Arkadaşlar aşağıdaki araçlar arasında bir tercih yapmalıyım, donanım ve fiyat olarak birbirlerine yakın artı ve eksileri var, tecrübeli arkadaşlardan ricam hangisini önerirler ve neden:
1- Toyota Auris 1.4 D-4D active skypack (53.000TL)
2- Opel Astra 1.3 DTE 95hp yeni astra sport (57.000+2000*dokunmatik panel+navigasyon)
Not: araçları donanım paketleri ve şanzımanlarıyla beraber verdim, kıyaslama bu üçü arasında olacaktır.
Teşekkürler.
Hayret içinde Golf ve i30 olmayan C sınıfı konusu gördüm. Ben Astra ile Auris arasında kalırdım, karar vermek güç.
quote:
Orijinalden alıntı: we[AGRA]
Hayret içinde Golf ve i30 olmayan C sınıfı konusu gördüm. Ben Astra ile Auris arasında kalırdım, karar vermek güç.
golf de i30 da bu donanıma oranla biraz daha tuzlu, peugeot 308 sportium diğer ikisine oranla hem daha az yakıyor hem de daha dolu sanki ama ses ve malzeme kalitesi sorunları ile ilgili duyumlar aldım. kafam çok karışık.
Bu konuda mantık hatası daha başından belli: Golf 7 yok
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: we[AGRA]
Hayret içinde Golf ve i30 olmayan C sınıfı konusu gördüm. Ben Astra ile Auris arasında kalırdım, karar vermek güç.
golf de i30 da bu donanıma oranla biraz daha tuzlu, peugeot 308 sportium diğer ikisine oranla hem daha az yakıyor hem de daha dolu sanki ama ses ve malzeme kalitesi sorunları ile ilgili duyumlar aldım. kafam çok karışık.
Alıntıları Göster
astra sportun teknik ve donanım özelliklerini inceledim de fazlasıyla dolu bir araç.
Yol Tutuş Özellikleri: ABS Dinamik Çekiş Kontrolü (TCPlus) Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC) ESPPlus Fren Destek Sistemi (BA) Hıza Duyarlı Elektro Hidrolik Direksiyon Hidrolik Fren Yardımı (HBFA) Virajda Fren Kontrolü (CBC) Virajda Tork Kontrolü (CTC)
Güvenlik Özelikleri:
2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (önde) Aktif ve çift gergili ön emniyet kemerleri Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği (ek üstten sabitleme özelliği ile) Emniyet Kemeri Uyarı Sistemi Katlanabilir Pedal Sistemi (PRS) Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği Perde hava yastıkları (önde ve arkada) Sürücü ve ön yolcu hava yastığı Yan hava yastıkları (önde)
Sürücüye Destek Özellikler:
Arka sis farı Gündüz Farları Hız Sabitleyici (Cruise Control) – Hız sınırlayıcı özelliği ile Yol Bilgisayarı Dış ve İç Tasarım Özellikleri:
17” yapısal jantlar Gövde rengi kapı kolları Gövde rengi yan aynalar
Konfor Özellikleri:
12V güç çıkışı 2 yönlü yolcu koltuğu 4 yönlü sürücü koltuğu 60/40 katlanabilir arka koltuklar AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği CD 300 – Radyo/CD/MP3/WMA Çalar – Üçlü Bilgi Ekranı – 4 Hoparlör Direksiyondan kumanda sistemi Elektrikli ön ve arka camlar Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar Klima Ön kol dayama desteği Uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
17" hafif alaşım alüminyum jantlar CD 400 - Radyo / CD / MP3 / WMA çalar - Grafik Bilgi Ekranı - 6 hoparlör Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli) Flex Floor (Esnek Bagaj Bölmesi) Kırmızı ışık aydınlatmalı yarı saydam kumanda düğmeleri Koyulaştırılmış ön ve arka farlar Köpekbalığı yüzgeci anten LED Gündüz Farları Park sensörü (arka) Spor deri direksiyon simidi (düz tabanlı) Spor koltuk döşemesi USB Bağlantısı ile ipod kontrol edebilme / USB bellekten MP3 çalabilme
quote:
Orijinalden alıntı: we.[AGRA]
Hayret içinde Golf ve i30 olmayan C sınıfı konusu gördüm. Ben Astra ile Auris arasında kalırdım, karar vermek güç.
