Şimdi Ara

Orijinal Ekipman Lastiklerini Nasıl Anlarız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1
Cevap
0
Favori
601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lastik OE İşaretlemeleri (Orijinal Ekipman İşaretlemeleri)


    OE İşaretli lastikler, lastik yanağında bulunan araç üreticisine özgü işaretten tanınabilirler, bu işaretler lastik üreticisinin, araç üreticisi ile beraber lastiği geliştirdikten sonra ürettiğini göstermektedir. İşaretli lastikler Avrupa’nın üstün kalite otomobil üreticileri ile birlikte güçlü bir ortak teknolojik geliştirme çabasının sonucudur ve bu nedenle otomobillerin performanslarını en iyi arttırabilen lastiklerdir.

    Üstün teknoloji ile yapılan bir ince ayar işlemi, otomotiv sektöründeki en son teknolojik gelişmelerin zirvesini temsil etmektedir. Bu lastikler eşsiz bir sürüş deneyimi sağlamakla kalmayıp otomobilin performansını arttırmak için özel olarak tasarlanmıştır.


    Pirelli, yıllardır Premium araç markalarının Orijinal Ekipman üreticisi olma ünvanını taşımaktadır. Pirelli 400’ün üzerinde onaylanmış homologasyonu ile Avrupa’nın önde gelen lastik üreticilerinden biridir. Geleceğin araçlarında senelerce biriktirdiği deneyimi ve uzmanlığı, premium araç üreticilerinin orijinal ekipman tercihi olmak için araştırma ve geliştirme çalışmalarına devam edecektir.

    Her lastik markası orijinal ekipman lastiği çıkarmaz. Üst segment aracınız için Pirelli, Hankook, Michelin, Continental, Bridgestone lastiklerini tercih edebilirsiniz.

    OE İşaretlemelerini aşağıdaki listeden inceleyebilirsiniz.


    ASTON MARTIN Lastiği İşaretleri: AM8, AM9, AMP, AMR, AMS, AMV, AMX

    Tüm yeni Aston Martin’ler bu işaretlere sahipler.


    BENTLEY Lastiği İşaretleri: B, B1, BC, BL

    Tüm yeni Bentley araçlara bu işaretlere sahip lastikler takılır.


    FERRARI Lastiği İşaretleri: F, F01

    Pirelli, Ferrari modellerinde F işaretini kullanmaktadır.


    LAMBORGHINI Lastiği İşaretleri: L

    Tüm Lamborghini araçları Pirelli lastiklerini tercih etmektedir, hepsinde L işareti ile gösterilir.


    LOTUS Lastiği İşaretleri: LS

    LS işareti, Lotus Exgle S aracında kullanılmaktadır.


    MASERATI Lastiği İşaretleri: MGT

    2013 yılından itibaren üretilen tüm Maserati’ler bu işaretlemeyi kullanır.


    MC LAREN Lastiği İşaretleri: MC, MC1

    Tüm Mc Laren araçlar standart olarak bu işaretlemeleri kullanırlar. Bu işaretler aracın karakterine özel geliştirilmiştir.


    PORSCHE Lastiği İşaretleri: N0, N1, N2, N3

    Tüm yeni Porsche lastiklerinde bu işaretler kullanılır, ön ve arka lastiklerinin hepsi N işaretlemeleri bulunmalıdır.


    AUDI Lastiği İşaretleri: AO, RO1, RO2

    AO; Bu araç üreticisinin tüm yeni lastiklerinde kullanılır. Sadece Audi Quattro R’li ifadeleri kullanmaktadır.


    ALFA ROMEO Lastiği İşaretleri: AR, ARR

    Tüm Alfa Romeo’lar, AR işaretlerini kullanır. 4C ARR ise sadece yarış modellerine özel bir işarettir.


    BMW Lastiği İşaretleri: *

    Tüm BMW araçlarında "*” yıldız simgesi kullanılmaktadır.


    MİNİ COOPER Lastiği İşaretleri: *

    Tüm Mini araçlarında "*” yıldız simgesi kullanılmaktadır.


    LAND ROVER Lastiği İşaretleri: LR

    Land Rover araçlarının tümü bu işaretleri kullanır.


    MERCEDES Lastiği İşaretleri: MO, MO1, MOE

    Mercedes araçların tümü MO kullanır. Eğer lastik Run Flat özelliğine sahip ise MOE işareti vardır. MO1 ise sadece Mercedes AMG lastiklerinde kullanılmaktadır.


    JAGUAR Lastiği İşaretleri: J, J1, JRS

    Jaguarın tüm modelleri J işaretini kullanır. Yalnızca JRS XKRS’lere takılır.


    VOLKSWAGEN Lastiği İşaretleri: VO

    Volkswagen tüm yeni araç lastiklerinde bu ifadeyi kullanmaktadır.


    Farklı İşaretlemeler

    RUN FLAT - RFT (Patlamaz): Yanak kısmından güçlendirilmiş olan ve basıncın yetersiz olması halinde aracın ağırlığı üzerinde yürüyebilecek olan bir lastiktir. Pirelli Run Flat lastikleri basıncın az olması veya hiç olmaması durumunda lastiğin üzerinde yola devam edip güvenli bir yere ulaşımın sağlanması için veya hatta belirli bir hızda gidilecek olan yere ulaşılması için geliştirilmişlerdir.Patlak lastik durumunda, Pirelli Run-Flat teknolojisine sahip lastikler saniyede maksimum 80 kilometre hızda neredeyse 80 kilometre gidebiliyorlar. Ama her zaman sürücünün aracı üreten firmanın araçta bulundurduğu kullanım kılavuzunu göz önünde bulundurması ve orada belirtilenleri uygulaması tavsiye edilmektedir.


    SEAL INSIDE: İçten Kaplanmış (Seal Inside) bir lastik üretim teknolojisi olarak, lastiğin dıştan patlaması halinde bile tıpa mekanizması oluşturarak %85’e kadar basıncın lastiğin içerisinde kalmasına yardımcı olur, bu şekilde sürücü rahatça yoluna devam edebilir.

    XL: Ekstra Yük sembolüdür.

    PNCS: Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi: Lastiğin iç kısmına, özel bir yapıştırıcı ile yerleştirİien ses emici katman gürültüyü azaltırken, bu teknoloji ile gürültüde hıza bağlı olarak 2-3 dB seviyesinde azalma sağlanmaktadır.


    Bu araçlara uygun tüm lastik ebatları


    Orijinal Ekipman Lastiklerini Nasıl Anlarız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi art08 -- 13 Şubat 2018; 13:29:11 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.