Şimdi Ara

Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
2
Favori
2.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar. Aracımı kısa süre önce satmıştım, bununla alakalı da bir konu açmıştım belki hatırlayanınız vardır.

    Öncelikle şunları söylemek istiyorum, bu araba alınır mı alınmaz mı, mantıklı mı değil mi gibi tercih meselelerine girmeden objektif olarak yorumlar yapacağım. Bu konuda sizlerden de hassasiyet bekliyorum. Tek amacım bu tarz bir aile aracına ihtiyacı olan arkadaslarımıza, bu araçlar hakkında belki de bulabilecekleri en iyi rehberi hazırlamak ve bu aracı tercih edip etmemeleri konusunda onları bilinçlendirmek. Bu rehberde sadece internette araştırıp bulabileceginiz bilgiler olmayacak. Zaten konuyu açma amacım da budur.


    Genel olarak kendi aracımın motor ve donanım paketinden bahsedecegim fakat diğer motor ve paket seçeneklerine de değinecegim. Tabiki sadece motor ve donanımı anlatıp çekilmeyecegim. Ayrıca konuyu eski aracımın fotoğrafları ile destekleyeceğim. Aynı aracı 12 sene kullandım, ister istemez büyük bir tecrübe, bilgi birikimi oldu. Yine de bazı konularda net şekilde bilgim olmayabilir fakat yazarken bunları belirteceğim. Gerek duyarsanız siz de üstüne araştırma yapabilirsiniz.


    Son olarak aracım 2004 model 1.6 100 hp manuel Comfort paketti. Aynı zamanda C kasalarda en çok tutulan motor ve paket kombinasyonu budur. 2010 yılında 79 bin kmde ilk sahibinden 23.500 liraya satın alıp, bu yıl nisan ayında 200 bin kmde sattık. Burda belirtip öyle geçeyim yol bilgisayarını 12 sene hiç sıfırlamadık, yazan yakıt ortalaması 7.8 Litreydi.


    Öncelikle bu kasada ülkemizde 2002 model olarak az sayıda araç mevcut. O yüzden 2003 modelden baslıyor diyebiliriz. 2005 yılına kadar C1 yani makyajsız kasa üretildi. 2006-2008 arası ise C2 yani makyajlı kasa üretildi.


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Motor, şanzıman seçeneklerine bakacak olursak en düşük hacim 1.6 olarak karsımıza cıkıyor. Bu araçta net şekilde en çok tercih edilen, tutulan motordur. Hiç tutulmayan motor seçenekleri hakkında pek bilgim yok ama çok kısa bahsedecegim.


    > 1.6 100 HP (Gri kapak) atmosferik benzinli motorda otomatik şanzıman seçeneği mevcut değil. Lpg uyumlu, çelik subap gerekmiyor çünkü zaten fabrika cıkısı celık subaplara sahip diye biliyorum. 120 bin km boyunca sadece lpgde kullandık ve hiçbir sorun yaşamadık biz. Fakat bu araçlarda LPG varsa %90 ihtimalle motor arıza lambası yanıyor.

    Çoğu usta LPG'den dolayı yapıyor deyip bakmıyor bile. Araç sahiplerinin çok büyük bir kısmı da bu lambayı umursamadan biniyor araca. Ben hiç sorun yaşamadım fakat LPG'de sorun yaşayanlar her araçta oldugu gibi bu araçta da var. Bu yüzden LPG'li olup sürekli şekilde arıza lambası yanan araçlara dikkatli yaklaşmak lazım.

    Bu motorda kronik yağ eksiltme sorunu var. Çoğunluk 10w40 yağ kullanıyor. Aynı şekilde ben de 10w40 kullandım uzun süre. Benim aracım muadillerine göre biraz daha düşük kmde olmasına ve temiz kullanılmış olmasına rağmen 10w40 yağ ile 7-8 bin kmde 1 litre civarı yağ eksiltiyordu. Çoğu araç emin olun benim araçtan fazla eksiltiyor.

    Ben deneme amaçlı sondan 2. bakımda 5w30 yağ kullandım ve bu sefer 4.000 km'de 1 litre yağ eksiltti. (Toplamda 4 litre civarı yağ kapasitesi var).

