Arkadaşlar merhaba ben burda yeniyim, 97 model opel corsa 1.4 gls aracım var, arabayı aldığım kişi katalizörü vurmuş ve içindeki porselen dağılmış usta bu şekilde gitmez dedi ve katalizör yerine ufak bir susturucu taktı arabanın gidişi çok fark etti klima açıkken bile pek zorlanmıyor, yalnız beni endişelendiren olay usta yakıt düşer demesine rağmen sanki bana daha fazla yakmaya başladı gibi geliyor, siz ne dersiniz, başına aynı olay gelen varmı? teşekkürler, iyi günler..
bende hyundai accent var aynı şekilde katalitik konvertor çıktı. ama susturucu taktırmadım. çekişinde bir yükşeliş oldu. ama yakıtta bir şey anlamadımm. Sen susturucuyu kaça taktırdın ben de taktırmak istiyorum.ve nereye taktırdın adres verebilirmisin
quote:
Orjinalden alıntı: turgay99
bende hyundai accent var aynı şekilde katalitik konvertor çıktı. ama susturucu taktırmadım. çekişinde bir yükşeliş oldu. ama yakıtta bir şey anlamadımm. Sen susturucuyu kaça taktırdın ben de taktırmak istiyorum.ve nereye taktırdın adres verebilirmisin
merhaba , ümraniye oto sanayide bir egssozcuya taktırdım 70 YTL ödedim.
Arkadaşım, aracın enjeksiyonu düzenleyen beyni ve egzost manifoldu çıkışında bulunan lambda sensörü koordineli olarak çalışır. Aracın beynine fabrikasyon olarak katalitik konvertöre göre program yüklenmiştir. Katalitik konvertör iptali ile birlikte aracın çekişinin artması doğal bir sonuçtur, ancak iptal işlemini takiben yakıt tüketiminin optimize edilmesi ve alt devirlerde yaşanacak cansızlığın giderilmesi amacıyla araca chip-tuning uygulanması gerekebilmektedir. Bu sayede yakıt tüketiminde ciddi düşüşler sağlanırken, aracın güç ve tork değerlerinde atmosferik motorlarda (sizin aracınıda olduğu gibi) %5-10, turbo motorlarda %30 kadar artış sağlanabilir. Detaylı bilgi için superchips'in sitesinden bilgi alabilirsin.. Selamlar..
quote:
Orjinalden alıntı: turbox
Arkadaşım, aracın enjeksiyonu düzenleyen beyni ve egzost manifoldu çıkışında bulunan lambda sensörü koordineli olarak çalışır. Aracın beynine fabrikasyon olarak katalitik konvertöre göre program yüklenmiştir. Katalitik konvertör iptali ile birlikte aracın çekişinin artması doğal bir sonuçtur, ancak iptal işlemini takiben yakıt tüketiminin optimize edilmesi ve alt devirlerde yaşanacak cansızlığın giderilmesi amacıyla araca chip-tuning uygulanması gerekebilmektedir. Bu sayede yakıt tüketiminde ciddi düşüşler sağlanırken, aracın güç ve tork değerlerinde atmosferik motorlarda (sizin aracınıda olduğu gibi) %5-10, turbo motorlarda %30 kadar artış sağlanabilir. Detaylı bilgi için superchips'in sitesinden bilgi alabilirsin.. Selamlar..
Chip-tunning bildiğim kadarıyla pahalı bir işlem onun yerine çıkma katalizatör alıp taksam daha iyi olmazmı ? tanıdığınız çıkma parça satan bir yer varmı ?
teşekkürler.
quote:
Orjinalden alıntı: jurkin
quote:
Orjinalden alıntı: turbox
Arkadaşım, aracın enjeksiyonu düzenleyen beyni ve egzost manifoldu çıkışında bulunan lambda sensörü koordineli olarak çalışır. Aracın beynine fabrikasyon olarak katalitik konvertöre göre program yüklenmiştir. Katalitik konvertör iptali ile birlikte aracın çekişinin artması doğal bir sonuçtur, ancak iptal işlemini takiben yakıt tüketiminin optimize edilmesi ve alt devirlerde yaşanacak cansızlığın giderilmesi amacıyla araca chip-tuning uygulanması gerekebilmektedir. Bu sayede yakıt tüketiminde ciddi düşüşler sağlanırken, aracın güç ve tork değerlerinde atmosferik motorlarda (sizin aracınıda olduğu gibi) %5-10, turbo motorlarda %30 kadar artış sağlanabilir. Detaylı bilgi için superchips'in sitesinden bilgi alabilirsin.. Selamlar..