Astraaaa
Konuyu daha kimler sulandiracak acaba, yok golf yokmus, yok i30 yokmus, yok ortalik kizisirmis yer kapmak lazimmis! Hocam eski kasa auris dizel kullandim cekisi astrayla asagi yukari ayni, eski aracim 2011 308 comfort'tu, sirf gurultusunden aracimi sattim, ama makyajli kasanin yalitimi daha iyi ve hdi gercekten verimli bir motor, dikkatli kullanimda az yakar, seri ve yuksek devirli kullanimda da cok yakmaz, ancak yakinlarsa kasa degistirmesi kuvvetle muhtemel, opelin servislerinin pahaliligi, aurisin konforlu ve nispeten daha sessiz oldugu dikkate alinirsa ben auris secerdim, ancak hicbiri sizi pisman etmez, kolay gelsin
quote:
Orijinalden alıntı: opelmania
astra sportun teknik ve donanım özelliklerini inceledim de fazlasıyla dolu bir araç.
Yol Tutuş Özellikleri: ABS Dinamik Çekiş Kontrolü (TCPlus) Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC) ESPPlus Fren Destek Sistemi (BA) Hıza Duyarlı Elektro Hidrolik Direksiyon Hidrolik Fren Yardımı (HBFA) Virajda Fren Kontrolü (CBC) Virajda Tork Kontrolü (CTC)
Güvenlik Özelikleri:
2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (önde) Aktif ve çift gergili ön emniyet kemerleri Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği (ek üstten sabitleme özelliği ile) Emniyet Kemeri Uyarı Sistemi Katlanabilir Pedal Sistemi (PRS) Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği Perde hava yastıkları (önde ve arkada) Sürücü ve ön yolcu hava yastığı Yan hava yastıkları (önde)
Sürücüye Destek Özellikler:
Arka sis farı Gündüz Farları Hız Sabitleyici (Cruise Control) – Hız sınırlayıcı özelliği ile Yol Bilgisayarı Dış ve İç Tasarım Özellikleri:
17” yapısal jantlar Gövde rengi kapı kolları Gövde rengi yan aynalar
Konfor Özellikleri:
12V güç çıkışı 2 yönlü yolcu koltuğu 4 yönlü sürücü koltuğu 60/40 katlanabilir arka koltuklar AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği CD 300 – Radyo/CD/MP3/WMA Çalar – Üçlü Bilgi Ekranı – 4 Hoparlör Direksiyondan kumanda sistemi Elektrikli ön ve arka camlar Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar Klima Ön kol dayama desteği Uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
17" hafif alaşım alüminyum jantlar CD 400 - Radyo / CD / MP3 / WMA çalar - Grafik Bilgi Ekranı - 6 hoparlör Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli) Flex Floor (Esnek Bagaj Bölmesi) Kırmızı ışık aydınlatmalı yarı saydam kumanda düğmeleri Koyulaştırılmış ön ve arka farlar Köpekbalığı yüzgeci anten LED Gündüz Farları Park sensörü (arka) Spor deri direksiyon simidi (düz tabanlı) Spor koltuk döşemesi USB Bağlantısı ile ipod kontrol edebilme / USB bellekten MP3 çalabilme
+1
quote:
Orijinalden alıntı: opelmania
astra sportun teknik ve donanım özelliklerini inceledim de fazlasıyla dolu bir araç.