    Bu konuyla alakalı önemli bir husus var. Kullanıcılar bu sorunun önüne geçmek için tamirat yerine 10w60 yağ kullanıyor.

    Araca daha fazla mı zarar verir ne yapar tam bilmiyorum ama bana hiç normal gelmiyor. Aracı alırken bu konulara son derece önem verip yaklasmak lazım.

    Kendi aracım için konuşayım, periyodik bakımlar, sarf malzemeleri haricinde 199 binde ilk kez termostat bozuldu onu değiştirdim. Bir kez de yedek su deposunun kapağını ve radyatörü değiştirdim. Motorla alakalı baska ciddi sayılabilecek masraf çıkarmadı. Ama unutmayın ki biz bu aracı 5 yasında 79 binde aldık ve gayet temiz kullandık. Şu an bakacagınız araçların çoğu feleğin çemberinden geçmiş olacaktır.

    Son olarak manuel şanzımanda dikkat edilmesi gereken tek bir nokta var. Geri vitese takarken caart diye bir ses geliyor. Sebebini bilmiyorum benim aracımda da vardı. Yavaş ve dikkatlice yapınca gelmiyor ses. Araştırılması gerek.


    Bu motorda söylemek istediklerim simdilik bu kadar.


    > 1.6 105 HP benzinli motorumuz var. Yine otomatik vites seçenegi yok. 2006 ve üzeri makyajlı kasalarda mevcuttur. Az önce bahsettigimiz 100 hp motorun yerine geldi. Twinport motor (Siyah kapak) olarak geçer. Makyajsız kasanın aksine bu motorda çelik subap yok diye biliyorum. Ama bir tık daha verimli motordur. Kullanıcılar arasında LPG kullanımı olacaksa eski motor tercih edilmeli şeklinde bir görüş var. Daha uyumlu oldugunu düşünüyorlar. Bu durum az da olsa makyajsız kasanın daha cok tercih edilmesine neden oluyor. 100 HP olan motora göre bir tık daha verimli bir motordur. Bu motor yağ eksiltme, yakma konusunda eski gri kapaklı ecotec motora göre az da olsa daha başarılıdır.


    > 1.8 122 HP benzinli motorumuz var. Ben hiç kullanmadım, kullanan da görmedim. Hakkında bilgim de yok. Zaten ilan sayılarına bakarsanız çok az. Alırsanız muhtemelen sonsuza dek süren bir birliktelik sürersiniz.


    > 1.9 CDTI 150 HP 320 nm torklu bir canavar motor var. Makyajlı kasalarda hepsi otomatik vites diye biliyorum. Makyajsız kasada manueli var. Fiat, Saab, Opel ortak motoru diye biliyorum. Parçaları 1.6 benzinlilere göre daha pahalıdır. Yakıt tüketimi çok yüksek. Yakıt umrumda değil derseniz alınabilir. Fakat temizini bulmak çook zordur. Daha fazla detaylı bilgim yok.


    > 2.0 DTI 100 HP Dizel motor var. 1.8'den daha tercih edilmeyesi bir motor. Şu yazdığım kelimeler bile israf. O yüzden geçiyorum.


    > 2.0 T 175 HP benzinli motor var. Bilgim yok, kullanan görmedim.


    > 2.2 DTI 125 HP dizel motor var. 2.0 DTI için yazdıklarım geçerli. Bir kez binmiş bulundum, 1.9 dan kötü gidiyor, daha gürültülü çalısıyor ve daha cok yakıyor.


    > 3.2 GTS 211 HP benzinli bir motor var. Şehiriçi 16-17 litre tüketimleri görünce bayılmanız muhtemel. O yüzden geçiyorum.


    Motor şanzıman konusunda bundan sonra yaparsam sadece kendi aracım için yorum yapabilirim. Yazmayı unuttuğum şeyler olabilir, onları ayrıca sorabilirsiniz. Donanım paketleri konusuna geçmeden önce, geçen yaz 900km civarı bir yola gidip yol bilgisayarından tüketim takibi yapmıştım onu da ekliyorum. 2 kişi + yarım bagaj ve yolun sadece %25'inde klima kullanıldı. 100 km'de ortalama 6.2 Litre yakıt tüketimi oldu. Hızlı gitmedim (100-110), ortalama hızım 74. Pompa hesabıma bakınca toplam tüketim yazdıgı gibi 56,4 degil, 2-3 litre arası daha fazla cıktı 900 km'de.



