Şimdi Ara

Opel neden geriledi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
1
Favori
9.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence bir gerileme yok. Yeni motorları ile de daha da popüler olacaktır.
  • Maddi sikinti olabilir ama bence toparlanmaya basladi bile.

    Sahane tasarimlari var, ozellikle yenilenecek corsa yi merak ediyorum forumda verildigi yuzuyle gelirse b sinifinda da tasarim olarak tahta oturacak gibi.

    Gelecek olan 1.6dizel unite ile pazarinda guclu bir rakip yapacak. Ornegin Suan da donanim bazinda astra cosmo gayet dolu bir arac opsiyon ekletildiginde arac omurluk oluyor. Suan ki dizel motorla bu satis rakamlarini basarabiliyorsa yenilenecek motor-motorlarla pekte geri kaldigini soylemek dogru olmuyor.

    Arkadaslarin dedigi gibi bazi markalar siniflarinda fazla abartiliyor hepsi bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    türkiye dışında imajı kötü bir marka. rakipleri çok kuvvetli, açıkçası astra bence c sınıfı hb'ler arasında en kötü olanlardan ama satıyor. bizdeki alman hayranlığı diğer ülkelerde pek yok. artı opel cidden sorunlu bir marka.

    hangi rakipleri kuvvetliymiş.. bir de neden en kötü C sınıfı öğrenebilir miyiz?
  • Opel herzaman Opeldir ve geriye gittiği falanda yoktur...

    Türkiyede'ki marka imajı en yüksek araçlardan biridir belkide en başı çeker....
  • Opel General Motors'un yönetim politikası yüzünden geriledi. General Motors 90'larda Opel'e yatırım yapmıştı, Opel o yıllarda coşmuştu. Türkiye'de de o yıllarda Volkswagen başta olmak üzere çoğu markanın distribütörü bu işi pek iyi bilmiyordu, Opel'in distribütörü diğerlerine göre iyi çalışıyordu. Fabrika kurup üretim bile yapmışlardı. Hem güzel modelleri, hem de iyi distribütör sayesinde Türkiye'de çok popüler oldu. Avrupa'da da kalbur üstü markalardan sayılıyordu. Calibra ve Omega gibi prestijli modelleri vardı.

    Daha sonra General Motors maddi sıkıntılar yaşamaya başladı. Devlet hisselerinin oranı arttı, bu da yönetimdeki devlet etkisini arttırdı. General Motors'u tapu dairesi gibi yöneten devlet görevlileri Opel'i masraf kapısı olarak görmeye başladı. O arada mortgage krizi patladı, General Motors araba satamaz oldu. Millet artık yol tutmayan, hımbıl GM arabalarını istemiyordu. GM rotayı Opel modellerine çevirdi. Hem Opel'in tasarımlarını sadece panjuru değiştirerek Buick markasıyla sattılar, hem de Opel platformlarını kullanarak başka markalarla araba ürettiler. Normal olarak, bu arabalardan elde edilen gelir Opel'e hiç uğramadan GM kasasına gitti. Opel'e sadece Avrupa pazarı (ve birkaç GM tarafından önemsenmeyen ülke) verilmişti. Opel bu sınırlar içerisinde kendi çapında takılıyordu. Bütçesi küçüldüğü için bazı şeylerden vazgeçmişti. Mesela, dizel motor geliştirme işini bırakmıştı. Fiat'la ortak bir motor şirketi kurdular, orada MultiJet motorlar geliştirildi. Daha sonra ortaklık bozuldu. Opel bu motorlardan sadece 1.3 litre hacimlinin kullanım haklarını alabildi. Calibra ve Omega gibi satış rakamları düşük olan, ama marka imajını yükselten modellerden vazgeçtiler. Ürün gamını daraltıp çok satan segmentlere yoğunlaştılar. Ticari araçları bile başkalarına ürettirmeye başladılar. minibüsleri Renault'ya, küçük ticari araç Combo'yu Fiat'a ürettirdiler. Yine bütçe darlığı yüzünden motor sporlarından çekildiler.