Yol Tutuş Özellikleri: ABS Dinamik Çekiş Kontrolü (TCPlus) Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC) ESPPlus Fren Destek Sistemi (BA) Hıza Duyarlı Elektro Hidrolik Direksiyon Hidrolik Fren Yardımı (HBFA) Virajda Fren Kontrolü (CBC) Virajda Tork Kontrolü (CTC)
Güvenlik Özelikleri:
2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (önde) Aktif ve çift gergili ön emniyet kemerleri Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği (ek üstten sabitleme özelliği ile) Emniyet Kemeri Uyarı Sistemi Katlanabilir Pedal Sistemi (PRS) Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği Perde hava yastıkları (önde ve arkada) Sürücü ve ön yolcu hava yastığı Yan hava yastıkları (önde)
Sürücüye Destek Özellikler:
Arka sis farı Gündüz Farları Hız Sabitleyici (Cruise Control) – Hız sınırlayıcı özelliği ile Yol Bilgisayarı Dış ve İç Tasarım Özellikleri:
17” yapısal jantlar Gövde rengi kapı kolları Gövde rengi yan aynalar
Konfor Özellikleri:
12V güç çıkışı 2 yönlü yolcu koltuğu 4 yönlü sürücü koltuğu 60/40 katlanabilir arka koltuklar AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği CD 300 – Radyo/CD/MP3/WMA Çalar – Üçlü Bilgi Ekranı – 4 Hoparlör Direksiyondan kumanda sistemi Elektrikli ön ve arka camlar Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar Klima Ön kol dayama desteği Uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
17" hafif alaşım alüminyum jantlar CD 400 - Radyo / CD / MP3 / WMA çalar - Grafik Bilgi Ekranı - 6 hoparlör Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli) Flex Floor (Esnek Bagaj Bölmesi) Kırmızı ışık aydınlatmalı yarı saydam kumanda düğmeleri Koyulaştırılmış ön ve arka farlar Köpekbalığı yüzgeci anten LED Gündüz Farları Park sensörü (arka) Spor deri direksiyon simidi (düz tabanlı) Spor koltuk döşemesi USB Bağlantısı ile ipod kontrol edebilme / USB bellekten MP3 çalabilme
derdim de bu aslında, o kadar para yatırıyoruz düzgün bir şeyler alalım, golf yazmadım çünkü çok tuzlu onun fiyatına opel dolu dolu gelecek ama motor farkı çıkacak bu sefer de. mevzu çok dallanıp budaklanıyor böyle işte. özet olarak şöyleki çok çok atak bi motora gerek yok ama trafikte beni de üzmesin araç sollarken tedirgin etmesin, sürerken keyif alayım hem de tasarruflu olsun :)
quote:
Orijinalden alıntı: nkaradeniz
Konuyu daha kimler sulandiracak acaba, yok golf yokmus, yok i30 yokmus, yok ortalik kizisirmis yer kapmak lazimmis! Hocam eski kasa auris dizel kullandim cekisi astrayla asagi yukari ayni, eski aracim 2011 308 comfort'tu, sirf gurultusunden aracimi sattim, ama makyajli kasanin yalitimi daha iyi ve hdi gercekten verimli bir motor, dikkatli kullanimda az yakar, seri ve yuksek devirli kullanimda da cok yakmaz, ancak yakinlarsa kasa degistirmesi kuvvetle muhtemel, opelin servislerinin pahaliligi, aurisin konforlu ve nispeten daha sessiz oldugu dikkate alinirsa ben auris secerdim, ancak hicbiri sizi pisman etmez, kolay gelsin
Astra en iyisi gibi duruyor.
quote:
Orijinalden alıntı: nkaradeniz
Konuyu daha kimler sulandiracak acaba, yok golf yokmus, yok i30 yokmus, yok ortalik kizisirmis yer kapmak lazimmis! Hocam eski kasa auris dizel kullandim cekisi astrayla asagi yukari ayni, eski aracim 2011 308 comfort'tu, sirf gurultusunden aracimi sattim, ama makyajli kasanin yalitimi daha iyi ve hdi gercekten verimli bir motor, dikkatli kullanimda az yakar, seri ve yuksek devirli kullanimda da cok yakmaz, ancak yakinlarsa kasa degistirmesi kuvvetle muhtemel, opelin servislerinin pahaliligi, aurisin konforlu ve nispeten daha sessiz oldugu dikkate alinirsa ben auris secerdim, ancak hicbiri sizi pisman etmez, kolay gelsin
çok teşekkür ederim yaklaşımın için, ben de aurisi yakın düşünüyorum hem daha hesaplı hem daha efektif gibi, 308 dediğiniz gibi yakında kasa değiştirecek o da aklımı kurcalıyor acaba onu beklesem mi diyorum belki beklediğimin tam karşılığı olur falan :)
quote:
Orijinalden alıntı: TuVNeRa
Bu konuda mantık hatası daha başından belli: Golf 7 yok
seçim ile ilgili mantık hatası nedir?
