Şimdi Ara

Opel neden geriledi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
1
Favori
9.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • belki geri vitese takmışlardır :)))
  • GM NİN YÖRÜNGESİNDEN KURTULAMADI..
  • her markanın sivrildiği bir alan vardır.opelinki tasarımları.astra ve insignia sınıfının en şık araçları.bazıları papağan gibi opelin mali durumu kötü kötü diyorlar,ama ülkemizde sınıfının en çok satan aracı astra.demekki bu alıcılar hiç bir şeyden anlamıyorlar.astranın neyine vuruluyorlarsa artık?c4,megane,308,i30,ceed vs hiç biri beğenmediğiniz astra kadar olamıyor!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    her markanın sivrildiği bir alan vardır.opelinki tasarımları.astra ve insignia sınıfının en şık araçları.bazıları papağan gibi opelin mali durumu kötü kötü diyorlar,ama ülkemizde sınıfının en çok satan aracı astra.demekki bu alıcılar hiç bir şeyden anlamıyorlar.astranın neyine vuruluyorlarsa artık?c4,megane,308,i30,ceed vs hiç biri beğenmediğiniz astra kadar olamıyor!

    Ülkede astranın satılmasıyla opel'in genel mali durumunu nasıl bağlıyorsunuz merak ettim. Alman hükümeti ve bankaları daha 2009 'da Opel'e iflasını açıklamasını öneriyorlardı ne çabuk unuttunuz.

    Krizden çıkmak öyle kolay değil. Sıfırdan yeni bir motor veya şanzıman tasarlamak, üretime hazırlamak yüzmilyondolarlar gerektiriyor. Opel'in önümüzdeki birkaç sene için hazırlamakta olduğu motor ve şanzımanlar iyi çıkmazsa büyük ihtimalle değer kaybedip, iflasa yaklaşacak ve misal vw grup gibi bir başka firma tarafından alınarak hayatına devam ettirilecektir. GM sağlam ayakkabı değil.

    Yok eğer bu motor ve şanzımanlar tutarsa opel taze kanla yoluna devam edip eski günlerine yaklaşır.




  • Şiirler beni benden aldı , Allah iyiliğinizi versin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Ben sadece GM'in kendi elinde olan markaları, pazarlama stratejisi olarak kullandığını belirtmek istedim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    ==>opel corsa almak istesem çok yakar, dizeline 40.000 vereceğime benzinli polo alırım.

    ==>opel astra classic III almak istesem 1.6 115h çok yakar, dizeli zaten artık yok, benzinlisine de 38,000 TL vermem, biraz daha eklerim yeni leon, auris, golf alırım.

    ==>opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    ==>opel insigia almabilecek olsam, onu alırım işte.

    opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    Civic, Astra'dan az mı yakıyor.. bir yaşıma daha girdim.


    civic lpg uyumlu alırsın, lpg taktırıp astranın lpg uyumsuz motorlarından az yakmış olursun diyerek daha fazla yaşlanmanı önleyim. valla forumda hata dedektifleri var. orda sadece yakıt kıyaslaması yapmışım gibi civic i çekip çırkarmışsın. forumda bu algıda olan olmayan her hatayı ayıklamakla uğraşırsan çabuk yaşlanırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    her markanın sivrildiği bir alan vardır.opelinki tasarımları.astra ve insignia sınıfının en şık araçları.bazıları papağan gibi opelin mali durumu kötü kötü diyorlar,ama ülkemizde sınıfının en çok satan aracı astra.demekki bu alıcılar hiç bir şeyden anlamıyorlar.astranın neyine vuruluyorlarsa artık?c4,megane,308,i30,ceed vs hiç biri beğenmediğiniz astra kadar olamıyor!

    Ülkede astranın satılmasıyla opel'in genel mali durumunu nasıl bağlıyorsunuz merak ettim. Alman hükümeti ve bankaları daha 2009 'da Opel'e iflasını açıklamasını öneriyorlardı ne çabuk unuttunuz.