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)



    Sonraki ana konumuz donanım paketleri. Bu bilgilere kısaca yer vereceğim çünkü internette bulunuyor.


    Direkt olarak paketlere girmeden önce söylemek istediğim birkaç husus var. Bunun biraz araştırılması gerek fakat bildigim kadarıyla 2005 model C1'lerin ya hepsi ya da çoğu elektronik konusunda C2 altyapısına sahip. Bu farkı anlamanın en kolay yolu radyo tuşları ve direksiyon simidindeki tuşlarına bakmaktır. Bu modeller kasa yapısı açısından yine tamamen C1'dir.

    Şöyle bir fark da mevcut, C1 makyajsız kasada tüm paketlerde arka kapılarda bulunan cam açma tuşlarının üzerinde ufak bir hoparlör bulunurken, C2 makyajlı kasada sadece üst pakette bu hoparlörler mevcut.

    Makyajlı kasada ön farlar, panjur ve tampon değişiyor, arka taraf tamamen aynı. C1'de 4 kollu olan direksiyon C2'de yerini 3 kollu bir direksiyona bırakıyor. C1'de standart olan kaput amortisörü C2'de mevcut değil.


    Bu aracı alacak bir kişinin alması en muhtemel birkaç paketi yazacagım.

    En dolu paket Elegance paketi, sonrasında Design Edition, Comfort ve Edition gelir. Design edition ve edition çok az sayıda var. Tüm paketlerde alaşım jant mevcut, makyajsız kasalarda kaput amortisörü standart. Tüm modellerde mercekli far standart. Elegance ile diger paketler arasında uçurum var. Comfort da iş görüyor fakat elegance fazla dolu. Fakat şöyle de bir durum var, kullanıcı kitlesi elektriksel sorunlar yaşamaktan korktuğu için (biraz da arabaların adının çıkmasından dolayı) elegance paket tercih etmiyor. Hatta Comfort parasına elegance paket alabiliyorsunuz.


    Comfort basic paket diyebiliriz, 1.6 100 hp benzinli motorlar birlikte en cok tercih edilen pakettir.

    Hız sabitleme, Yağmur sensörü, Otomatik kararan dikiz aynası, Çift bölgeli dijital klima, Mercekli Far, Ön ve arka kol dayama, Elektrikli yan aynalar, Ayarlanabilir kadran ışık seviyesi, Deri direksiyon, Yol bilgisayarı, 16'' alaşım jant vs vs.

    Comfort pakette ESP, Far sensörü, Ön ve arka park sensörü standart olarak bulunmuyor. Radyoda herhangi bir bluetooth veya aux girişi bulunmuyor.


    Design editionda fabrikasyon karartılmıs far, spor tampon ve Esp standart şekilde geliyor.


    Elegance en dolu pakettir. Diğer paketlere ek olarak;

    Elektrikli hafızalı koltuk, elektrikli kapanan aynalar, elektrikli arka cam perdesi, yan arkalarda makam perdesi, xenon far, ekstra 2 hoparlör, lastik basınç sensörleri, ön arka park sensörleri vs vs.

    Ayrıca elegance paket bazı araçlarda sunroof, deri koltuk, koltuk ısıtma gibi opsiyonel donanımlar da mevcut.






    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)



    Şimdi araca dıştan bakalım. Artı ve eksilerden bahsedeyim;


    Şöyle bir bakınca ilk olarak farlar, panjur, sis farı ve tampon gözümüze çarpıyor. Burada sis farlarında herhangi bir sorun yok. Farlar orijinalinde füme zemin degil ben kendim değiştirdim. Farlarda muhakkak sararma oluyor. Temizletiyorsun yine oluyor. Mercekler halojen, 55w halojen ampülle geliyor ve aydınlatması ciddi manada kötü. Hele de farlarınız sararmışsa hiçbir şey gözükmüyor. Bu yüzden farları yan sanayi sıfır olarak aldım. Mercekler temiz, cam temiz bir de led ampül takınca aracın aydınlatması bambaşka bir seviyeye geldi. Eklemek istiyorum farlarda herhangi bir su alma, buğu yapma sorunu yoktur.