    Neticede, Opel "tok evin aç kedisi" oldu. GM bünyesinde bir kuklaya dönüştü. Hala kurtulmak için çırpınıyor, rekabetçi modeller geliştiriyor, ama o çırpındıkça GM daha da batırmak için uğraşıyor. GM bunu daha önce de Saab'a yapmıştı. Kendine has bir tarzı olan Saab'ı önce Opel'in biraz daha lüks versiyonuna dönüştürdüler, sonra da içini boşaltıp sattılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lawnmower -- 22 Şubat 2013; 13:35:21 >




  • Çocukluğumuzda günümüzdeki kadar Passat çok satılan ya da tercih edilen bir model değildi. En azından ben böyle hatırlıyorum. Vectra daha bir paralı imajı vardı, şu kasa

     Opel neden geriledi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alfredo -- 22 Şubat 2013; 13:36:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • astra ve corsa dizel motoru performanssız, benzinli motorlar ise çok yakıyor. mesela golf veya jetta daki gibi 1.2 tsi motor tarzında az yakan ve performansı tatmin edici motor seçeneği yok. bir de kalkışı, çekişi sorunsuz bir dizel motor ihtiyaçları var. ben astra j almayı düşünüyordum biraz araştırdım, dün itibariyle de test sürüşü yapınca vazgeçtim.
  • GM krizi esnasında devlet tarafından kurtarıldı kritik kararlar veren koltuklara vatansever börokratlar geçti tabi bu durum GM güveni artırdı tam kar edilecek zamandı arkasına devlet vardı tabi ama nakit gerekiyordu çin gibi kriz zamanlarında yatırım yapılmalıydı ki kriz sonrası fırlama yaşansın (bkz vw kriz sonrası) yinede kaynak yetersiz çare opelde görüldü Almanlardan opel için destek istedi nede olsa opelin istihtamının çoğu avrupada idi ve avrupa destek vermeye mecburdu şansölye amerikan sermayesine destek olamayız avrupanında hali ortada dedi GM vatanseverleri bunu hiç unutmayacaktı intikam soğuk yenen bir aştı opel argesi chavrolet operasyonu ile derhal amerikanlaştırıldı alman mühendisler uzaklaştırıldı ve en değerli ürünleri GM çatısı altındaki markalar ile devşrildi insignia astra burada opeli yıpratma operasyonunun ürünüdür chavrolet GM opeli batıracak ve avrupadan intikamını alacaktır.




  • Bence tam aksine opel tam gaz ilerliyor çıtayı iyice yükseltiyor

    11 MİLYAR EURO YATIRIM, 23 YENİ MODEL, 13 YENİ MOTOR
    http://www.otomobilgazetesi.com/opelden-23-yeni-model-ve-13-yeni-motor-geliyor-11977.html
  • Opel Türkiyede bir darbe yediyse bu 1.3 multjet motoru yüzündendir, benzinli motorların dönemimde millet cayır cayır opel alıyordu, ama ne zaman C sınıfına 1.6 dizeller geldi Opel burada kan kaybetti maalesef.
  • Bir daha opel almamamın tek nedeni olabilir 2012 astra h CDTİ 15000 km bakım için 600TL ödemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    Opel gerilemedi, avrupa piyasası geriledi. Şu an avrupadaki bütün üreticiler darda. avrupa dışı pazarlardan medet umuyor çoğu. PSA, Renault ve Fiat, brezilya ve amerika pazarlarına göz dikmiş durumdalar. Opelin en büyük dezavantajı sadece avrupada satış yapması oldu. bundan dolayıdırki diğer markalardan daha çok etkilendi. Satış adetlerine bakarsanız çoğundan önde olduğunu görürsünüz.

    2013 OCAK AYI AVRUPA PAZARI TOPLAM SATIŞLAR

    Marka bazında ------------- Model bazında

    1 Volkswagen : 114,026 --- VW Golf : 30,338
    2 Ford : 62,345 ----------- Ford Fiesta : 20,909
    3 Opel/Vauxhall : 59,212 -- VW Polo : 20,628
    4 Renault : 56,093 -------- Renault Clio : 20,580
    5 Peugeot : 55,967 -------- Peugeot 208 : 19,260
    6 Audi : 50,091 ----------- Ford Focus : 17,596
    7 Citroen : 47,426 --------- Nissan Qashqai : 17,047
    8 Fiat : 46,199 ------------- Opel Astra : 16,898
    9 BMW : 46,184 ----------- Opel Corsa : 15,923
    10 Mercedes : 45,148 ------ Fiat Panda : 14,307

    göründüğü gibi opel an itibarıyla üçüncü en fazla satan şirket. ama dış pazarlarda satışı olmadığı için kötü durumda.




    Opel'in sadece Avrupa'ya satış yapması.konusunu tekrar gözden geçirin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawnmower

    Opel General Motors'un yönetim politikası yüzünden geriledi. General Motors 90'larda Opel'e yatırım yapmıştı, Opel o yıllarda coşmuştu. Türkiye'de de o yıllarda Volkswagen başta olmak üzere çoğu markanın distribütörü bu işi pek iyi bilmiyordu, Opel'in distribütörü diğerlerine göre iyi çalışıyordu. Fabrika kurup üretim bile yapmışlardı. Hem güzel modelleri, hem de iyi distribütör sayesinde Türkiye'de çok popüler oldu. Avrupa'da da kalbur üstü markalardan sayılıyordu. Calibra ve Omega gibi prestijli modelleri vardı.