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: TuVNeRa
Bu konuda mantık hatası daha başından belli: Golf 7 yok
seçim ile ilgili mantık hatası nedir?
Alıntıları Göster
Bir de şöyle bir olay var mesela yukarıda yazılı olan donanım listeleri kelime kalabalığından başka bir işe yaramaz, kopyalayan arkadaşa demiyorum derdim listeyle. Bir arabada günümüz şartlarında ihtiyaç duyulan donanımlar ve olmazsa olmazlar bellidir. Gerisi teferruat ve tabiri caizse oyuncaktır. Donanım olayında birde sonradan ekletme imkanı kriter olmalı. Misal renkli cam film ile çözülür ama bir sunroof sonradan yaptırılmaz. Tasarım yönünden Astra daha şık bence ve piyasası oturmuş. Auris hala İzmir gibi yerde showroom haricinde gördüklerim bir elin parmakları kadar bile değil.
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: nkaradeniz
Konuyu daha kimler sulandiracak acaba, yok golf yokmus, yok i30 yokmus, yok ortalik kizisirmis yer kapmak lazimmis! Hocam eski kasa auris dizel kullandim cekisi astrayla asagi yukari ayni, eski aracim 2011 308 comfort'tu, sirf gurultusunden aracimi sattim, ama makyajli kasanin yalitimi daha iyi ve hdi gercekten verimli bir motor, dikkatli kullanimda az yakar, seri ve yuksek devirli kullanimda da cok yakmaz, ancak yakinlarsa kasa degistirmesi kuvvetle muhtemel, opelin servislerinin pahaliligi, aurisin konforlu ve nispeten daha sessiz oldugu dikkate alinirsa ben auris secerdim, ancak hicbiri sizi pisman etmez, kolay gelsin
çok teşekkür ederim yaklaşımın için, ben de aurisi yakın düşünüyorum hem daha hesaplı hem daha efektif gibi, 308 dediğiniz gibi yakında kasa değiştirecek o da aklımı kurcalıyor acaba onu beklesem mi diyorum belki beklediğimin tam karşılığı olur falan :)
Aurisin fiyati oldukca uygun geldi bana, ki skypack de isin kaymagi olmus bence 308'i beklemeyin ama hb arac konusunda bir kez daha dusunun, astrami aldigimdan bir sene gecmeden bagaj sikinti olmaya basladi, ufak geliyor eger uzun yillar binmeyi dusunuyosaniz hb tercihin dogru olup olmayacagini tekrar dusunun derim..
quote:
Orijinalden alıntı: we[AGRA]
Bir de şöyle bir olay var mesela yukarıda yazılı olan donanım listeleri kelime kalabalığından başka bir işe yaramaz, kopyalayan arkadaşa demiyorum derdim listeyle. Bir arabada günümüz şartlarında ihtiyaç duyulan donanımlar ve olmazsa olmazlar bellidir. Gerisi teferruat ve tabiri caizse oyuncaktır. Donanım olayında birde sonradan ekletme imkanı kriter olmalı. Misal renkli cam film ile çözülür ama bir sunroof sonradan yaptırılmaz. Tasarım yönünden Astra daha şık bence ve piyasası oturmuş. Auris hala İzmir gibi yerde showroom haricinde gördüklerim bir elin parmakları kadar bile değil.
doğru diyorsunuz, kesinlikle katılıyorum ve laf salatasını çıkarınca auris daha dolu gibi geliyor :) ama opelin görünümü daha çok cezbediyor.