Chip-tunning bildiğim kadarıyla pahalı bir işlem onun yerine çıkma katalizatör alıp taksam daha iyi olmazmı ? tanıdığınız çıkma parça satan bir yer varmı ?
teşekkürler.
Chip tuning işlemi gerçekten belirttiğiniz gibi pahalı bir işlemdir. Ancak özellikle katalitik konvertör iptali neticesinde aracın çekişi ve yakıt tüketimi arasında yaşanbilecek orantısızlıkları optimize etmenin en iyi yoludur diyebilirim.. Sorunuza gelince, Türkiye'de özellikle dizel araçaları bırakın benzinli araçlarda bile yakıt kalitesinde yaşanan farklılıklardan dolayı katalitik konvertörlerin ömrü fiziki darbe almasa bile çok uzun ömürlü olamamaktadır. Sorununuzun çözümüne yönelik olarak çıkma bir konvertör bulsanız bile, bunun maliyet\etkin bir çözüm olacağı kanısında değilim. Bundan sonra yol haritası olarak karşınıza 4 tane seçenek çıkıyor.Buna göre; 1. Ya aracın katalitik konvertör yerine direkt susturcu takılacak(sizde olduğu gibi), bunun neticesinde özellikle alt devirlerde çekiş kaybı yaşanırken üst devirlerde aracın çekişi artacak buna mukabil alt devirlerde yaşanacak tork kaybı nedeniyle yakıt tüketimi artacak; 2. Ya aracın hasarlanmış konvertörü yerine orijinal konvertör taktıracaksınız, bunun neticesinde aracın sürüş dinamikleri ve parametreleri aynı kalırken, değişim için milyar lirayı bulabilecek bir maliyeti karşılamak zorunda kalacaksınız; 3. Ya aracın hasarlanmış konvertörü yerine çıkma olarak tabir edilen konvertörü taktıracaksınız, bunun neticesinde aracın orijinal spesifikasyonlarına uymama, yakıt tüketiminde artış, lambda sensörünün arızalanması ve konvertörün daha önceki kullanımına bağlı olarak beklenenden önce arızalanması gibi riskleri almak zorunda kalacaksınız, 4. Ya da konvertör iptalini takiben takılan susturucuya uyumlu chip-tuning yaptıracaksınız, bu sayede atmosferik beslemeye sahip aracınızın tork ve beygir gücünde artışlar sağlanırken, yakıt tüketiminizin alınan performansla optimum uyum halinde olduğunu göreceksiniz.
Yukarıda açıkladığım seçenekler analiz edildiğinde, 1. Eğer aracımın orijinali bozulmasın maliyet çok önemli değil diyorsanız 2 nci seçeneği, 2. En ucuz çözüm olsun yakıt tüketimi ve özellikle şehir içi sıklıkla kullanılmak zorunda kalınan alt devirlerdeki çekiş düşüklüğü çok önemli değil diyorsanız mevcut kompozisyondaki gibi 1 nci seçeneği, 3. Riskleri olsa da çevreye duyalı bir insanım ve aracım katalitik konvertörlü olsun diyorsanız 3 ncü seçeneği, 4. Aracımın konvertör iptalini takiben üst devirleri gibi alt devirleri de güçlü ve buna paralel yakıt tüketimi optimize olsun diyorsanız chip tuning işlemi yaptırmanızı tavsiye ediyorum.Benzer pozisyonda olsam herhalde 4 ncü seçenek değerlendirmede ön sıralarda yer alırdı. Saygılarımla...
quote:
Orjinalden alıntı: turbox
quote:
Orjinalden alıntı: jurkin
quote:
Orjinalden alıntı: turbox
Arkadaşım, aracın enjeksiyonu düzenleyen beyni ve egzost manifoldu çıkışında bulunan lambda sensörü koordineli olarak çalışır. Aracın beynine fabrikasyon olarak katalitik konvertöre göre program yüklenmiştir. Katalitik konvertör iptali ile birlikte aracın çekişinin artması doğal bir sonuçtur, ancak iptal işlemini takiben yakıt tüketiminin optimize edilmesi ve alt devirlerde yaşanacak cansızlığın giderilmesi amacıyla araca chip-tuning uygulanması gerekebilmektedir. Bu sayede yakıt tüketiminde ciddi düşüşler sağlanırken, aracın güç ve tork değerlerinde atmosferik motorlarda (sizin aracınıda olduğu gibi) %5-10, turbo motorlarda %30 kadar artış sağlanabilir. Detaylı bilgi için superchips'in sitesinden bilgi alabilirsin.. Selamlar..