    Daha sonra General Motors maddi sıkıntılar yaşamaya başladı. Devlet hisselerinin oranı arttı, bu da yönetimdeki devlet etkisini arttırdı. General Motors'u tapu dairesi gibi yöneten devlet görevlileri Opel'i masraf kapısı olarak görmeye başladı. O arada mortgage krizi patladı, General Motors araba satamaz oldu. Millet artık yol tutmayan, hımbıl GM arabalarını istemiyordu. GM rotayı Opel modellerine çevirdi. Hem Opel'in tasarımlarını sadece panjuru değiştirerek Buick markasıyla sattılar, hem de Opel platformlarını kullanarak başka markalarla araba ürettiler. Normal olarak, bu arabalardan elde edilen gelir Opel'e hiç uğramadan GM kasasına gitti. Opel'e sadece Avrupa pazarı (ve birkaç GM tarafından önemsenmeyen ülke) verilmişti. Opel bu sınırlar içerisinde kendi çapında takılıyordu. Bütçesi küçüldüğü için bazı şeylerden vazgeçmişti. Mesela, dizel motor geliştirme işini bırakmıştı. Fiat'la ortak bir motor şirketi kurdular, orada MultiJet motorlar geliştirildi. Daha sonra ortaklık bozuldu. Opel bu motorlardan sadece 1.3 litre hacimlinin kullanım haklarını alabildi. Calibra ve Omega gibi satış rakamları düşük olan, ama marka imajını yükselten modellerden vazgeçtiler. Ürün gamını daraltıp çok satan segmentlere yoğunlaştılar. Ticari araçları bile başkalarına ürettirmeye başladılar. minibüsleri Renault'ya, küçük ticari araç Combo'yu Fiat'a ürettirdiler. Yine bütçe darlığı yüzünden motor sporlarından çekildiler.

    Neticede, Opel "tok evin aç kedisi" oldu. GM bünyesinde bir kuklaya dönüştü. Hala kurtulmak için çırpınıyor, rekabetçi modeller geliştiriyor, ama o çırpındıkça GM daha da batırmak için uğraşıyor. GM bunu daha önce de Saab'a yapmıştı. Kendine has bir tarzı olan Saab'ı önce Opel'in biraz daha lüks versiyonuna dönüştürdüler, sonra da içini boşaltıp sattılar.

    Amerikalılar disribütör kullanmazlar drekt kendileri pazarlar yani opelin ithalatçısı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    türkiye dışında imajı kötü bir marka. rakipleri çok kuvvetli, açıkçası astra bence c sınıfı hb'ler arasında en kötü olanlardan ama satıyor. bizdeki alman hayranlığı diğer ülkelerde pek yok. artı opel cidden sorunlu bir marka.

    hangi rakipleri kuvvetliymiş.. bir de neden en kötü C sınıfı öğrenebilir miyiz?

    hocam i30, ceed, golf, c4 hepsi astra'dan iyi araçlar. yurtdışında doğal olarak satmıyor o kadar.

    zilyon tane test var gidin okuyun yav.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    türkiye dışında imajı kötü bir marka. rakipleri çok kuvvetli, açıkçası astra bence c sınıfı hb'ler arasında en kötü olanlardan ama satıyor. bizdeki alman hayranlığı diğer ülkelerde pek yok. artı opel cidden sorunlu bir marka.

    hangi rakipleri kuvvetliymiş.. bir de neden en kötü C sınıfı öğrenebilir miyiz?

    hocam i30, ceed, golf, c4 hepsi astra'dan iyi araçlar. yurtdışında doğal olarak satmıyor o kadar.

    zilyon tane test var gidin okuyun yav.

    Bizdeki alman hayranlığı diğer ülkelerde yok dimişsin ama yanılmışsın Amerikan zenginleri cadillac alamazsa alman alıyor bunu ne yapacağız??




  • opelin euroNCapta camı kırıldı. ondan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    opelin euroNCapta camı kırıldı. ondan.

    bu güzeldi işte

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht
    Amerikalılar disribütör kullanmazlar drekt kendileri pazarlar yani opelin ithalatçısı yok.

    İthalatçı olmadan arabaları buraya getiremezler. Belki Türk ortakla yapmıyorlardır bu işi, ama sonuçta Türkiye'de kurulmuş bir şirket Opel'in ithalat, satış ve destek işlerini yürütüyor. Kastettiğim şey buydu.
  • Elbet biri söyleyecekti,bari ben olayım.


    Önce aktarma sorununu halletsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Opel'in sadece Avrupa'ya satış yapması.konusunu tekrar gözden geçirin..

    başka nereye yapıyor? söyleyin öğrenelim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.