Şimdi Ara

Opel pişmanlıktır... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
7.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    En nefret ettiğim marka belki de opel. Savunur gibi alman dediğimi filan düşünmeyin. Özgün bir marka değildi hiç bir zaman. Ama yine de size katılmıyorum. Seat örneğime çok benziyor bahsettiğiniz şeyler. Her haliyle gm olabilir ama doğduğu topraklar almanya, merkezi almanya olduğu için alman markası diyoruz. Resmi olarak en azından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sıcakken su birikintisinden hızla geçilse ve de bloğa da su gelse çatlamaya neden olur mu? Var mıdır böyle bir ihtimal?
  • Vectra a nin vectra b ve c de den daha sorunsuz ve keyifli olmasi gibi cogaltilabilir bu ornekler evet elektronik ve motor aksami sorunlu olsada genelde opellerin, astra g h ve vectra b c nin alt takimlari ve platformlarini basarili bulurum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Motor sıcakken su birikintisinden hızla geçilse ve de bloğa da su gelse çatlamaya neden olur mu? Var mıdır böyle bir ihtimal?
    benim passat o şekilde çatladı zaten
    tam devirdaim pompası hizasından
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Karter koruması bu noktada işe yarıyor mu?
  • Bende de astra h var, her ay düzenli olarak sayaniye yolum düşer

    Bu astra h lar tam kısmet melesesi. Yıllarca sorunsuz binen de var benim gibi olan da

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir kere Alman arabasını Alman yapan, kaputun altındaki Bosch imzasıdır. Otomotiv markalarının hiçbir şeyi sıfırdan ürettiği yok, onlar sadece montaj yaparlar. Alman araçlarının sensörleri, elektronik sistemleri vs komple Bosch markadır. Aracın "mühendislik" imzası da zaten burada atılıyor.

    2010 bir opel'in kaputunu kaldırın, her yerde GM logosu mevcut. Alakası yok diyen arkadaşlar olabilir, bir BMW'den bosch tesisatı söküp Denso'ya ait tesisat döşeyin, esp ve motor beynini de ondan alın. Sonra bakın bakalım o hala bmw gibi mi davranıyor ?

    Bir Opel Astra, Vw golf'e mi daha yakın, yoksa Chevrolet Cruze'a mı ? Opel insignia, Vw passat'a mı daha yakın, yoksa Buick Regal'e mi ?

    Bir aracın mühendisliğinde kimin payı varsa, aracın gerçek sahibi odur teknik anlamda. Ekonomik anlamda da hisselerini satın alanın borusu öter. Opel'in mühendisliği Amerikan, hisseleri de Amerikan. Üretildiği yer Almanya.

    Alıntıları Göster
    O Boş varya Boş, benden uzak olsun. Bir firmanın ürettiği ürünler bu kadar mı dandik olur? Bosch üretiyorsa olur.



    Doblo'da Bosch'un sensörlerinden parçalarından çektiğimi bir ben bilirim bi araba bilir. Söke taka canı çıktı arabanın. Her yıl bir sensörü bozuluyor. Ulan çin malı taksam o bile daha iyidir. Fiat'a da her serviste selam ediyoruz zaten. İtalyan arabasında bu kadar alman parçasının ne işi var diye.



    Beyaz eşyaları da aynı şekilde leş. Aeg ve Bosch'tan sonra bozulanın yerine direk arçelik-beko-altus hangisi en ucuzuysa onu aldık, 0 sıkıntı.



    Ne demişler paran varsa italyan, yoksa ALMAn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    O Boş varya Boş, benden uzak olsun. Bir firmanın ürettiği ürünler bu kadar mı dandik olur? Bosch üretiyorsa olur.



    Doblo'da Bosch'un sensörlerinden parçalarından çektiğimi bir ben bilirim bi araba bilir. Söke taka canı çıktı arabanın. Her yıl bir sensörü bozuluyor. Ulan çin malı taksam o bile daha iyidir. Fiat'a da her serviste selam ediyoruz zaten. İtalyan arabasında bu kadar alman parçasının ne işi var diye.



    Beyaz eşyaları da aynı şekilde leş. Aeg ve Bosch'tan sonra bozulanın yerine direk arçelik-beko-altus hangisi en ucuzuysa onu aldık, 0 sıkıntı.