    Kaputta amortisör mevcut. Kaput altında keçesi mevcut.


    Nadiren de olsa nikelaj kaplı panjurun nikelajı soyulabiliyor. Genelde uzun yolda taş çarptıkça açılmaya başlayabiliyor.


    Tampon sökülüp takılmışsa muhtemelen bir tarafı kastırılmıs gibi duruyor fabrikasyon şekilde oturmuyor. Bahsettiğim durum çok abartı değil, sadece yakından bakarsan anlaşılıyor ve ufak miktarda kenar tarafı kavisli duruyor.


    Ön tarafta son kalan silecekler var. Onlarda da hiçbir kronik arıza yok.



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    Orijinal Comfort jantı 16 inç. Uygun ebatlar 205 55 R16 ve 215 55 R16



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)



    Yan tarafta kapı kollarında kronik bir sorun yok. Kapılarda, fitillerde herhangi bir sorun yok.

    Benim kapı, cam ve kapı kollarındaki kromların hiçbiri comfort paketin orijinalde yok. Elegance pakette de sadece camda var diye biliyorum. Ben sonradan kendim taktım.


    Bagaj amortisörü kronik arızalı. Ben de yaşadım bu sorunu. Çözümü zor değil. Nadiren de olsa bagaj kilidi arızası yaşayan var. Kronik sorun değil, ben de yaşamadım.

    Bagaj hacmi geniş diyebilirim. Bagaj yalıtımı da güzel her yerini kaplamışlar.

    Arka koltuktan bagaja erişim mevcut. Yangın tüpü ve ilk yardım çantası için sağda solda kapaklı gözler var. Gayet kullanıslı.

    Aracın stoplarında da herhangi bir kronik problem yok. Arka bagaj çıtası üzerindeki Vectra yazısı düşebiliyor.



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    Aracın dış kısmıyla ilgili söyleyecek son bir konu kaldı o da güneş yanığı, bundan bahsedip birkaç fotoğraf ekleyip iç kısma geçecegim.


    Bu araçların güneş yanığı olmama ihtimali çok düşük. Ya sürekli kapalı garajda muhafaza edilmiş bir araç alacaksınız, ya güneş yanıklı alıp kaput tavan bagajı kaplatacaksınız ya da boyalı bir araç olacak. Neredeyse tüm renkleri güneş yanığı oluyor.


    Birkaç foto bırakıp aracın iç kısmına geçiyorum;



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)





    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)







    Şimdi aracın iç kısmındaki her şeyden bahsedeceğim.


    Fotoğraflar bırakıp onların üzerinden anlatacagım;


    Bizi böyle bir kadran karşılıyor. Kadranda herhangi bir buğu yapma vb sorun yok. Gördüğünüz gibi airbag lambası yanıyor. Bu lambayı koltuğun altındaki sensörler yüzünden yakıyor. Arızayı sildirseniz bile koltuğu ileri geri yaptığınız an yanıyor. Kroniktir. Yapmanız gereken tek şey, arızayı sildirip kontak açıkken koltuğunuzu hareket ettirmemek. Kontak kapalıyken koltuk ayarlarınızı yaparsanız lamba yanmaz. Bir de devir göstergesinin alt kısmındaki ufak ekranda piksek bozulması kroniktir. Fotoda herhangi bir uyarı olmadıgı için göremiyoruz bunu. Bir de karanlıkta çekim bırakıacagım


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    İç mekana genel olarak baktığımızda üst kısımda otomatik kararan dikiz aynası mevcut. Onun üstünde ışıklar ve gözlük için saklama kısmı mevcut. Gayet kullanıslıydı.

    Tavan döşemesi kronik olarak sarkıyor.


    Ön göğsün yolcu kısmında zamanla iz çıkabiliyor. Kronik sorun diyemeyiz sanırım ama söylemekte fayda var. Ben sadece birkaç araçta gördüm.


    Ortadaki yol bilgisayarında bazen birkaç piksel kararıp düzeliyordu. Bende yalnızca birkaç kez olup kendi kendine düzeldi. Sadece çok sıcak havalarda karşılaştım bu durumla. Genel bir sorun, kiminde piksel kaybı cok oluyor kiminde az oluyor. Ama dedigim gibi benimki her seferinde kendi kendine düzeldi.