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: TuVNeRa
Bu konuda mantık hatası daha başından belli: Golf 7 yok
seçim ile ilgili mantık hatası nedir?
Alıntıları Göster
Ben Astra veya Auris'i tercih ederdim. Mademki seçenek sayınızı 3'e indirdiniz gidip test sürüşü yapmanızı öneririm. ( belki de yapmışsınızdır bilemiyorum ama ) İllaki bir tanesi öne çıkacaktır diye düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: nkaradeniz
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: nkaradeniz
Konuyu daha kimler sulandiracak acaba, yok golf yokmus, yok i30 yokmus, yok ortalik kizisirmis yer kapmak lazimmis! Hocam eski kasa auris dizel kullandim cekisi astrayla asagi yukari ayni, eski aracim 2011 308 comfort'tu, sirf gurultusunden aracimi sattim, ama makyajli kasanin yalitimi daha iyi ve hdi gercekten verimli bir motor, dikkatli kullanimda az yakar, seri ve yuksek devirli kullanimda da cok yakmaz, ancak yakinlarsa kasa degistirmesi kuvvetle muhtemel, opelin servislerinin pahaliligi, aurisin konforlu ve nispeten daha sessiz oldugu dikkate alinirsa ben auris secerdim, ancak hicbiri sizi pisman etmez, kolay gelsin
çok teşekkür ederim yaklaşımın için, ben de aurisi yakın düşünüyorum hem daha hesaplı hem daha efektif gibi, 308 dediğiniz gibi yakında kasa değiştirecek o da aklımı kurcalıyor acaba onu beklesem mi diyorum belki beklediğimin tam karşılığı olur falan :)
Aurisin fiyati oldukca uygun geldi bana, ki skypack de isin kaymagi olmus bence 308'i beklemeyin ama hb arac konusunda bir kez daha dusunun, astrami aldigimdan bir sene gecmeden bagaj sikinti olmaya basladi, ufak geliyor eger uzun yillar binmeyi dusunuyosaniz hb tercihin dogru olup olmayacagini tekrar dusunun derim..
accent blue'ya da baktım sırf belirttiğiniz ihtimalden dolayı ama evleninceye kadar hb beni idare eder diyorum :)
quote:
Orijinalden alıntı: mathematician_01
Ben Astra veya Auris'i tercih ederdim. Mademki seçenek sayınızı 3'e indirdiniz gidip test sürüşü yapmanızı öneririm. ( belki de yapmışsınızdır bilemiyorum ama ) İllaki bir tanesi öne çıkacaktır diye düşünüyorum.
Kesinlikle, ancak inanın zamanım olmuyor test için bi ara denk getirebilirsem deneyeceğim :/
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: mathematician_01
Ben Astra veya Auris'i tercih ederdim. Mademki seçenek sayınızı 3'e indirdiniz gidip test sürüşü yapmanızı öneririm. ( belki de yapmışsınızdır bilemiyorum ama ) İllaki bir tanesi öne çıkacaktır diye düşünüyorum.
Kesinlikle, ancak inanın zamanım olmuyor test için bi ara denk getirebilirsem deneyeceğim :/
yeni astra sedanı incelediniz mi?
quote:
Orijinalden alıntı: akademiamania
quote:
Orijinalden alıntı: warbow07
quote:
Orijinalden alıntı: mathematician_01
Ben Astra veya Auris'i tercih ederdim. Mademki seçenek sayınızı 3'e indirdiniz gidip test sürüşü yapmanızı öneririm. ( belki de yapmışsınızdır bilemiyorum ama ) İllaki bir tanesi öne çıkacaktır diye düşünüyorum.
Kesinlikle, ancak inanın zamanım olmuyor test için bi ara denk getirebilirsem deneyeceğim :/
yeni astra sedanı incelediniz mi?
Alıntıları Göster
inceledim, o da aslında tercihlerin arasındaydı ancak 60.000'i geçmek istemiyorum, donanımı biraz kısıp 59a denk getirebiliyorum ancak motor değişmiyor ve kasa büyüyor, doğal olarak performansı etkiliyor, ama yine de tercih edilebilir tabiki.