    Ne demişler paran varsa italyan, yoksa ALMAn

    Alıntıları Göster
    İtalyanların Magneti Marelli kullanmayışı enteresan olmuş.

    Kişisel görüşüm: Ne GM ne Bosch, Denso kadar sağlam elektronik altyapı görmedim. Aynı sensörler bire bir turbo araçlarda da var. Son 5-10 yıldır yapılan Japon araçlarında abuk subuk elektronik sensör arızası görmedim hiç.

    Mesela bir MAF sensörü arızası görmedim. Rölanti valfi arızasına hiç denk gelmedim. Bobin yakan toyota-honda görmedim. Arkadaşımın bmw 116'sında iki kez maf sensörü değişti. Çevremde rölanti sorunu yaşamayan veya bobin yakmamış Renault yok.

    Zaten en uyuz eden arızalar, böyle ufak tefek elektroniklerden çıkıyor. Adamlar işi biliyor.




  • Fazla konuşma 5 senedir abim sürüyor.Aynı kasa 2008 model taş gibi.Bakımını bile doğru düzgün yaptırmaz.Tamam 1 2 inci vites bayık araba ama hiç arızası olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarım motor yapulır bişey olmaz.opelim triger kopardığında yarım motor yapıldı,alan kişi memnundu..bu arada senin twinportta da kronik yağ eksiltme sıkıntısı vardır.özellikle z16xe kodlu motorlar çok eksiltir.twinportun kodu z16xe değil bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enki

    Başka bir ustaya gösterseydiniz keşke. H kasalarda hararet göstergesi bile yok. Hararete dayanıklı araçlar aslında. 120 bindeki 1.4 motor h kasayla Trabzon'a gittim. 200 km/h ye kadar zorladığım anlar oldu. En ufak tık bile demedi araba. 60 bindeki bir aracın bunları yapması ne bileyim tuhaf geliyor. Hele blok çatlaması


    Kendi aracımdan örnek vereyim: Artvin Hopa'ya giderken tanıdığımın gazıyla Atatürk heykelini bilen bilir oraya çıktım gece vakti. Çok dik bir dağ. Baskı balata zamanı gelen aracımı orda zorladım. 2011 model İnsignia 109 bindeydi. 6. viteste atıyorum devirli kullanınca 3.000 devirden 5.000 e atıyordu. 2 gün kalıp gündüz de sürdüm. Artvin'de sanayi yok. Küçük bir yer, çekici çağırsan ayrı bir dert. Nolacaksa olsun deyip gece vakti üstelik Erzurum'a doğru yola çıktım. Erzurum'a giderken aslında içimde endişe vardı. Çünkü rakım yüksek habire tırmanıyorsun. 2100 rakımlı yerleri bile zorlanmadan çıktım. Tam 300 km yol yaptım tık demedi. Erzurum'da gelince bakıma soktum volant dişlisi bile zarar görmemişti. Debriyaj bilyası ve seti değişti.

    O kadar yıl Opel sürdüm asla yarı yolda bırakmadı. Hakkını nasıl yiyeyim?
    yol bilgisayarından bakılabiliyor ona basit ayarı vardı. opellerde ibrede 90 olsa bile aslında 105 falan olduğunu okumuştum j kasanın konusuydu.




  • fluminense kullanıcısına yanıt
    Yağ eksiltme olarak yağını değiştirdikten sonra 12 bin km yaptım bu süre zarfında yalnızca bi defa 1 litre yağ ekledim. Bu normal midir ? kullandığım yağ Castrol Magnatec 10w40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SnapDragon -- 11 Eylül 2018; 15:41:1 >
  • SnapDragon S kullanıcısına yanıt
    değil işte..astra g motoru bildiğin yağ yakıyor.hele lpg varsa,biraz da sıkıştırırsanız... 10w40 zamanla ince kalıyor,bi tık kalın yağ koyarak eksiltmeyi azaltmıştık biz..

    (piston başlarındaki segmanlar çabuk aşınıyor ve yanma odasına yağ kaçırıyor...)