    Krizden çıkmak öyle kolay değil. Sıfırdan yeni bir motor veya şanzıman tasarlamak, üretime hazırlamak yüzmilyondolarlar gerektiriyor. Opel'in önümüzdeki birkaç sene için hazırlamakta olduğu motor ve şanzımanlar iyi çıkmazsa büyük ihtimalle değer kaybedip, iflasa yaklaşacak ve misal vw grup gibi bir başka firma tarafından alınarak hayatına devam ettirilecektir. GM sağlam ayakkabı değil.

    Yok eğer bu motor ve şanzımanlar tutarsa opel taze kanla yoluna devam edip eski günlerine yaklaşır.

    bağlamıyorum bağlayanlara da kızıyorum.alıcı opelin mali durumu şöyle kötü böyle kötü demiyor ve dememeli de! bakıyor araba çok güzel, alıyor.mesela astraya bakıp almaya karar veren ''ya opel krizde,almasam mı'' demiyor ki.opele antipati duyan bazı forum sakinleri ''opel krizde,opel modelleri alınmaz ''tarzı yaklaşımlarla bahsettiğimiz saçma bağlantıyı kuruyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawnmower

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér
    vauxhall olarak, İngiltere.
    Holden olarak, Avusturalya.
    Astra ve corsayı Chevrolet olarakta sundu.

    Aynı durum Chevoletin bazı araçları içinde geçerli. Holden Cruze gibi...

    Bu saydıklarınızdan sadece Vauxhall tam olarak Opel'a bağlı. Holden'ın Opel'le alakası yok, GM bünyesinde tamamen farklı bir marka. Opel Avustralya'da 1 senedir satılıyor, sattıkları da Holden versiyonunu çıkarmaya üşendikleri, Avustralya'da fazla tutulmayan modeller. Avustralya'da yakıt ucuz, yollar da düz ve geniş olduğu için büyük motorlu ve uzun otomobiller tercih ediliyor. Bir de kamyonet merakları var, neredeyse her Holden modelinin bir de kamyonet versiyonu yapılıyor. Orada sadece Corsa ve Astra satılıyor Opel markasıyla, onlar da oralarda pek popüler değil zaten.

    Opel bir de Kuzey Afrika ülkelerinde satılıyor, ama orada da çok popüler değil. Sömürge zamanından kalan alışkanlıklar yüzünden Kuzey Afrika'da Fransız markaları çok popüler Opel orada da sadece birkaç model satıyor, tüm ürün gamını götürmeye ihtiyaç duymuyor.

    Sizin bahsettiğiniz Chevrolet, Buick veya Holden markasıyla satılan Opel'lerden elde edilen gelir Opel'in kasasına girmiyor. Daha önce PSA ortaklığı konusunda da söylediğim GM'in Opel'i sömürmesi meselesi bu işte. Eğer GM Opel'den aldığı teknolojilerin sadece küçük bir kısmının parasını bile Opel'e ödeseydi şu anda Opel Avrupa'nın en güçlü üç üreticisinden biri olurdu. Çin günümüzde en büyük otomobil pazarı, orada da en fazla satan markalardan biri Buick. Buick ürün gamının neredeyse tamamı panjuru değiştirilmiş Opel modellerinden oluşuyor. Amerika'yı, Avustralya'yı filan boşverdim, sadece Çin'den gelen gelirle Opel belini doğrulturdu.

    Vauxhall Opele bağlı değil. Zaten! Opel de, Vauxhall da GM'in...
     Opel neden geriledi?
    Holden'in Opel'le olan bağı GM. GM ikisininde sahibi olduğu için, Opel araçları Holden adı altında pazarlama insiyatifine sahip
    Aynı durumu Chevrolet de gözlemliyoruz. Holden adı altında satılan modelleri mevcut. Yada Buick İnsignia gibi...

    Bunların tüm bağlantıları GM'in malı olmaları. Opeli tek kuruluş olarak düşünmemek lazım. Tek kasa olarak görmemek lazım.

    Buick, Opel, Cadillac, Holden, Chevrolet vs. = GM

    GM'in çatısı altında bulunan markalar "ayrı birer işletme"
    Hesaplar ayrı ayrı. Ama! Haftalık/Aylık/ Yıllık bazda çıkan, toplam maliyet/kar-zarar hesaplarını esas gösterge olarak almak lazım.

