Şimdi Ara

Opel Corsa C ' yi Nasıl Bilirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Peugeot 206 faciasından sonra o arabadan tamamıyla vazgeçtik. Şimdiki hedefimiz C kasa Corsa.

    Bir adet 2003 model 160 binde 1.2 Easytronic Şanzımanı Corsa buldum arkadaşlar. 35.500 e anlaştık. Sizlere sormak istediğim başlıca ama başlıca 2 soru var :

    1) Easytronic Şanzıman Genel Hatlarıyla Nasıl Bir Şanzımandır?
    2) Corsa C 'nin Bilmemiz Gereken Kronik Bir Sorunu Var Mıdır?


    Edit : Aracın yol tutuşu nasıldır? Arka da Torsiyon var mıdır? Yürütme maliyeti genel olarak nasıldır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unalper_ -- 25 Kasım 2019; 23:43:15 >



  • Annemde 2004 model olani var.E.t.olandan.

    İc mekani cok genistir.4 kisi rahatlik ile seyahat eder.
    Tek fitil oldugundan belli hizdan sonra ruzgar sesi alir.
    Suspansiyonu serttir ama pek saga sola yatmaz virajda.
    Cok alcaga oturursunuz.
    Sert plastikleri vardir ama goze pek fena gelmez.
    Kisa vites oranlari vardir.90km de 5.vites 3000 devir.
    Ekonomik olarak 80km ile idealdir.Otoyolda 120km ile sag tarafta kalmadan gidebilirsiniz.Bu siradada 7.5+8lt arasi tuketimi vardir
    tabi bu lpg.
    İsin ilginc tarafi ayni miktari ist sehir icindede tutturulmaktadir.Yani sehir ici disi ayni tuketiyor.
    2016 dan beri atiker gold takili.Su ana kadar herhangi bir sorun yasanmadi.Hissedilir fark yok lpg de.
    Bir sefer vites beyni sorun cikartti.Kardesim aku bittiginden takviye yapmis sonuc servis.
    Aku tum sistemi etkilemekte.
    On takim saglam ama arkadan bagaj civarindan ses gelmekte.
    Parcalari gorece uygun.
    Filtre takimini 50tl ye alabilirsiniz.
    8000km de 5/30 olarak 0.5lt kadar yag tuketiyor.
    Kapi iclerindeki kumas dosemeler salinmis durumda.
    Alirsaniz 4 amortisoru degistirmenizi tavsiye ederim.
    Sorunuz var ise yazarsiniz.
    Kolay gelsin.
  • Corsa C denince aklıma güneş yanığı geliyor. Şanzımanı ise 100km kadar Corsa D üzerinden deneyimlemiştim, vites geçişleri çok kötü.
  • Yokuş kalkış desteği olmayan easytronic yerine manuel alınır daha iyidir. Corsa C'nin kronik sorunları, direksiyon kutusu kesin bozulur, egr valfi, içeri su alabilir önden nereden aldığı zor bulunur uğraştırır, westinghouse bozulabilir, çabuk ön takım ister, lpgyi hiç sevmez conta yakar, el freni dik yokuşlarda hayatta tutmaz viteste bırakıp lastiği kaldırıma dayamak lazım.
  • Annemde 2004 model olani var.E.t.olandan.