    Sinyal kolları ile alakalı herhangi bir sorun yaşamadım. Hatta gayet tok ve sağlam bir hissiyatı var. Hız sabitleme vs bu kollardan ayarlanıyor. Yine bu koldan, gaz pedalına dokunmadan hızınızı artırabiliyorsunuz.


    Radyonun üzerindeki ses açma kısma düğmesi ve alt kısımda ortadaki fan seviye ayar düğmesi kronik sorunlu. 1 döndürüyorum 5 algılıyor. Bazen algılamıyor. Temizlenince düzeldiğini fakat sonra yine yapmaya basladıgını söylüyorlar.

    Havanın hangi yönden verileceği, klimanın açılması vb birkaç ayar yol bilgisayarından bahsettigim düğme ile yapılıyor o yüzden bazen sorun yaşıyordum. Bu 2 düğme hariç araç içindeki başka hiçbir tuşta problem yaşamadım.


    Vitesin ön kısmında telefon vb koymak için ideal bir bölme var. Onun da önünde küllük ve çakmaklık bulunuyor. Öndeki küllüğün açma kapama mekanizması sorunsuzdu. Bir de arkada küllük var az sonra bahsedecegim.


    Vitesin arka kısmında sürgülü bardaklık var. Kronik arızalı. Sürgüsü bozuluyor. Parça bulunuyor tamiri kolay.


    Ön kol dayamada 2 kademe göz var. Gayet kullanışlı. Kol dayama ileri geri hareket edebiliyordu. Kol dayamanın mekanizması, gözlerin kilitleri sağlamdı. Yani sağa sola oynamıyor, ses yapmıyordu.


    Arka yolcu tarafında klima çıkışlarının oldugu parçanın en alt kısmında bir adet küllük mevcut. Mekanizması kesinlikle bozuluyor. Ben çift taraflı bantla kapatıp bir daha açmadım Ayrıca fotoğrafını aşağıya ekliyorum yine aynı kısımda bej renkli sert plastik kısımlarda soyulma meydana gelebiliyor.


    Direksiyonda bir sorun yok sadece benim direksiyon derisi biraz yıpranmıs. Tuşları veya kornası hiç problem cıkarmadı.


    Koltuklarda bir sorun yok. Arabanın yaşına rağmen koltuklar cok iyi kondisyondaydı. Koltuklardaki ayar yapmaya yarayan parçalarda da herhangi bir kırık vs olmadı. En çok yıpranan koltuk olan şoför koltuğunun kenarının fotoğrafını bırakacagım. (özellikle sol tarafı) Bence 18 yas 200 bin km'deki bir araç için gayet iyi duruyor. Hiçbir koltukta yırtık yoktu ve şoför koltuğu hariç diğer tüm koltuklar sıfır gibi duruyordu.



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    Arka koltuklar da bu şekilde. İçinde saklama gözü olan kol dayama ve ön kısmında görebileceginiz bir bardaklık mevcut.

    Koltukların kalitesi, dikişler vs gayet kaliteliydi. Buradaki tek eksik arka yolcu kapılarında eşya gözü yok. Ön taraftaki gözler de çok küçük.


    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    Kapıların iç kısımlarında birkaç farklı malzeme kullanılmıs.

    Üst kısımlar göğüste kullanılan gibi yumusak plastik ve gayet kaliteli. Hemen altında güzel bir detay olan gri çıta var.

    Kolunuzu dayayacagınız kısım kumaştan yapılmıs, diğer taraflar da plastik. Tuşların oldugu kısımdaki siyah plastik kısım kullanıma bağlı aşınıyor. Farklı marka modellerde de benzer durumlar var bildigim kadarıyla. Tuşların çalışmasıyla alakalı herhangi bir kronik sorun yok.



    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)




    Buraya kadar sanki biraz daha sorunlu kısımları öne çıkarmıs gibi oldum fakat bilinmesi gereken şeylerdi.

    Son olarak fotoğraflar ile gösteremeyeceğim konulardaki olumlu ve olumsuz görüşlerimi aktaracagım.


    > Özelikle soğuk havalarda tümseklerden geçerken arkalardan amortisörler tarafından gıcırtı sesi geliyor.

