Şimdi Ara

opel 1.6 T 180 HP motorlara chip tuning uygulaması yapılabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
8.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,
    yeni astra da ve insignia da hatta astra H GTC lerdeki 1.6 T 180 HP lik motorlara chip tuning uygulaması yapılabilir mi?
    tıpkı dizellerdeki gibi tüketim azaltıcı uygulamalar olabileceğini düşünüyorum..
    zira;
    astra da adam gibi dizel motor seçeneği olmadığı ve uzun bir süre de olamayacağı için mecburen benzinlilere yöneliyoruz ve benzinli motorun da hem 1.4 özellikle de 1.6 larında sehir içi tüketimi çok yüksek.. buna bir de active select eklersek tüketim değerleri can yakıcı boyutlara çıkıyor..
    bu aracı eninde sonunda alacağımıza göre de şimdiden küçük modifikasyonlar olabilir mi araştırmak lazım geldiğini düşünüyorum..
    benim isteğim daha yüksek güç değil.. gerekirse 1.6 160 HP olsun ama tüketimi özellikle de şehir içinde daha makul olsun mesela..
    selamlar..







  • chiptuning yapılabilir ama türkiyede dediğini sağlıklı şekilde yapacak yer bulurmusun belli dğeil. detuninge çalışan yer zor. ben yaparım diye çıkana da yaklaşma. 1.4t al 1.6yı düşürceğine
  • 1.4 t bir testte 1.4 tsi dan az yakıyor diye anlatılmıştı. (manuel vites)
    Tuning ile bu değerler düşürülebilir tabiiki.
    Bence tunerların yurt dışındaki bağlantıları ile de alakalı bir durum.
    Genelde bilgi paylaşımı vs yaparlar aralarında.

    Active Select şanzımana gelince...
    Tork konvertörlü şanzımanlar malesef çok yakıyor.
    Tork konvertörlü şanzımanı anca dizel motor paklar diye düşünüyorum.
  • ama tiptronik araçlar da geleceğin araçları..
    büyük şehirler ve bayanlar için ideal..
    bizler gibiler için de düz vites olarak kullanma şansı da oluyor..
    bu arada auto değil de kendimiz manuel kullansak tüketim değerleri düşer sanıyorum değil mi?
    esasen benim de favorim 1.4 T ancak onda şimdilik active select seçenek yok :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    ama tiptronik araçlar da geleceğin araçları..
    büyük şehirler ve bayanlar için ideal..
    bizler gibiler için de düz vites olarak kullanma şansı da oluyor..
    bu arada auto değil de kendimiz manuel kullansak tüketim değerleri düşer sanıyorum değil mi?
    esasen benim de favorim 1.4 T ancak onda şimdilik active select seçenek yok :(

    manuel otomatik pek bişi farketmez o şanzımanlarda. ayrıca çok çok da manuel gibi kullanmamakta fayda var. vectra c dizel 2.2 dti sahibi bir tanıdığımız şehir içinde motorun çekişinin yeterli olmadığı yerlerde manuel kullanması sonucu 15bin liradan fazla tamir parası ödemek zorunda kalmıştı
  • e o zaman almayalım daha iyi active select
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail
    ama tiptronik araçlar da geleceğin araçları..
    büyük şehirler ve bayanlar için ideal..
    bizler gibiler için de düz vites olarak kullanma şansı da oluyor..
    bu arada auto değil de kendimiz manuel kullansak tüketim değerleri düşer sanıyorum değil mi?
    esasen benim de favorim 1.4 T ancak onda şimdilik active select seçenek yok :(

    Active Select tork konvertörlü bir şanzıman.
    Bu konvertör yüzünden motor gücünden bir miktar çalma söz konusu ve bu da yakıt tüketimine etki yapıyor.
    Manuel kullansanız da değişmeyecek bir durum.
    Otomatikleştirilmiş manuellerde ise tork konvertörü olmadığından çok yakma söz konusu değil.
    Hatta DSG şanzıman manuelden daha az yakıyor.