    100.000 km lpg li fiat punto kullandım.20.000 km de bir yağı değişir ve 5w30 (ince yağ) koyardım,bir gr eksiltmezdi.

    opelde var bir problem...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bence en az marka kadar, aracın üreticisinin ilgili markadan talep ettiği kalite de önemli. Bir araçta Bosch çok sıkıntı çıkarırken, öbüründe senelerce sorunsuz hizmet verebiliyor.
    Zaten Japonlara da söz yok. Tasarımlarını sevmiyorum ama altyapıda şüphesiz iyiler.

    Mesela kendi aracımın altyapısı biraz karışık. Şöyle ki aracın ECU'su Siemens. Ama sensörler, valfler, VVT falan derken kaputun altında gördüğüm markaları yazarsam ortaya şöyle karışık bir liste çıkıyor:
    Siemens (Enjektörler, MAF)
    Denso (Krank ve kam pozisyon sensörleri)
    Bosch (Benzin pompası, marş motoru, bobinler ve büyük ihtimalle rölanti valfi)
    Aisin (Su ve yağ pompası, VVT selenoidi ve dişlisi)
    Eyquem (Bujiler)
    NGK (O2 sensörleri)
    Walbro (Benzin basınç regültaörü)
    Behr(Yağ ve su radyatörleri)
    Bir de hararet müşüründe Japan yazıyor. Herhalde Denso'dur o da.

    Gel gelelim aracın kaputunda volvo yazıyor. Allah'tan motor bloğunun üstünde made in sweden damgası var, yoksa Japon, Alman falan derken arada kaybolup gidecek.
    Bugüne kadar sadece benzin pompası, MAF sensörü ve hararet müşürü bozuldu. Ama üçü de yaşını almış, 13-15-16 seneyi doldurmuş parçalardı. Geçenlerde oksijen sensörüm de rahmetli oldu. Bakalım 17 sene sonra yerinden çıkmak isteyecek mi.

    Hangi marka olursa olsun, bence artık araçlar eskisi gibi dayanıklı üretilmiyor. Kullan-at mantığı egemen hale geldi. Utanmasalar egzoz manifoldunu bile plastikten mamül edecekler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Eylül 2018; 17:51:28 >




  • Asra H 4 sene kullandim sikinti cikarmadi.Motor Isizu yani japon.Karter koruma taktirmak gerekiyor mutlaka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir tanıdığımda Astra H vardı o da 60000de şanzıman dağıtmıştı. Adam arabasına gözü gibi bakıyordu.
    Ayrıca abimde bir aralar Astra H vardı 90000de alıp 150000de sattık, yerine Astra J aldık 85000de. o da şu an 165000de. 2sinde de garip bir şekilde debriyaj sorunu bitmedi. Daha geçen gün volan değiştirdik.
  • Opel pişmanlıktır,Peugeot rezalettir,Ford kepazedir,Renault öcüdür,Fiat berbattır vs vs vs

    Aynı aracı aynı şartlarda yıllardır sorunsuz kullanan ve memnun olanları nereye koyacaz,elde birbirine tamı tamına zıt veriler varsa orada bir bit yeniği vardır Tamam Sen sorun yaşamış olabilirsin doğru veya yanlış,sonuçta insan+makine ürünü bir şeyden bahsediyoruz ama şu genelleme yapmayı bırakalım artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smartboy38 -- 11 Eylül 2018; 20:53:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet bence de opel pişmanlıktır 20 senedir kullandığım opel 2,0 cc aracımı değiştiremiyorum . araba bozulmuyor da ,
    hayvan gibi gidiyor 5 kişi ile bagaj dolu 180 km/h hala ilk günkü gibi gıkı çıkmıyor . bana mısın demiyor , yolda kalamadım bu araba yüzünden bu yaz bir defasında 3 kere marşa bastım çalışmadı ah işte bozuldu dedim. 4. de çalıştı millet ne güzel usta getiriyor , çekiciye yükleyip binip gidiyor ben bunları yaşayamadım çok çok pişmanım araba kendini bıraktırmıyor ., müptelası oldum , lanet olsun aldığım güne , çok pişmanım ...
  • Aléister Crowley kullanıcısına yanıt
    Mesela neler varmış acaba merak ettim de ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Jr09 kullanıcısına yanıt
    En cok olanı piston kırma.Googlea opel astra piston kırma yazıp bir cok konu görebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.