    Yine tümsekten, çukurdan geçerken ön taraftaki amortisörler sanki yukarı vuruyormus gibi ses ve hissiyat veriyordu.

    Aracın üstünde fabrikada takılan amortisör ve yaylar vardı. Ayrıca amortisörler patlak da değildi.

    Viraj denge lastikleri vs değişince düzeliyor olması gerek.

    > D segment bir araçta en azından arka park sensörleri standart olmalıydı. Park sensörü olmaması büyük eksi.

    > Vites geçişleri biraz sertti.

    > Klima performansını begenmiyordum. Ayrıca her yaz gaz dolduruyordum. Gazı dolduruyorum güzel, yola cıkıyorum kötü. Kaç yere gittiysem sistemde kaçak yok dediler.

    > Birkaç kez benzinde tekleme, gaz yememe sorunu yaşadım fakat birkaç hafta sadece benzinde binince düzelmişti.

    > Araba biraz ağır oldugu için motor yetersiz kalıyor. Şehirlerarası yolda rampalara hızlı girmezseniz zor anlar yaşayabiliyorsunuz. Çoğu atmosferik araç böyledir zaten. Performans aramayan kullanıcı için sorun teşkil etmez sanırım.

    > Araç 5 ileri vites oldugu için 120 ile giderken devir 3100-3200 civarı oluyor. Daha iyi olabilirdi fakat rahatsız edici bir motor sesi yoktu.

    > Farların standart mercekli olması güzel bir artı. Yukarda anlattıgım gibi ufak bir iyileştirme ile aydınlatma performansı da gayet iyi.

    > Kaput amortisörü standart.

    > Sürücü koltuğuna oturunca her yeri istediginiz şekilde görebiliyorsunuz, görüş açısı konusunda başarılı.

    > Araç silecek suyu uyarısından, ampül arızasına kadar tüm arızaları anında ekranda gösteriyordu. Hatta ön farlar ve arka stoplardan, ön ve arka sislerden herhangi bir ampülü arıza verirse direkt olarak hangisi oldugunu gösterip ekranda uyarı veriyor.

    > Aracın genelinde malzeme kalitesi tatmin edici düzeyde. İşçilik hataları yok. Ben zamanındaki çoğu rakibinden önde oldugunu düşünüyorum.

    > Aracın yaşına rağmen, sadece radyo sökülüp takıldıgı için ara sıra arka tarafından bir tıkırtı geliyordu baska hiçbir yerinden ses gelmiyordu.

    > LPG konusunda neredeyse hiçbir sıkıntı yaşamadım. 2010'da aracı aldıgımız gibi lpg taktırdık. 12 senedir bir defa bile motor arızası yakmadı. Halbuki periyodik lpg bakımlarını bile doğru düzgün yaptırmazdık. Gidişi de benzinde gidişinden farksızdı.

    > Yalıtım konusunda tatmin ediciydi. Normal hızlarda seyrederken hiçbir zaman rahatsız edici bir rüzgar sesi almadım.

    > Yol tutuşu iyiydi diyebilirim.

    > Direksiyonu bir tık yumuşaktı. Lastikler cok iyi olmasına rağmen ben hissiyatını begenmiyordum.

    > Koltukları çok rahattı. Uzun yolculuklarda bile hiç yormuyordu.

    > Aracın iç hacmi gayet geniş. Bunun yerine İnsignia aldım ondan geniş duruyor açıkcası. Senelerdir arabaya bircok kişi bindi ve çoğunluğu biner binmez geniş oldugundan bahsederdi.

    > En önemlisi 12 sene boyunca ciddi hiçbir masraf açmadan kullanabilecek kadar şanslıymışız.



