahibi Renault ve ön plana çıkarttığı özellik önden çekiş.(Ozamanki rakibi Hacı Murattan farkını ortaya koymaya çalışmış herhalde)Şimdi böyle reklamlar nerede.........

    Resim 1:
     Önden çekiş - Arkadan itiş


    Resimdeki yazı Bulanık Ben size Aynen yazıyorum:


    ""Virajlar hiçbir zaman zor,yokuşlar hiçbirzaman dik değildir, önden çekişli Renault ile....Çekiş gücü çok üstün,tırmanma kabiliyeti eşsizdir.Virajlarda savrulmaz.Yan rüzgarlardan etkilenmez.Yolu iyi tutar.
    Sürat anında kaygan ve yumaşak zeminlerde burnu gezmez,patinaj yapmaz.önden çekişli renault güvenliğiniz içindir.

    Resim2:
     Önden çekiş - Arkadan itiş


    Bu resimdeki yazılar uzun yazmakla uğraşmadım resmi bilgisayarınıza yükleyip büyütün yazılar okunaklı.

    Ayıp olmasın birde hacı Murat reklamı koyalım

     Önden çekiş - Arkadan itiş



    Bir ilginçliği daha hemen belirteyim reklamlardaki plakaları EGM den sorguladım

    Renault plakası :34 NP 619:
    Bu plaka Şuanda 1983 Model bir Mercedes-Benz otobüsün üzerindeymiş

    Hacı Murat plakası :34 ND 619:
    Plaka kaydı Bulunamadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi br251 -- 14 Eylül 2009; 13:01:47 >




  • Yürüyen güzel:
     Önden çekiş - Arkadan itiş
  • s.a. arkadaşlar içten yanmalı motorlu önden çekişli bir otomobile arkadan itişli elektrikli motor takmayı düşünüyorum (aracım uno ) arka süspansiyon sistemi nasıl olmalı elektrikli tahrik nasıl yüyen aksama sizce nasıl verilmeli buyrun hodri meydan bazen arkadan bazen önden çıkın şimdi işin içinden :)
  • Kalkarkan fazla gaz verip patinajla kalkmayı deneyin anlarsınız
    Önden Çekiş:
    +Aktarma organları çok daha basit olduğu için daha az maliyete gelir
    +Aktarma esnasında oluşan güç kaybını minimuma indirir
    +Daha iyi tırmanma yapar.
    Arkadan itiş:
    +İleri sürücülük tekniklerini kullanmak için daha idealdir. Spor araçlar ya arkadan itiş ya da 4x4 olurlar(bkz: Ralli, F1 vs)
    +Ön çeker araçlar gibi arkadan kayma gibi olaylardan daha az etkilenirler. ESP ye olan ihtiyaç daha azdır nispeten.
    +Ağırlık dağılımını daha doğru yapar. Şanzıman ortada, motor önde difransiyel arkada bu şekilde tüm işlev ön tekerleklerde olmaz.
    +Virajlarda iz açısı daha dar olabilir, mesela bazı Mercedes'lerin ön tekerlek dönme açısı normalden çok daha fazladır nerdeyse olduğu yerde dönebilir, bunu ön çeker araçlarla yapmak mümkün değildir.


    Günlük kullanımda ön çeker daha idealdir. Ancak yüksek performans ve eğlence istiyorsanız arkadan itiş tercih edilir.
    Bunun dışında mesela ağır vasıtaların tamamı arkadan itişlidir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.