    GM Aylık ve Yıllık hedeflerin tutturulmuş olması ile ilgilenir. Önemli olan Yıl sonu kasaya ne kadar paranın kar olarak kasaya girdiğidir.

    Büyük şirketlerde, Merkeze bağlı işletmelerin bazılarının gelirleri düşük, bazılarınında yüksektir. Her işletmenin yıllık bütçeleride ona göre verilir.
    Kendine göre maliyet hesabını tutturan, yıl sonu bütçesini denkleştiren dükkan az kazanmasına rağmen, işini başarıyla yapmış sayılır.

    Tüm işletmelerin satışları, Günlük, Haftalık, Aylık, Yıllık bazda merkez tarafından alınır.
    Merkez, Aylık ve Yıllık bazda hedeflerin tutturulmuş olmasını önemser. Yıllık kar oranını dikkate alır....

    Opel şu an zayıf halka gibi gözükebilir. Ama! tam bir zarar söz konusu olsa GM elinden çıkartmak için hiç düşünmezdi.
    Demek ki! idere ediyor. Yani, Opel geliri düşük maliyetleri yüksek bir işletme olabilir. Yıl sonu kar-zarar hesabını tutturuyor ise,
    GM için sorun teşkil etmez. GM, Opel yada başka bir markadan kazandığını aynı markaya aktarmak zorunda değil. Başka çalışmalar,
    başka hesaplar yüzünden gelirler başka yatırımlara aktarılabilir.

    Bunu bir "vefa borcu" olarak görmemek lazım. Sonuç olarak ticari bir iş. Genel plana bakmak lazım...

    Kim bilir!
    Şimdi duraklama döneminde olan Opel, GM'in ileriki zamanda planlanan hesaplarında atağa çıkacak olabilir....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    ==>opel corsa almak istesem çok yakar, dizeline 40.000 vereceğime benzinli polo alırım.

    ==>opel astra classic III almak istesem 1.6 115h çok yakar, dizeli zaten artık yok, benzinlisine de 38,000 TL vermem, biraz daha eklerim yeni leon, auris, golf alırım.

    ==>opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    ==>opel insigia almabilecek olsam, onu alırım işte.

    opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    Civic, Astra'dan az mı yakıyor.. bir yaşıma daha girdim.


    civic lpg uyumlu alırsın, lpg taktırıp astranın lpg uyumsuz motorlarından az yakmış olursun diyerek daha fazla yaşlanmanı önleyim. valla forumda hata dedektifleri var. orda sadece yakıt kıyaslaması yapmışım gibi civic i çekip çırkarmışsın. forumda bu algıda olan olmayan her hatayı ayıklamakla uğraşırsan çabuk yaşlanırsın.

    Bende sizin bir hatanızı düzelteyim Opel'in 1.4 turbo ve 1.6 turbo motorları Lpg uyumludur. Lendi Renzo marka yağlamalı Lpg sistemi ile uzun süre sıkıntısız kullanan kullanıcılar var birkaç kişi sıkıntı yaşadı ama onlarında sıkıntıları çözüldü. Aynı durum İnsignia'da da geçerli. Avrupa da 1.4 turbo İnsignia'nın Lpg li versiyonları var. Bir ara Opel Mar oto yetkili bayi ve satıcısı 3000 tl ye garantiyi bozmadan Lpg dönüşümü yapıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    ==>opel corsa almak istesem çok yakar, dizeline 40.000 vereceğime benzinli polo alırım.

    ==>opel astra classic III almak istesem 1.6 115h çok yakar, dizeli zaten artık yok, benzinlisine de 38,000 TL vermem, biraz daha eklerim yeni leon, auris, golf alırım.

    ==>opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    ==>opel insigia almabilecek olsam, onu alırım işte.

    opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    Civic, Astra'dan az mı yakıyor.. bir yaşıma daha girdim.


    civic lpg uyumlu alırsın, lpg taktırıp astranın lpg uyumsuz motorlarından az yakmış olursun diyerek daha fazla yaşlanmanı önleyim. valla forumda hata dedektifleri var. orda sadece yakıt kıyaslaması yapmışım gibi civic i çekip çırkarmışsın. forumda bu algıda olan olmayan her hatayı ayıklamakla uğraşırsan çabuk yaşlanırsın.