    Bu arada tork konvertörlü şanzımanların arıza çıkarma olasılığı daha düşüktür.
    Bakımı zamanında yapılan bu tip bir şanzımanı uzun süre problemsiz kullanabilirsiniz.
    Ancak problem çıkarması durumunda tamiri, bir easytronic şanzımanın tamirinden daha pahalıya mal olacaktır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ulkemizde yapilan chiptuningler hep tork beygir arttirmak icin. Aksine hic rastlamadim. Buda turbo basincini arttirarak, devreye girmesini devir bandinda one alarak ve karisimi zenginlestirerek oluyor. Bu islemlerin hepside tuketimi arttiriyor. Yapilan yazilimlarda tuketimi dusurdugude iddia ediliyor ama inanmayin. Ben yaptirdim ve yakit tasarrufu diye birsey yok. :)
  • e bu durumda ne 1.6 T ne de active select almıyoruz o zaman..
  • valla ben işler istediğim gibi gider asker dönüşü güzel bi işe girersem 1.6t yi alır koyarım kapının önüne. şu anda corsamı aldatabilceğim tek araç piyasada erişebileceğim. ha 123d coupe alma şansım olsa işler değişir tabi=)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa
    Ulkemizde yapilan chiptuningler hep tork beygir arttirmak icin. Aksine hic rastlamadim. Buda turbo basincini arttirarak, devreye girmesini devir bandinda one alarak ve karisimi zenginlestirerek oluyor. Bu islemlerin hepside tuketimi arttiriyor. Yapilan yazilimlarda tuketimi dusurdugude iddia ediliyor ama inanmayin. Ben yaptirdim ve yakit tasarrufu diye birsey yok. :)

    Üstat sen, bastıkça gidiyor diye basıyorsun sanırım
    Ben de yaptırdım ve %10 gibi tasarruf yapıyorum
    Gerçi bendeki araç dizel, benzinlilerde ne kadar etikili olur bilemem.




  • iyi de, chip tuning sonucu yakıt tüketimi düşen otomobiller,
    normalde güçsüz kaldıkları için dur-kalklarda çok benzin içen otomobiller.
    1.4 ve 1.6 Turbo'larda kalkışta problem olmaz ki neden tüketimi düşürsün?
    aksine daha fazla güç sağlayacak, siz de gaza geldikçe basacaksınız, daha çok yakacaksınız

    mesela 1.6 Vectra'ya chip yaptırsak araç 115 hp olacak, kalkışları daha rahat olacak, max. 2500 devire kadar kullanırsak da yakıt tüketimi sağlayacak.
    siz 180 hp arabayla zaten istediğiniz gibi kalkabiliyorsunuz.

    chip tuning konusunda deneyimli tanıdık var, yurtdışıyla bağlantılı, yaptığı otomobillerden de millet memnun.
    http://www.boosterperformance.com/
    msn'de gördüğüm zaman sorarım, Opel turboların durumunu.
    en son 3-4 ay önce sormuştum, geliştirme aşamasında demişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dctcagri -- 16 Aralık 2009; 13:42:27 >




  • Yok hocam son 2 ayda falan hiç basmıyorum nerdeyse.
    Eskiden çok agresif kullanırdım ama şimdi mazot koymak sıkıntı oldu arabaya ekonomi peşindeyim.
    Basmadığım zaman eskisi gibi yakıyor, chipten öncesi gibi yani ama basınca epey yakıyor.
    Zaten pekte gittiği yok sonuçta orjinali 1248 cc 75 hp :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa
    Yok hocam son 2 ayda falan hiç basmıyorum nerdeyse.
    Eskiden çok agresif kullanırdım ama şimdi mazot koymak sıkıntı oldu arabaya ekonomi peşindeyim.
    Basmadığım zaman eskisi gibi yakıyor, chipten öncesi gibi yani ama basınca epey yakıyor.
    Zaten pekte gittiği yok sonuçta orjinali 1248 cc 75 hp :)

    Allah Allah, benim araçta, sadece çok basarsam çok yakıyor.
    Yani 3500-4000 gibi çevirirsem.
    Zaten o kadar deviri de kırk yılda bir çevirtiyorum. (Kurum temizliği )




  • Birkaç model hariç bütün araçlara uygulanabiliyor.
  • chip tuning uzmanı arkadaş vardı? ona mı sorsak acaba?
  • Chiptuning Uzmanı adlı üye Mehmet Gazihan
    Numarası 0537 466 08 58
    Arayın kafanızdakini anlatın bence.
    Yardımcı olacaktır eminimki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Chiptuning Uzmanı adlı üye Mehmet Gazihan
    Numarası 0537 466 08 58
    Arayın kafanızdakini anlatın bence.
    Yardımcı olacaktır eminimki.

    kesin yaparım diyeceğine şüphem teknik bilgisine zerre kadar inancım yok.
  • Hayrola tifosi bilmediğimiz bir olay mı var yoksa klasik şeyler mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.