    Yazım hataları olduysa affola. Umarım birilerinin işine yarar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 25 Haziran 2022; 16:19:49 >







  • Elinize sağlık. İlgiyle okudum. Arabanız yaşına göre oldukça temizmiş. Yenisini de güzel günlerde kullanmanızı dilerim.
  • Kızım bayılıyor vectra ya
    Gerçi hangi Opel’i görse bağırır
    Özellikle eski olanlar

    Çok güzel inceleme olmuş
    Hep hayalim 90-2000 arası bir Opel olsun kapıda dursun
    İşten güçten ne ilgilenecek zaman ne fırsat var
    İleride belki

    Benim de en çok ilgimi çeken 3.2 Signum
    Biraz daha geriye gidince Rekord

    Sizdeki aracın üretim hangi fabrika
  • Sierre34 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim sağolun
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Bu Vectra'yı satmadan yeni araç alabilme imkanım olsa asla satmazdım ama yapacak bir şey yok.
    Biraz da İnsignia'nın keyfini çıkarayım dedim. Vectra çok güzeldi ama 100 hp motor kesmiyor artık.
    Bu araba 1.9 dizel falan olsaydı hurdaya çıkana kadar satmazdım

    Bu arada Rüsselsheim fabrikasında üretilmiş.
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Süper 👍
    Rüsselsheim’e daha önce gitmiştim
    Haftaya benim Opel’i doğduğu yere Rüsselsheime götüreceğim
    İlk gittiğimde Opel müzesine girememiştim uyduramadım
    Şimdi bakalım deneyeceğim tekrar ama pandemi kurallarından ötürü hala kapalı olabilir

    Yeryüzünde o kadar Opel’in bir arada görülebileceği tek yer Rüsselsheim
    Seviyorum o küçük kasabayı
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    Şimdi baktım benim İnsignia da Rüsselsheim üretimiymiş.

    Ben daha önce internette çeşitli kaynaklardan çok video izledim, fotoğrafları inceledim. Gerçekten inanılmaz bir yer. Dediğiniz gibi her türlü Opel var.
    En çok da şu kırmızı renkli Vectra'yı görmek istiyordum :)
    Bir de bunun mavi renkli versiyonu var.

    Opel Vectra Detaylı Alım Rehberi (Güncellendi)

    Umarım bu sefer ziyaret edebilirsiniz




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • geçen sene 1.6 100hp vectra kullanmıştım. bana göre + ve - leri şöyle:


    +'larını sayayım


    - performansı 1.6 motor 100 beygire göre çok ideal. 200 km hızı çok rahat görüyordu. şuanki aracım 1.6 tempra fakat onunla 200 km göremiyorum.

    - yalıtımı kaç senelik araç olmasına rağmen mükemmeldi.

    - konforluydu.

    - yol tutuşu iyiydi tam bir asfalt arabası

    - tasarımı da güzeldi.

    - arka diz mesafesini beğenmiştim 188 boyundayım tam benlik bir araçtı.


    -'lerini sayayım


    - bana biraz fazla yakıyor gibi geldi.

    - güzel renkleri yok, ilanlarda hep yanıklı zaten. benim kullandıgımda guneş yanıklıydı.

    - çok çukurdu, koltuklar baya aşağıdaydı. ben severim yere yakın arabayı fakat her zaman iyi olmuyor.

    - motor sorunu oluyordu. bide lpg vardı o zaten dertti. lpg ve opel birbirinden uzak durmalı.

    - dönüş açısı pek iyi değildi.

    - müzik çalarını beğenmemiştim. belki sayılmaz bu ama olsun.





  • Elinize sağlık, fotoğraflar buca tarafındaki self oto yıkamada çekilmiş sanırım. Arada gittiğim için tanıdık geldi gözüme  

  • Bende 2006 1.9 elegance otomatik vardı. İnanılmaz derecede memnundum 2 sene önce sattım sattığıma hala pişmanım.

    Bendeki araçta ids+ süspansiyon vardı otobüs gibi yaylanıyordu araç. Çekişi iyiydi yakıtı eh işte 9.5 civarlarında geziyordu.
    Konforu mükemmel ötesiydi şu an 2014 insignia kullanıyorum o konforu yakalayamıyorum.

    Hafızalı dikiz aynası bile vardı araçta. Yine aklıma geldi sattığıma pişmanım ama satmak zorunda kalmıştım.
  • Dura-Ace kullanıcısına yanıt
    Evet Kozağaç tarafında oturuyorum, ilan için fotoğraf çekecek bir yer lazımdı burası geldi aklıma

    Yine yolunuz düşerse haberleşebiliriz
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Sizde 1.9 olduğunu biliyordum da ids+ süspansiyon olduğunu bilmiyordum. Açıkca söyliyim bir daha öyle bir araba bulmak imkansıza yakın.