    Hocam golf ve leon, astra'dan 1-1,5 lt az yakabilir ona bir şey demiyorum ama turbo benzinli aracı, LPG'li bir araçla kıyaslama cidden yaşlanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR
    Kardeş bak benim yaşım 23.1989 yılında tasarlanan bir motor var C20LET diye belki bilirsin.Benimle yaşıt.Vmax 800 beygir alıyor bu motordan.Eskilere sorduğumda Önceki yıllardada Turbo benzinli motoru varmış.Şuraya yazmadan bi araştırın YA !

    Arkadaşım dediğiniz motor yada motolar var olabilir. Ben yorumlarımı TC için yaptım.
    Yanılıyorsam düzelt, TC de Insignia'dan önce, Opel turbo benzinli araç getirdi mi?
    Amerikada yada başka bir ülkede kullandığı motorlar beni ve bu ülkedeki vatandaşları ilgilendirmez. Çünkü istesekte kullanamayız...

    EDIT: Sanırım dediğiniz motor bu. En altta hangi modellerde kullanıldığı yazıyor. Bu modellerden, bu motorla TC de satılan varmıydı?
    The C20LET Engine fitted into Kadett GSi Pristina KosovaOpel C20LET Manufacturer Opel Configuration Inline four cylinder petrol engine Displacement 1,998 cc (121.9 cu in) Cylinder bore 86 mm (3.39 in) Cylinder block alloy Cast iron Cylinder head alloy Cast aluminium alloy Valvetrain 16v DOHC
    Fuel system Electronic sequential multi-point fuel injection Management Bosch Motronic M2.7 Fuel type Petrol Oil system Wet sump Cooling system Water cooled Power output 150 kW (204 PS; 201 bhp) Torque output 280 N·m (207 lbf·ft)
    The C20LET is an Opel internal combustion engine. It is a 2.0 litre turbocharged inline four cylinder petrol engine. It displaces 1,998 cubic centimetres (121.9 cu in), has 16 valves, and a timing belt-driven double overhead camshaft (DOHC). It produces a Deutsches Institut für Normung (DIN) rated motive power output of 150 kilowatts (204 PS; 201 bhp), and generates a torque turning force of 280 newton metres (207 lbf·ft).[1]

    The C20LET engine was introduced in 1992, and was fitted to the Vauxhall/Opel Cavalier Turbo and Calibra Turbo. It is similar to the C20XE, apart from the primary addition of a KKK-16 turbocharger,[1] forged 86 millimetres (3.39 in) pistons manufactured by Mahle GmbH, and a Bosch Motronic M2.7 electronic engine control unit.[1]

    The engine was commonly coupled to the Getrag six-speed F28 gearbox,[1] and a 4x4 transfer box system. The engine is a popular choice for engine swaps, along with the 2 litre C20XE, and the 2.5 and 3.0 litre V6 C25XE/C30XE and can be found in many other GM variants, as it is a very straight forward 'lego swap' modification with the correct tools.

    The C20LET and C20XE variation have been retro fitted into many other Vauxhalls including the Nova, Corsa B, Tigra, Corsa C, Vectra B, the Chevrolet/ Daewoo Lacetti and many more variations.

    Opel insigniadan önce adım adım gidersek:
    Vectra c 2.0 Turbo
    Astra h 2.0 Turbu(hb ve gtc)
    Calibra 2.0 Turbo sfi

    gibi birçok motoru kullanmıştır.Bilgilendiririm...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    ==>opel corsa almak istesem çok yakar, dizeline 40.000 vereceğime benzinli polo alırım.

    ==>opel astra classic III almak istesem 1.6 115h çok yakar, dizeli zaten artık yok, benzinlisine de 38,000 TL vermem, biraz daha eklerim yeni leon, auris, golf alırım.