    İc mekani cok genistir.4 kisi rahatlik ile seyahat eder.
    Tek fitil oldugundan belli hizdan sonra ruzgar sesi alir.
    Suspansiyonu serttir ama pek saga sola yatmaz virajda.
    Cok alcaga oturursunuz.
    Sert plastikleri vardir ama goze pek fena gelmez.
    Kisa vites oranlari vardir.90km de 5.vites 3000 devir.
    Ekonomik olarak 80km ile idealdir.Otoyolda 120km ile sag tarafta kalmadan gidebilirsiniz.Bu siradada 7.5+8lt arasi tuketimi vardir
    tabi bu lpg.
    İsin ilginc tarafi ayni miktari ist sehir icindede tutturulmaktadir.Yani sehir ici disi ayni tuketiyor.
    2016 dan beri atiker gold takili.Su ana kadar herhangi bir sorun yasanmadi.Hissedilir fark yok lpg de.
    Bir sefer vites beyni sorun cikartti.Kardesim aku bittiginden takviye yapmis sonuc servis.
    Aku tum sistemi etkilemekte.
    On takim saglam ama arkadan bagaj civarindan ses gelmekte.
    Parcalari gorece uygun.
    Filtre takimini 50tl ye alabilirsiniz.
    8000km de 5/30 olarak 0.5lt kadar yag tuketiyor.
    Kapi iclerindeki kumas dosemeler salinmis durumda.
    Alirsaniz 4 amortisoru degistirmenizi tavsiye ederim.
    Sorunuz var ise yazarsiniz.
    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 26 Kasım 2019; 0:32:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Annemde 2004 model olani var.E.t.olandan.

    İc mekani cok genistir.4 kisi rahatlik ile seyahat eder.
    Tek fitil oldugundan belli hizdan sonra ruzgar sesi alir.
    Suspansiyonu serttir ama pek saga sola yatmaz virajda.
    Cok alcaga oturursunuz.
    Sert plastikleri vardir ama goze pek fena gelmez.
    Kisa vites oranlari vardir.90km de 5.vites 3000 devir.
    Ekonomik olarak 80km ile idealdir.Otoyolda 120km ile sag tarafta kalmadan gidebilirsiniz.Bu siradada 7.5+8lt arasi tuketimi vardir
    tabi bu lpg.
    İsin ilginc tarafi ayni miktari ist sehir icindede tutturulmaktadir.Yani sehir ici disi ayni tuketiyor.
    2016 dan beri atiker gold takili.Su ana kadar herhangi bir sorun yasanmadi.Hissedilir fark yok lpg de.
    Bir sefer vites beyni sorun cikartti.Kardesim aku bittiginden takviye yapmis sonuc servis.
    Aku tum sistemi etkilemekte.
    On takim saglam ama arkadan bagaj civarindan ses gelmekte.
    Parcalari gorece uygun.
    Filtre takimini 50tl ye alabilirsiniz.
    8000km de 5/30 olarak 0.5lt kadar yag tuketiyor.
    Kapi iclerindeki kumas dosemeler salinmis durumda.
    Alirsaniz 4 amortisoru degistirmenizi tavsiye ederim.
    Sorunuz var ise yazarsiniz.
    Kolay gelsin.
    Cevaplayan herkese teşekkür ediyorum. Corsa ların 4 tekeri de amortisörlü yani doğru mu anladım? Torsiyon kullanılmıyor mu C kasa Corsa da?




  • 1.4 tam otomatik almanı tavsiye ederim hem piyasası iyi gidiyor hem sorunsuzdur. O paraya chevrolet aveo da alabilirsin , Opel motoru şanzımanı. Bende her gün bakıyorum uygun düşerse hemen alacağım .
  • 1.4 dohc tam otomatik getz bak.o fiyatlara hem corsadan temiz hem de modelli olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW CC'yi nasıl bilirsiniz.
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • unalper_ U kullanıcısına yanıt
    Torsiyon olması yay amortisör olmuyor anlamı taşımıyor