    İnsignia'yı ne yaptınız benzinde mi biniyorsunuz?
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    İds+ güzeldi ama parça olarak pahalıydı diye hatırlıyorum. Gerçi bozulmadı hiç.

    Benzinde binmeye devam. Bir arkadaşla konuştum LPG tamircisi, Türkiye'yi gezecek. Denk gelirsek ona göstereceğim.
  • Maşallah güzel araç. Buca olduğunu anladım yokuş yukarı. Bizdeki Astra araba değilmiş gibi geldi şimdide  

  • Bende Vectra A 2.5 CDX'98 ve Vectra B 3.2 GTS'04 için bir kaç ekleme yapayım.

    Her ikisi de elektrik tesisatı kurcalanmamış, sensörleri orijinal ile değişmiş, beyinleri sağlıklı (nem, rutubet, sıvı temas, oksidasyon ve korozyon vb. görmemiş), motoruna doğru zamanda doğru şekilde müdahale edilmiş ve en önemlisi bujileri zamanında değişmiş, lpg takılmamış araçlarsa gözünüz kapalı alınız ve bininiz.

    Asla sorun yaşamazsınız, motorlar biraz sıcaktır (sıcağı sevmezler sıcaktırlar doğal olarak yaz kış tam antifriz ile çözüm bulunur), A kasaya otomatik şanzuman %100 sorunsuz ve sağlıklı B kasa içinse yetersiz kalır (torku ve gücü kaldıramıyor). Ara hızlanmalar, fren mesafeleri, motor performansları, genel yürüyen aksamları sorunsuz ve problemsizdir.

    A kasa İstanbul şehir içi trafikte yazın 9.5/10.5 LT tüketir, B kasa 12.5/14 LT tüketir, kış aylarında net 1 litre daha artar, çok karlı havadaysanız 2 litre daha artar.

    Kesinlikle orijinal olarak kalmış ve elektrik aksamı kurcalanmamış olmak şartıyla alın kullanın memnun kalırsınız. İkisi de üzmez.

    A kasanın 13 yıl, B kasa olanın 9 yıl boyunca keyfine vardım. Sonrasında Omega, Frontera, Astra G/H tecrübelerim oldu ama aynı tadları asla alamadım.

    En son uzun yıllar 730 Ld kullandım ve geçtiğimiz aylarda yakıt maliyerleri sebebiyle Doblo aldım 1.3 mjet geçtim.

    Umarım faydalı olur.





  • Vectra C de en son hatırladığım amortisörlerin bir işe yaramadığı idi insan neden takmışlar bunları diye düşünüyor. Vites geçişleri de kötü idi yani çok kemikli ve bir yere sürter gibi geçiyordu. Onun dışındaki unsurlar güzeldi iç dizayn falan kendi zamanında oldukça iyi idi. Vectra B de en büyük sıkıntı yumuşak amortisorlerdi. Arabanın fazlaca yatmasına özellikle hızlı gidilen otobanlarda dönmeye başladığında insanı tedirgin ediyordu yana yatma istediğinden dolayı. Birde bitmek bilmeyen sensör arızaları, 2.0 otomatiklerde zaman zaman vuruntulu geçişler yapıp arabayı zıplatması. Bunlar aklımda kalan en belirgin anılar.

  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    Evet Buca hemen belli ediyor kendini
    Astra da güzeldir G kasa mı var sizde?
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Dediginiz gibi çukur ve tümseklerden gelen darbeyi iyi absorbe edemiyordu. Bir de 18 jant takıp gezenler vardı onlar ne yaşadı kim bilir :)
  • fowell-one kullanıcısına yanıt
    7 sene civarı da 2.0 motor A kasa kullandık. Gidişi çok güzeldi. 220 ibre vardı ve ibre sonunu çok rahat görüyordu. Lpg konusunda biraz sıkıntı yaşatmıştı, haricinde çok üzmemişti.
  • 1.6 benzin + lpg 105 beygir siyah kapak 2006 model c2 makyajli kasa kullaniyorum. 2 yıldır. Sorulariniz varsa alabilirim.

    Ayni sekil 1.6 comfort 2004 c1 kasa model beyaz kapak 100 beygirlik modelide enistemde var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.