    ==>opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    ==>opel insigia almabilecek olsam, onu alırım işte.

    opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    Civic, Astra'dan az mı yakıyor.. bir yaşıma daha girdim.


    civic lpg uyumlu alırsın, lpg taktırıp astranın lpg uyumsuz motorlarından az yakmış olursun diyerek daha fazla yaşlanmanı önleyim. valla forumda hata dedektifleri var. orda sadece yakıt kıyaslaması yapmışım gibi civic i çekip çırkarmışsın. forumda bu algıda olan olmayan her hatayı ayıklamakla uğraşırsan çabuk yaşlanırsın.

    Bende sizin bir hatanızı düzelteyim Opel'in 1.4 turbo ve 1.6 turbo motorları Lpg uyumludur. Lendi Renzo marka yağlamalı Lpg sistemi ile uzun süre sıkıntısız kullanan kullanıcılar var birkaç kişi sıkıntı yaşadı ama onlarında sıkıntıları çözüldü. Aynı durum İnsignia'da da geçerli. Avrupa da 1.4 turbo İnsignia'nın Lpg li versiyonları var. Bir ara Opel Mar oto yetkili bayi ve satıcısı 3000 tl ye garantiyi bozmadan Lpg dönüşümü yapıyordu

    Kardeşim sen dusunuyor musun LPG ?
    Bazen şeytan dürtüyor bana astra St 1.6 180 bg as ve LPG tabiki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    ==>opel corsa almak istesem çok yakar, dizeline 40.000 vereceğime benzinli polo alırım.

    ==>opel astra classic III almak istesem 1.6 115h çok yakar, dizeli zaten artık yok, benzinlisine de 38,000 TL vermem, biraz daha eklerim yeni leon, auris, golf alırım.

    ==>opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    ==>opel insigia almabilecek olsam, onu alırım işte.

    opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    Civic, Astra'dan az mı yakıyor.. bir yaşıma daha girdim.


    civic lpg uyumlu alırsın, lpg taktırıp astranın lpg uyumsuz motorlarından az yakmış olursun diyerek daha fazla yaşlanmanı önleyim. valla forumda hata dedektifleri var. orda sadece yakıt kıyaslaması yapmışım gibi civic i çekip çırkarmışsın. forumda bu algıda olan olmayan her hatayı ayıklamakla uğraşırsan çabuk yaşlanırsın.

    Bende sizin bir hatanızı düzelteyim Opel'in 1.4 turbo ve 1.6 turbo motorları Lpg uyumludur. Lendi Renzo marka yağlamalı Lpg sistemi ile uzun süre sıkıntısız kullanan kullanıcılar var birkaç kişi sıkıntı yaşadı ama onlarında sıkıntıları çözüldü. Aynı durum İnsignia'da da geçerli. Avrupa da 1.4 turbo İnsignia'nın Lpg li versiyonları var. Bir ara Opel Mar oto yetkili bayi ve satıcısı 3000 tl ye garantiyi bozmadan Lpg dönüşümü yapıyordu

    aslında ben uzun süre astra 1.4 turbo almak için para biriktirdim, modeli de baya araştırdım. lpg takılabilidiğini biliyorum ama turboya takılan lpg güven veren bi uygulama değil bence. ayrıca astra classic III deki sübap eritme sorununun aynısı yaşanabilir. hem lpg montajı için 1500 TL fazla vermeniz gerekiyor ki bunu da yakıt tüketimine ekleyerek hesap yapmak gerekir. (1 yıl önce BRC 1500 TL taktırdım, şuan fiyatını değişti mi bilmiyorum) bu sebeplerle ben astra 1.4 turbo motor lpg uyumludur diyemiyorum. bu gibi stresler ve hesaplamalara girmektense direk lpg montajına uygun civic tercih ederim açıkcası.
    yanlış anlaşılma olmasın; açıklamam gerekirse, astra 1.4 turbo alıp benzinli kullanıp çok yakmasından veya lpg sıkıntılarından ve fazla maliyetindense (sadece bunlar değil ama model karşılaştırmasına girip uzatmayım) gerekirse biraz ekler civic alırım demek istemiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan




    Yok abi ben direk 1.6 cdti 136 hp Cosmo İnsignia'yı bekliyorum. Dizel benim için biraz daha mantıklı