    makaslı kamyonmu sandın
  • corsa c yazdığınız için cevaplayayım lakin bendeki 1.3 dizeli 2004 manuel
    ön takım kapı otomatikleri ve kronik opel arıza lambası dışında (buji) beni sanayiye götüren bi araç olmadı Allah a şükür
    200bin km de
    bendekinde güneş yanığı yok ama kayınbabada 2005, var onda çok fazla var, kötü görünüyor
    içinde rahat 4 kişi seyahat eder bagajı fena sayılmaz
    kronik olarak direksiyon kutusu ve volant dişlisi sorunu sayabiirim ama bende henüz çıkmadı umarım da çıkmaz,
    keşke almasaydım asla demedim ama daha temizini alabilirdim zira araba dizel az yakıyor diye eşşeğe biner gibi binmişler ben toparladım aracı
    ha unutmadan kronik bir sorun da sürücü koltuğu, çok çabuk deforme oluyor
    hayırlı olsun size
  • valla bana göre berbat bir araba , amcamda var arada onu ankaraya fln götürürüm aman allahım bu kadar güvensizlik olamaz, direksiyon kuşş gibi üflesen dönüyor, her tarafından gelen sesleri hiç saymıyorum. Tabi bütçe meselesi biz ne desekte boş
  • 1.2 manuel 4 yıl kullandım periyodik bakım haricinde pek bi masraf çıkarmadı
    devirdaim pompası marş motorunu değiştirdim birde kapıları yaptırdım kilitler düzgün çalışmıyordu
    bi defa yolda bırakmadı lpg yi adam gibi ayar yaptırana kadar çok uğraştım ustanın yawşaklığı
    lpg de çok ekonomik şehir içinde kıvrak park etme sorunu yok parçalar lastiği balatası ucuz
  • Aynı motor şanzımanın Corsa D olanını kullanıyoruz 2. araba olarak, şehiriçi için çok ideal hiç bir sorunda yaşamadım şimdiye kadar km 70 binde.
  • 2,5 Yıl 1.4 Benzinli manuel vites kullandım yaklaşık 40.000 km yol yaptım. Deneyimlerimi paylaşabilirim, herkes katılmayabilir tabii ki ben kişisel görüşlerimi yaziyim:

    -Konforlu bir araç değildir ama yol tutuşu b sınıfı eski bir araç için gayet tatmin edicidir.

    -Tümseklerden geçerken süspansiyonlardan ses gelirdi ve resmen zıplardık araç içinde.

    -Vites aralıkları çok kısa olduğu için şehiriçi/şehirdışı tüketimi neredeyse aynıdır çok farketmez. Yani şehir içinde ortalama 8 litre yakıyorsanız şehir dışı da 7.0-7,5 olur, kasmadan daha da düşmez. 80-90 gitmeniz lazım az yakması için şehir dışında.

    -Yalıtımı pek yoktur, yüksek hızlarda çok fazla motor/yol gürültüsü almasına karşın araç bana hiç güvensizlik hissi vermedi düz yolda 180-190 gittiğimi bilirim( Sesten dolayı çok uzun süre gidemezsiniz maksimum 10 dakika).

    -İç hacmi ortalamalarda ne çok geniş ne çok dar. Bagajı biraz daha büyük olabilirdi.

    -En sevdiğim yanı sorunsuzluktu açıkçası mekanik olarak hiçbir problem yaşamadım. (Easytronic durumu farklı olabilir tabii ki)

    -Çok hafif bir araç olduğu için (Ruhsatta 968 KG) yakıt tüketimi çok yüksek değildir bu hafiflik hızlanmaya da güzel etki eder, benim aracım 90 HP'ydi ancak hızlanması gayet iyiydi.(150'ye kadar kendisinden yarım ton daha ağır ama 140 BG motorlu astra J'nin arkasında gidebilirsiniz.)

    -B sınıfı olupta arka takımı torsiyon olmayan bir araç bilmiyorum ben açıkçası hepsi gibi corsa da torsiyondur. Günümüzde bile B sınıfı araçlarda bağımsız süspansiyon yok. Hatta birçok C sınıfı araçta bile bağımsız süspansiyon bulamazsınız.

    Ben çok uygun bir rakama alıp satmıştım yaklaşık 2 yıl önce ancak şu an piyasayı bilmesemde 35bin TL araç için bana biraz fazla geldi. Modeli daha yüksek bir araca yönelebilirsiniz belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperrTR -- 26 Kasım 2019; 16:57:57 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.