Chip-tunning bildiğim kadarıyla pahalı bir işlem onun yerine çıkma katalizatör alıp taksam daha iyi olmazmı ? tanıdığınız çıkma parça satan bir yer varmı ?
teşekkürler.
Chip tuning işlemi gerçekten belirttiğiniz gibi pahalı bir işlemdir. Ancak özellikle katalitik konvertör iptali neticesinde aracın çekişi ve yakıt tüketimi arasında yaşanbilecek orantısızlıkları optimize etmenin en iyi yoludur diyebilirim.. Sorunuza gelince, Türkiye'de özellikle dizel araçaları bırakın benzinli araçlarda bile yakıt kalitesinde yaşanan farklılıklardan dolayı katalitik konvertörlerin ömrü fiziki darbe almasa bile çok uzun ömürlü olamamaktadır. Sorununuzun çözümüne yönelik olarak çıkma bir konvertör bulsanız bile, bunun maliyet\etkin bir çözüm olacağı kanısında değilim. Bundan sonra yol haritası olarak karşınıza 4 tane seçenek çıkıyor.Buna göre; 1. Ya aracın katalitik konvertör yerine direkt susturcu takılacak(sizde olduğu gibi), bunun neticesinde özellikle alt devirlerde çekiş kaybı yaşanırken üst devirlerde aracın çekişi artacak buna mukabil alt devirlerde yaşanacak tork kaybı nedeniyle yakıt tüketimi artacak; 2. Ya aracın hasarlanmış konvertörü yerine orijinal konvertör taktıracaksınız, bunun neticesinde aracın sürüş dinamikleri ve parametreleri aynı kalırken, değişim için milyar lirayı bulabilecek bir maliyeti karşılamak zorunda kalacaksınız; 3. Ya aracın hasarlanmış konvertörü yerine çıkma olarak tabir edilen konvertörü taktıracaksınız, bunun neticesinde aracın orijinal spesifikasyonlarına uymama, yakıt tüketiminde artış, lambda sensörünün arızalanması ve konvertörün daha önceki kullanımına bağlı olarak beklenenden önce arızalanması gibi riskleri almak zorunda kalacaksınız, 4. Ya da konvertör iptalini takiben takılan susturucuya uyumlu chip-tuning yaptıracaksınız, bu sayede atmosferik beslemeye sahip aracınızın tork ve beygir gücünde artışlar sağlanırken, yakıt tüketiminizin alınan performansla optimum uyum halinde olduğunu göreceksiniz.
Yukarıda açıkladığım seçenekler analiz edildiğinde, 1. Eğer aracımın orijinali bozulmasın maliyet çok önemli değil diyorsanız 2 nci seçeneği, 2. En ucuz çözüm olsun yakıt tüketimi ve özellikle şehir içi sıklıkla kullanılmak zorunda kalınan alt devirlerdeki çekiş düşüklüğü çok önemli değil diyorsanız mevcut kompozisyondaki gibi 1 nci seçeneği, 3. Riskleri olsa da çevreye duyalı bir insanım ve aracım katalitik konvertörlü olsun diyorsanız 3 ncü seçeneği, 4. Aracımın konvertör iptalini takiben üst devirleri gibi alt devirleri de güçlü ve buna paralel yakıt tüketimi optimize olsun diyorsanız chip tuning işlemi yaptırmanızı tavsiye ediyorum.Benzer pozisyonda olsam herhalde 4 ncü seçenek değerlendirmede ön sıralarda yer alırdı. Saygılarımla...
öncelikle bu aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim, ama ben 5. seçeneği değerlendirmek istiyorum 5. seçenek = arabayı kısa yoldan satmak :) neyse şaka bir yanada chip tuning işlemi nasıl olacak mevcut chipi programlama olarakmı yoksa yeni bir chip takmakmı ? ve maliyeti yaklaşık ne kadar olur ,eğer biliyorsan söylermisin.