    Birde Şirvan abi yeni 170 hp lik motor gelecek ve Astra'larda Lpg olayı kapanacak diyebilirim bu yeni SIDI motorlar Lpg uyumlu değil. Tanıdıklarımdan bazıları 1.6 180 hp + flexride şasili otomatik Astra alıp üstüne Lpg takıp birde yazılım ile 200-210 hp arası güç alıp torkuda 280-300 nm arasına çıkardılar çokta memnunlar. Tercih senin ama peşi gelmeyecek bir motoru tavsiye etmek bana yakışmaz

    @TrakON üstadım, amacım sizi sorgulamak değil sadece uyumlu olduğunu belli etmek istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zulu1616

    Şiirler beni benden aldı , Allah iyiliğinizi versin

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    ==>opel corsa almak istesem çok yakar, dizeline 40.000 vereceğime benzinli polo alırım.

    ==>opel astra classic III almak istesem 1.6 115h çok yakar, dizeli zaten artık yok, benzinlisine de 38,000 TL vermem, biraz daha eklerim yeni leon, auris, golf alırım.

    ==>opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    ==>opel insigia almabilecek olsam, onu alırım işte.

    opel yeni astra almak istesem 1.4 turbonun benzini üzer, dizeli gitmez, hemen hemen aynı paraya civic, golf, leon, dizel megane alırım.

    Civic, Astra'dan az mı yakıyor.. bir yaşıma daha girdim.


    civic lpg uyumlu alırsın, lpg taktırıp astranın lpg uyumsuz motorlarından az yakmış olursun diyerek daha fazla yaşlanmanı önleyim. valla forumda hata dedektifleri var. orda sadece yakıt kıyaslaması yapmışım gibi civic i çekip çırkarmışsın. forumda bu algıda olan olmayan her hatayı ayıklamakla uğraşırsan çabuk yaşlanırsın.

    Hocam golf ve leon, astra'dan 1-1,5 lt az yakabilir ona bir şey demiyorum ama turbo benzinli aracı, LPG'li bir araçla kıyaslama cidden yaşlanırım.

    performans açısından kıyaslama diyorsanız, tabii ki turbo performans olarak daha iyidir ama performanstan başka kriterleri de katarsak turbo ile lpg li aracı kıyaslar ve lpg yi tercih edebilirim. şuan zaten yeni leon 1.2 tsi almayı planlıyorum. 45,300 TL fiyatı var, aynı paraya 1.4 turbo astra enjoy da alınabilir, performans olarak 1.4 turbo daha iyidir ama başka kriterler sebebi ile leon tercihimdir. en başta anlatmak istediğim de buydu; motor, tüketim, tasarruf, donanım, fiyat vs. kriterler bakımından opel modellerini(corsa, astra) rakipleriyle kıyaslayınca vazgeçilebilir hale geliyorlar. bence bu yüzden opel kaybediyor.




  • Bizim millette Enver paşanın ki gibi alman hayranlığı olduğu sürece ne vw batar ne opel batar. Yakın zamanda 4 teker opsiyon yapacak ama hala vw diyor bizim insanımız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan




    Yok abi ben direk 1.6 cdti 136 hp Cosmo İnsignia'yı bekliyorum. Dizel benim için biraz daha mantıklı

    Birde Şirvan abi yeni 170 hp lik motor gelecek ve Astra'larda Lpg olayı kapanacak diyebilirim bu yeni SIDI motorlar Lpg uyumlu değil. Tanıdıklarımdan bazıları 1.6 180 hp + flexride şasili otomatik Astra alıp üstüne Lpg takıp birde yazılım ile 200-210 hp arası güç alıp torkuda 280-300 nm arasına çıkardılar çokta memnunlar. Tercih senin ama peşi gelmeyecek bir motoru tavsiye etmek bana yakışmaz

    @TrakON üstadım, amacım sizi sorgulamak değil sadece uyumlu olduğunu belli etmek istedim.

    estağfurullah sorgulayabilirsiniz, benim üslubum o şekilde değildi ama yanlış aktarmış olabilirim. kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ruhsuz tasarımlar yüzünden.

    Söylermisin bana bu modellerin neresi ruhsuz ?
     Opel neden geriledi?

     Opel neden geriledi?

     Opel neden geriledi?




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.